Mondjuk, hozzá kell tenni, hogy pl. az E12-es Corollából még kint sem a 2.0 dízel volt a legnépszerűbb motor (hanem az 1.6-os benzines) - lévén drága volt. De azért úgy kb. minden harmadik Corolla-vásárló így is azt vette. Nálunk viszont pont az első bekezdésben leírt trend vágja agyon az ilyen kivitelek eladásait, mert ezek drágák az adott típuson belül, és akkor már az egyszeri magyar autóvásárló inkább még hozzáizzad egy kicsit, és megveszi helyette az eggyel nagyobb modellt - természetesen alapmotorral.
Tenyleg draga volt a diesel belole, de meg az 1,6-os felara is sok volt anno 400e Ft az 1,4-hez kepest. Azt is amugy aranytalanul soknak tartom, hiszen a ketto kozott minimalis a kulonbseg, konkretan ugyan annyiba kerul legyartani a 2 motort.
Az is benne van, hogy most nagy divat lett az utobbi evtizedben a diesel, kulonosen Nyugaton, ez hozzank is erosen begyuruzott. Szerintem mestersegesen is nyomjak a dieselt, sokan statuszszimbolumnak tartjak a diesel kocsit. A ceges kocsik joresze is diesel, igy ez a tenyezo is eroteljesen befolyasolta a maganvasarlasokat.
Aztan azt sem szabad elfelejteni, hogy a Nyugati orszagokban a nemet kocsik az uralkodoak, kulonosen a VW es az Audinak sikerult nagy szeletet kihasitania a palettabol. A VW konszern tul van nalunk becsulve, igy meg erosebben hatott rank az a hatas, amit a VW okozott. Tulajdonkeppen arrol is van szo, hogy a TSi motorcsalad megjelense ota nem tortent a benzines szegmens eseteben tul nagy valtozas, kb 10 eve minden benzines kocsi ugyan azt tudja, alig fejlodtek valamit. Ez a nemetekre kulonosen jellemzo, de valahol altalanos jelenseg. Ehhez kepest a diesel-t gozerovel fejlesztettek, nyomtak a marketingjet is eroszakosan, emiatt hatalmas tert nyert a diesel autok vilaga. A VW konszern tekintve pl. minden benzines motorjuk, ami a kozpemezonyben elerheto es megfizetheto, egy nagy nulla, konkretan az 1,6-os VW benzines motorok, de meg a nagyobbak sem vettek fel a kor kovetelmenyeivel a versenyt. Ehhez kepest a diesel kocsik nagyot fejlodtek, szinte VW-bol es Audi-bol nem is volt a TSi megjeleneseig ertelme benzines kocsit venni, ugyanis a benzines paletta elegge szegeny volt es a motorok jelentos resze is regi fejlesztesu es elavult technikaju volt. Igy feljott a diesel, ami hozzank is bejott, ehhez hozzajott meg a diesel emelkedett presztizse is a magyarok koreben...
Visszaterve a Corollara: az 1,6-os 110 LE-s motor modern, VVT-i technologias, mig a 2.0 diesel meg egy regebbi konstrukcioju, gyengebb (90 LE) motor. Aki nagy erot akart, annak a 2.0 diesel nem igazan volt megfelelo, mert gyorsulasban az 1,4-es motoru Corollahoz kepest is jelentosen alulmaradt -- a gyari adatok szerint is. Amennyire en ismerem ezt a 2.0 diesel motort, ez egy tartos darab, kellemesen autozhatova teszi a Corollat, azonban a sportos vezetesnek meg a szikraja sem jelenik meg az eseteben. Igy az, aki eros kocsit akart, az TS-t vett, a tobbi ember meg 1,4-1,6-s benzinest. Talan emiatt is adtak el kevesebbet a 2.0 verziobol. Az 1,4-es D4D teljesen mas kategoria volt mar, hiszen ugyan azt a teljesitmenyt sokkal kisebb hengerurtartalommal es fogyasztassal hozta, a nyomateka volt csupan csak kisebb, de az sem valami borzaszto nagy mertekben. Szerintem a 2.0 motor tartosabb, mint az 1,4-es a dieselek kozul, hiszen nincsen annyira felhuzva a hengerurtartalmahoz kepest, viszont tobbet fogyaszt, nehezebb es dragabb a fenntartasa (adok pl.) is.