Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6024157 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17940 Dátum: 2010.11.07 20:12:13 »
Egy kis segítségre lenne szükségem.
A két elülső ülés alatt van két rés a padlólemezen gondolom a hátsó légtér fűtését szolgálná,de én bárhová állítom a levegő útját ott nekem nem fúj semmit. A Tiétek is ilyen vagy csak az enyém ilyen egyedi?
Köszi!
corolla 1.6 HB terra 2004

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17941 Dátum: 2010.11.08 10:42:12 »
Egy kis segítségre lenne szükségem.
A két elülső ülés alatt van két rés a padlólemezen gondolom a hátsó légtér fűtését szolgálná,de én bárhová állítom a levegő útját ott nekem nem fúj semmit. A Tiétek is ilyen vagy csak az enyém ilyen egyedi?
Köszi!

Az E12 -ben van ott rés. Sőt még a kezelési könyv is mutatja, hogy ha így-meg úgy állítod a légáramlást, akkor ott majd jön a levegő. De ez sajnos hülyeség. Nem csak a tiedben nincs hátra vezetett fűtéscsatorna, hanem az enyémben sincs, meg a többi E12 -ben sincs.  :wacko:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17942 Dátum: 2010.11.09 18:06:22 »
Mondjuk, hogy pont ettől  :whistling: :hmmmm: :sorcerer: ...



De azért marha jó  :clap: [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17943 Dátum: 2010.11.10 09:21:40 »
Megvolt a műszaki vizsgánk, természetesen probléma nélkül kivétel nélkül minden a legnagyobb rendben volt.  :clap: :wub: :wub: :D ;)
Ájriszom ismét bebizonyította, hogy megéri folyamatosan karbantartani, itt a példa rá, hogy meghálálja!

A műszakit a szokásos 2 évre 2012. november 10-ig kapta meg. Gondoltam, leírom a menetét, legalább frissül az ember memóriája.
Helyszín: Békéscsaba Nemzeti Közlekedési Hatóság telephelye.

Reggel 7-re voltam odarendelve, pontban 7:00-kor jött ki a srác és kérte el a forgalmit, egyeztettük az előzetesen postán kiküldött időpont vissza igazolásomat. Majd behajtva az udvarra a csarnok elé, kijött 2 kolléga, fényképezőgéppel alvázszámot, és modell plakettet (motortérben a tűzfalon mindkettő) lefényképezték, majd kb 5-10 perc várakozás után beszólítottak a csarnokba autóval együtt.

Elsőként a világítást ellenőrizték, nem kellett a magasságállítót sehova tekergetni, a nap, mint nap használt magassági értéken vizsgálták (nekem ez 1,5 a tekerőn) a tompított&távolsági együttest. Majd ezt követte az egyéb világító berendezések átellenőrzése, sorban index, féklámpa, ködlámpa, tolatólámpa, rendszámtábla világítás (apropó!!! A rendszámtábla világítás fényét nem kis meglepetésemre egy-egy sima helyzetjelző izzó adja, aki nem tudná, tegnap délután vettem gyorsan 2-t összesen 100Ft-ért. Eddig azt gondoltam, hogy szofita izzó kell bele, de nem!)

Ezután következett kb 15-20 perc kényszerszünet, mire újra tudták indítani a számítógépeket...

Ezt követte a lengéscsillapítók mérése, amelyről csak egy "teljesen oké" bólintást kaptam, bár a hétfői eredményeimet elnézve fura is lett volna, ha valami nem stimmel.
 
A CO mérés volt a soros, először rádugták a hibakódolvasót a utastérben lévő csatlakozóra (ez egyébként az elektromos tükörállító/aprópénztartó vonalában a térd alatt burkolat nélkül található, nagyjából a motortér nyitó kallantyú mellett) A csatlakoztatás járó motor mellett alapjárati fordulatszámnál történt, mejd felemelték a fordulatot 2800 körülire (rendeleti határérték: 3000 ford/perc). Ezen tartva figyeltük a kijelzőt, ami visszafelé számolva mutatta-jelezte, hogy mikor fejezhető be a vizsgálat. Ezután megmérték alapjáraton is az értékeket (alapjáratom egyenletesen 640 ford/perc. A környezetvédelmi adatlapom szerint 3 értéket vizsgáltak:

1. CO(%): 0,04 (határértéke: 0,3!)
2. CH (ppm): 43 (erre nincs megadva a papírom határérték)
3. Lambda (constans szám): 0,999 (határértékek: 0,97-1,03)

A környezetvédelmi besorolásom meglepett pozitív értelemben: 06 EURO III(!!!) Ennek megfelelően sárga és kék plakettet kaptam a rendszámra.
Ezek alapján, és a vizsgáztató válaszai alapján ezek az értékek messzemenően felülmúlják a besorolási osztályában előírt értékeket.  :clap: :clap: :clap:

Ezt követte a fékhatásmérés. Ugyanaz, mint a lengéscsillapítottság mérésnél: "okésok mind, az eltérések is minimálisak, az újabb autók sem számottevően jobbak ennél..."

Aztán aknára állva kézifék mellett tengelyenként előre-hátra, illetve jobbra-balra mozgó talpra állva megfeszegették a futóművet elől és hátul is. Kérdésemre, hogy kotyog-e bármi odalent, határozott "az ég világon semmi, minden úgy áll, mint a cövek" választ kaptam.

Az rendszám plakettek felragasztásánál egy apróságra hívta fel a srác a figyelmem, a vezető felőli elektromos ablakemelőt meg kell mielőbb csináltatni. Erre mondtam én, hogy sajna per pillanat nem maradt rá keretem, de amint tudom, megcsináltatom. Azt mondta erre, hogy alapvetően ez a hiba eleve kizáró ok lenne, de ő ezt nem veszi annak tekintve az autóm általánosságban vett kitűnő állapotát.

Végül 5 perc sem telt bele, és már hozták a forgalmit, és az egyéb mérési papírokat, ezeket majd felrakom nektek is, hogy lássátok, mik a szempontok, már akit érdekel.

Érdekes, hogy a vonóhorgom ilyen névvel nem szerepel sem a forgalmiban, sem a műszaki adatlapon, csak a vontatmány típusok, amit lehet vontatni... Ettől természetesen hivatalos, a vizsgába lett foglalva, tehát használható.

 :wub: :wub: :wub: IRS-354!!! ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Sabbione

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17944 Dátum: 2010.11.10 10:10:48 »
Sziasztok!

E12-es Corollám érdekes meghibásodását szeretném leírni! Illetve kíváncsi lennék valaki találkozott e már ezzel!? Éjjel dolgoztam és munka után reggel indítottam a kocsit,de nem indult egyszerre,csak olyan ötödik próbálkozás után nyöszörögve.
Mondom tök jó,pár hete vettem új akksit,biztos ennyi volt. Délben felhívtam a Bárdit,hogy mi a teendő,azt mondták vigyem be Győrbe az Autóközpontba mert ott van Bosch képviselet.
Bevittem megvizsgálták,az akksi jó töltés van,de eléggé égett szag terjengett a motortérben,test hibára gyanakodtak. Vizsgálat után a kocsi simán elindult!!! Elvittem egy önindító specialistához,ő sem talált semmit.
Tegnap nekiestünk Faterommal és rövid vizsgálódás után kiderült,hogy a hosszbordásszíj spanolója megfáradt és nem feszítette eléggé a szíjat ezért nem hajtotta rendesen a generátort! Gondolom mikor már jobban pörgött a motor akkor nem
tudta hajtani,mert a vizsgálatnál volt töltés. Az a gond, hogy kissé drága a cucc,a legolcsóbb olyan 50000 HUF! Szerintetek lehet ilyet kapni bontva?
Egy Toyota sosem hagy cserben!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17945 Dátum: 2010.11.10 10:16:17 »
Sziasztok!

E12-es Corollám érdekes meghibásodását szeretném leírni! Illetve kíváncsi lennék valaki találkozott e már ezzel!? Éjjel dolgoztam és munka után reggel indítottam a kocsit,de nem indult egyszerre,csak olyan ötödik próbálkozás után nyöszörögve.
Mondom tök jó,pár hete vettem új akksit,biztos ennyi volt. Délben felhívtam a Bárdit,hogy mi a teendő,azt mondták vigyem be Győrbe az Autóközpontba mert ott van Bosch képviselet.
Bevittem megvizsgálták,az akksi jó töltés van,de eléggé égett szag terjengett a motortérben,test hibára gyanakodtak. Vizsgálat után a kocsi simán elindult!!! Elvittem egy önindító specialistához,ő sem talált semmit.
Tegnap nekiestünk Faterommal és rövid vizsgálódás után kiderült,hogy a hosszbordásszíj spanolója megfáradt és nem feszítette eléggé a szíjat ezért nem hajtotta rendesen a generátort! Gondolom mikor már jobban pörgött a motor akkor nem
tudta hajtani,mert a vizsgálatnál volt töltés. Az a gond, hogy kissé drága a cucc,a legolcsóbb olyan 50000 HUF! Szerintetek lehet ilyet kapni bontva?
Mikor volt cserélve benne a hosszbordásszíj? Mennyi km van az autóban? Elvileg, ha 105.000km-nél cserélve van/volt(?) nem szabadna ilyennek előfordulni. Spanoló alatt a feszítőgörgőt érted?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17946 Dátum: 2010.11.10 10:30:03 »
Megvolt a műszaki vizsgánk, természetesen probléma nélkül kivétel nélkül minden a legnagyobb rendben volt.  :clap: :wub: :wub: :D ;)
Ájriszom ismét bebizonyította, hogy megéri folyamatosan karbantartani, itt a példa rá, hogy meghálálja!
Grat, így kell ezt!  :clap: 
:wub: Corolla
         

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17947 Dátum: 2010.11.10 11:46:58 »
...IRS...

Ez nem az első rendszáma az autónak, ugye? Az enyém IG..., és '02. augusztusi.

Sabbione

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17948 Dátum: 2010.11.10 12:20:02 »
Sziasztok!

E12-es Corollám érdekes meghibásodását szeretném leírni! Illetve kíváncsi lennék valaki találkozott e már ezzel!? Éjjel dolgoztam és munka után reggel indítottam a kocsit,de nem indult egyszerre,csak olyan ötödik próbálkozás után nyöszörögve.
Mondom tök jó,pár hete vettem új akksit,biztos ennyi volt. Délben felhívtam a Bárdit,hogy mi a teendő,azt mondták vigyem be Győrbe az Autóközpontba mert ott van Bosch képviselet.
Bevittem megvizsgálták,az akksi jó töltés van,de eléggé égett szag terjengett a motortérben,test hibára gyanakodtak. Vizsgálat után a kocsi simán elindult!!! Elvittem egy önindító specialistához,ő sem talált semmit.
Tegnap nekiestünk Faterommal és rövid vizsgálódás után kiderült,hogy a hosszbordásszíj spanolója megfáradt és nem feszítette eléggé a szíjat ezért nem hajtotta rendesen a generátort! Gondolom mikor már jobban pörgött a motor akkor nem
tudta hajtani,mert a vizsgálatnál volt töltés. Az a gond, hogy kissé drága a cucc,a legolcsóbb olyan 50000 HUF! Szerintetek lehet ilyet kapni bontva?
Mikor volt cserélve benne a hosszbordásszíj? Mennyi km van az autóban? Elvileg, ha 105.000km-nél cserélve van/volt(?) nem szabadna ilyennek előfordulni. Spanoló alatt a feszítőgörgőt érted?


A szíjat egy éve cseréltem! A feszítőn van egy olajos,vagy gázos kis csillapító amiből szivárog a cucc!
Egy Toyota sosem hagy cserben!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17949 Dátum: 2010.11.10 12:44:00 »
...IRS...

Ez nem az első rendszáma az autónak, ugye? Az enyém IG..., és '02. augusztusi.
Nem, az eredeti emil-freyes forgalomba helyezéskor SSS-xxx (kért) rendszámot kapott, ez volt 2000. november 29-én.
Aztán cirka 2-3 év használat után, amikor tulajt váltott, kapta meg a mostani IRS-t. Szerencsére, minden papírja megvan, ezért nem volt szükséges utána kérdezni az előző tulajnál...  :clap: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17950 Dátum: 2010.11.10 14:32:19 »
A műszaki vizsgás írásomhoz elfelejtettem írni, hogy sem a guminyomást nem csökkentettem (2,4bar, de meg sem nézték!), se E85-öt nem tankoltan a sima E95 benzinbe, szóval minden a'la nature in stock módjára történt.
Ez csak azért fontos, mert pár napja megfordult a fejemben efféle furmányosan fondorlatos cselekedet, megkozmetikázandó a mérési eredményeket...

Aki most csatlakozott a fórumhoz a mai nap folyamán, annak ajánlom pár hsz-el lejjebb kisebb beszámolóként a ma reggeli műszaki vizsgámon történtek elolvasását.  :flowers: :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17951 Dátum: 2010.11.10 15:21:15 »
Megvolt a műszaki vizsgánk, természetesen probléma nélkül kivétel nélkül minden a legnagyobb rendben volt.
Gratula  :yes: !

A környezetvédelmi besorolásom meglepett pozitív értelemben: 06 EURO III(!!!) Ennek megfelelően sárga és kék plakettet kaptam a rendszámra.
Ja, a kék plakett a lényeg, az a környezetvédelmi. Fekete, piros, kék és zöld van belőle, a zöld a legjobb (Euro IV vagy annál magasabb szint). A sárga, az a vizsgamatrica, aminek a színe évente változik, tehát önmagában nem jelent semmit.

Örülj, hogy így alakult ez a környezetvédelmi dolog, mert ezt sajnos nagyon gyakran elb...ák és eggyel rosszabb matricát ragasztanak fel, nomeg a forgalmiba is a valósnál rosszabb körny.véd.osztályt írnak  ::) ... OK fine Euro III-as Mazda MX-5-ösére pl. piros matricát akartak tenni  :eek: ... Az Avensisünkre pedig, ami valójában Euro IV-es, rá is tették szépen a kéket és beírták a forgalmiba a 6-os osztályt  :nonono: ... Sajnos én nem voltam ott, jóapámnak pedig nem tűnt fel a dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17952 Dátum: 2010.11.10 15:25:01 »
...se E85-öt nem tankoltan a sima E95 benzinbe...
Itt kis keverés  van  :) ... Az E85, az a 85 %-os etanol jelzése, amit sokan "tiszta etanol"-nak hívnak, holott nem az hisz a 15 %-a benzin. E95 alatt meg, gondolom, a mezei 95 oktános benzint érted... Ezt nem így jelölik, az E95 95 %-os etanolra utalna. Szóval ez csak egyszerűen 95-ös benzin  :) ... ami egyébként, ha jól tudom, egy ideje E5-ös már, vagyis tartalmaz 5 % etanolt, ez vmi EU-előírás asszem, de most nem néztem utána. Belátható időn belül ezt amúgy növelni fogják, asszem E10-re vagy talán E15-re is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17953 Dátum: 2010.11.10 15:27:10 »
E12-es Corollám érdekes meghibásodását szeretném leírni! Illetve kíváncsi lennék valaki találkozott e már ezzel!? Éjjel dolgoztam és munka után reggel indítottam a kocsit,de nem indult egyszerre,csak olyan ötödik próbálkozás után nyöszörögve.
Mondom tök jó,pár hete vettem új akksit,biztos ennyi volt. Délben felhívtam a Bárdit,hogy mi a teendő,azt mondták vigyem be Győrbe az Autóközpontba mert ott van Bosch képviselet.
Bevittem megvizsgálták,az akksi jó töltés van,de eléggé égett szag terjengett a motortérben,test hibára gyanakodtak. Vizsgálat után a kocsi simán elindult!!! Elvittem egy önindító specialistához,ő sem talált semmit.
Tegnap nekiestünk Faterommal és rövid vizsgálódás után kiderült,hogy a hosszbordásszíj spanolója megfáradt és nem feszítette eléggé a szíjat ezért nem hajtotta rendesen a generátort! Gondolom mikor már jobban pörgött a motor akkor nem
tudta hajtani,mert a vizsgálatnál volt töltés. Az a gond, hogy kissé drága a cucc,a legolcsóbb olyan 50000 HUF! Szerintetek lehet ilyet kapni bontva?
És nem volt hangja, mikor csúszott a szíj?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17954 Dátum: 2010.11.10 15:37:35 »
Itt kis keverés  van  :) ... Az E85, az a 85 %-os etanol jelzése, amit sokan "tiszta etanol"-nak hívnak, holott nem az hisz a 15 %-a benzin. E95 alatt meg, gondolom, a mezei 95 oktános benzint érted... Ezt nem így jelölik, az E95 95 %-os etanolra utalna. Szóval ez csak egyszerűen 95-ös benzin  :)
Bocsi, ha pongyolán fogalmaztam, természetesen nekem a sima 95-ös benzint jelenti az E95 (ezt a feliratot bizony lehet látni pár kúton itt helyben is...)
Az E85 nálam a tankolható etanolt jelenti, azaz, a "tiszta"(30%-a benzin) etanolt. A sima benzin jelen pillanatban 5% etanolt tartalmaz, és új infó számomra, hogy ezt az arányt növelni akarják.  :flowers: :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i