Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5863422 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17250 Dátum: 2010.08.03 12:03:16 »
Az enyém még csak 2 éves, így még van vissza 2 éve kb. :(

A gyári ment 6 évet, akkor is azért cseréltem le, mert féltem, hogy egyszer gond lesz vele, meg már nem volt benne annyi töltés, reggelente nehezebben tekert már.

Nálunk mindegyik kocsi (E11, E12 Cori) gyárilag 60 Ah-s akkuval volt szerelve, most ugyan ilyen Jászakku van bennük. Kiváncsi leszek, nálunk meddig bírják majd ezek az akkuk.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17251 Dátum: 2010.08.03 12:07:48 »
Jászakku az Astrámban is kibírt 5 évet.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17252 Dátum: 2010.08.03 12:27:41 »
nekem is 6 éves múlt a magneti mirellim de már -20ban rá kell tölteni. sztem ezen a télen kuka lesz :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17253 Dátum: 2010.08.03 13:04:18 »
Folytatva ezt a sztorit, tegnap délután egy fél órás bütyköléssel sikerült felhúzni a lent maradt ablakot.  :clap: ...ráadásul a motor húzta fel, miután lebontva az ajtókárpitot hozzáfértem az üveghez és jól megráncigáltam szegényt föl-le. Igaz ezután sem emeli se föl, de legalább le sem, úgyhogy majd hétvégén szétszedem újra, és megnézem, mi lehetett a motor szorulásának oka. Mindenesetre full halott hangja nem volt a motornak, de azért hallatszott, hogy már nem az igazi.  :no: hátha elég neki a megfelelő helyre egy-két spricc WD40...!  :otlet:

nincs véletlenül fóliázva a szélvédőd?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17254 Dátum: 2010.08.03 13:06:56 »
Folytatva ezt a sztorit, tegnap délután egy fél órás bütyköléssel sikerült felhúzni a lent maradt ablakot.  :clap: ...ráadásul a motor húzta fel, miután lebontva az ajtókárpitot hozzáfértem az üveghez és jól megráncigáltam szegényt föl-le. Igaz ezután sem emeli se föl, de legalább le sem, úgyhogy majd hétvégén szétszedem újra, és megnézem, mi lehetett a motor szorulásának oka. Mindenesetre full halott hangja nem volt a motornak, de azért hallatszott, hogy már nem az igazi.  :no: hátha elég neki a megfelelő helyre egy-két spricc WD40...!  :otlet:

nincs véletlenül fóliázva a szélvédőd?

 :?: Kifejtenéd egy kicsit jobban a kérdést, mert nem igazán értem, mire vagy ezzel kíváncsi.  :eek:
..nincs fóliázva amúgy.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Peti

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17255 Dátum: 2010.08.03 13:19:36 »
Mindenkinek javaslom, hogy fél évente ellenőrizze le a szintet és ha kell, akkor töltsön desztvízzel utána mindig egy kicsit. Így az akku kibír 1,5x annyit legalább, mintha hagynánk kiszáradni teljesen...

Nálam egyébként már fél évesen 2-3 decit bele kellett buritani, annyira elpárolgott az elektrolit. Ha fél évesen nem tölöttem volna már bele, akkor mára szerintem csont száraz lenne mindegyik cella.

De jó hogy ezt írtad! Nekem ugyanis totál kiment a fejemből a szint nézegetés, ki is szaladtam a kocsihoz, (1év pár hónapos Exide van benne) a "szintező" minden cellánál szárazon volt, 1cellánál pedig szépen lent volt, pont hogy elfedte a lemezeket, most már jó :yes:

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17256 Dátum: 2010.08.03 13:57:53 »

 :?: Kifejtenéd egy kicsit jobban a kérdést, mert nem igazán értem, mire vagy ezzel kíváncsi.  :eek:
..nincs fóliázva amúgy.

Ha netán rosszul fóliázzák, előfordul, hogy megszorul az üveg a keretben, és lefárasztja az emelőmotort. De ez Nálad nem forog fenn ezek szerint. Ha fóliázva lett volna, mindenképp ajánlatos lett volna ellenőrizni, hogy szorul-e, nehogy a javítás után ugyanígy járj.

Mellesleg még sose láttam ilyen lámpát E11-hez. Van néhány fotód az autóról?  ::)

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17257 Dátum: 2010.08.03 13:59:06 »
Mindenkinek javaslom, hogy fél évente ellenőrizze le a szintet és ha kell, akkor töltsön desztvízzel utána mindig egy kicsit. Így az akku kibír 1,5x annyit legalább, mintha hagynánk kiszáradni teljesen...

Nálam egyébként már fél évesen 2-3 decit bele kellett buritani, annyira elpárolgott az elektrolit. Ha fél évesen nem tölöttem volna már bele, akkor mára szerintem csont száraz lenne mindegyik cella.

De jó hogy ezt írtad! Nekem ugyanis totál kiment a fejemből a szint nézegetés, ki is szaladtam a kocsihoz, (1év pár hónapos Exide van benne) a "szintező" minden cellánál szárazon volt, 1cellánál pedig szépen lent volt, pont hogy elfedte a lemezeket, most már jó :yes:

Nekem sajna "gondozásmentes" van benne, le vannak takarva a cellák...

mackomisi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
  • 1998 .e11 corolla 1332ccm 4EFE
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17258 Dátum: 2010.08.03 14:35:44 »
Én náluk csináltattam a Starletet tavaly ősszel. Asszem 35 ezerbe került, és Katona úrban korrekt, lelkiismeretes szakembert ismertem meg  :yes: ... Kétnapos folyamat, egyik reggel odaviszed az autót, másnap délután elhozhatod. Ahogy láthatod, ő is Dinitrol anyaggal dolgozik. Úgy telenyomta vele a Starletet, mint annak a rendje  :D

A Suzukimat 2008 decemberében én is hozzá vittem, én akkor 33 vagy 34 ezret fizettem és abszolút korrekt munkát végzett, ahogy Palaczk mondja! Mindenkinek csak ajánlani tudom. Ha nekem ilyesmire szükségem lesz, csak ide viszem!
    Köszönöm a válaszokat.Én is bejelentkeztem hozzájuk .Egy hét mulva lesz a művelet. A mostani ár 39 ezer ft.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.03 14:37:31 írta mackomisi »

Peti

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17259 Dátum: 2010.08.03 15:01:32 »
Nekem sajna "gondozásmentes" van benne, le vannak takarva a cellák...

Arra figyelj hogy szeretik gyakran használni ezt a jelzőt, az hogy elsőre nem látod a cellák kupakjait semmit nem jelent!
Én is most lehámoztam a matricát az akksi tetejéről, a két végén volt egy-egy dugó, abból ki kellett szedni egy ilyen műanyagbigyulát, oda csavarhúzóval be, és finoman lejátszani a tetőt. Még jobb is mert nem egyesével kellett kicsavargatni a kupakokat, hanem egy panelen volt rajta az összes. Ha tényleg full gondozásmentes akksid van, akkor vedd tárgytalanak az előbbi pár mondatot. :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17260 Dátum: 2010.08.03 15:21:55 »

 :?: Kifejtenéd egy kicsit jobban a kérdést, mert nem igazán értem, mire vagy ezzel kíváncsi.  :eek:
..nincs fóliázva amúgy.

Ha netán rosszul fóliázzák, előfordul, hogy megszorul az üveg a keretben, és lefárasztja az emelőmotort. De ez Nálad nem forog fenn ezek szerint. Ha fóliázva lett volna, mindenképp ajánlatos lett volna ellenőrizni, hogy szorul-e, nehogy a javítás után ugyanígy járj.

Mellesleg még sose láttam ilyen lámpát E11-hez. Van néhány fotód az autóról?  ::)

 :D nem, nincs még egyik ablakom sem fóliázva, de tervbe van, csak pénz kérdése (20.000 körüli összeget emlegettek a B oszloptól hátra az összes ablakfelületre).
 :D :D A hátsó lámpa búrám olyannyira egyedi, hogy nem is létezik, mert a fényképezőgépemmel fotózás előtt színcserét csináltam és ez az eredménye. De ezt most bóknak veszem és köszönöm az autóm nevében is  ;) Nekem is megfordult a fejemben, hogy ha létezne ilyen búra, meg is venném...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17261 Dátum: 2010.08.03 15:26:02 »
Van fóliás topic, nézz szét ott. :) Fontos, hogy ne úgy fóliáztass, hogy nem szedik ki az ablakot, mert az közel sem lesz elég tartós és nem lesz pontos sem.

Nekem még márciusban ilyen ajánlatot adtak (azóta van valamivel olcsóbb fólia is):

Idézet
Mind a 27-féle fólia árnyalat 16000.-ft/m2-es áron van.
A corolla B-oszloptól hátra:1,8m2  tehát a végösszeg:28800.-ft
A corolla két első üvege 0,76m2  tehát a végösszeg:12160.-ft
 
A jogszabályok szerint nem lehetne a két elsőt lefóliázni, de általában mindenki kéri!
         

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17262 Dátum: 2010.08.03 19:32:56 »
Sziasztok.
 Ismételten lenne néhány kérdésem a Corollával (2002, 1.6vvt-i, 3ZZE motor) kapcsolatban és megköszönném ha valaki tudna válaszolni.
1: a kormányszervó hangját lehet hallani az utastérben,,mikor tekerem a kormányt akkor olyan halk zümmögő (nem tudom a jó szót) villanymotor hang hallatszik, ez normális?
2: ha hidegen indítom az autót akkor kopogó hangot hallok, nem hangos de lehet hallani, pár perc után elhalgat, illetve ha megy akkor nem hallom, most cseréltem gyertyákat és nem tudom hogy ezt az után kezdte vagy már előtte is csinálta. Ez lehet a hidrotőke hangja, ha az autó egyáltalán hidrotőkés?
3: szerintetek elbírna egy 10w-s olajat vagy inkább ne, eszi az 5w-s Castrol magnatec olajat 3dl/1000km
4: a jobb első lámpám párásodik de nem jövők rá hogy mitől, van mikor szakadó esőben sem de egy mosás után igen, akkor kezdődőtt amikor úgy lett kézzel szivaccsal lemosva hogy nem volt rendesen lezárva a motorháztető Van ötletetek mit csináljak?
Köszönöm.
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17263 Dátum: 2010.08.03 19:41:03 »
Ez lehet a hidrotőke hangja, ha az autó egyáltalán hidrotőkés?
Úgy tudom, a vvt-ikben nincs hidrotőke.

3: szerintetek elbírna egy 10w-s olajat vagy inkább ne, eszi az 5w-s Castrol magnatec olajat 3dl/1000km
Ne tegyél bele 10-est, válts márkát (olajevésnél egyébként sem a hidegoldali viszkozitást kell növelni, attól semmi sem változik).
A Magnatecből sok a hamisított állítólag, az Edge pl tökéletes vagy tényleg valami más márka után nézz. 5W30-at tegyél bele.
A 3dl/1000 km nem vészes még, főleg ha csak városban mész vagy kitolod a szemét a pályán. :)
Nem csöpög/folyik belőle valahol tömítésnél?

4: a jobb első lámpám párásodik de nem jövők rá hogy mitől, van mikor szakadó esőben sem de egy mosás után igen, akkor kezdődőtt amikor úgy lett kézzel szivaccsal lemosva hogy nem volt rendesen lezárva a motorháztető Van ötletetek mit csináljak?
Valszeg a tömítése adta meg magát valahol.
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #17264 Dátum: 2010.08.03 19:47:41 »
Sztem azert 3 deci 1000kmen mar nem olyan keves.  :no: En biztos, hogy 5w40el probalkoznek, aztan ha azt is eszi, akkor...
A lampaburaba fogass ugyesen egy kis tasak szilikagelt (a ciposdobozban szokott lenni) az osszeszedi a nedvesseget. Neha hasznal.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX