Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6035843 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14955 Dátum: 2009.10.21 20:15:04 »
a mi autónk 2005/10 havi e12es corolla. olajcserénél immáron második alkalommal is elnyelte gond nélkül a 4 litert, ezután a nívó lefolyás után sincs fullon, csak háromnegyeden. előttünk 1 tulaja volt, azt leinformáltuk, nem cseréltek benne semmit gariba. de akkor ez nem lehet hogy másik blokk? barátomék e12esébe ami 2003-as, abba tényleg 3,7-től fullon van a nívó, az se volt motorcserés de a mienk sem... akkor miért lehet ez, hogy nálunk 4 litertől nincs fullon soha?
Vagy mégis cserélve volt a blokk vagy ennek nagyobb a kartere. Hogy miért, nem tudom.

Amúgy Castrolból fateroméba is belement 4 liter, Mobil1-ből csak 3,7. Ki lehet találni, hogy miért.
Kimértük a kannát, nem volt meg a 4 liter, csak 3,8-3,9.

Amúgy meg olajszűrőtől is függ a dolog. Van, amelyik sokat elnyel...

Viszont, ismerősöm E15-ösébe (1.4 VVT-i) csak 3,7 liter megy bele, attól van fullon.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14956 Dátum: 2009.10.21 21:54:56 »
meddig volt érintett ezzel a problémával az E11?
Végig. Sőt még a 2003 előtti E12-esek is érintettek voltak. Érdekes, de még 2005 utániak közül is lehetett hallani olyan Corolláról és Corolla Versoról, amiben motor cseréltek emiatt...

Érdekes továbbá, hogy az összes E11 és E12 és E15-be elvileg 3,7 liter olaj kell, míg a motorcserésekbe 4,2 l. Tehát nem növelte meg az olaj mennyiségét a Toyota a javított szériás motoroknál sem, csak az Optifitnél, amit én is kaptam...

Más: Optiblue izzó mennyiért van kb?

Pedig megemelte. Azon 1ZZ, 3ZZ es 4ZZ motoroknal amin a nivopalcan van zold potty mar gyarilag a javitott (ertsd: vadi uj nem felujitott) blokkal jottek, ezt tudjak is a jobb hazai markaszervizek (ahova en jarok ott tuti). Mas gyuruk, nagyobb olajterfogat. Ezekbe mind 4+ liter kell. Azert voltak atmeneti nehezsegek is, az en motorom 2006-os (papiron) mar 4+ literes, de a nivopalcamon nem volt zold potty. Vettem egy uj zold pottyos nivopalcat (amin egyebkent mashol van a min. es max. jelzes) de 100%-ra azonos volt az en gyarimmal, csak arrol valamiert lemaradt a potty. Viszont a Mayer Toyotanal mar az elso cserenel tudtak, hogy ez uj 4+ literes es annyit is raktak bele (ott voltam).
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14957 Dátum: 2009.10.21 22:21:05 »
meddig volt érintett ezzel a problémával az E11?
Végig. Sőt még a 2003 előtti E12-esek is érintettek voltak. Érdekes, de még 2005 utániak közül is lehetett hallani olyan Corolláról és Corolla Versoról, amiben motor cseréltek emiatt...

Érdekes továbbá, hogy az összes E11 és E12 és E15-be elvileg 3,7 liter olaj kell, míg a motorcserésekbe 4,2 l. Tehát nem növelte meg az olaj mennyiségét a Toyota a javított szériás motoroknál sem, csak az Optifitnél, amit én is kaptam...

Más: Optiblue izzó mennyiért van kb?

Pedig megemelte. Azon 1ZZ, 3ZZ es 4ZZ motoroknal amin a nivopalcan van zold potty mar gyarilag a javitott (ertsd: vadi uj nem felujitott) blokkal jottek, ezt tudjak is a jobb hazai markaszervizek (ahova en jarok ott tuti). Mas gyuruk, nagyobb olajterfogat. Ezekbe mind 4+ liter kell. Azert voltak atmeneti nehezsegek is, az en motorom 2006-os (papiron) mar 4+ literes, de a nivopalcamon nem volt zold potty. Vettem egy uj zold pottyos nivopalcat (amin egyebkent mashol van a min. es max. jelzes) de 100%-ra azonos volt az en gyarimmal, csak arrol valamiert lemaradt a potty. Viszont a Mayer Toyotanal mar az elso cserenel tudtak, hogy ez uj 4+ literes es annyit is raktak bele (ott voltam).

Az enyémbe pl 4.3 megy bele,de lehet hogy most már a kompi miatt több is.

Imee1.6vvt-i

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14958 Dátum: 2009.10.21 23:05:20 »
Oké! Nívó ide vagy oda, de ebből mit vonjak le!
Az olajat így is úgy is eszi. Nem?
Az a kérdés, hogy jobb ez a motor szempontjából!?
Szerintem megpróbálom a 10w-40-et és 8000-enként csere!
Max. többet várok hidegen hogy melegedjen!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14959 Dátum: 2009.10.22 02:09:45 »
Oké! Nívó ide vagy oda, de ebből mit vonjak le!
Az olajat így is úgy is eszi. Nem?
A nivóból neked semmit sem kell levonnod, ez egy másik téma. Az olaj mennyisége sem érint téged, neked adott a motorod már, csak úgy felmerült a kérdés.

Neked annyit kell max levonni, hogy a nivón a szint mindig fél fölött legyen, ne menjen alá, ha megoldható.

Az olajat eszi, de ettől még a kocsid sok örömet okozhat...

Az a kérdés, hogy jobb ez a motor szempontjából!?
Szerintem megpróbálom a 10w-40-et és 8000-enként csere!
Max. többet várok hidegen hogy melegedjen!
Tévhit!

Ha egy motor a gyűrűkopás miatt eszi az olajat, akkor a melegoldali viszkozitást kell növelni, nem a hidegoldalit. Ugyan annyi olajat eszik 10W-s, 5W-s és 0W-s olajjal is a kocsi, ha továbbra is 40-es melegoldalú olajat teszel bele. Sőt a 10W-s nem is full szintetikus, ezért azzal még rosszabb eredmények várhatóak és fokozott kopás a sűrűbb mivoltából adódóan.

Ha annyira zavar, hogy bele kell 8.000 alatt tenni 2 litert pluszban, akkor inkább egy 50-es olajat rakjál bele, ami teljesen szintetikus. ilyen pl: Mobil1 5W-50 Rally Formula.

Én a helyedben beletenném a teljesen szintetikus 0W-40-es Mobil1 olajat egy Mann-Filter szűrővel, és ezt kb. 8.000 km-enként cserélném. Inkább egyen meg 2 liter olajat pluszban egyébként, mint egy sűrűbbet kevésbé, ugyanis a sűrűbb olaj még kevésbé ken és a hőt is kevésbé vezeti el, így a kopás fokozódik...


Ha az olajfogyasztás fokozódik, akkor a motorfelújítás az egyedüli korrekt megoldás. Ki kell a gyűrűket cserélni, illetve a csapágyakat is, ha már szét van szedve, illetve a motort ki kell pucolni. Ehhez kell egy új tömítés szett is, ami extrán jó, azzal évekig nem lesz probléma akkor... De ez a végszükség, ez 2000 km/l esetén javasolt csak részemről. Egy ilyen buli ára munkadíjjal és alkatrészekkel együtt olyan 100-120.000 Ft.

Az olajfogyás oka egyébként a gyűrűk kopása, ami a gyenge anyagminőségre és a túlzott hőterhelésre vezethető vissza. Így ha a kezdetektől fogva 0/5W-30-as olaj van a kocsiba, akkor minimális a probléma megjelenésének a valószínűsége...

És óvaintelek a csodaadalékoktól is. Ezek rövid távon mérséklik a fogyasztást, hosszú távon viszont többet ártanak, mint használnak. Ami kell a motornak, az a full szintetikus márkás olaj 0W-s vagy 5W-s hidegoldallal.

Imee1.6vvt-i

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14960 Dátum: 2009.10.22 07:33:22 »
Köszönöm a kimerítő válaszokat, azt hiszem megnyugodtam!
Remélem tényleg sok jó élményem lesz vele hosszú éveken kereszül.

Midenkinek szép napot!

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14961 Dátum: 2009.10.22 08:24:37 »
Végig. Sőt még a 2003 előtti E12-esek is érintettek voltak. Érdekes, de még 2005 utániak közül is lehetett hallani olyan Corolláról és Corolla Versoról, amiben motor cseréltek emiatt...

Érdekes továbbá, hogy az összes E11 és E12 és E15-be elvileg 3,7 liter olaj kell, míg a motorcserésekbe 4,2 l. Tehát nem növelte meg az olaj mennyiségét a Toyota a javított szériás motoroknál sem, csak az Optifitnél, amit én is kaptam...


....ezt nem értem... mijazhogy Optifit?

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14962 Dátum: 2009.10.22 10:36:05 »
Köszönöm a kimerítő válaszokat, azt hiszem megnyugodtam!
Remélem tényleg sok jó élményem lesz vele hosszú éveken kereszül.

Midenkinek szép napot!

Én még a helyedben elgondolkodnék téli-nyári olajcserén is. Télire hígabb, nyárra sűrűbb értelemszerűen. Bár attól is függ, hogyan használod. Egyébként egy 10W40 és 5W 40-nek nem feltétlen egyforma a viszkozitása melegen sem, mert nemrég néztem egy asszem Agip olaj táblázatot, és ott pl. a 10W40 és a 15W40-nek nem egyforma volt a viszkozitási értéke 100 fokon. A másik meg, hogy pl. 40-60 fokon meg akkor végképp nem egyforma, és talán ez is számít olajfogyi szempontjából. Egyébként a gyár által ajánlottak közé tartozik a 10W30-as is. De egy félszintetikus 10W40 is teljesen jó ezen az éghajlaton. Ha úgy használod, hogy nem megy sokat hidegen, és nem indítod sokszor egy nap, szvsz semmiféle kimtatható hátrányt nem okoz. Próbálgassad őket, majd látod.

cs.aladar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14963 Dátum: 2009.10.22 11:46:54 »
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, áttudja-e valaki küldeni nekem a toyota corolla 1.4vvti 97 lóerős 4zzfe motoros 2002.01-2004.05-ig gyártott modellnek az integrált áramkörét.
Vagy esetleg tippet hogy hol tudom megnézetni hidegindító mágnesszelepet, hideglevegőszenzort stb...

Imee1.6vvt-i

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14964 Dátum: 2009.10.22 12:34:14 »
Köszönöm a kimerítő válaszokat, azt hiszem megnyugodtam!
Remélem tényleg sok jó élményem lesz vele hosszú éveken kereszül.

Midenkinek szép napot!

Én még a helyedben elgondolkodnék téli-nyári olajcserén is. Télire hígabb, nyárra sűrűbb értelemszerűen. Bár attól is függ, hogyan használod. Egyébként egy 10W40 és 5W 40-nek nem feltétlen egyforma a viszkozitása melegen sem, mert nemrég néztem egy asszem Agip olaj táblázatot, és ott pl. a 10W40 és a 15W40-nek nem egyforma volt a viszkozitási értéke 100 fokon. A másik meg, hogy pl. 40-60 fokon meg akkor végképp nem egyforma, és talán ez is számít olajfogyi szempontjából. Egyébként a gyár által ajánlottak közé tartozik a 10W30-as is. De egy félszintetikus 10W40 is teljesen jó ezen az éghajlaton. Ha úgy használod, hogy nem megy sokat hidegen, és nem indítod sokszor egy nap, szvsz semmiféle kimtatható hátrányt nem okoz. Próbálgassad őket, majd látod.

Köszi a válaszod!
Most töltöttem után az olajat, kicsit több mint 1 liter ment bele! Ez talán tényleg nem is olyan vészes 4000 km alatt! remélem nem nő meg még legalább 50000-ig!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14965 Dátum: 2009.10.22 12:38:24 »
...
A melegoldali, tehát a második szám az, amit növelni kell, ha netán elkezdené tenni az olajat majd (neadjisten). És persze mindig nézni kell a szintet egy olajcsipegetős motornál addig, amíg meg nem gyűrűzteted.
Na most úgy csináltam, mint aki ért is hozzá.  :D

szerk: hülyeség törölve.  :D
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.22 13:06:49 írta kleingy »
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14966 Dátum: 2009.10.22 13:03:09 »
Gyöngyi! Ez ma nem jött össze! :D

Az, hogy mennyire bírja egy kocsi a hajtást, azt nem befolyásolja a hidegoldali szám. A hajtósabb vezetés esetén is a melegoldali viszkozitást növeljük meg, nem a hidegoldalit. Egy full szintetikus 0W-s olaj egyébként jobban bírja a nagy hőterhelést, mint egy félszintetikus 10W-s.

Az első számot békén kéne már hagyni, az legyen 0W vagy 5W. (Nagy különbség nincs közöttük.) Ezek hidegen jobban kennek, mint egy 10W-s és ezek között van szintetikus is.

A második számot növeljük hajtós vezetés esetére, illetve dugattyűgyűrű-kopás okozta olajfogyasztás esetén is.


(Amúgy van olajos topic is.)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14967 Dátum: 2009.10.22 13:04:45 »
Ehh, nem az én napom, fuck. Legközelebb kussolok.  :no: :)
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14968 Dátum: 2009.10.22 13:07:13 »
Az olajos topicban ennél sokkal részletesebben ki van fejtve, de az alapigazságok most is leírásra kerültek.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14969 Dátum: 2009.10.22 13:18:57 »
....ezt nem értem... mijazhogy Optifit?
Az Optifit a Toyota találmánya. Elvileg ez a Toyota által forgalmazott garantált minőségű pótalkatrész, ami sokszor gyári, sokszor meg nem.

Pl.: Optifit izzó: garantáltan jó a kocsidba, nem robban szét, stb, de nem a Toyota gyártotta, hanem csak átcímkézte. Viszont a minősége a gyárit közelíti vagy megegyezik azzal. A "gyári" is beszállított, tehát itt nincs érdemi különbség.

Optifit-es Toyota olaj: Toyota márkanevű, garantáltan jó, de biztos, hogy külső beszállítója van. Használata biztonságos. Sokszor akciós.

Optifit motor: külön eset. Toy bevonja az olajzabálósat, majd a gyárban felfúrják kicsit, átalakítják, meg újrafényezik, stb. ezután kerül beépítésre. A motor élettartama megegyezik a gyáriéval, használati értéke ugyan annyi. Viszont nem új, hanem gyári felújított. Itt van különbség.

Optifit akku: Toyota által forgalmazott minőségellenőrzött akku, külső beszállítótól. Ebből nincs "gyári", Toy nem gyárt akkut.

Valahogy ez az Optifit. Toyota által forgalmazott cucc, ami ellenőrzött.