Oké! Nívó ide vagy oda, de ebből mit vonjak le!
Az olajat így is úgy is eszi. Nem?
A nivóból neked semmit sem kell levonnod, ez egy másik téma. Az olaj mennyisége sem érint téged, neked adott a motorod már, csak úgy felmerült a kérdés.
Neked annyit kell max levonni, hogy a nivón a szint mindig fél fölött legyen, ne menjen alá, ha megoldható.
Az olajat eszi, de ettől még a kocsid sok örömet okozhat...
Az a kérdés, hogy jobb ez a motor szempontjából!?
Szerintem megpróbálom a 10w-40-et és 8000-enként csere!
Max. többet várok hidegen hogy melegedjen!
Tévhit!Ha egy motor a gyűrűkopás miatt eszi az olajat, akkor a melegoldali viszkozitást kell növelni, nem a hidegoldalit. Ugyan annyi olajat eszik 10W-s, 5W-s és 0W-s olajjal is a kocsi, ha továbbra is 40-es melegoldalú olajat teszel bele. Sőt a 10W-s nem is full szintetikus, ezért azzal még rosszabb eredmények várhatóak és fokozott kopás a sűrűbb mivoltából adódóan.
Ha annyira zavar, hogy bele kell 8.000 alatt tenni 2 litert pluszban, akkor inkább egy 50-es olajat rakjál bele, ami teljesen szintetikus. ilyen pl: Mobil1 5W-50 Rally Formula.
Én a helyedben beletenném a teljesen szintetikus 0W-40-es Mobil1 olajat egy Mann-Filter szűrővel, és ezt kb. 8.000 km-enként cserélném. Inkább egyen meg 2 liter olajat pluszban egyébként, mint egy sűrűbbet kevésbé, ugyanis a sűrűbb olaj még kevésbé ken és a hőt is kevésbé vezeti el, így a kopás fokozódik...
Ha az olajfogyasztás fokozódik, akkor a motorfelújítás az egyedüli korrekt megoldás. Ki kell a gyűrűket cserélni, illetve a csapágyakat is, ha már szét van szedve, illetve a motort ki kell pucolni. Ehhez kell egy új tömítés szett is, ami extrán jó, azzal évekig nem lesz probléma akkor... De ez a végszükség, ez 2000 km/l esetén javasolt csak részemről. Egy ilyen buli ára munkadíjjal és alkatrészekkel együtt olyan 100-120.000 Ft.
Az olajfogyás oka egyébként a gyűrűk kopása, ami a gyenge anyagminőségre és a túlzott hőterhelésre vezethető vissza. Így ha a kezdetektől fogva 0/5W-30-as olaj van a kocsiba, akkor minimális a probléma megjelenésének a valószínűsége...
És óvaintelek a csodaadalékoktól is. Ezek rövid távon mérséklik a fogyasztást, hosszú távon viszont többet ártanak, mint használnak. Ami kell a motornak, az a full szintetikus márkás olaj 0W-s vagy 5W-s hidegoldallal.