STFT = short term fuel trim, LTFT = long term fuel trim...
Hűűű ... Köszönöm a leírást, bámulatosan beleástad magad a témába
Amúgy, őszintén? Számomra kicsit ijesztő az egész. Ijesztő, hogy tényleg ennyire "guruló computerek" ezek a mai autók. Pedig messze vagyok még a 60-tól ... A totális inkompetencia, alapból adott tehetetlenség érzését adja.
-------------------------
Jóapámnak van ugye egy Avensise, 2004-es kétliteres benzines. Ez csinál olyat az utóbbi másfél hónapban néha, hogy alacsony fordulaton (mondjuk, olyan 2000 környékén), gázadásra (nem padlógázra) ideiglenesen (pár mp-ig) hiányzik a teljesítmény, a motor a szokásosnál erőtlenebbül, és egyenetlenül gyorsít. Aztán megjavul. Ezt eddig olyan ötször-hatszor adta elő - néha nagyobb, néha kisebb mértékben.
Üzemanyag jó, gyertyák jók, légszűrő okés. Hibakód nincs.
Lehet, hogy segítene, ha levennénk egy időre az akkusarut, és ezzel kiütnénk az ECU-ban tárolt dolgokat?
Nem igazan onszantambol astam magam bele ennyire. Legyen eleg annyi, hogy a Toyotas projektemhez szukseges volt, mert se idehaza, se odakint nem tudtak a tutit. Nekem egy ev nyomozas volt, persze azert sok segitseg volt. Azert irtam le csak, hogy ha van olyan elmebeteg, aki az en rogos utamat koveti, annak ne legyen egy ev kinyomozni mindent. Nem csak ECU temaban. Az egesz Toyota cucc egy hatalmas lego, mint ahogy mar irtam korabban. Ha megvannak az epitokockak, akkor konnyen megy, csak elobb ra kell jonni mi van a kezedben es az mihez passzol...
En 10 evet toltottem el programozassal, heti 1 napot meg mindig ezzel tokolok (igaz csak hobbi szinten). Szamomra FELELMETES volt, az ECU kifinomultsaga. Uj (egyedi) gyertyak, lehuzott akkumulator, uj (kulso) befecskendezo program, nagyobb injektorok (+56%), megvaltoztatott befecskendezesi idok, megvaltozott kulso homerseklet, olajos legtomegmero, osszeszivott levegocso (4000RPM felett) es mindenre volt valasza a gyari ECU-nak.
Meg kell mondjam csak a Toyota ilyen kulonc. Mas kocsik, akar japanok (Hon.., Mitsu.. Suba... stb.) sokkal egyszerubb.
Az Avensis-es tema sajnos eleg necces. A sajat nyomozasomat persze megosztottam az arra erdemesekkel es joparszor elojott a benzines Avensis, mint elrettento pelda (szerviz szinten). Idehaza es sajna ugy tunik odakint sem (tervezokon kivul) senki sem erti mi tortenik azzal a kocsival. Csereltek mar mindent, ECU, motor, stb. es vannak kocsik ahol mindig van valami, mashol meg semmi, raadasul evjarat fuggetlen.
Az ECU resetelese (akku lehuz, fekpedal 5-7x megnyom var 5 percet vagy EFI biztositek kihuz) sokszor segitett, nem csak Avensisnel. Probaljatok meg, veszteni nem lehet rajta. (de szerintem nem lesz semmi). A 2000-es benzines biztos? Szerintem 1.8 1ZZ-FE, nem?
Amit en megprobalnek: MAF (legtomegmero) tisztitas, megnezni volt-e ECU software frissites a kocsihoz.
MAF tisztitasnal fontos, hogy lehuljon a legtomegmero es lagyan kb 30-40cm-rol kell fujni a spray-t kulonben kuka az alkatresz...