Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6034518 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12810 Dátum: 2009.03.15 22:17:12 »
STFT = short term fuel trim, LTFT = long term fuel trim...

Hűűű  :sorcerer: ... Köszönöm a leírást, bámulatosan beleástad magad a témába  :yes:

Amúgy, őszintén? Számomra kicsit ijesztő az egész. Ijesztő, hogy tényleg ennyire "guruló computerek" ezek a mai autók. Pedig messze vagyok még a 60-tól  ::) ... A totális inkompetencia, alapból adott tehetetlenség érzését adja.

-------------------------

Jóapámnak van ugye egy Avensise, 2004-es kétliteres benzines. Ez csinál olyat az utóbbi másfél hónapban néha, hogy alacsony fordulaton (mondjuk, olyan 2000 környékén), gázadásra (nem padlógázra) ideiglenesen (pár mp-ig) hiányzik a teljesítmény, a motor a szokásosnál erőtlenebbül, és egyenetlenül gyorsít. Aztán megjavul. Ezt eddig olyan ötször-hatszor adta elő - néha nagyobb, néha kisebb mértékben.

Üzemanyag jó, gyertyák jók, légszűrő okés. Hibakód nincs.

Lehet, hogy segítene, ha levennénk egy időre az akkusarut, és ezzel kiütnénk az ECU-ban tárolt dolgokat?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12811 Dátum: 2009.03.15 22:54:03 »
STFT = short term fuel trim, LTFT = long term fuel trim...

Hűűű  :sorcerer: ... Köszönöm a leírást, bámulatosan beleástad magad a témába  :yes:

Amúgy, őszintén? Számomra kicsit ijesztő az egész. Ijesztő, hogy tényleg ennyire "guruló computerek" ezek a mai autók. Pedig messze vagyok még a 60-tól  ::) ... A totális inkompetencia, alapból adott tehetetlenség érzését adja.

-------------------------

Jóapámnak van ugye egy Avensise, 2004-es kétliteres benzines. Ez csinál olyat az utóbbi másfél hónapban néha, hogy alacsony fordulaton (mondjuk, olyan 2000 környékén), gázadásra (nem padlógázra) ideiglenesen (pár mp-ig) hiányzik a teljesítmény, a motor a szokásosnál erőtlenebbül, és egyenetlenül gyorsít. Aztán megjavul. Ezt eddig olyan ötször-hatszor adta elő - néha nagyobb, néha kisebb mértékben.

Üzemanyag jó, gyertyák jók, légszűrő okés. Hibakód nincs.

Lehet, hogy segítene, ha levennénk egy időre az akkusarut, és ezzel kiütnénk az ECU-ban tárolt dolgokat?

Nem igazan onszantambol astam magam bele ennyire. Legyen eleg annyi, hogy a Toyotas projektemhez szukseges volt, mert se idehaza, se odakint nem tudtak a tutit. Nekem egy ev nyomozas volt, persze azert sok segitseg volt. Azert irtam le csak, hogy ha van olyan elmebeteg, aki az en rogos utamat koveti, annak ne legyen egy ev kinyomozni mindent. Nem csak ECU temaban. Az egesz Toyota cucc egy hatalmas lego, mint ahogy mar irtam korabban. Ha megvannak az epitokockak, akkor konnyen megy, csak elobb ra kell jonni mi van a kezedben es az mihez passzol...

En 10 evet toltottem el programozassal, heti 1 napot meg mindig ezzel tokolok (igaz csak hobbi szinten). Szamomra FELELMETES volt, az ECU kifinomultsaga. Uj (egyedi) gyertyak, lehuzott akkumulator, uj (kulso) befecskendezo program, nagyobb injektorok (+56%), megvaltoztatott befecskendezesi idok, megvaltozott kulso homerseklet, olajos legtomegmero, osszeszivott levegocso (4000RPM felett) es mindenre volt valasza a gyari ECU-nak.

Meg kell mondjam csak a Toyota ilyen kulonc. Mas kocsik, akar japanok (Hon.., Mitsu.. Suba... stb.) sokkal egyszerubb.

Az Avensis-es tema sajnos eleg necces. A sajat nyomozasomat persze megosztottam az arra erdemesekkel es joparszor elojott a benzines Avensis, mint elrettento pelda (szerviz szinten). Idehaza es sajna ugy tunik odakint sem (tervezokon kivul) senki sem erti mi tortenik azzal a kocsival. Csereltek mar mindent, ECU, motor, stb. es vannak kocsik ahol mindig van valami, mashol meg semmi, raadasul evjarat fuggetlen.

Az ECU resetelese (akku lehuz, fekpedal 5-7x megnyom var 5 percet vagy EFI biztositek kihuz) sokszor segitett, nem csak Avensisnel. Probaljatok meg, veszteni nem lehet rajta. (de szerintem nem lesz semmi). A 2000-es benzines biztos? Szerintem 1.8 1ZZ-FE, nem?
Amit en megprobalnek: MAF (legtomegmero) tisztitas, megnezni volt-e ECU software frissites a kocsihoz.

MAF tisztitasnal fontos, hogy lehuljon a legtomegmero es lagyan kb 30-40cm-rol kell fujni a spray-t kulonben kuka az alkatresz...

« Utoljára szerkesztve: 2009.03.15 22:59:48 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12812 Dátum: 2009.03.15 23:19:31 »
Az Avensis-es tema sajnos eleg necces...

Az "Avensis hibák" topikban válaszolok mindjárt!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12813 Dátum: 2009.03.16 16:34:36 »
Az egesz Toyota cucc egy hatalmas lego, mint ahogy mar irtam korabban. Ha megvannak az epitokockak, akkor konnyen megy, csak elobb ra kell jonni mi van a kezedben es az mihez passzol...
Ha már így beleástad magad: Nekem ugye E11-esbe való 4ZZFE motorom van. Ebbe bele lehet rakni az E12 4ZZFE-t? Lehet csak annak az ECU-ját használni, hogy jobb legyen a környezetszennyezés szempontjából? Vagy abban már más érzékelők vannak és nem kompatibilis a kettő?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12814 Dátum: 2009.03.16 18:21:12 »
Nekem ugye E11-esbe való 4ZZFE motorom van. Ebbe bele lehet rakni az E12 4ZZFE-t? Lehet csak annak az ECU-ját használni, hogy jobb legyen a környezetszennyezés szempontjából? Vagy abban már más érzékelők vannak és nem kompatibilis a kettő?

Igen, bele lehet rakni. Mechanikailag passzol. Az ECU csere nem fog menni. Mindent kompletten kell, mert az ECU-k is folyamatosan valtoztak az idok folyaman es 2004 majusaban megjelent a digitalis gazpedal is.
Mivel neked meg bowdenes gazpedalod van ket lehetoseg van:
1.: bowden marad
 - regi motorod marad
 - kell uj kabelkorbacs 2004 majus elotti E12-bol
 - kell uj ECU 2004 majus elotti E12-bol
 - valoszinu kellenek a motor szenzorok is, mert ott is volt valtozas szerintem

2.: digitalis gazpedal
 - regi motorod marad
 - kell uj szivocso es pillangoszelep (legszurohaz utani resz, Throttle Body) 2004 majus utani E12-bol
 - kell uj kabelkorbacs 2004 majus utani E12-bol
 - kell uj ECU 2004 majus utani E12-bol
 - biztos kellenek a motor szenzorok

Ami gond:
- nem lehet tudni, hogy az E12 ECU mit csinal az E11-ben: muszerfal, ablakok, riaszto, ABS, sebvalto, legzsakok?
- ajanlom ezt az oldalt (hasonlitsd ossze a te kocsidat egy E12-vel) : http://www.toyodiy.com/parts/
- nem lehet 100%, hogy a motoron belul 2000 ota nem valtoztattak olyasmit, ami miatt az egesz rendszer nem fog rendesen mukodni, ekkor ugye hozzajon egy durva tetel is: kell egy 2004 majusi 4ZZ-FE komplett motor
- legtomegmero is valoszinuleg kell, digitalis gazpedalnal teljesen biztos

Csak kornyezetvedelem miatt en nem csinalnek ilyet, ez majd egy komplett hasznalt auto ara, raadasul mivel nem tipusazonos a motor (EUR 3 vs EUR4) lehet, hogy meg sem lehet csinalni legalisan.

Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12815 Dátum: 2009.03.16 20:48:34 »
Vidd el olyan helyre zöldkártyáztatni ahol segítenek megoldani a problémádat:) Remélem érted mire gondolok. Sokkal olcsóbb megoldás!
Konrád

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12816 Dátum: 2009.03.16 21:07:18 »
Vidd el olyan helyre zöldkártyáztatni ahol segítenek megoldani a problémádat:) Remélem érted mire gondolok. Sokkal olcsóbb megoldás!

Azt rebesgetik, hogy szigorítani fogják a zöldkártyát, talán csak vizsgaállomások adhatnak majd ki.
De lehet, hogy csak városi legenda.

Peti

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12817 Dátum: 2009.03.16 21:15:32 »
Mutyizók így is úgy is lesznek, max több lesz az ára a feketezöldkártyának :innocent:

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12818 Dátum: 2009.03.16 22:10:56 »
Eddig is csak vizsgaállomás adta ki, persze vannak szigorúbbak és vannak enyhébbek. (Az enyhébbek azért vannak h a problémákat megoldják:)

Ez meg amúgy egy szabályos iparág. Mindent le lehet vizsgáztatni.

Egy ts kompressort 225Le egy 1,8 140 Le papírjára is le lehet vizsgáztatni.

 
Konrád

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12819 Dátum: 2009.03.17 08:10:27 »
Feketezöldkártya... úgy is levizsgázhatna a Cori, hogy ott sincs az autó...  :ph34r:
         

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12820 Dátum: 2009.03.17 10:08:04 »
1,4-es VVTi motor nyomatékgörbe nincs kéznél valakinek? Ami a honlapon van, elég hangyányi.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12821 Dátum: 2009.03.17 10:19:00 »
1,4-es VVTi motor nyomatékgörbe nincs kéznél valakinek? Ami a honlapon van, elég hangyányi.

Valahol láttam jobbat, de nem mond ennél többet!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12822 Dátum: 2009.03.17 12:07:09 »
Vidd el olyan helyre zöldkártyáztatni ahol segítenek megoldani a problémádat:) Remélem érted mire gondolok. Sokkal olcsóbb megoldás!
Félreértesz. Nincs gondom most sem a zöldkártyával, az Euro 3-at simán hozza. Inkább arra gondoltam, hogy kintről behozni egy törött 1.4-es E12-t és annak a motorját átrakni, amikor az enyém már 200e körül jár. (Most vagyok 136e-nél, úgyhogy van időm gondolkodni.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12823 Dátum: 2009.03.17 12:08:16 »
Csak kornyezetvedelem miatt en nem csinalnek ilyet, ez majd egy komplett hasznalt auto ara, raadasul mivel nem tipusazonos a motor (EUR 3 vs EUR4) lehet, hogy meg sem lehet csinalni legalisan.
Mondjuk így a leírtak alapján nem tünik annyira egyszerűnek, úgyhogy valószinüleg semmi sem lesz belőle. Mondjuk nem is holnapra terveztem. :-)
Azért köszi a felvilágosítást.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

dr.gonzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12824 Dátum: 2009.03.17 22:06:22 »
Udv


Megbizhato markaszervizes kontaktra lenne szuksegem,
Kicsit surgos, es bizalmas,
pm  vagy mail


koszi elore is

t