Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6026168 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Kezelési könyv
« Válasz #9195 Dátum: 2006.11.15 09:35:26 »
Idézetet írta: "4umos"
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "4umos"
óó, nagyon kedves vagy thx!!

Megvan, ha bárki másnak kell "Mûszaki leírás" 2000-2002-es Corollához. most szóljon, mert késöbb már lusta leszek mégegyszer lemásolni.  :nemnem:


Ááá, nagyon karaj!!! [smilie=sm38.gif]  Mikor és hol tudnánk találkozni? Adok egy mail címet (fourumos@freemail.hu) és sztem a részleteket ott beszéljük meg, ne fárasszuk ezzel itt a nagy nyilvánosságot! thx!!! és  :prayer:


Az mijaz, hogy mûszaki leírás? Kezelési kézikönyv, vagy annál azért több? Mer ha töb, arra mán én is lehet, hogy felkapom a fejem... :o)

4umos

  • Vendég
Re: Kezelési könyv
« Válasz #9196 Dátum: 2006.11.15 10:21:22 »
Idézetet írta: "wolfman"
Idézetet írta: "4umos"
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "4umos"
óó, nagyon kedves vagy thx!!

Megvan, ha bárki másnak kell "Mûszaki leírás" 2000-2002-es Corollához. most szóljon, mert késöbb már lusta leszek mégegyszer lemásolni.  :nemnem:


Ááá, nagyon karaj!!! [smilie=sm38.gif]  Mikor és hol tudnánk találkozni? Adok egy mail címet (fourumos@freemail.hu) és sztem a részleteket ott beszéljük meg, ne fárasszuk ezzel itt a nagy nyilvánosságot! thx!!! és  :prayer:


Az mijaz, hogy mûszaki leírás? Kezelési kézikönyv, vagy annál azért több? Mer ha töb, arra mán én is lehet, hogy felkapom a fejem... :o)


csak normál kezelési könyv, amit adnak eredetileg a kocsihoz, csak én most vettem nemrég a corolla-m és az elõzõ tulaj sajnos nem tudta prezentálni!  :banging:

mravikt

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
    • My Gallery
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9197 Dátum: 2006.11.15 15:45:16 »
Van valakinek tapasztalata a Toyota Optiblue izzoival?
Toyota Corolla Wagon 1.4 VVT-i Sol ('05)
Toyota Auris 2.2 D-CAT ('07)

dorogimisi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9198 Dátum: 2006.11.15 16:46:00 »
Üdv!

Palaczknak még annyit a Fordos témához, hogy tényleg nem rossz autó, de sajnos Magyarországon nem I. osztályú utakon közlekedünk, ez szerintem szempont egy autónál. A cégemnek van néhány Ford Transitja (2002-2003 évjáratúak) és mi azért választottuk mert az elõzõ generáció nagyon bejött. Na most ezek az újak már messze nem azok a kategóriájú autók. A Nissan Vanette Cargo 10 évesen nem produkál annyi hibát, mint a Fordjaink. :elkeseredett:

Más.
Tudna nekem valaki tanácsot adni zsír új Corollám bejáratásához, a szalonban azt mondták, hogy az elsõ 500 km után nyugodtan vezessek úgy ahogy szoktam, mert különben ellustul, sokat fog enni, stb...
Akinek van ezirányban tapasztalata, kérem ossza meg velem.

Elõre is köszi.

Csao.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9199 Dátum: 2006.11.15 16:55:21 »
Itt a fórumon általában azt szoktuk javasolni, hogy az elsõ 2.000km-t vezesse az ember nyugisan, úgymond KRESZ szerint, utána már lehet huzatni, stb.
 :kacsint:

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9200 Dátum: 2006.11.15 19:32:31 »
Idézetet írta: "Benedek"
Húú a mindenét! Majdnem elfelejtettem mondani, hogy ide-stova két év után elõjött az elsõ hibajelenség az autómon!!!
Képzeljétek, valamelyik nap reggel indulok melóba, mikor kuplungolás közben azt veszem észre, hogy nyikorog a kuplung pedál!  :mivan:  
 :arrow: De egy kis idõ után abba is hagyta.   :nagymosoly:   :rohog:


Ez -most hogy hidegebb lett- nekem is elõjött, de nem is nyikorog hanem mintha pattanna a rugó...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9201 Dátum: 2006.11.16 08:39:44 »
Idézetet írta: "dorogimisi"
Üdv!

Palaczknak még annyit a Fordos témához, hogy tényleg nem rossz autó, de sajnos Magyarországon nem I. osztályú utakon közlekedünk, ez szerintem szempont egy autónál. A cégemnek van néhány Ford Transitja (2002-2003 évjáratúak) és mi azért választottuk mert az elõzõ generáció nagyon bejött. Na most ezek az újak már messze nem azok a kategóriájú autók. A Nissan Vanette Cargo 10 évesen nem produkál annyi hibát, mint a Fordjaink. :elkeseredett:

Más.
Tudna nekem valaki tanácsot adni zsír új Corollám bejáratásához, a szalonban azt mondták, hogy az elsõ 500 km után nyugodtan vezessek úgy ahogy szoktam, mert különben ellustul, sokat fog enni, stb...
Akinek van ezirányban tapasztalata, kérem ossza meg velem.

Elõre is köszi.

Csao.


Én annó a következõt tettem: Elsõ 200 km alatt megpróbáltam 3000-3500 alatti fordulatszámokkal, de nem nagyon alacsony (1500 fölött) fordulaton tartani a motort, lehetõleg félgáznaál tübbet nem nyomni neki. Aztán bejött egy hosszabb autópályás út, -Bp-Miskolc -Bp +kevés járkálás a környéken ~550km, ezalatt szépen elkezdtem emelni a felsõ fordulatszámot, nem egyenletesen, hanem egy -két percig 3000 körül, aztán kis gyorsítás 4000-es fordulatra, majd vissza 3300-3500 közé, aztán megint fél perc 4000-es fordulat (ez kb 135-ös tempó óra szerint, valójában ~130) utána megint lassabban, aztán azután ismétt 3500 körül. Amikor a kilóméterszámláló elérte az 500-at akkor 100km-alatt kb 200-al megemeltem az "utazó" fordulatszámot, és 3-5 percenként kb 5-700al fölé mentem, majd újra utazó.
1500Km után, mivel az 5000-es fordulat tartósan nem annyira egészséges a jogosítványra, tettem olyat, hogy 4-es fokozatban mentem kb 20km-t , közbe néha felváltottam 5-be, aztán vissza. 2000km után kigyorsításnál, elõzésnél elmentem 5500-6000 fordulatig, 3000km után egyszer-egyszer letiltásig elnyomtam (kb 100km alatt 2-3 alkalommal, 2-es 3-as fokozatban kigyorsításkor, elõzéskor) mindez persze csak teljesen bemelegedett motorral. Kb 5000 km , ami után a fogyasztás is megközelíti a véglegeset, és a motor is határozottan erõsödik, és csendesebb , simább járású lesz.
A végeredmény az lett, hogy a 111800Km együttlét alatt nem volt olajfogyasztás a 0w-30 olajból sem (érdemes ezt rakatni bele, Castrol SLX longtech -kb 2800ft/l -viszont átlagban 3-4 decivel keveseb üzemanyagot fogyaszt, mint egy 5w-40 es motorolajjal) a végsebesége 200 körül volt (de akkor már 21l a fogyasztás)
A motort meg néha meg kell pörgetni, nem szabad a bejáratás után állandóan csak alacsony fordulaton tartani, aztán 15000km város után padlógázzal elmenni Londonig, mert akármennyire modern, és tiszta motor, sok alacsony fordulat, és rövid távú járás alatt lerakódások keletkezhetnek a motorban , amit a magyar özemanyag minõségek kicsit fokoznak, de ha hétvégenként van egy-egy autópályás, vagy hosszabb városon kívüli út, akkor ki tudnak égni ezek a lerakódások. ( Gondolom nem azért vettél 1,6-os gépet, hogy 70-el araszolgass vele a teherautók nyomában :) )
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Cker

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9202 Dátum: 2006.11.17 13:34:38 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Tehát amikor gázt adsz alacsony fordulaton , akkor elkezd egy ilyen viszonylag halk , csörgõ hang jönni a motorból ? Ha igen , akkor ez nagyon úgy hangzik , hogy a gyújtásod csörög , magyarul ilyenkor ideiglenesen az a jelenség lép fel , amit jellemzõen a túl nagy elõgyújtás okoz . Na mármost , ennek lehet néhány oka ...

- gyenge a benzin minõsége ; próbáld ki , 98-assal is csörög-e ?
- rossz a gyújtógyertya hõértéke és/vagy régi a gyertya
- a kopogásérzékelõ szenzor (aminek pont az ilyen csörgés kivédése lenne a feladata azáltal , hogy finomhangolja a gyújtás idõpontját) nem dolgozik megfelelõen

Féltengelyt kizárnám , az hangos , ütemes , a sebességgel arányos kattogó hangot ad ki , de kezdetben csak kanyarodás közbeni gyorsításkor , erõsen alászedett kerék esetén .


Szia Palaczk!
Köszönöm a véleményeket. A hang fõként gyorsításkor hallatszik, azaz ha gázolok. Amikor egyenes szakaszon folyamatos sebességgel haladok, akkor nem hallani (annyira) a csörgést.
- 98-as benzinnel hasonlóképpen csörög
- gyertyát cseréltem, eredmény nélkül
- az említett szenzort nem ismerem és szervizben sem voltam vele
viszont megnéztem a féltengelyeket is és az egyiknek van egy kis hosszirányú játéka, azon kívül stabilak. Tanácstalan vagyok. Egyik szerelõ ismerõsöm csak erre a féltengelyre gyanakszik.....

baconka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9203 Dátum: 2006.11.19 19:45:53 »
Sziasztok!

Nyolcadik évébe lépett a Toyota Corollám és megjelentek az elsõ olajcseppek a kocsi alatt. Elvittem a T-Maxhoz, akik azt mondták, hogy szimeringet kell cserélni elõl és hátul.  Közölték, hogy mivel klimás az autó, meg szervós, ezért ki kell venni a vezérlést, így legalább 9 órát kell szerelni. Összesen lesz vagy 76 EFt.

A kérdésem az lenne, hogy nem sok ez a  kilenc óra egy szimeringcseréért. Ha valakinek volt valami hasonló problémája kérem írja meg, hogy kb mennyibe volt neki.

Segítségeteket elõre is köszönöm!
Baconka
Toyota Corolla Sol 1,4 2003

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9204 Dátum: 2006.11.20 16:41:21 »
Idézetet írta: "baconka"
Sziasztok!

Nyolcadik évébe lépett a Toyota Corollám és megjelentek az elsõ olajcseppek a kocsi alatt. Elvittem a T-Maxhoz, akik azt mondták, hogy szimeringet kell cserélni elõl és hátul.  Közölték, hogy mivel klimás az autó, meg szervós, ezért ki kell venni a vezérlést, így legalább 9 órát kell szerelni. Összesen lesz vagy 76 EFt.

A kérdésem az lenne, hogy nem sok ez a  kilenc óra egy szimeringcseréért. Ha valakinek volt valami hasonló problémája kérem írja meg, hogy kb mennyibe volt neki.

Segítségeteket elõre is köszönöm!

Szia!
Ha javasolhatom kérd ki több autószerelõ véleményét és csak az után vidd "nagykés" alá a verdát. Egy szerelõ véleményére hagyatkozni (bár ha ismered akkor más a helyzet) szerintem nem szabad. Küldj e-mail-t és kérj több helyrõl ajánlatot. Sorold fel a hibajelenséget, kérdezd meg hogyan csinálja meg és természetesen mennyiért.
Sok szerencsét! (mert az sem árt, hogy az ember kifogjon egy jó és tisztességes szerelõt.)
5' - Corolla HB.  1.4 sol

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9205 Dátum: 2006.11.20 22:47:49 »
Ugye itt hõbörögtünk páran (többek közt én is) , hogy miért változtatja meg a Hatchback modellek nevét a Toyota Európában , Corolláról Aurisra - és miért csak a szedán/kombi marad Corolla . Hát , nézelõdtem kicsit a neten , és kiderült , hogy vannak helyek , ahol ez már eddig is így volt :




Ez itt az E12-es délafrikai változata - látnivalóan gyakorlatilag a mi Corollánkkal azonos , csak épp ezt ott Run-X-nek hívják ;) ... és csak a szedánt hívják Corollának (kombit ott nem kínálnak) , meg lehet nézni itt : http://www.toyota.co.za/default.aspx ... ja , és az 1.4-esen meg az 1.6-oson kívül ott bekerül mind a Run-X-be , mind a Corollába (!) az 1.8-as VVTi motor is , 136 LE teljesítménnyel  :szemforgat: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9206 Dátum: 2006.11.20 22:57:10 »
Idézetet írta: "Cker"
Idézetet írta: "Palaczk"

Tehát amikor gázt adsz alacsony fordulaton , akkor elkezd egy ilyen viszonylag halk , csörgõ hang jönni a motorból ? Ha igen , akkor ez nagyon úgy hangzik , hogy a gyújtásod csörög , magyarul ilyenkor ideiglenesen az a jelenség lép fel , amit jellemzõen a túl nagy elõgyújtás okoz . Na mármost , ennek lehet néhány oka ...

- gyenge a benzin minõsége ; próbáld ki , 98-assal is csörög-e ?
- rossz a gyújtógyertya hõértéke és/vagy régi a gyertya
- a kopogásérzékelõ szenzor (aminek pont az ilyen csörgés kivédése lenne a feladata azáltal , hogy finomhangolja a gyújtás idõpontját) nem dolgozik megfelelõen

Féltengelyt kizárnám , az hangos , ütemes , a sebességgel arányos kattogó hangot ad ki , de kezdetben csak kanyarodás közbeni gyorsításkor , erõsen alászedett kerék esetén .


Szia Palaczk!
Köszönöm a véleményeket. A hang fõként gyorsításkor hallatszik, azaz ha gázolok. Amikor egyenes szakaszon folyamatos sebességgel haladok, akkor nem hallani (annyira) a csörgést.
- 98-as benzinnel hasonlóképpen csörög
- gyertyát cseréltem, eredmény nélkül
- az említett szenzort nem ismerem és szervizben sem voltam vele
viszont megnéztem a féltengelyeket is és az egyiknek van egy kis hosszirányú játéka, azon kívül stabilak. Tanácstalan vagyok. Egyik szerelõ ismerõsöm csak erre a féltengelyre gyanakszik.....


Hallotta is az autódat ez a szerelõ ismerõsöd ? Mert egy becsilingelõ gyújtásnak és egy kattogó féltengelynek tök más hangja van , és máskor is jelentkeznek ezek a jelenségek - egy szerelõnek ezeket meg kell tudnia különböztetni . És akkor lehet , hogy neki van igaza , és én ítélek tévesen , így a leírásod alapján . Mert ahogy leírod , az alapján ez bizony nem féltengely - ahogy már említettem , a féltengely kikanyarodáskor , alászedett kerékkel gyorsításkor ad ki hangot - de az nem csörgõ , hanem hangos kattogó-daráló hang . Ha az autó egyenes haladáskor , gázadásra csörög , akkor az bizony nem féltengely .

Azt mondanám , hogy mindenképpen menetben is próbáltasd ki , hallgattasd meg az autót szakemberrel . Mert tartósan így menni vele nem egészséges , szélsõséges esetben a motor (azon belül a dugattyú) mechanikai károsodását is okozhatja !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9207 Dátum: 2006.11.20 23:00:11 »
Idézetet írta: "baconka"
Sziasztok!

Nyolcadik évébe lépett a Toyota Corollám és megjelentek az elsõ olajcseppek a kocsi alatt. Elvittem a T-Maxhoz, akik azt mondták, hogy szimeringet kell cserélni elõl és hátul.  Közölték, hogy mivel klimás az autó, meg szervós, ezért ki kell venni a vezérlést, így legalább 9 órát kell szerelni. Összesen lesz vagy 76 EFt.

A kérdésem az lenne, hogy nem sok ez a  kilenc óra egy szimeringcseréért. Ha valakinek volt valami hasonló problémája kérem írja meg, hogy kb mennyibe volt neki.

Segítségeteket elõre is köszönöm!


Azzal kéne kezdeni , hogy le kéne mosatni (autókozmetikában) a motor alulról-felülrõl - majd menni vele valamennyit , és utána alánézni , hogy pontosan honnan is folyik az olaj . Így kiderül hogy tényleg a szimeringeknél jön-e . Ezek után pedig szerintem kérj ajánlatot több szervíztõl is , jelentõs eltérés is lehet köztük .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9208 Dátum: 2006.11.21 07:11:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Cker"

Szia Palaczk!
Köszönöm a véleményeket. A hang fõként gyorsításkor hallatszik, azaz ha gázolok. Amikor egyenes szakaszon folyamatos sebességgel haladok, akkor nem hallani (annyira) a csörgést.
- 98-as benzinnel hasonlóképpen csörög
- gyertyát cseréltem, eredmény nélkül
- az említett szenzort nem ismerem és szervizben sem voltam vele
viszont megnéztem a féltengelyeket is és az egyiknek van egy kis hosszirányú játéka, azon kívül stabilak. Tanácstalan vagyok. Egyik szerelõ ismerõsöm csak erre a féltengelyre gyanakszik.....


Hallotta is az autódat ez a szerelõ ismerõsöd ? Mert egy becsilingelõ gyújtásnak és egy kattogó féltengelynek tök más hangja van , és máskor is jelentkeznek ezek a jelenségek - egy szerelõnek ezeket meg kell tudnia különböztetni . És akkor lehet , hogy neki van igaza , és én ítélek tévesen , így a leírásod alapján . Mert ahogy leírod , az alapján ez bizony nem féltengely - ahogy már említettem , a féltengely kikanyarodáskor , alászedett kerékkel gyorsításkor ad ki hangot - de az nem csörgõ , hanem hangos kattogó-daráló hang . Ha az autó egyenes haladáskor , gázadásra csörög , akkor az bizony nem féltengely .

Azt mondanám , hogy mindenképpen menetben is próbáltasd ki , hallgattasd meg az autót szakemberrel . Mert tartósan így menni vele nem egészséges , szélsõséges esetben a motor (azon belül a dugattyú) mechanikai károsodását is okozhatja !

Az a helyzet, hogy egészen más hangot ad a féltengely és egészen mást, ha a motor csörög. Sajnos nálam már volt olyan, hogy a féltengelynek volt csúnya hangja nem alászedett kormánynál, hanem egyenes futásban, gyorsításnál. Annyira oda volt már. Szal lehet, hogy tényleg a féltengely a rossz, de egy vájtfülû prompt megmondja neked a tutit, ha beül a kocsiba és megy vele.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9209 Dátum: 2006.11.21 09:02:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ugye itt hõbörögtünk páran (többek közt én is) , hogy miért változtatja meg a Hatchback modellek nevét a Toyota Európában , Corolláról Aurisra - és miért csak a szedán/kombi marad Corolla . Hát , nézelõdtem kicsit a neten , és kiderült , hogy vannak helyek , ahol ez már eddig is így volt :




Ez itt az E12-es délafrikai változata - látnivalóan gyakorlatilag a mi Corollánkkal azonos , csak épp ezt ott Run-X-nek hívják ;) ... és csak a szedánt hívják Corollának (kombit ott nem kínálnak) , meg lehet nézni itt : http://www.toyota.co.za/default.aspx ... ja , és az 1.4-esen meg az 1.6-oson kívül ott bekerül mind a Run-X-be , mind a Corollába (!) az 1.8-as VVTi motor is , 136 LE teljesítménnyel  :szemforgat: ...


Japánban pedig Corolla RunX-nek hívták az E12 5-ajtós hatchbacket  :toy:
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna