Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032860 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9330 Dátum: 2007.01.04 19:32:13 »
Az 51-esen ment lefele amikor szembõl elõztek és elég veszélyes volt
a helyzet. Ekkor kicsit fékezett amire a kocsi fara elkezdett járni és tett
egy 180 fokos fordulót ami után a jobb oldali padka akasztotta meg a bal oldalára
kezdett eldõlni és a dõlést egy fa akasztotta meg aminek a hátulján látható a lenyomata.

Egyszer szerencséje volt, hogy mikor elkezdett körbefordulni nem jött senki szembe
majd másik mázli, hogy a fa megfogta és ott nem máshol mert ha az nincs fejre állt volna.

60-al ment és az út jeges volt.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9331 Dátum: 2007.01.05 09:00:58 »
Idézetet írta: "Misi"
Sajnálom a kocsit, de örülök, hogy a párodnak nem esett baja...
Inkább a kocsi törjön.
Ha saját hiba volt, akkor jól jön a Casco, remélem van. Ha igen, akkor az önrész levonása után kapsz valamennyi pénzt, utána esetleg el tudod adni a roncsot bontónak vagy valakinek, aki 2 hónap múlva már megkíméltként fogja hirdetni a neten.


ez a kocsi kész.. :crazy:

sztem kellene csinálni egy alvázszám /motorszám adatbázist az általunk ismert törött toyotákról, nehogy vkit közülünk vagy ismerõseink közül bepalizzanak egy totálkárból lábraállitott kocsival.  :figyellek:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9332 Dátum: 2007.01.05 09:13:16 »
Idézetet írta: "murray"
Idézetet írta: "Misi"
Sajnálom a kocsit, de örülök, hogy a párodnak nem esett baja...
Inkább a kocsi törjön.
Ha saját hiba volt, akkor jól jön a Casco, remélem van. Ha igen, akkor az önrész levonása után kapsz valamennyi pénzt, utána esetleg el tudod adni a roncsot bontónak vagy valakinek, aki 2 hónap múlva már megkíméltként fogja hirdetni a neten.


ez a kocsi kész.. :crazy:

sztem kellene csinálni egy alvázszám /motorszám adatbázist az általunk ismert törött toyotákról, nehogy vkit közülünk vagy ismerõseink közül bepalizzanak egy totálkárból lábraállitott kocsival.  :figyellek:


Az ötlet jó! A fõnököm épp tegnap hívott be és mesélte, hogy neki milyen totálkáros tapasztalatai vannak.
Vett anno egy 3 éves Hondát amit 3 évig használt és csak mikor õ megzúzta akkor derült ki, hogy németbõl
törötten hozták be az elsõ kerekek között 5 mm különbség volt.

Szívesen hozzájárulok a kocsi adataival a nyílvántartáshoz.

Nagyon remélem, hogy ha valóban új autó beszezésére kerül a sor akkor az is Toyota lesz.
Más okból, de 2 hónapja körbenéztünk a kombi középautós piacon és 3 konkrét típus marad képben.
A Corolla, Focus és az Astra kombik. Persze 1,6-s motorral. Sajnos a dízel motoros autók nekem
nem tetszenek mert drágábbak és pont annyival ami már elgondolkoztat rendesen.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9333 Dátum: 2007.01.05 09:23:26 »
Idézetet írta: "murray"


ez a kocsi kész.. :crazy:

sztem kellene csinálni egy alvázszám /motorszám adatbázist az általunk ismert törött toyotákról, nehogy vkit közülünk vagy ismerõseink közül bepalizzanak egy totálkárból lábraállitott kocsival.  :figyellek:

Azert egy ennyire osszetort kocsirol (barmilyen szepen is csinaljak meg) nem nehez megallapitani hogy javitott...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9334 Dátum: 2007.01.05 09:37:32 »
Idézetet írta: "Random_"
Idézetet írta: "murray"
Idézetet írta: "Misi"
Sajnálom a kocsit, de örülök, hogy a párodnak nem esett baja...
Inkább a kocsi törjön.
Ha saját hiba volt, akkor jól jön a Casco, remélem van. Ha igen, akkor az önrész levonása után kapsz valamennyi pénzt, utána esetleg el tudod adni a roncsot bontónak vagy valakinek, aki 2 hónap múlva már megkíméltként fogja hirdetni a neten.


ez a kocsi kész.. :crazy:

sztem kellene csinálni egy alvázszám /motorszám adatbázist az általunk ismert törött toyotákról, nehogy vkit közülünk vagy ismerõseink közül bepalizzanak egy totálkárból lábraállitott kocsival.  :figyellek:


Az ötlet jó! A fõnököm épp tegnap hívott be és mesélte, hogy neki milyen totálkáros tapasztalatai vannak.
Vett anno egy 3 éves Hondát amit 3 évig használt és csak mikor õ megzúzta akkor derült ki, hogy németbõl
törötten hozták be az elsõ kerekek között 5 mm különbség volt.

Szívesen hozzájárulok a kocsi adataival a nyílvántartáshoz.

Nagyon remélem, hogy ha valóban új autó beszezésére kerül a sor akkor az is Toyota lesz.
Más okból, de 2 hónapja körbenéztünk a kombi középautós piacon és 3 konkrét típus marad képben.
A Corolla, Focus és az Astra kombik. Persze 1,6-s motorral. Sajnos a dízel motoros autók nekem
nem tetszenek mert drágábbak és pont annyival ami már elgondolkoztat rendesen.


Ezek közül szerintem csak a Corolla lehet alternativa, még a Mazdán elgondolkodnék ( végülis anno , amikor a Corollát vettem a Mazda és a Corolla volt versenyben) A Focus, vagy az Astra csak akkor lehet alternativa, ha nem mész túl sokat.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

attila01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 280
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9335 Dátum: 2007.01.05 09:43:36 »
Idézetet írta: "szazketto"
Idézetet írta: "murray"


ez a kocsi kész.. :crazy:

sztem kellene csinálni egy alvázszám /motorszám adatbázist az általunk ismert törött toyotákról, nehogy vkit közülünk vagy ismerõseink közül bepalizzanak egy totálkárból lábraállitott kocsival.  :figyellek:

Azert egy ennyire osszetort kocsirol (barmilyen szepen is csinaljak meg) nem nehez megallapitani hogy javitott...


Azt igen hogy javított, csak azt már nehezebb hogy mennyire. Sokan kisebb sérüléssel még simán megveszik az autót az árkedvezmény miatt, csak az a gáz, ha a kis sérülés nem is olyan kicsi  :szomoru:
ttila01 190
 :toy:  Corolla 1,4 Luna 2006
Suzuki Ignis 1,3 2006

attila01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 280
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9336 Dátum: 2007.01.05 09:53:59 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Random_"

Nagyon remélem, hogy ha valóban új autó beszezésére kerül a sor akkor az is Toyota lesz.
Más okból, de 2 hónapja körbenéztünk a kombi középautós piacon és 3 konkrét típus marad képben.
A Corolla, Focus és az Astra kombik. Persze 1,6-s motorral. Sajnos a dízel motoros autók nekem
nem tetszenek mert drágábbak és pont annyival ami már elgondolkoztat rendesen.


Ezek közül szerintem csak a Corolla lehet alternativa, még a Mazdán elgondolkodnék ( végülis anno , amikor a Corollát vettem a Mazda és a Corolla volt versenyben) A Focus, vagy az Astra csak akkor lehet alternativa, ha nem mész túl sokat.


Én is ezek közt válogattam  :nagymosoly: . Az Astra lett elõször  kilõve, látva ismerõsöm autójának hibáit  :shock: .  A Focus külsõre tetszett, belsõre valamiért már nem. A Mazda meg szerintem k**** drága  :nagymosoly: . De lehet, hogy egy szalont illett volna meglátogatni   :nagymosoly: . A Toyotát is azért kerültem eddig mert hogy drága. Aztán kiderült hogy nem így van.
ttila01 190
 :toy:  Corolla 1,4 Luna 2006
Suzuki Ignis 1,3 2006

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9337 Dátum: 2007.01.05 10:13:56 »
Idézetet írta: "attila01"
Én is ezek közt válogattam  :nagymosoly: . Az Astra lett elõször  kilõve, látva ismerõsöm autójának hibáit  :shock: .  A Focus külsõre tetszett, belsõre valamiért már nem. A Mazda meg szerintem k**** drága  :nagymosoly: . De lehet, hogy egy szalont illett volna meglátogatni   :nagymosoly: . A Toyotát is azért kerültem eddig mert hogy drága. Aztán kiderült hogy nem így van.


A barátnõmnek is mikor elõhozakodtam, hogy Toyotánál maradjuk elvetette.
Kérte, hogy nézzük meg az összes közepes dízel autó árát. Azután rájött, hogy
kicsit vagyunk sokukhoz akkor alább adtuk benzinesre.

Végül nyúztam, hogy nézze meg a Toyota árait és nagyon meglepõdött mikor
látta a hasonló japán autókhoz nézve mennyivel olcsóbb.

A Mazda nekem is drágának tûnt de hamarosan összeállítok egy táblázatot
ahol összehasonlítok több típust hátha kiderül valami belõle.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9338 Dátum: 2007.01.05 23:09:10 »
Idézetet írta: "Random_"
Az 51-esen ment lefele amikor szembõl elõztek és elég veszélyes volt
a helyzet. ...

Gondolom a szembejövõ nem állt meg megnézni a következményt  :elkeseredett:
Sajnálom a kocsit, de szerencse, hogy nem történt semmi baj a pároddal!
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9339 Dátum: 2007.01.05 23:14:32 »
Ma megtörtént az, ami a reklám szerint egy Corollával soha: nem indult az autó. Épp indultam az esti talira, ajtó kinyit, beül, kulcs elfordít, aztán katt. Hö! Mégegyszer, megint katt. Ellenõrzés: lámpa ég, mûszerfal világít, középkonzol világít, utastérlámpa ég, rádió szól, gyújtás ráadására a benzinszvattyú zümmög. Újrapróbál, semmi. Aztán gyalog elmentem a talira.
Hazajöttem, gyors próba. Elsõ: katt. Második: katt. Harmadik - beindult.
Valakinek tippje?  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9340 Dátum: 2007.01.06 08:04:58 »
Idézetet írta: "whis"
Ma megtörtént az, ami a reklám szerint egy Corollával soha: nem indult az autó. Épp indultam az esti talira, ajtó kinyit, beül, kulcs elfordít, aztán katt. Hö! Mégegyszer, megint katt. Ellenõrzés: lámpa ég, mûszerfal világít, középkonzol világít, utastérlámpa ég, rádió szól, gyújtás ráadására a benzinszvattyú zümmög. Újrapróbál, semmi. Aztán gyalog elmentem a talira.
Hazajöttem, gyors próba. Elsõ: katt. Második: katt. Harmadik - beindult.
Valakinek tippje?  :roll:


Nekem kéthavonta egyszer elõfordult ilyen.
Nem tudom mitõl lehet, hogy a környezeti hatások? Bár egyszer télen volt mikor elõre lejtve álltam vele 4 napig elõ
se véve az autót.
Aztán volt olyan, hogy melóból mentem volna haza nyáron és a parkolóházban nem akart elindulni.

Igazán nem zavart mert harmadikra azért mindig elindult. Meg elég ritkán fordult elõ ahhoz, hogy ne izgasson.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

attila01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 280
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9341 Dátum: 2007.01.06 08:33:30 »
Idézetet írta: "whis"
Ma megtörtént az, ami a reklám szerint egy Corollával soha: nem indult az autó. Épp indultam az esti talira, ajtó kinyit, beül, kulcs elfordít, aztán katt. Hö! Mégegyszer, megint katt. Ellenõrzés: lámpa ég, mûszerfal világít, középkonzol világít, utastérlámpa ég, rádió szól, gyújtás ráadására a benzinszvattyú zümmög. Újrapróbál, semmi. Aztán gyalog elmentem a talira.
Hazajöttem, gyors próba. Elsõ: katt. Második: katt. Harmadik - beindult.
Valakinek tippje?  :roll:


Szerintem  :hmm:  laikusként gondolkodva elvileg az indításgátló is lehetne, de szerintem nem, mert akkor tekerne csak nem indulna be (legalábbis teherautóknál így van   :) ).
Szerintem önindító. Lehet, hogy csak egy vezeték fellazult, szerencsésebb esetben. Ez is tapasztalat ... teherautóknál  :nagymosoly: .
Más önindító probléma is lehet, de az ennyi idõsen nekem kicsit hihetetlen.
ttila01 190
 :toy:  Corolla 1,4 Luna 2006
Suzuki Ignis 1,3 2006

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9342 Dátum: 2007.01.06 09:40:14 »
sztem egyértemû h elektronika. és pont ez a baj :turelmetlen:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9343 Dátum: 2007.01.06 17:50:02 »
Idézetet írta: "CindR"
Újabb dolgon gondolkoztam el :)
Miután teljesen megszoktam az új-régi autóm, megint ültem apám 2003-as Corolla szedánjában, valamint egy ismerõsünk mostani, de facelift elötti Avensisében. Amit nagyon de nagyon irigyeltem, az a futómû, és annak hangolása. Tudom, hogy olyan csöndes, mármár tökéletes (hétköznapi használatban) dolgot nem lehet összehozni 20 éves autókba. Megvitattam hozzáértõkkel is, és azt mondták, hogy régebben divat volt a sokkal puhább rugózás. Nekem most tavasszal az alacsonyabb gumik talán segítenek valamit, de mi van, ha nem elég? Ültetni nem igazán szeretném, bár akkor sem lenne könnyebb dolgom, mert semmi komolyabb márkánál nem találtam ilyen öreg Corollához rugószettet. Egyáltalán mivel lehet javítani a helyzeten? Eddig úgy tudtam, rugó, meg keményebb, gázos lengéscsillapító. Egyéb ötlet esetleg? A lényeg, hogy egy kicsit feszesebb legyen az egész, kanyarban ne dõljön annyira... Van olyan út Bp-n, krisztina tér felöl az Erzsébet-hídig, szinte ugrálok a kocsiban a kátyuk miatt, az új Corolla meg átmegy rajta stabilan..
 :toy:


Nézd , javítani tudsz a dolgon , de nem mindenben . Az úthiba-elnyelõ képességet pl. felejtsd el , azon nem tudsz változtatni - sõt , ha feszesebbre , keményebbre alakítod a futómûvedet , még rázósabb lesz . Ez egész egyszerûen a két autó futómûve közötti technikai fejlõdés-beli különbség , ilyesmiken lehet lemérni . Egyébként azért voltak régebben valóban jellemzõen puhábbak a rugózások , mert ezzel (meg a magas oldalfalú , ballonos gumikkal) igyekeztek a komfortot javítani . Az akkori szinten ennyi volt lehetséges . Idõközben már meg tudják oldani , hogy a futómû feszes ÉS kényelmes legyen - a technikai fejlõdés , megintcsak .

Viszont magán a stabilitáson , a kanyarvételi tulajdonságokon tényleg tudsz javítani . Azzal amit írsz : keményebb , gázos lengéscsillapítók beszerelésével (legjobbak az állítható márkás sport típusok á la Koni , de ezekbõl egy szett annyi , mint az autód értéke) , keményebb rugók beszerzésével (pl. azokéval , amelyek az E8-as Corolla sportos háromajtós csúcsváltozatába kerültek gyárilag) , és persze a gumival : ha fölraksz egy garnitúra 185/60x14-est egy megfelelõ felnin , azzal kapásból érezhetõen javítasz a kanyarstabilitáson . De , mondom , mindezektõl a dolgoktól a kocsid még pattogósabb lesz , ezt ne felejtsd el . Ezzel együtt , pl. az említett gumiméret teljesen vállalható kompromisszum , és anyagilag is reális .

------------------

Amúgy ami nekem még a leginkább fel szokott tûnni (a futómû mellett) , ha az öreg gépembõl átülök egy új/pár éves jószágba , az a zajszint  :o ... hogy mennyivel nagyobb a csend az újabb autókban ! Döbbenet . És ezt nagyon irigylem is tõlük . Mondjuk , ezen lehet utólag segíteni , ha az ember telepakolja a kocsiját pl. a Dynamat hangszigetelõ cuccaival ; csak ez megint rengeteg pénz  :szemforgat: ... de meg lehet valósítani részletekben is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9344 Dátum: 2007.01.06 18:00:17 »
Idézetet írta: "szazketto"
Idézetet írta: "murray"


ez a kocsi kész.. :crazy:

sztem kellene csinálni egy alvázszám /motorszám adatbázist az általunk ismert törött toyotákról, nehogy vkit közülünk vagy ismerõseink közül bepalizzanak egy totálkárból lábraállitott kocsival.  :figyellek:

Azert egy ennyire osszetort kocsirol (barmilyen szepen is csinaljak meg) nem nehez megallapitani hogy javitott...


Sajnos az átlag vevõk nagy többsége nem fogja megállapítani . Sokan ilyen fiatal autónál naivan nem is feltételezik , hogy törött . Esetleg a nepper , ha látja hogy kicsit értesz hozzá , bevall valami jóval kisebb fiktív sérülést , és megmagyarázza , hogy amiatt volt fényezve az autó . Ha rendesen megcsinálták , ki nem szúrod , hacsak nem vagy nagyon járatos a dologban .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )