Újabb gondom jött elõ (lassan túl sok lesz
). Tegnap összesen másodszor csinálta meg azt, hogy autópályán kidobta ötösbõl a váltót. Utána olvastam, talán elég egy kis utánállítás, de lehet hogy teljesen szét kell szedni a váltót, ez elvileg tipustól függ. Eléggé el vagyok keseredve, és már csak az várom, hogy beinduljanak a normális hétköznapok, hogy vihessem a supra trend-be. Egyébként a rendszámtartón is az õ nevük- címük áll, szóval már láthatták az autót. Ma ellenõriztem az olajat, a nem fogyott, viszont nagyon fekete. Ajánlották a motor átmosását a következõ olajcserémnél. Próbáltatok ilyet? Milyen szerek valók erre?
Váltód más hibajelenséget nem produkál , csak ezt ? Nem vagyok szerelõ , de sajnos könnyen lehet , hogy tényleg szét kell szedni a javításhoz . Mindenesetre jobb ha lélekben erre készülsz , maximum kellemesen csalódsz majd , ha mégsem így lesz
Az olaj valszeg azért fekete , mert valakik korábban kicsit lazán kezelték a csere-intervallum kérdését :szemforgat: ... ha emellett sokat mentek városban , az tovább ront a dolgon . Ilyenkor hajlamos olajsár kialakulni a kartertérben , az színezi feketére az olajat ; bár enyhébb esetben pusztán az agyonhasználás révén is nagyon sötétre színezõdik . Ami a motor-átmosást illeti : meg lehet próbálkozni vele , bár elõfordul olyan is , hogy utána megnõ az olajfogyasztás ; de ha a motorod amúgy egészséges , nem füstöl , nem eszi az olajat , akkor ennek nem olyan nagy a kockázata . Vannak erre a célra egyrészt ún. öblítõ-olajok , másrészt az olajhoz hozzáöntendõ adalékok . Ha a Supratrendnél elõadod ezt az igényedet , biztosan tudnak majd ajánlani valamit . Egyébként a legtisztább megoldás az , ha az öblítés után a motor kap egy új szûrõt és valamilyen közepes minõségû új olajat (erre a célra megfelel gyakorlatilag bármelyik ismert olajmárka 15 W 40-es ásványi olaja) , és ezt 1500-2000 km megtétele után ismét lecseréled , ezúttal már valamilyen jobb minõségû olajra (valamilyen 10 W 40-es rész-szintetikus szvsz jó lenne az autódba) - és természetesen cseréled a szûrõt is újra . Célszerû ezek után még a következõ olajcserét is picit elõrébb hozni , tehát mondjuk 7-8 ezer km után megejteni . Ezután már be lehet állni a gyár által elõírt intervallumra .