Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032884 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9300 Dátum: 2006.12.21 15:43:45 »
NA! Megnéztem...

Nem kívánom a bácsi üzletét rontani, de az autót végül be se indítottuk, pedig megvolt az OV gomb lent a váltókar mellett a boxon, a számlaptól balra, a P betû magasságában. De hát én még ilyen lelakott autót nem láttam eddig (két magyar vizsla köszöntött a csengõgombot elengedve, már tudtam, hogy ez nem sok jót jelent az autóra ézve...). Nem elõnyös a sötétkék szín, ezt tudtam, elõzõ autóm is s.kék volt: összekarmolva a kutyák által minden elem, szerintem még a tetõ is! De össze is volt törve az eleje valamikor régen, és iszonyatosan volt megjavítva. Bácsi szerint csak a bal elsõ sárvédõ volt fújva, szerintem meg a jobb is, és a motortetõ is, és hozzá a zárhíd és a nyúlványok is, amik már évek óta rozsdásodhattak, mert most nagyon rozsdásak voltak ahhoz képest, hogy garázsbantartott az autó. Én ilyet nem, ne haragudjon a bácsi! Nem bántottam érte, de gusztustalanul olcsóbb árat sem kínáltam neki, hanem egyszerûen megmondtam neki, hogy ez az autó így nekem nem kell. Mondta, hogy 1.6-ot kínáltak neki szalonban a beszámításkor, mondtam, hogy én láttam múlt vasárnap elkelni egyet 1.54-ért, és az az övéhez képest szalonautó volt, igaz 1.4-es és manunálos. Szóval keresek tovább... pedig a gear 4 gang-os volt... :-(

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9301 Dátum: 2006.12.21 18:51:35 »
Idézetet írta: "bubu"
Én vettem egy kormányvédõt. Olyan a belseje mint a bicikligumié. Kívülrõl mûbõr, de nagyon hasonlít az eredetihez.
2-en feszegettük rá a kormányra, kb 1 éve. Semmi baja azóta se. (Nem kopik ki.)
Így vastagabb lett a kormány és nekem sokkal jobb lett a fogása.


Akkor keresgélek kicsit, hátha találok ínyemre valót.  :)

Ma jelentkezett egy újabb apró gond. Eddig nagyon nehezen lehetett a fényszórót kapcsolni. Na ma egyszercsak olyan könnyen ment, hogy szinte ellenállás nélkül forgott a különbözõ poziciókba, sõt indexeléskor álandóan eltekeredett. Kutassak fel egy ilyet bontóban, vagy valami más ötletetek van? Kicsit szégyellem magam, hogy állandóan a gondjaimmal jövök.  :oops:
 :toy:
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

Snake

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9302 Dátum: 2006.12.24 08:36:09 »
Bemetszem ide is:


Na, megjelent az autón az elsõ komolyabb karc, valami barom jóvoltából, vélhetõen szándékosan.
Nem túl vészes, nem túl mély, de engem rettentõen zavar, ha egyszer meglátok egy ilyen ***, aki szórakozásból összebarmolja az autót, abból kéztörés lesz, vagy lemegy a torkán a Glock 17-em. :gunfirej:

Kérdésem az lenne, mivel azt gondolom, hogy egy polírozással eltûntethetõ lenne, milyen polírt ajánlanátok?

ephudd

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
45 ezres szervíz
« Válasz #9303 Dátum: 2006.12.24 12:33:31 »
Sziasztok!

A Corollások segítségét szeretném kérni. Nemrég vettem egy 2004-es 1.4es Corolla Sedan Terra Ice-t, minden szempontból kifogástalan állapotban. Most voltam 45 ezres szervízen és az állam is leesett, amikor elsõ fékbetéteket kellett cserélni, meg féktárcsát felszabályozni. Ez minden olajjal egyébbel együtt 58 ezer forint lett. Ez normális, vagy lehúztak? A 92-es Carinám nem ilyen volt...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9304 Dátum: 2006.12.24 12:58:03 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Benedek"
Nekem azok az átkozott macskák melegednek a motorháztérben!  :robbanfej:   Csibész , fogd meg!!!  [smilie=icon_kutya.gif]


Attól függetlenül, hogy állat és macskabarát vagyok (ezt néhányan már tudhatják :D ), a macska pont az ami semmi kárt nem csinál, csak egy kis meleg motorburkolatra vágyik, nekem rendszeresen aludt egy macsek a motortérbe, egyszer láttam amint leereszkedik :rohog:  néhány macska-tappancs nyomtól eltekintve semmi kár nem fogja érni az autódat...

Volt páromnál vagy 5macska vette rendszeresen birtokba az autók motorterét, a környéken egyedül az õ kocsijukat nem rágcsálták meg az igazi kis motorélõsködõk... :nana:  
Tehát nem is biztos hogy olyan káros a macska... :kacsint:  

Amúgy a Corolla úgy van megcsinálva hogy egy kényelmes kis kuckó van a motortérbe :nagymosoly:  alulról simán bemászik a macska, vagy bármi más :arrow:  menyét, nyest vagy mitoménmelyik' ami szétrág mindent, a macska aludni megy és ha netán jön egy rágcsáló még meg is vacsorázik, hol itt a baj... :mrgreen:


Nagyon is tud kárt tenni a macska a motortérben . Pár éve egyik barátomék Megane-jában két gyújtáskábelt rágott el a piszok ; most pár hete pedig jóbarátném húgának Corsájában szintén kettõt . Még jó , hogy mindig meghagynak legalább két hengert , hogy el tudj hajtani a szervízig/autósboltig  :turelmetlen:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9305 Dátum: 2006.12.24 13:00:45 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "KLaco"
Mindenesetre ez bizonyítja az amerikaiak igénytelenségét. Õk képesek 10 litert megetetni 1 ilyen kocsival  :szomoru:


Szerintem nem igénytelenség hanem beleszarás, ha annyi lenne a benya nálunk, mint ott, (+egy ottani keresettel) én se 1.4es Corival járnék hanem egy 5.7es GTO-val... :vag1:  :vezetes:
Talán árba még meg is egyeznek...(használtba) :mrgreen:  :rolleyes:


Nem szabad elfelejteni , hogy az USA-ban milyen sebességkorlátozások vannak városon kívül . Gyakorlatilag a mi viszonylatunk szerint tök lassan mehetnek csak - és ezt be is tartják , pláne egy Corollával , amely ott parányi és igénytelen autónak számít . Ezt figyelembe véve , bõven elég oda egy háromsebességes automata .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9306 Dátum: 2006.12.24 13:03:27 »
Idézetet írta: "Snake"
Bemetszem ide is:


Na, megjelent az autón az elsõ komolyabb karc, valami barom jóvoltából, vélhetõen szándékosan.
Nem túl vészes, nem túl mély, de engem rettentõen zavar, ha egyszer meglátok egy ilyen ***, aki szórakozásból összebarmolja az autót, abból kéztörés lesz, vagy lemegy a torkán a Glock 17-em. :gunfirej:

Kérdésem az lenne, mivel azt gondolom, hogy egy polírozással eltûntethetõ lenne, milyen polírt ajánlanátok?


Szia ! Nézz be az Általános/Autóápolás topikba , ott olvasgatva sok infót találhatsz errõl . De ha ezt el akarod kerülni : pl. a Sonax Lack Reiniger nevû cucc jó ilyesmire . De csak az érintett felületen használd , mert ez egy igen erõs polírozó ; és utána kezeld le waxszal a polírozott részt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9307 Dátum: 2006.12.24 13:05:59 »
Idézetet írta: "CindR"
Gondolkoztam, hogy a vékonyka kormányommal mit lehetne tenni, hogy kicsit vastagabb legyen. Ugye a legegyszerübb, bár hol kapható ilyen célra, valami szivacsos anyag, és azt be kell tekerni aztán, hogy ott is maradjon. Na most ez szerintem enyhén szólva gusztustalan. Az jutott eszembe, hogy bõröztetni lehet a kormányt, hátha olyankor lehet tenni valami anyagot pluszba a bõr alá, és akkor vastagabb, és nem utolsó sorba szép is lenne. Mit gondoltok errõl?


Igen , a legszebb és legigényesebb megoldás a bõröztetés . Autókárpitosok foglalkoznak ilyesmivel . 15-20 ezer körül van a mûvelet , de olyan lesz , amilyenre szeretnéd , továbbá viszonylag tartós , és a tapintása is nagyon kellemes .

(Amúgy én szeretem a régi autók vékonyabb kormányait , a maiakban néha már túlzottan vastag szerintem...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: 45 ezres szervíz
« Válasz #9308 Dátum: 2006.12.24 13:08:39 »
Idézetet írta: "ephudd"
Sziasztok!

A Corollások segítségét szeretném kérni. Nemrég vettem egy 2004-es 1.4es Corolla Sedan Terra Ice-t, minden szempontból kifogástalan állapotban. Most voltam 45 ezres szervízen és az állam is leesett, amikor elsõ fékbetéteket kellett cserélni, meg féktárcsát felszabályozni. Ez minden olajjal egyébbel együtt 58 ezer forint lett. Ez normális, vagy lehúztak? A 92-es Carinám nem ilyen volt...


Szia ! Az az általános tapasztalat , hogy a mai autók fékbetétjeit gyakrabban kell sajnos cserélni . Más anyagból vannak , ha jól tudom , környezetvédelmi okokból . A 45 ezer ezzel együtt is picit korai , de nem kirívóan - ha a korábbi tulaj szeretett durván fékezni , simán összejöhet . Azért ha te nem így vezetsz , számíthatsz rá , hogy tovább fognak tartani a betétek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ephudd

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Fékbetétek
« Válasz #9309 Dátum: 2006.12.24 13:15:18 »
Köszi a választ. A szervízben három másik Corolla is volt kötelezõn velemk egy idõben, s mindháromnak ugyanez volt: fékbetétek és féktárcsaszabályozás. Az elõzõ tulaj szerintem nem durván hajtotta. A debreceni Road Service-nél voltam, ahol az elõzõ kocsimmal (92-es Carina E) mindig nagyon korrektek voltak és ezért nem hiszem most sem, hogy fejõstehénnek néztek:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Fékbetétek
« Válasz #9310 Dátum: 2006.12.24 13:37:28 »
Idézetet írta: "ephudd"
Köszi a választ. A szervízben három másik Corolla is volt kötelezõn velemk egy idõben, s mindháromnak ugyanez volt: fékbetétek és féktárcsaszabályozás. Az elõzõ tulaj szerintem nem durván hajtotta. A debreceni Road Service-nél voltam, ahol az elõzõ kocsimmal (92-es Carina E) mindig nagyon korrektek voltak és ezért nem hiszem most sem, hogy fejõstehénnek néztek:)


Azt ezek alapján én sem hiszem , de lehet , hogy egy picit túl óvatosan járnak el a betétek még hátralévõ élettartamának a megsaccolásában ... azt pedig sosem értettem , hogy ilyenkor miért kell automatikusan tárcsát szabályozni , de mindegy .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9311 Dátum: 2006.12.24 15:46:23 »
Nagyon boldog karácsonyt kívánok minden fórumlátogatónak!!! :toy:
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9312 Dátum: 2006.12.24 15:53:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Nagyon is tud kárt tenni a macska a motortérben . Pár éve egyik barátomék Megane-jában két gyújtáskábelt rágott el a piszok ; most pár hete pedig jóbarátném húgának Corsájában szintén kettõt . Még jó , hogy mindig meghagynak legalább két hengert , hogy el tudj hajtani a szervízig/autósboltig  :turelmetlen:


Nem lehet hogy más állat csinálta az elrágást... :wink:

Én még nem találkoztam ilyen gengszter macskákkal, :pimp:  lehet hogy van, de az is tény hogy a melóhelyen annak az egy kollegának kocsiját hugyozzák tele a macskák aki utálja õket... :rohog:

Peti

  • Vendég
Re: 45 ezres szervíz
« Válasz #9313 Dátum: 2006.12.24 16:01:31 »
Idézetet írta: "ephudd"
Sziasztok!

A Corollások segítségét szeretném kérni. Nemrég vettem egy 2004-es 1.4es Corolla Sedan Terra Ice-t, minden szempontból kifogástalan állapotban. Most voltam 45 ezres szervízen és az állam is leesett, amikor elsõ fékbetéteket kellett cserélni, meg féktárcsát felszabályozni. Ez minden olajjal egyébbel együtt 58 ezer forint lett. Ez normális, vagy lehúztak? A 92-es Carinám nem ilyen volt...


Átérzem a problémád :alright:  nekem az elõzõ autóm 100ezret futott tárcsája volt kb. annyira vállas, mint a Corié 20ezernél!!!! :mivan:

A vállas tárcsa sajnos Corolla betegség, (a Yarisok pl. abszolút nem vállasodnak) de sok más (újabb) autóra is jellemzõ... (ahogy Palaczk is leírta)

A felszabályozás viszont teljesen felesleges volt, én is most cseréltem betéteket (35ezernél) a tárcsa még (szûken) ugyanennyit kibír amíg hozzá kell nyúlni. :nana:
Mondjuk az én baklövésem :arrow: én hátsó betéteket is cseréltem :oops:  kb. fél alatt voltak, néhány ezer forinton ne múljon a dolog, de amúgy full felesleges volt... :rolleyes:  :bolond:

neutron

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: 45 ezres szervíz
« Válasz #9314 Dátum: 2006.12.24 21:10:40 »
Idézetet írta: "ephudd"
Sziasztok!

A Corollások segítségét szeretném kérni. Nemrég vettem egy 2004-es 1.4es Corolla Sedan Terra Ice-t, minden szempontból kifogástalan állapotban. Most voltam 45 ezres szervízen és az állam is leesett, amikor elsõ fékbetéteket kellett cserélni, meg féktárcsát felszabályozni. Ez minden olajjal egyébbel együtt 58 ezer forint lett. Ez normális, vagy lehúztak? A 92-es Carinám nem ilyen volt...



Hali!

Nekem is 45000-nél kellett cserélnem az elsõ betéteket!
Illetve a szervízben azt mondták hogy5-6000-t még kibír :otlet: talán!
Oszt akkor mondam nekik hogy csere, mert a következõ kötelezõ szervízig
nem szeretnék megjelenni! :nagymosoly:
A tárcsához viszont nem kellett nyúlni :nemnem: