Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029233 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9270 Dátum: 2006.12.17 19:32:17 »
Idézetet írta: "CindR"
Megvan az autó!

Amit a legjobban szokni kell, az a kormány, rettenetessen vékony a mostani Corollához képest, és persze a szervó hiányát is érzem, de nem félek attól, hogy megszokom-e...  :)  A motoron most tudatosan kerestem, egybõl meg is találtam, hogy tényleg 4A a típusa. Ami meglepõ, hogy a forgalmiban 57 kw van, ami átszámolva 77,... valamennyi LE.... Ezt honnan vehették? Képet mindenképpen rakok amint tudok, csak holnap megy a szervizbe átnézni, ilyenek, meg jön az ügyintézés. Fülig ér amúgy a szám!  :D

Nem tudtok akkor véletlenül letölthetõ anyagot az autóhoz? Német használatit kaptam, de az angollal jobb viszonyban vagyok. Ha valkit ez érdekel, be tudom szkennelni. Elsõre pl érdekelne, hogy milyen lyukkörû a felni. PalaczK, a tied eszméletlenül tetszik!!! Az acél felni krómozva? Ennél jobbat nehezen képzelek el ilyen stilusú autókhoz.. Ja, és még nem találtam meg, hogy mekkora az üzemanyag tank.

Köszök minden segtséget, jókívánságot! :toy:


Gratulálok  :D !!!

Ami a forgalmiban szereplõ adatot illeti : sajnos teljesen általános dolog , hogy (fõleg) a régi nyugati autók esetében a forgalmi hülyeségeket ír . Nem volt adatuk , néha szabályosan hasból írtak be dolgokat . Példa : az én Camrymnek mind a súlya , mind a teljesítménye , mind a köbcentije (!) rosszul szerepel a forgalmiban ! Szóval ne törõdj ezzel . Az autód , ha katalizátoros (vagy az volt eredetileg) , nagy valószínûséggel 73 lovas .

Letölthetõ anyagot sajnos én nem tudok , de németbõl bármit nagyon szívesen lefordítok neked , ha kell . A tank amúgy minden valószínûség szerint 50 literes . A gyári acélfelni paraméterei : 5x13 , lyukosztás 4x100 , középátmérõ 54 , ET 45 .

Ami a Camryt illeti : köszönöm szépen a dicséretet , az Öreglány nevében is  :pofa: ... annak külön örülök , hogy egyetértesz velem abban , miszerint ezekhez a kocsikhoz ilyen jellegû felni passzol leginkább . A képen amúgy a gyári eredeti felnijei láthatók az autónak , amelyek 13 collosak , és jelenleg téli kerékként használom õket . Nem krómozva vannak , én festettem õket ilyen színûre , sprayvel . Nyári kerékként Carina E-rõl származó 14 collosokat használok , amelyek így néznek ki :



Ha lesznek képek a gépedrõl , kíváncsian várom õket !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9271 Dátum: 2006.12.17 20:15:43 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Gratulálok  :D !!!

Ami a forgalmiban szereplõ adatot illeti : sajnos teljesen általános dolog , hogy (fõleg) a régi nyugati autók esetében a forgalmi hülyeségeket ír . Nem volt adatuk , néha szabályosan hasból írtak be dolgokat . Példa : az én Camrymnek mind a súlya , mind a teljesítménye , mind a köbcentije (!) rosszul szerepel a forgalmiban ! Szóval ne törõdj ezzel . Az autód , ha katalizátoros (vagy az volt eredetileg) , nagy valószínûséggel 73 lovas .

Letölthetõ anyagot sajnos én nem tudok , de németbõl bármit nagyon szívesen lefordítok neked , ha kell . A tank amúgy minden valószínûség szerint 50 literes . A gyári acélfelni paraméterei : 5x13 , lyukosztás 4x100 , középátmérõ 54 , ET 45 .

Ami a Camryt illeti : köszönöm szépen a dicséretet , az Öreglány nevében is  :pofa: ... annak külön örülök , hogy egyetértesz velem abban , miszerint ezekhez a kocsikhoz ilyen jellegû felni passzol leginkább . A képen amúgy a gyári eredeti felnijei láthatók az autónak , amelyek 13 collosak , és jelenleg téli kerékként használom õket . Nem krómozva vannak , én festettem õket ilyen színûre , sprayvel . Nyári kerékként Carina E-rõl származó 14 collosokat használok , amelyek így néznek ki :

Ha lesznek képek a gépedrõl , kíváncsian várom õket !


Még egy két kérdés eszembe jutott. Az üzemanyag szintjelzõ a felénél nem megy följebb, még akkor sem ha teli van a tank, persze a felétõl jól mutatja. Ezzel lehet valamit kezdeni? Ennél bosszantóbb hiba, hogy a szellõzõ 1-2 fokozatban nem kapcsol be, csak 3,4-nél. Gondolom a kapcsolóval lehet gond. Megmutathatom egy átlag szervizesnek, vagy inkább szakavott toyotást keressek? Ja és még egy. Láttam már ilyen korú három ajtóst, amiben fordulatszámmérõs mûszerfal van, ilyenhez bontóban hozzá lehet jutni, egyáltalán be lehet szerelni?

Ígérem egy darabig nem jövök a hülyeségeimmel, és csak köszönni tudom az állandó segítséget!!! :toy:
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9272 Dátum: 2006.12.17 20:39:43 »
Az üzemanyag mérõ mutatója lehet, hogy csak azért mutat féltõl, mert rossz a jeladó. Anno nekem is ez volt az Escortommal. Vettem bontóban egy másikat és magam kicseréltem.

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Re: Retesz
« Válasz #9273 Dátum: 2006.12.17 21:28:27 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Sziasztok!

A Corollákban van gyárilag retesz? Mert a kézikönyv ír valamit róla. Ha a központi zár zárása után 5 másodpercen belül még egyszer megnyomjuk a zárás gombot, akkor kellene elvileg reteszelnie az ajtókat. Azt is írja a könyv, hogy ilyenkor ne legyen senki az autóban, mert nem tud kiszállni, ha baj van. Nálam viszont nem mûködik ez a funkció. Lehet, hogy nincs is benne, vagy esetleg ezt is "tanítani" kell, mint az ablak le-, ill. felhúzót, miután visszakerült az akksira a saru?
Nektek van az autóban retesz?

Üdv, Zoli


A magyarorszagra hozott Corollákban nincs retesz, egyikben sem!

A reteszelés pont arra jó, hogy a féltégla segítségével hatástalanított ablakon benyúlva sem lehet kinyitni az ajtókat. Az összes uj Suzukiban van ilyen feature. A  :toy: úgy gondolja magyarország biztonságos ország, ide nem kell retesz.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9274 Dátum: 2006.12.18 12:04:05 »
Idézetet írta: "CindR"
Még egy két kérdés eszembe jutott. Az üzemanyag szintjelzõ a felénél nem megy följebb, még akkor sem ha teli van a tank, persze a felétõl jól mutatja. Ezzel lehet valamit kezdeni? Ennél bosszantóbb hiba, hogy a szellõzõ 1-2 fokozatban nem kapcsol be, csak 3,4-nél. Gondolom a kapcsolóval lehet gond. Megmutathatom egy átlag szervizesnek, vagy inkább szakavott toyotást keressek? Ja és még egy. Láttam már ilyen korú három ajtóst, amiben fordulatszámmérõs mûszerfal van, ilyenhez bontóban hozzá lehet jutni, egyáltalán be lehet szerelni?

Ígérem egy darabig nem jövök a hülyeségeimmel, és csak köszönni tudom az állandó segítséget!!! :toy:


A benzinszintmérõ jeladóját , ahogy Misi is írta , valószínûleg cserélni kell . Amit a fûtésventillátorról írsz , standard hiba (nem csak ennél az autónál) , egyszer ilyesmihez értõ jóbarátom magyarázta nekem , hogy valami elõtétellenállás  vagy mi hibásodik meg ilyenkor , megvan a villamossági magyarázata annak , hogy miért a kisebb fokozatoké . Én ehhez nem értek sajnos ... a lényeg , hogy NEM a kapcsoló a rossz , de semmi gáz , bármelyik autóvillamossági szakmûhely meg tudja oldani pár ezer forintból a javítást . Tudom , mert anno jóbarátom Camryjének is volt ilyen baja .

A fordszámmérõs mûszerblokkot , ha a mérete és a rögzítési pontjai azonosak , valszeg be lehet szerelni , de ez is mindenképpen autóvillamossági szakmunka , mert ugye valahonnan kell jelet is kapnia , be kell kábelezni ; asszem , a gyújtáselosztóról kapja egyébként a jelet . Abban ugyanakkor nem lennék biztos , hogy ez nem fog-e problémákat okozni a sebességmérõ és a km-számláló terén , esetleges áttételezési eltérések miatt . Nem tom sajnos , honnan lehetne ennek utánanézni ... talán egyszerûbb lenne valahová a mûszerfalra szerelni egy univerzális , utólag beépíthetõ fordszámmérõt .

A "hülyeségeiddel" meg gyere bátran , többek közt ezért vagyunk :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9275 Dátum: 2006.12.18 13:15:52 »
az elozö E8as corimban nekem is rossz volt a 1-2 fokozat a fütésen. tehát 0ból 1be és 2be nem ment de ha felvettem egyböl 4re visszafelé ment! :nagymosoly:  
igy használtam :szemez:
reteszem nekem se volt.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

tomimidi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9276 Dátum: 2006.12.18 13:16:26 »
Tegnap balesetem volt. Cascom sajnos nincs. Viszont teljesen tanácstalan vagyok, mert sosem voltam ilyen helyzetben. A hivatalos szervízben olyan javítási költséget mondtak, hogy azt hittem lefordulok. Fotóztam az autót ha az segít valakinek a behatárolásban. Esetleg tudna valaki segíteni magán a lehetõségekrõl becslésekrõl? Nagyon megköszönném.

Author

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9277 Dátum: 2006.12.18 20:37:59 »
Sziasztok!

Bocsi hogy ide írok, de segítene valaki abban, hogy melyik topicban találok infót arról, hogy miként lehet védekezni a motortérben garázdálkodó, mindent megrágó állatok ellen? (egyelõre nem tudni mi volt az).
Még év elején olvastem errõl itt a fórumon, úgy rémlik, de nem találom. :-(

Elõre is köszi!

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9278 Dátum: 2006.12.18 21:24:05 »
Nekem azok az átkozott macskák melegednek a motorháztérben!  :robbanfej:   Csibész , fogd meg!!!  [smilie=icon_kutya.gif]
5' - Corolla HB.  1.4 sol

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9279 Dátum: 2006.12.19 11:42:27 »
Jelentem ma hivatalosan is az enyém lesz az autó, kora este megyek érte a szervizbe, addigra az én nevemen lesz, és csinálnak rajta ezt azt. Az elsõ fékbetétek állítólag néhány napot bírtak volna már csak, szóval az csere, meg a karter tömítés is kicsit enged, sõt az egész karter elég csúnyán meg volt ütve, ezt is helyrehozzák. Annyi plusz problémára jöttünk rá, hogy a szélvédõ alatt van egy fekete fém karosszéria csík, amihez hozzáér mûködés közben az ablaktörlõ, így már teljesen kikoptatta. Hát elsõre ennyi, az elsõ út alatt a szervizbe hozzászoktam mindenhez, egyszerüen imádom! :toy:
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9280 Dátum: 2006.12.19 14:34:48 »
sok sikert, az apro gondokat elmondhatnád a szervizben lehet h biztositék vagy ilyesmi csere is segit. az általános biztositékok a bal lábad mellett vannak kis fedéllel eltakarva meg a motortérben is van pár fõ biiztositék. mindenre rá van irva angolul mi-mi !
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
2000-2002 közti automata váltós COROLLA
« Válasz #9281 Dátum: 2006.12.19 18:32:54 »
Sziasztok,

nekem olyan kérdésem lenne, hogy van-e valakinek ilyen autója (mármint aut-váltós), mert én most keresek ilyen autót (tehát még a 8-ast), és találtam egy sötétkék, 46eKM-es 1.6 VVTI hatchback-et, melyet a napokban meg is lehetne nézni, idõs bácsié. Elmondása szerint én 3 sebességesnek ítélem meg az övét, kérdés, hogy szabad-e ilyennel foglalkozni, vagy nem, és inkább keressek manuálist tovább. köszi elõre is!

peetii

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9282 Dátum: 2006.12.19 21:05:17 »
A 3 sebességes automata a 80-as években volt divat. A Coriban 1.6VVT-i-ben már 4 sebességes, 1-es állásban csak 1-es, 2-es állásban csak 1 ill 2, D állásban automata  :kacsint: A 4. sebesség az Overdrive, azaz 1 fix fokozat, amibe csak akkor kapcsol D esetén, ha az O/V be van kapcsolva. Kicsit többet fogyaszt vele a kocsi, de nagyon kellemes dolog, unokatesóm is teljesen ellene volt, amíg ki nem próbálta a Carinánkban, azóta õ is csak olyat venne 2 liter felettiben, de 1.6-ban se rossz választás pláne városba, nem kell váltogatni az nagy elõny. Alapvetõen, ha nem gyilkolták az aut megbízhatóbb, mint a sima váltó, csak sokan félnek tõle, de az autnál nem tudod leégetni a kuplungot, recsegtetni a fokozatokat... Szal ha nem gyorsulásra használták, akkor nagy baja nem lehet, elvégre Toyota  :kacsint: Én megnézném mindenképpen  :nagymosoly:
Laco 73 :D

peetii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 137
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9283 Dátum: 2006.12.19 22:36:52 »
Azért érdekes csak, és én örülnék, ha 4sebességes lenne, mert elmondattam vele, és a következõk vannak: L-1-2-D-N-R-P. Most ezekbõl én azt vettem le, hogy max.3sebességes, de akkor ezek szerint 4? Én valóban csak a régi aut-váltókat ismertem, és azoknál egyértelmûen a D alatti számjegynél egyel több fokozatú volt a váltó, tehát ha 3-ast láttál a BMW-ben, akkor volt 4fokozatú elõremenetben. És mégegyszer: ez egy 2001-es corolla, tehát nem mai darab, és alig ismerem õket, de azt hiszem, mindenképp ki fogom próbálni, nagyon aranyos volt a bácsi is a telefonban... háznál lehet megnéznem, nincs még kereskedésben!

köszi!

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9284 Dátum: 2006.12.19 22:50:04 »
Szal így néz ki egy 97-es Carina E aut váltója:
Aut
Ez 4 sebességes, de a 4. az nem igazi, az Overdrive, szal 1 fix külön áttétel, szal ezért 3 sebességes, ha szigorúan vesszük, de 4 valójában. Ki kell próbálni, és rögtön rájössz  :kacsint:  :nagymosoly:
Laco 73 :D