Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029228 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9255 Dátum: 2006.12.16 21:20:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ezek szerint Liftback , legalábbis a belinkelt képen az van . Ami a motort illeti : ha 1.6-os és 75 lovat mondott a tulaj , akkor (föltéve hogy a tulaj nem téved) , ez a 4A típusú motor , ami valójában nagy valószínûséggel 73 lovas , és az autó jó eséllyel katalizátoros (szabályozatlan katalizátoros) . A kormányrángatást féltengely-kopás nem okozhatja - persze ettõl még lehet valóban kopott a féltengely , ez abban nyilvánul meg , hogy alászedett kerékkel induláskor , kanyarodáskor kopogó-kattogó hang hallatszik a kocsi elejébõl . Ha valóban ez a baja , az nem akkora gond , felújítással oldalanként nagyságrendileg 20 ezer körül megoldható .

Próbaút : hát az úgy nem kóser , hogy csak az eladó vezet . Mindenképpen próbáld ki te is a kocsit ! És legalább a gyújtógyertyákat szedjétek ki , nézzétek meg , a múltkor leírtam , hogy milyennek kéne lenniük .

A 200 ezres ár amúgy korrekt , ha az állapot jó . Viszont a 220 ezer km elég kevésnek hangzik ... mióta van a kocsi a jelenlegi gazdájánál ? Ha régóta , és az autó állapota alátámasztja a futott km-t , akkor alkudj le belõle még 20-30 ezret , és vedd meg :)


Köszönöm a segítséget, és a bíztató szavakat, már nagyon várom a holnapot, 3kor kiderülnek a dolgok. Egyébként már régóta olvasom a fórumot, nagyon tetszik a társaság, meg a hangulat, igazából egy nyári talira nagyon készülök lelkileg. Szívesen megnézegetném a Camry-det is, gondolom sok lehet a közös vonás a Corollával.
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Retesz
« Válasz #9256 Dátum: 2006.12.16 21:29:38 »
Sziasztok!

A Corollákban van gyárilag retesz? Mert a kézikönyv ír valamit róla. Ha a központi zár zárása után 5 másodpercen belül még egyszer megnyomjuk a zárás gombot, akkor kellene elvileg reteszelnie az ajtókat. Azt is írja a könyv, hogy ilyenkor ne legyen senki az autóban, mert nem tud kiszállni, ha baj van. Nálam viszont nem mûködik ez a funkció. Lehet, hogy nincs is benne, vagy esetleg ezt is "tanítani" kell, mint az ablak le-, ill. felhúzót, miután visszakerült az akksira a saru?
Nektek van az autóban retesz?

Üdv, Zoli

Peti

  • Vendég
Re: Retesz
« Válasz #9257 Dátum: 2006.12.16 22:31:31 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Sziasztok!

A Corollákban van gyárilag retesz? Mert a kézikönyv ír valamit róla. Ha a központi zár zárása után 5 másodpercen belül még egyszer megnyomjuk a zárás gombot, akkor kellene elvileg reteszelnie az ajtókat. Azt is írja a könyv, hogy ilyenkor ne legyen senki az autóban, mert nem tud kiszállni, ha baj van. Nálam viszont nem mûködik ez a funkció. Lehet, hogy nincs is benne, vagy esetleg ezt is "tanítani" kell, mint az ablak le-, ill. felhúzót, miután visszakerült az akksira a saru?
Nektek van az autóban retesz?

Üdv, Zoli



Retesz az van, lenyomod azt bezár, de belülrõl kitudod nyitni, a vezetõ oldalon elég csak a kilincset meghúzni (tehát simán mintha kiakarnál szállni) és már old, (ilyenkor csak a vezetõ oldalán) az anyós oldalon meg azt a kis pöcköt kell magad felé húzni, nekem több ajtóm nincs, :rolleyes:  de kizártnak tartom, hogy belehetne zárni úgy a kocsit hogy belülre ne lehessen nyitni, megbukna a törésteszteken... Ezeket az "apróságokat" ott pontozzák, vagy nem??? :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9258 Dátum: 2006.12.16 22:43:59 »
Idézetet írta: "CindR"
Köszönöm a segítséget, és a bíztató szavakat, már nagyon várom a holnapot, 3kor kiderülnek a dolgok. Egyébként már régóta olvasom a fórumot, nagyon tetszik a társaság, meg a hangulat, igazából egy nyári talira nagyon készülök lelkileg. Szívesen megnézegetném a Camry-det is, gondolom sok lehet a közös vonás a Corollával.


Ja , elég sok . A te (reménybeli) Corollád volt az utolsó tagja annak a Toyota-féle , jellegzetesen 80-as évek közepi japán design-irányvonalnak , amit a Camry '82-es bemutatása (Vista néven , Japánban) kezdett el , és amihez az E8 Corollán (mint a tiéd) kívül még az L2-es Tercel , az elsõ Carina II-es , és a korabeli Celica meg MR2 is tartozott .

A Camryrõl két kép :



Remélem , holnap minden jól megy , és estére már Toyota-tulajként üdvözölhetünk  :D ... majd írj , hogy mi lett !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re: Retesz
« Válasz #9259 Dátum: 2006.12.16 22:46:50 »
Idézetet írta: "Peti500"

Retesz az van, lenyomod azt bezár, de belülrõl kitudod nyitni, a vezetõ oldalon elég csak a kilincset meghúzni (tehát simán mintha kiakarnál szállni) és már old, (ilyenkor csak a vezetõ oldalán) az anyós oldalon meg azt a kis pöcköt kell magad felé húzni, nekem több ajtóm nincs, :rolleyes:  de kizártnak tartom, hogy belehetne zárni úgy a kocsit hogy belülre ne lehessen nyitni, megbukna a törésteszteken... Ezeket az "apróságokat" ott pontozzák, vagy nem??? :hmm:


Hát, szerintem ezt simán a központi zár is megcsinálja. Astrán láttam reteszt, ott olyankor nem lehetett kinyitni a zárral sehogysem az ajtókat. A Corinál sem tudná magát bezárni az ember, mert ha benne van a kulcs a gyújtáskapcsolóban, akkor a központi zárat sem lehet aktiválni róla, csak az ajtón.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Retesz
« Válasz #9260 Dátum: 2006.12.16 22:51:03 »
Idézetet írta: "Peti500"

Retesz az van, lenyomod azt bezár, de belülrõl kitudod nyitni, a vezetõ oldalon elég csak a kilincset meghúzni (tehát simán mintha kiakarnál szállni) és már old, (ilyenkor csak a vezetõ oldalán) az anyós oldalon meg azt a kis pöcköt kell magad felé húzni, nekem több ajtóm nincs, :rolleyes:  de kizártnak tartom, hogy belehetne zárni úgy a kocsit hogy belülre ne lehessen nyitni, megbukna a törésteszteken... Ezeket az "apróságokat" ott pontozzák, vagy nem??? :hmm:


Ez a funkció , amit leírsz , már az enyém-féle Camrykben is volt , meg a Carina E-ben , stb ... olyan viszont nagyon is van , hogy az ajtót belülrõl nem lehet kinyitni - gondolj csak pl. a hátsó ajtókon aktiválható gyerekzárra  :nana: ... a Carina E-n is csak a vezetõajtó nyílik ki a belsõ kilincs meghúzására , ha belülrõl reteszeled a kocsit .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9261 Dátum: 2006.12.16 23:30:55 »
Az a baj, hogy ezek közül egyik sem a retesz. Egyszer megnyomom a zárás gombot, bezár a központi zár, majd még egyszer megnyomom, akkor kellene reteszelnie. Ez fõleg az ellen van, hogy hiába húzza ki pl. a tolvaj a zárbetétet az ajtóból, akkor sem tudja kinyitni az ajtót. Ilyenkor nem nyitható belülrõl és kívülrõl egyik ajtó sem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9262 Dátum: 2006.12.16 23:56:56 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Az a baj, hogy ezek közül egyik sem a retesz. Egyszer megnyomom a zárás gombot, bezár a központi zár, majd még egyszer megnyomom, akkor kellene reteszelnie. Ez fõleg az ellen van, hogy hiába húzza ki pl. a tolvaj a zárbetétet az ajtóból, akkor sem tudja kinyitni az ajtót. Ilyenkor nem nyitható belülrõl és kívülrõl egyik ajtó sem.


Hát nem tom , errõl én most hallok elõször , hogy van ilyen . Majd talán a többi Corollás ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9263 Dátum: 2006.12.17 00:21:25 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Az a baj, hogy ezek közül egyik sem a retesz. Egyszer megnyomom a zárás gombot, bezár a központi zár, majd még egyszer megnyomom, akkor kellene reteszelnie. Ez fõleg az ellen van, hogy hiába húzza ki pl. a tolvaj a zárbetétet az ajtóból, akkor sem tudja kinyitni az ajtót. Ilyenkor nem nyitható belülrõl és kívülrõl egyik ajtó sem.


Az én Mazdámnál ugyanígy van azzal a különbséggel, hogy egyszer kell csak lezárnom az autót (megnyomnom a gombot), az töbször csipog egymás után. Elsõ lépésben zár a központizár, majd következõ lépésben retszel (lehet is hallani, hogy két külön dolgot csinál a zár két lépésben). Mindkét lépésnél másképpen villog az index és más a csipogás.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9264 Dátum: 2006.12.17 00:33:07 »
Idézetet írta: "OK fine"

Az én Mazdámnál ugyanígy van azzal a különbséggel, hogy egyszer kell csak lezárnom az autót (megnyomnom a gombot), az töbször csipog egymás után. Elsõ lépésben zár a központizár, majd következõ lépésben retszel (lehet is hallani, hogy két külön dolgot csinál a zár két lépésben). Mindkét lépésnél másképpen villog az index és más a csipogás.


Na, ez lesz az, amirõl beszélek.  :pofa:  Ilyen van-e gyárilag a Corollákban vajon?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9265 Dátum: 2006.12.17 09:52:26 »
A Corollákban a reteszelés csak a kulcsos-távirányítós zárásnál mûködik. Ha belülrõl zárod be, akkor azt feltételezi, hogy csak azt akarod megakadályozni, hogy kintrõl ki tudják hipp-hopp nyitni az ajtókat (pl csomagtér) A reteszelés (tehát az, hogy a belsõ kilincs sem nyitja az ajtót) csak akkor él, ha kulccsal zársz, tehát magára hagyod az autót, nincs benne senki, ergo fölösleges (sõt lopásveszélyes) hogy a belsõ kilinccsel nyitható legyen az ajtó.
Gabe 254.

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9266 Dátum: 2006.12.17 10:47:24 »
Idézetet írta: "Kgabe"
A Corollákban a reteszelés csak a kulcsos-távirányítós zárásnál mûködik. Ha belülrõl zárod be, akkor azt feltételezi, hogy csak azt akarod megakadályozni, hogy kintrõl ki tudják hipp-hopp nyitni az ajtókat (pl csomagtér) A reteszelés (tehát az, hogy a belsõ kilincs sem nyitja az ajtót) csak akkor él, ha kulccsal zársz, tehát magára hagyod az autót, nincs benne senki, ergo fölösleges (sõt lopásveszélyes) hogy a belsõ kilinccsel nyitható legyen az ajtó.


Ez oké, én sem belülröl szeretném reteszelni. De nekem kívülröl sem müködik, erre vonatkozott az elsö hozzászólásom. :pofa:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9267 Dátum: 2006.12.17 10:54:39 »
Idézetet írta: "kekesiz"
Idézetet írta: "Kgabe"
A Corollákban a reteszelés csak a kulcsos-távirányítós zárásnál mûködik. Ha belülrõl zárod be, akkor azt feltételezi, hogy csak azt akarod megakadályozni, hogy kintrõl ki tudják hipp-hopp nyitni az ajtókat (pl csomagtér) A reteszelés (tehát az, hogy a belsõ kilincs sem nyitja az ajtót) csak akkor él, ha kulccsal zársz, tehát magára hagyod az autót, nincs benne senki, ergo fölösleges (sõt lopásveszélyes) hogy a belsõ kilinccsel nyitható legyen az ajtó.


Ez oké, én sem belülröl szeretném reteszelni. De nekem kívülröl sem müködik, erre vonatkozott az elsö hozzászólásom. :pofa:

Aha, bocsi...
Bevallom még nem próbáltam, hogy mi történik, ha bezárom magam, de lehet, ma megejtem. Sztem kell mûködnie a reteszelésnek.
Gabe 254.

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9268 Dátum: 2006.12.17 13:02:49 »
Idézetet írta: "Kgabe"
A Corollákban a reteszelés csak a kulcsos-távirányítós zárásnál mûködik. Ha belülrõl zárod be, akkor azt feltételezi, hogy csak azt akarod megakadályozni, hogy kintrõl ki tudják hipp-hopp nyitni az ajtókat (pl csomagtér) A reteszelés (tehát az, hogy a belsõ kilincs sem nyitja az ajtót) csak akkor él, ha kulccsal zársz, tehát magára hagyod az autót, nincs benne senki, ergo fölösleges (sõt lopásveszélyes) hogy a belsõ kilinccsel nyitható legyen az ajtó.


Nekem még nem sikerült reteszelni, pedig próbálkoztam kulccsal és távirányítóval. Tudtommal ez a funkció hiányzik az autóból, azaz üvegbetöréssel bármikor nyitható.

CindR

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9269 Dátum: 2006.12.17 18:57:30 »
Megvan az autó!

Amit a legjobban szokni kell, az a kormány, rettenetessen vékony a mostani Corollához képest, és persze a szervó hiányát is érzem, de nem félek attól, hogy megszokom-e...  :)  A motoron most tudatosan kerestem, egybõl meg is találtam, hogy tényleg 4A a típusa. Ami meglepõ, hogy a forgalmiban 57 kw van, ami átszámolva 77,... valamennyi LE.... Ezt honnan vehették? Képet mindenképpen rakok amint tudok, csak holnap megy a szervizbe átnézni, ilyenek, meg jön az ügyintézés. Fülig ér amúgy a szám!  :D

Nem tudtok akkor véletlenül letölthetõ anyagot az autóhoz? Német használatit kaptam, de az angollal jobb viszonyban vagyok. Ha valkit ez érdekel, be tudom szkennelni. Elsõre pl érdekelne, hogy milyen lyukkörû a felni. PalaczK, a tied eszméletlenül tetszik!!! Az acél felni krómozva? Ennél jobbat nehezen képzelek el ilyen stilusú autókhoz.. Ja, és még nem találtam meg, hogy mekkora az üzemanyag tank.

Köszök minden segtséget, jókívánságot! :toy:
1979 Toyota Corolla KE70 1.3 - restaurálás alatt - http://corolla-ke70.blog.com/
1999 Toyota Avensis 1.6 Sol - a családi