Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029258 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9210 Dátum: 2006.11.21 09:08:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...az 1.4-esen meg az 1.6-oson kívül ott bekerül mind a Run-X-be , mind a Corollába (!) az 1.8-as VVTi motor is , 136 LE teljesítménnyel  :szemforgat: ...

Az lenne az én motorom.  :vezetes: Így meg marad a TS-nézegetés.

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9211 Dátum: 2006.11.21 11:09:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ez itt az E12-es délafrikai változata - látnivalóan gyakorlatilag a mi Corollánkkal azonos , csak épp ezt ott Run-X-nek hívják ;) ... és csak a szedánt hívják Corollának (kombit ott nem kínálnak) , meg lehet nézni itt : http://www.toyota.co.za/default.aspx ... ja , és az 1.4-esen meg az 1.6-oson kívül ott bekerül mind a Run-X-be , mind a Corollába (!) az 1.8-as VVTi motor is , 136 LE teljesítménnyel  :szemforgat: ...


Pont a mostani AM-be volt egy cikk az afrikai Toyotás dolgokról, rohadt fontos piac nekik, mitomén hány milliárdos beruházásokat csinálnak minden évbe...

Az meg hogy ott belerakják az 1.8as motort is... :szemforgat:  
Vérlázító...
Ezt nem szeretem a Toyotába...
Minden úgy van ahogy van, (ahogy nekik költségkímélõbb) ez ván béne tecci vigyed nem tecci viszlá... :robbanfej:

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9212 Dátum: 2006.11.21 17:45:29 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"

Ez itt az E12-es délafrikai változata - látnivalóan gyakorlatilag a mi Corollánkkal azonos , csak épp ezt ott Run-X-nek hívják ;) ... és csak a szedánt hívják Corollának (kombit ott nem kínálnak) , meg lehet nézni itt : http://www.toyota.co.za/default.aspx ... ja , és az 1.4-esen meg az 1.6-oson kívül ott bekerül mind a Run-X-be , mind a Corollába (!) az 1.8-as VVTi motor is , 136 LE teljesítménnyel  :szemforgat: ...


Pont a mostani AM-be volt egy cikk az afrikai Toyotás dolgokról, rohadt fontos piac nekik, mitomén hány milliárdos beruházásokat csinálnak minden évbe...

Az meg hogy ott belerakják az 1.8as motort is... :szemforgat:  
Vérlázító...
Ezt nem szeretem a Toyotába...
Minden úgy van ahogy van, (ahogy nekik költségkímélõbb) ez ván béne tecci vigyed nem tecci viszlá... :robbanfej:


Hát erõsen keverik a facelift elötti, és utáni alkatrészeket...  :kacsint:  :nagymosoly:
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9213 Dátum: 2006.11.25 13:42:55 »
Idézetet írta: "djibril"
Japánban pedig Corolla RunX-nek hívták az E12 5-ajtós hatchbacket  :toy:

Nem Wish volt? :hmm: Most néztem ott a 4 ajtóst Axio-nak, a kombit pedig Fielder-nek hívják. Ezek a húzott szemûek... :nagymosoly:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9214 Dátum: 2006.11.27 17:31:34 »
Helló!

Érdeklõdnék, hogy vajh milyen színe lehet a gyári hajtómûolajnak kisebb mennyiségbe, és vajon elõfordulhat-e olyan a váltó tetején... Szörnyû sejtésem kezd lenni. A váltóm kissé akad, rükvercbe téve pedig - ha nem járatom végig elõtte 3-4-ben egy-két alkalommal - 10-bõl 7-szer reccsen. Elõfordul olyan is, hogy bár úgy tûnik, elsõre nem sikerül rendesen hátramenetbe tenni, és egy pár méter tolatás után kidobja sebességbõl. Szóval - fõleg rükverc környékén - rosszalkodik a váltóm.

Egy hosszabb út és egy tüzetesebb szemrevételezés után kis mennyiségû, teljesen átlátszónak tûnõ folyadékra figyeltem fel a váltó tetején lévõ merevítõbordák között. Nem tudtam megállapítani, hogy mi az, lehetett volna akár víz is, ha nem lett volna meleg a motor. Megnézni, megtaperolni, megszagolni sajna nem tudtam, mert nem játszóruhában voltam, és nem akartam magam összekoszolni. Most este megnézem, van-e még ott folyadék. Nem örülnék neki, ha lenne...

Nem tetszett nekem sosem, hogy ilyen a hátramanat, de kissé nyugtatott, hogy apám a fél éves Corolláján ugyanerre panaszkodik. Sikerült viszont a baráti társaságban is beszerezni egyet, és az nem csinál ilyeneket, sõt, mintha könyeben járna. Mondjuk az négyajtós és japán, már ha ez számít valamit...

Szóval nyugtasson meg valaki, hogy a gyári váltóolajnak már kis mennyiségben is mondjuk derengõ hupilila színe van, és nem azt láttam a váltóm tetején kiszivárogva...  :hmm:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9215 Dátum: 2006.11.27 21:16:53 »
Idézetet írta: "wolfman"
Helló!

Érdeklõdnék, hogy vajh milyen színe lehet a gyári hajtómûolajnak kisebb mennyiségbe, és vajon elõfordulhat-e olyan a váltó tetején... Szörnyû sejtésem kezd lenni. A váltóm kissé akad, rükvercbe téve pedig - ha nem járatom végig elõtte 3-4-ben egy-két alkalommal - 10-bõl 7-szer reccsen. Elõfordul olyan is, hogy bár úgy tûnik, elsõre nem sikerül rendesen hátramenetbe tenni, és egy pár méter tolatás után kidobja sebességbõl. Szóval - fõleg rükverc környékén - rosszalkodik a váltóm.

Egy hosszabb út és egy tüzetesebb szemrevételezés után kis mennyiségû, teljesen átlátszónak tûnõ folyadékra figyeltem fel a váltó tetején lévõ merevítõbordák között. Nem tudtam megállapítani, hogy mi az, lehetett volna akár víz is, ha nem lett volna meleg a motor. Megnézni, megtaperolni, megszagolni sajna nem tudtam, mert nem játszóruhában voltam, és nem akartam magam összekoszolni. Most este megnézem, van-e még ott folyadék. Nem örülnék neki, ha lenne...

Nem tetszett nekem sosem, hogy ilyen a hátramanat, de kissé nyugtatott, hogy apám a fél éves Corolláján ugyanerre panaszkodik. Sikerült viszont a baráti társaságban is beszerezni egyet, és az nem csinál ilyeneket, sõt, mintha könyeben járna. Mondjuk az négyajtós és japán, már ha ez számít valamit...

Szóval nyugtasson meg valaki, hogy a gyári váltóolajnak már kis mennyiségben is mondjuk derengõ hupilila színe van, és nem azt láttam a váltóm tetején kiszivárogva...  :hmm:


Váltóólaj is barnás, néhány esetben rózsaszínes, de nem víztiszta!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9216 Dátum: 2006.11.28 11:06:34 »
Idézetet írta: "Tamás69"

Váltóólaj is barnás, néhány esetben rózsaszínes, de nem víztiszta!


Igazából most megint megnéztem, inkább csak olajsárról van szó, valószínûleg a csillogás zavart meg. Szóval a színe szerencsére nem látszik, annyira nem nagy mennyiség, csak zavar. Pláne ha arra gondolok, hogy a motor esetleg le volt mosva, és azóta lett ilyen olajsáros...  :cry:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9217 Dátum: 2006.11.28 21:30:33 »
Idézetet írta: "wolfman"
Helló!

Érdeklõdnék, hogy vajh milyen színe lehet a gyári hajtómûolajnak kisebb mennyiségbe, és vajon elõfordulhat-e olyan a váltó tetején... Szörnyû sejtésem kezd lenni. A váltóm kissé akad, rükvercbe téve pedig - ha nem járatom végig elõtte 3-4-ben egy-két alkalommal - 10-bõl 7-szer reccsen. Elõfordul olyan is, hogy bár úgy tûnik, elsõre nem sikerül rendesen hátramenetbe tenni, és egy pár méter tolatás után kidobja sebességbõl. Szóval - fõleg rükverc környékén - rosszalkodik a váltóm.

Egy hosszabb út és egy tüzetesebb szemrevételezés után kis mennyiségû, teljesen átlátszónak tûnõ folyadékra figyeltem fel a váltó tetején lévõ merevítõbordák között. Nem tudtam megállapítani, hogy mi az, lehetett volna akár víz is, ha nem lett volna meleg a motor. Megnézni, megtaperolni, megszagolni sajna nem tudtam, mert nem játszóruhában voltam, és nem akartam magam összekoszolni. Most este megnézem, van-e még ott folyadék. Nem örülnék neki, ha lenne...

Nem tetszett nekem sosem, hogy ilyen a hátramanat, de kissé nyugtatott, hogy apám a fél éves Corolláján ugyanerre panaszkodik. Sikerült viszont a baráti társaságban is beszerezni egyet, és az nem csinál ilyeneket, sõt, mintha könyeben járna. Mondjuk az négyajtós és japán, már ha ez számít valamit...

Szóval nyugtasson meg valaki, hogy a gyári váltóolajnak már kis mennyiségben is mondjuk derengõ hupilila színe van, és nem azt láttam a váltóm tetején kiszivárogva...  :hmm:


Nincs miért aggódnod , Toyotánál abszolút márka-jelenség az akadozó , néha csak többedik próbálkozásra kapcsolható , idõnként reccsenõ hátramenet . Ilyen a 80-as Coronám , ilyen a 83-as Camrym , ilyen jóbarátom 86-os Camryje , ilyen apám 96-os Carinája , ilyen jóbarátom 97-es Carinája ... meg egy csomó egyéb Toyota , amit vezettem már . Teljesen normális dolog .

A váltóolaj amúgy ugyanolyan sötét borostyánsárga színû , mint a motorolaj . Persze újonnan . Némi használat után inkább barna . De biztos lehetsz benne , hogy ha szivárog is , azt nem FÖLFELÉ teszi ;) ... amúgy így látatlanban gyakorlatilag kizártnak tartom , hogy a 2001-es Corollád említésre méltó mértékben veszítené a váltóolajat - fölfelé pedig egészen biztosan nem teszi , maximum "kiizzadhat" némi olajat a szimering mellett , ami aztán a kosszal összekeveredve fekete szennyezõdést alkot . De ezzel egy pillanatig sem kell foglalkozni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9218 Dátum: 2006.11.29 17:54:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nincs miért aggódnod , Toyotánál abszolút márka-jelenség az akadozó , néha csak többedik próbálkozásra kapcsolható , idõnként reccsenõ hátramenet . Ilyen a 80-as Coronám , ilyen a 83-as Camrym , ilyen jóbarátom 86-os Camryje , ilyen apám 96-os Carinája , ilyen jóbarátom 97-es Carinája ... meg egy csomó egyéb Toyota , amit vezettem már . Teljesen normális dolog .

A váltóolaj amúgy ugyanolyan sötét borostyánsárga színû , mint a motorolaj . Persze újonnan . Némi használat után inkább barna . De biztos lehetsz benne , hogy ha szivárog is , azt nem FÖLFELÉ teszi ;) ... amúgy így látatlanban gyakorlatilag kizártnak tartom , hogy a 2001-es Corollád említésre méltó mértékben veszítené a váltóolajat - fölfelé pedig egészen biztosan nem teszi , maximum "kiizzadhat" némi olajat a szimering mellett , ami aztán a kosszal összekeveredve fekete szennyezõdést alkot . De ezzel egy pillanatig sem kell foglalkozni .


Igen, azóta bennem is tudatosult, hogy tulképpen hülyeséget kérdeztem, mert viszonylag ritkán parkolok vele plafonon, másképp meg nehezen jut bármi a váltóból a kuplungház tetejére...  :D

Viszont arra gondoltam, hogy esetleg hidrajulika folyadék lehet, már amennyiben jól láttam, hogy a kuplung hidraulikus. Ha jól láttam, akkor az milyen dolyadékot használ, azaz hol lehet folyadékszintet ellenõrizni?

Ui.: lehet, hogy tényleg csak rémeket látok, és az égvilágon semmi baja nincs az autónak, és az egész már akkor ott volt, amikor megvettem, csak nem láttam, de azért idegesít. Az elõzõ autómnál is mindig volt valami, amit észrevettem. (Nagyon nem kellett mondjuk figyelni, mert egy 21 éves autónál mindig van valami, amire fel lehet figyelni. A végére már azt is tudtam abból, ahogyan leállt, hogy másnap reggel nehezen fog-e indulni... Bár az is mindenhova elvitt, és sosem hagyott ott sehol.)

A barátom ugyanilyen korú, hasonló futásteljesítményû (15Ekm-rel van benne kevesebb), szintén 1.4-es VVTi autója meg panasz nélkül veszi az összes sebességet. Az is akadós, de teljesen máshogy, és eszébe nem jutott rükvercbe reccsenni, meg kidobálni sebességbõl. Mondjuk az övé négyajtós japán. Nehezen fér a fejembe, hogy ekkora lenne a szórás ugyanazon a típuson belül na...  :hmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9219 Dátum: 2006.11.29 21:26:56 »
Idézetet írta: "wolfman"
Viszont arra gondoltam, hogy esetleg hidrajulika folyadék lehet, már amennyiben jól láttam, hogy a kuplung hidraulikus. Ha jól láttam, akkor az milyen dolyadékot használ, azaz hol lehet folyadékszintet ellenõrizni?


A kuplungba fékfolyadék megy , ez az olajnál jóval világosabb , sárgás színû , és híg ; tapintásra pedig , ha összedörzsölöd az ujjaid között , inkább tapad , nem csúszik mint az olaj . De annak legfeljebb a valahol a kuplungharangon föllelhetõ munkahenger környékén lenne szabad felbukkannia ; és ez egyrészt megintcsak döbbenetes pech lenne egy 2001-es autón , másrészt ha valóban szivárogna a kuplungfolyadék , azt igen hamar észrevennéd nem is a váltó , hanem a kuplung mûködésébõl . Amúgy valahol a fõfékhenger mellett kell lennie a kuplung-fõhengernek is , a tetején a tartállyal . Már föltéve , hogy a te Corollád valóban hidraulikus kuplungos , amit én nem tudok 100 % biztonsággal .

Idézetet írta: "wolfman"
A barátom ugyanilyen korú, hasonló futásteljesítményû (15Ekm-rel van benne kevesebb), szintén 1.4-es VVTi autója meg panasz nélkül veszi az összes sebességet. Az is akadós, de teljesen máshogy, és eszébe nem jutott rükvercbe reccsenni, meg kidobálni sebességbõl. Mondjuk az övé négyajtós japán. Nehezen fér a fejembe, hogy ekkora lenne a szórás ugyanazon a típuson belül na...  :hmm:


Egyrészt igenis lehet szórás a típuson belül . Másrészt , ugye , ezek nem új autók , és nem ugyanazok az emberek vezették õket eddig  :nana: ... na , itt van a kutya elásva .

Amúgy , mondom még egyszer , ez a rükverc-dolog NORMÁLIS . Sok Toyota nem csinálja , sok másik pedig igen . Együtt lehet élni vele , onnantól fogva hogy tudod , hogy ez nem hiba , hanem mûködési sajátosság .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9220 Dátum: 2006.11.29 22:33:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Amúgy , mondom még egyszer , ez a rükverc-dolog NORMÁLIS . Sok Toyota nem csinálja , sok másik pedig igen . Együtt lehet élni vele , onnantól fogva hogy tudod , hogy ez nem hiba , hanem mûködési sajátosság .

Szerintem nem csak  :toy: -éknál reccsen a rüki. A kezemben megfordult autók közül nem igazán emléxem olyanra, aminél minden tökéletes ment volna. Az Astráinké és a Hondáéra tutira emléxem, hogy reccsentek. Sõt FAstránál néha alig akart bemenni. :kacsint:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9221 Dátum: 2006.11.30 02:19:51 »
Sziasztok!
Kellen nekem egy csöppnyi segitség!
Mégpedig volt nekem anno egy 1982-es 3 ajtós Corolla Dx-em.Az a fajta amelyik szerintem kicsit hasonlitott a Coupe Audira.Namármost sajnos nem maradt róla egyetlen fényképem se,de szeretnék szerezni valahonnan egyet.Ha esetleg tudna segiteni valaki,azt nagyon megköszönném.
Köszi,csaba

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9222 Dátum: 2006.11.30 02:27:30 »
Idézetet írta: "Tondach"
Sziasztok!
Kellen nekem egy csöppnyi segitség!
Mégpedig volt nekem anno egy 1982-es 3 ajtós Corolla Dx-em.Az a fajta amelyik szerintem kicsit hasonlitott a Coupe Audira.Namármost sajnos nem maradt róla egyetlen fényképem se,de szeretnék szerezni valahonnan egyet.Ha esetleg tudna segiteni valaki,azt nagyon megköszönném.
Köszi,csaba


Ilyen volt ? Ez a Liftback ...


Vagy esetleg ilyen ? Ez pedig a kupé ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Cker

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9223 Dátum: 2006.11.30 08:32:47 »
Egy ezekhez hasonló szokott parkolni a budai skálánál. Mindig megcsodálom  :rolleyes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9224 Dátum: 2006.11.30 09:38:42 »
Idézetet írta: "Cker"
Egy ezekhez hasonló szokott parkolni a budai skálánál. Mindig megcsodálom  :rolleyes:


Pécsett is van több is - konkrétan háromról tudom , hogy hol parkol általában - két kupé és egy liftback . Majd valamikor csinálok róluk képeket ... persze a legjobb lenne megvenni valamelyiket , az egyik kupé egészen korrekt állapotú  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )