Helló!
Érdeklõdnék, hogy vajh milyen színe lehet a gyári hajtómûolajnak kisebb mennyiségbe, és vajon elõfordulhat-e olyan a váltó tetején... Szörnyû sejtésem kezd lenni. A váltóm kissé akad, rükvercbe téve pedig - ha nem járatom végig elõtte 3-4-ben egy-két alkalommal - 10-bõl 7-szer reccsen. Elõfordul olyan is, hogy bár úgy tûnik, elsõre nem sikerül rendesen hátramenetbe tenni, és egy pár méter tolatás után kidobja sebességbõl. Szóval - fõleg rükverc környékén - rosszalkodik a váltóm.
Egy hosszabb út és egy tüzetesebb szemrevételezés után kis mennyiségû, teljesen átlátszónak tûnõ folyadékra figyeltem fel a váltó tetején lévõ merevítõbordák között. Nem tudtam megállapítani, hogy mi az, lehetett volna akár víz is, ha nem lett volna meleg a motor. Megnézni, megtaperolni, megszagolni sajna nem tudtam, mert nem játszóruhában voltam, és nem akartam magam összekoszolni. Most este megnézem, van-e még ott folyadék. Nem örülnék neki, ha lenne...
Nem tetszett nekem sosem, hogy ilyen a hátramanat, de kissé nyugtatott, hogy apám a fél éves Corolláján ugyanerre panaszkodik. Sikerült viszont a baráti társaságban is beszerezni egyet, és az nem csinál ilyeneket, sõt, mintha könyeben járna. Mondjuk az négyajtós és japán, már ha ez számít valamit...
Szóval nyugtasson meg valaki, hogy a gyári váltóolajnak már kis mennyiségben is mondjuk derengõ hupilila színe van, és nem azt láttam a váltóm tetején kiszivárogva... :hmm: