Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029218 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9120 Dátum: 2006.11.01 14:02:07 »
Azt figyeltem meg, hogy sok Corollás este elfelejti városban felkapcsolni a lámpát, miután már én is elfelejtettem vagy kétszer, rájöttem, hogy valszeg a mûszerfalvilágítás csapja be a Corollához nem szokott gyanútlan autóst. Gyújtás, a mûszerfal világít, és mivel egyszerû autóban az a lámpával egyszere történik, egy kis nem tudatos cselekvés és máris azt hiszi, hogy ég a lámpa is... :hmm:
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9121 Dátum: 2006.11.01 14:09:10 »
Idézetet írta: "Peti500"
Szerintetek a 2.2 nem kevés egy picit az abroncsba??? :figyellek:  

A kis matri-cica annyit ír...
De nem tudom olyan puhának tûnik/érzõdik az autó vele... :hmm:  
Én szívem szerint 2.4re fújnám...


Általában az a legjobb ötlet , ha az ember olyan keréknyomással jár , amit a gyár terhelt autóra ad meg . Tehát valóban jobban teszed , ha 2.4-el jársz a 2.2 helyett . Ennek úgyszólván csak elõnyei vannak : a gumi ellenállóbb lesz a sérülésekkel szemben , járdázásnál/padkázásnál kisebb a felni sérülésének az esélye , csökken az üzemanyagfogyasztás , növekszik a gumi élettartama , javulnak az autó fékezési jellemzõi , javul a kanyarstabilitás , hirtelen irányváltoztatás esetén az autó kevésbé lesz hajlamos a kitörésre/kicsúszásra .

Számos teszt bizonyította , hogy míg ugyanaz az autó a gyári minimális keréknyomással pl. nem/alig tudta végigcsinálni az ún. "jávorszarvas"-tesztet , addig 0.3-0.4 barral megnövelt nyomással már igen .

Ezzel szemben a keményebb guminak egyetlen hátránya van : kis mértékben romlik a gumi gördülési komfortaj , azaz keményebbnek érzõdik a rugózás , a benn ülõ jobban megérzi az úthibákat .

Ezek a tények , mérlegeje õket mindenki ...

Ja , és a téli : télen különösen fontos , ajánlott a nyárinál 0.2-0.3 barral NAGYOBB nyomással járni . Ezzel jól ki lehet küszöbölni a téli gumik alapvetõen rosszabb fékezési/kanyarvételi jellemzõit , továbbá nem szabad figyelmen kívül hagyni , hogy ha pl. az ember a gumisnál , a téli gumi felszerelésekor , a plusz 15-20 fokos mûhelyben felszerelteti a gumit , akkor annak a nyomása például egy mínusz 10-es éjszaka után jócskán kisebb lesz  :idea: ! Ezért is fontos magasabbra belõni .

Azt egyébként fontos tudni , hogy ilyen kis nyomáskülönbségek esetén a gumi felfekvési felületének nagysága NEM változik , a különbségeket tehát nem ez eredményezi . Egy átlagos személyautón egy átlagos gumit valahová 1 bar alá kell leereszteni ahhoz , hogy a felfekvési felülete növekedni kezdjen ; és megfordítva , valahová 3 bar fölé ahhoz , hogy csökkenni kezdjen . A fent leírt tulajdonságok változását nem ez eredményezi tehát , hanem az , hogy a keményebbre fújt gumi jobban ellenáll az oldal- és hosszirányú erõhatásoknak , kevésbé deformálódik (fékezésnél , kanyarban , úthibán , padkán stb) .

Ezért IS túlhaladott és értelmetlen az a tanács , amivel nálunk (megjegyezem : nyugaton már réges-régen nem!) még mindig gyakran találkozni : hogy ti. az ember télen járjon kisebb nyomással . Ja és persze kisebb gumival is , hát naná . Aki ilyen tanácsot ad , az elfelejti , hogy már egy ideje Magyarországon is le vannak aszfaltozva az utak , és nincs egész télen hó  :turelmetlen: ... ugyanis a lecsökkentett keréknyomás és a keskenyebb abroncs kizárólag felázott/laza talajon (hóban , sárban , fûben , homokban stb) elõnyös , szilárd burkolaton csakis HÁTRÁNYAI vannak  :idea:  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9122 Dátum: 2006.11.01 15:11:12 »
Idézetet írta: "Misi"
Nem hülyeség télen alacsonyabb keréknyomással járni. Nagyobb felületen tapad az autó.
Nagyon sokan javasolják.


Akár a nagyobb felület, akár a kisebb felület az elõnyös, egy dolgot nem szabad elfelejteni:
nagy sebességnél az alacsony nyomásra fújt abroncs túlmelegedhet, ez jobb esetben csak lényegesen erõsebb kopást eredményez.

Corolla kezelési utasítás 160 km/h tempó felett nagyobb nyomást ír elõ, ha jól emlékszem 2,6 bart. Nyilván ha ez csak 2,3 az nem egy nagy gond, de például 2,0-val már nem próbálkoznék...

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9123 Dátum: 2006.11.01 15:55:21 »
Idézetet írta: "Benedek"
Most, hogy lecseréltem télire a kerekeket az elsõbe 2,1 , a hátsóba 2,0 bar -ra nyomattam. Nekem így szimpi. A héten viszem egyensúlyoztatni. (a gumis nyafogni szokott, ha 2 bar fölé nyomom)




"a gumis nyafogni szokott, ha 2 bar fölé nyomom"

Akkor mennyivel járjál, 1.8al??? :nagymosoly:


2 bar "körül" egyértelmûen kevés, az én gumisom meg pont azt mondja, hogy 2,4-2,5 körül nyugodtan járhatok, télen gyáron... :wink:

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9124 Dátum: 2006.11.01 15:58:54 »
Idézetet írta: "Misi"
Nem hülyeség télen alacsonyabb keréknyomással járni. Nagyobb felületen tapad az autó.
Nagyon sokan javasolják.


Szerintem ez butaság...
Egyszer próbáld ki, jól hajtsd meg az autót, kanyar, fék-gáz... :vezetes:  
Minden tulajdonsága rosszabb lesz :nana:  (alacsonyabb nyomással) nem beszélve a nagyobb mértékû kopásról és a többletfogyasztásról...

Továbbá télen a hideg miatt amúgy se árt +0,2-õt belefújni...

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9125 Dátum: 2006.11.01 16:02:59 »
Idézetet írta: "PParker"
Azt figyeltem meg, hogy sok Corollás este elfelejti városban felkapcsolni a lámpát, miután már én is elfelejtettem vagy kétszer, rájöttem, hogy valszeg a mûszerfalvilágítás csapja be a Corollához nem szokott gyanútlan autóst. Gyújtás, a mûszerfal világít, és mivel egyszerû autóban az a lámpával egyszere történik, egy kis nem tudatos cselekvés és máris azt hiszi, hogy ég a lámpa is... :hmm:


Továbbá a gyári halogénszórók fényét nem is látni a városi fények mellett...

Ez a jelenség amúgy sok Yarisosra is igaz, az egérmozi miatt... :?

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9126 Dátum: 2006.11.01 16:09:15 »
Most másodjára csinálta azt a kocsi, hogy: motor be, semmi melegítés egybõl elindulok, ahogy a nagykönyvbe is mondják...
1-2 és 3asba kapcsolva kb. 40nél elkezd rángatni a motor, a jelenség olyan mintha mondjuk fogyófélben lenne a benya, tehát piciket rángat az autó, és nyögvenyelõsen akar felpörögni a motor... :?  
Ilyenkor vagy visszaváltok, vagy elveszem a gázt (picit hagyom gurulni) utána már semmi... :hmm:  
Csak és kizárólag a hidegindítás elsõ percében tudok ilyet produkálni.
Vélemény???? :figyellek:  :?:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9127 Dátum: 2006.11.01 16:23:02 »
Idézetet írta: "Peti500"
Most másodjára csinálta azt a kocsi, hogy: motor be, semmi melegítés egybõl elindulok, ahogy a nagykönyvbe is mondják...
1-2 és 3asba kapcsolva kb. 40nél elkezd rángatni a motor, a jelenség olyan mintha mondjuk fogyófélben lenne a benya, tehát piciket rángat az autó, és nyögvenyelõsen akar felpörögni a motor... :?  
Ilyenkor vagy visszaváltok, vagy elveszem a gázt (picit hagyom gurulni) utána már semmi... :hmm:  
Csak és kizárólag a hidegindítás elsõ percében tudok ilyet produkálni.
Vélemény???? :figyellek:  :?:


Persze hogy rángat, szerencsétlen computer az elsõ fél percben 1500-1800 fordulaton járatná a motort, erre elindulsz, az elkezd visszaszabályozni, utána elveszed a gázt, és megpróbálsz alacsny fordulaton (2000 rpm) egyenletes járást produkálni, miközben a computer azt mondja, hogy magas a fordulat, tehát elvesz a dúsításból, viszont a gázt is nyomod, meg úgy már kicsi a dúsítás, tehát visszaszabályoz.

-indítsd be, kösd be magad, állítsd be a tükröt (20 másodperc alpjárat) utána már nem fogja csinálni!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9128 Dátum: 2006.11.01 17:18:37 »
Idézetet írta: "Tamás69"


-indítsd be, kösd be magad, állítsd be a tükröt (20 másodperc alpjárat) utána már nem fogja csinálni!


Én elõször kötöm be magam, tükröt állítok, aztán motor ON :nagymosoly:  
No mindegy, köszönöm, majd felcserélem a folyamatot...

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9129 Dátum: 2006.11.01 17:55:20 »
Idézetet írta: "Peti500"
Most másodjára csinálta azt a kocsi, hogy: motor be, semmi melegítés egybõl elindulok, ahogy a nagykönyvbe is mondják...
1-2 és 3asba kapcsolva kb. 40nél elkezd rángatni a motor, a jelenség olyan mintha mondjuk fogyófélben lenne a benya, tehát piciket rángat az autó, és nyögvenyelõsen akar felpörögni a motor... :?  
Ilyenkor vagy visszaváltok, vagy elveszem a gázt (picit hagyom gurulni) utána már semmi... :hmm:  
Csak és kizárólag a hidegindítás elsõ percében tudok ilyet produkálni.
Vélemény???? :figyellek:  :?:


Egy kollegám mondta, hogyha így csinál a kezével akkor fáj, mondtam ne csinálj úgy és nem fog fájni... :nyelv:  :nagymosoly:  :wink:
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9130 Dátum: 2006.11.01 20:58:29 »
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Peti500"
Most másodjára csinálta azt a kocsi, hogy: motor be, semmi melegítés egybõl elindulok, ahogy a nagykönyvbe is mondják...
1-2 és 3asba kapcsolva kb. 40nél elkezd rángatni a motor, a jelenség olyan mintha mondjuk fogyófélben lenne a benya, tehát piciket rángat az autó, és nyögvenyelõsen akar felpörögni a motor... :?  
Ilyenkor vagy visszaváltok, vagy elveszem a gázt (picit hagyom gurulni) utána már semmi... :hmm:  
Csak és kizárólag a hidegindítás elsõ percében tudok ilyet produkálni.
Vélemény???? :figyellek:  :?:


Egy kollegám mondta, hogyha így csinál a kezével akkor fáj, mondtam ne csinálj úgy és nem fog fájni... :nyelv:  :nagymosoly:  :wink:


Parker, remélem van otthon flexed... :hmm:  
Lehet este "valaki", csak úgy poénból lehegeszti majd a rácsotokat... :ordog:
 :wink:

senye

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9131 Dátum: 2006.11.04 20:11:49 »
Sziasztok!


Szeretnék az egyik barátomnak segítséget kérni.  93.XI. havi 1.3-as 16v corollája van és szeretné megtudni, hogy pontosan milyen váltóolaj kell a verdába.
Köszi elõre is.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9132 Dátum: 2006.11.04 20:23:47 »
Szegény Rolla! (és persze utasok!)
http://langlovagok.hu/kepek2006/daykagyula_ftp/061028_m5toyota/eredeti/061028_m5toyota_03.jpg
Csak azt nem értem, miért nem nyílt az oldallufi. :hmm:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9133 Dátum: 2006.11.04 22:19:14 »
Idézetet írta: "senye"
Sziasztok!


Szeretnék az egyik barátomnak segítséget kérni.  93.XI. havi 1.3-as 16v corollája van és szeretné megtudni, hogy pontosan milyen váltóolaj kell a verdába.
Köszi elõre is.


Szia !
Castrol TAF-X például jó választás bele .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9134 Dátum: 2006.11.04 22:26:39 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Szegény Rolla! (és persze utasok!)
http://langlovagok.hu/kepek2006/daykagyula_ftp/061028_m5toyota/eredeti/061028_m5toyota_03.jpg
Csak azt nem értem, miért nem nyíilt az oldallufi. :Hmm:


Hát valószínûleg azért , mert az oldalirányú deformálódás nem volt olyan nagy , ami ezt indokolta volna . A szenzor bizonyos lassulási határérték fölött indítja csak a lufit . Ahogy nézem ennek a kocsinak az oldala nem kaphatott kemény ütést , a bajt (a bennülõk sérülését) minden bizonnyal a tetõ deformálódása okozta .

Vagy lehet , hogy nem is volt oldallufi a kocsiban ? Ha jól látom , ez egy facelift elõtti E12-es . Nem vagyok biztos benne , hogy valamennyi E12-esben kezdettõl fogva széria volt az oldallégzsák ... mintha valaki jóval korábban írt volna valami olyasmit , hogy a kezdeti alapmodellekben csak két légzsák volt .

Bár , mondom , szerintem ha volt is , nem lett volna indokolt a nyitása . Amúgy kíváncsi lennék , be voltak-e kötve az utasok ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )