Szerintetek a 2.2 nem kevés egy picit az abroncsba??? :figyellek:
A kis matri-cica annyit ír...
De nem tudom olyan puhának tûnik/érzõdik az autó vele... :hmm:
Én szívem szerint 2.4re fújnám...
Általában az a legjobb ötlet , ha az ember olyan keréknyomással jár , amit a gyár terhelt autóra ad meg . Tehát valóban jobban teszed , ha 2.4-el jársz a 2.2 helyett . Ennek úgyszólván csak elõnyei vannak : a gumi ellenállóbb lesz a sérülésekkel szemben , járdázásnál/padkázásnál kisebb a felni sérülésének az esélye , csökken az üzemanyagfogyasztás , növekszik a gumi élettartama , javulnak az autó fékezési jellemzõi , javul a kanyarstabilitás , hirtelen irányváltoztatás esetén az autó kevésbé lesz hajlamos a kitörésre/kicsúszásra .
Számos teszt bizonyította , hogy míg ugyanaz az autó a gyári minimális keréknyomással pl. nem/alig tudta végigcsinálni az ún. "jávorszarvas"-tesztet , addig 0.3-0.4 barral megnövelt nyomással már igen .
Ezzel szemben a keményebb guminak egyetlen hátránya van : kis mértékben romlik a gumi gördülési komfortaj , azaz keményebbnek érzõdik a rugózás , a benn ülõ jobban megérzi az úthibákat .
Ezek a tények , mérlegeje õket mindenki ...
Ja , és a téli : télen különösen fontos , ajánlott
a nyárinál 0.2-0.3 barral NAGYOBB nyomással járni . Ezzel jól ki lehet küszöbölni a téli gumik alapvetõen rosszabb fékezési/kanyarvételi jellemzõit , továbbá nem szabad figyelmen kívül hagyni , hogy ha pl. az ember a gumisnál , a téli gumi felszerelésekor , a plusz 15-20 fokos mûhelyben felszerelteti a gumit , akkor annak a nyomása például egy mínusz 10-es éjszaka után jócskán kisebb lesz :idea: ! Ezért is fontos magasabbra belõni .
Azt egyébként fontos tudni , hogy ilyen kis nyomáskülönbségek esetén
a gumi felfekvési felületének nagysága NEM változik , a különbségeket tehát nem ez eredményezi . Egy átlagos személyautón egy átlagos gumit valahová 1 bar alá kell leereszteni ahhoz , hogy a felfekvési felülete növekedni kezdjen ; és megfordítva , valahová 3 bar fölé ahhoz , hogy csökkenni kezdjen . A fent leírt tulajdonságok változását nem ez eredményezi tehát , hanem az , hogy a keményebbre fújt gumi jobban ellenáll az oldal- és hosszirányú erõhatásoknak , kevésbé deformálódik (fékezésnél , kanyarban , úthibán , padkán stb) .
Ezért IS túlhaladott és értelmetlen az a tanács , amivel nálunk (megjegyezem : nyugaton már réges-régen nem!) még mindig gyakran találkozni : hogy ti. az ember télen járjon kisebb nyomással . Ja és persze kisebb gumival is , hát naná . Aki ilyen tanácsot ad , az elfelejti , hogy már egy ideje Magyarországon is le vannak aszfaltozva az utak , és nincs egész télen hó :turelmetlen: ... ugyanis a lecsökkentett keréknyomás és a keskenyebb abroncs
kizárólag felázott/laza talajon (hóban , sárban , fûben , homokban stb) elõnyös , szilárd burkolaton csakis HÁTRÁNYAI vannak :idea: :!: