Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032867 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9090 Dátum: 2006.10.27 15:31:08 »
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Palaczk"
A klímában nincs olaj . De elképzelhetõ éppenséggel , hogy van valami kis szivárgás belül a rendszerben - bár szerintem egy ennyire fiatal autóban úgyszólván kizárt . De mivel csak "úgyszólván" , ezért talán meg lehetne ejteni egy töltöttség-ellenõrzést .


Akkor hogy nevezed azt a folyadékot ami a rendszerben kering? :szemez:


Hûtõközeg

amely tartalmaz olaj szerû anyagot is.


Inkább úgy mondanám , hogy a hûtõközeg végzi a kenési feladatokat is , egy összetevõje révén . Ezt nem nevezném olajnak , mert NEM olaj . Amúgy nehogy megharagudj rám , nem akarlak bosszantani , csak én ilyen megszállott terminológia-buzi vagyok ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9091 Dátum: 2006.10.27 16:38:57 »
Idézetet írta: "PParker"

Akkor hogy nevezed azt a folyadékot ami a rendszerben kering? :szemez:


Na ha az van a szelvedon, akkor mar nagy baj van es mar reg elmult a hutesed!
Mellesleg ugye az nem folyadek, hanem gaz.

attila01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 280
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9092 Dátum: 2006.10.27 18:14:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Inkább úgy mondanám , hogy a hûtõközeg végzi a kenési feladatokat is , egy összetevõje révén . Ezt nem nevezném olajnak , mert NEM olaj . Amúgy nehogy megharagudj rám , nem akarlak bosszantani , csak én ilyen megszállott terminológia-buzi vagyok ;)


Hát,  akkor utána kell nézned mégegyszer.
ttila01 190
 :toy:  Corolla 1,4 Luna 2006
Suzuki Ignis 1,3 2006

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9093 Dátum: 2006.10.27 18:31:31 »
Ehhez a témához annyit szólnék, hogy mikor annak idején a jó öreg dácsiámban én is észrevettem ezt a visszatükrözõdõ olajszerû akármit, ami a szélvésõ belsõ felén csapódik le, akkor a munkatársam tanácsára hallgatva egyszerûen le kellett mondanom a tisztítószerekrõl. (cillit és egyéb ablaktisztító szerek) Tehát én csak sima langyosvízzel szoktam lemosni tiszztára a belsõfelét az üvegnek. Ez a módszer bevált a dákónális és természetesen a corollánál is...Próbáljátok ki! :kacsint:    (amennyiben egy dologról beszélünk)
5' - Corolla HB.  1.4 sol

attila01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 280
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9094 Dátum: 2006.10.27 18:44:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
  Inkább úgy mondanám , hogy a hûtõközeg végzi a kenési feladatokat is , egy összetevõje révén . Ezt nem nevezném olajnak , mert NEM olaj .


Csak a tisztán látás kedvéért:

Kompresszor: a kompresszor az autóklímaberendezésnek az a szerkezeti eleme, amely bíztosítja a hûtõközeg cirkulálását a rendszerben a hûtõ körfolyamat fenntartásának érdekében. A kompresszor feladata a hûtõközeg átszivattyúzása a rendszeren. A hûtõközeg beszívása gázállapotban alacsony nyomáson és alacsony hõmérsékleten történik, majd sûrítés után magas hõmérsékleten ill. magas nyomással kerül vissza a rendszerbe. A kompresszor csapágyazásának kenését speciális olaj végzi, melyet a gyártáskor töltenek bele: a kenõanyagot a rendszerben szintén a kompresszor keringteti. (....)

A belsõ nyomásszabályzású autóklíma berendezések használaton kívüli állapotban hajlamosak a teljesítmény csökkenésre. Ennek oka az autóklíma hosszú ideig történõ be nem kapcsolása.( több hónapig). A kompresszor kenõanyaga üzem közben tömíti a rendszert, hosszabb állásnál, a tömítések, gumialkatrészek porózussá, gázáteresztõvé válnak, kiszáradnak. (....)

A klíma rendszerben található szárítószûrõt kb: 4 évente, ill. 60-70000km-ként cserélni kell, ilyenkor új gázt és olajat is kap a rendszer.
ttila01 190
 :toy:  Corolla 1,4 Luna 2006
Suzuki Ignis 1,3 2006

attila01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 280
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9095 Dátum: 2006.10.27 18:53:38 »
Autóklíma töltése:
A töltés megkezdése elõtt mindíg konzultálunk az autóklíma elõéletérõl.
# Szemrevételezés után nitrogénes nyomáspróba következik, 18bar nyomással.
# Szivárgás jelzõ spray-val megfújkáljuk a csatlakozásokat, komresszort.
# Visszazárást követõen ellenõrizzük a tömítettséget.
# Kieengedjük a nitrogén, ami távozáskor magával ragadja az esetleges idegen gázokat, légnedvességet.
# Csatlakoztatjuk a szervíz berendezést a nyomó(piros) magasnyomású oldalon, és a szívó(kék) alacsony nyomású oldalon, majd megkezdjük a vákumolást.
# szervízgéptõl függöen, 15-20 perc vákumolás következik, mely légmentessé teszi a rendszert, közben ellenõrizni lehet, hogy a rendszer tarja-e a vákumot.
# Az idõ lejárta után beengedem a klíma olajat és egy adag speciális festéket(mely összetevõk mindíg a rendszerben maradnak), ami a késõbbi szivárgás helyét jelezhetik a szakembernek.
# Ezt követõen betöltöm az elõírt mennyiségû, fajtájú folyékony gázt.
# Bindítom az autót, majd bekapcsolom a klímát.
# Ellenõrzöm a nyomásokat, a befújt levegõ hõmérsékletét, majd lecsatlakoztatom a berendezést.
# Késõbbiek folyamán a festett rendszert uv lámpával le lehet ellenõrizni.
# Festéket, olajat feltõltött rendszerben az uralkodó nyomások miatt,(nyomóoldali nyomás10-25bar-ig, szívóoldali 1.5-5bar-ig) utólag beletenni nem lehet, kizárólag vákumolás után.
ttila01 190
 :toy:  Corolla 1,4 Luna 2006
Suzuki Ignis 1,3 2006

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9096 Dátum: 2006.10.27 20:52:21 »
Idézetet írta: "attila01"
Idézetet írta: "Palaczk"
  Inkább úgy mondanám , hogy a hûtõközeg végzi a kenési feladatokat is , egy összetevõje révén . Ezt nem nevezném olajnak , mert NEM olaj .


(...) A kompresszor csapágyazásának kenését speciális olaj végzi, melyet a gyártáskor töltenek bele: a kenõanyagot a rendszerben szintén a kompresszor keringteti. (....)

A klíma rendszerben található szárítószûrõt kb: 4 évente, ill. 60-70000km-ként cserélni kell, ilyenkor új gázt és olajat is kap a rendszer.


OK , eszerint tévedtem . Abban a tévhitben voltam , hogy maga a hûtõközeg ken .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9097 Dátum: 2006.10.27 21:28:13 »
Nincs valakinek szkennelt (vagy más digitális) formában magyar nyelvû E12 kézikönyve?

zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9098 Dátum: 2006.10.27 22:25:33 »
Idézetet írta: "PParker"
Másnak is tud mocsok mód párasodni a szélvédõ esõben? :mivan:  Nem hiszem el, hogy csak a klímával lehet leszedni.... :elkeseredett:


Felhívnám a figyelmet néhány apróságra:

Esõs idõben megnõ a relatív páratartalom az autón kívül. Belül még jobban, mert az emberi kilégzés csak növeli mindezt. (3 óra alatt akár 6 dl-nyi víznek megfelelõ pára is kilégzésre kerülhet) Az ablak az általában hidegebb esõtõl és a külsõ hõmérséklettõl hidegebb, mint az autó belsõ levegõje. A beltér páratartalma ezért a szélvédõ belsõ felületén kicsapódik, az üveg bepárásodik. Ezt azért mindannyian tudjátok.

Ha ebben az esetben a beltéri levegõ keringetést állítjuk be, folyamatosan növeljük a páratartalmat, tehát javasolt mindenképpen külsõ beáramlásra kapcsolni. A mûszerfal két oldalsó befújó nyílását kézmelegítés helyett érdemes a két elsõ ajtóüvegre irányírani. A középsõket pedig középre és fel, hogy a tetõ belsõ felén a hátsó üveg felé áramolhasson a levegõ. És mint ismert, az ablakra irányítás esetén középen hideg levegõ jön (errõl még késõbb), így az arcunk helyett hátra megy az áramlás közben már melegebb levegõvel keveredõ friss levegõ.
Mindez a szévédõre állított meleg levegõvel hamar meghozza hatását.
A fentieket igazolja az az egyszerû trükk, hogy esõs idõben, indulás után, vagy késõbb szükség szerint ha egy fél centit lehúzzuk valamelyik ablakot, (légterelõk esetén akér két centit), akkor a páratartalom kiegyenlítõdik, azaz bent mindenképpen csökken. Ha magam utazom, a jobb hátsó ablakot nyitom le, amely miatt már lassú sebességnél is egy belsõ cirkuláció jön létre, és bekapcsolt fûtõszál nélkül is lekapja a párát hátulról.

A szélvédõ belsõ részére az emberi kilégzésbõl származó pára (amely nem desztillált víz... :-)
is felhord némi tompító felületként koszt, megköti a beltér porát az ablak felületén. Az így vékonyan, fátyolosan koszolódott felületre jobban lecsapódik a pára.
Igaz tehát az a már említett módszer, hogy egyszerû száraz papírtörlõvel tisztítsuk le belül az üveget esõs, vagy hideg idõ elõtt. (érdemes lesz megtekinteni, mi marad a kendõn, akár egy hét alatt)

A középsõ hideg levegõ - amely akár teljesen lezárható - nagyon hasznos dolog. Ha például az anyósülésen egy fázós anyós miatt szétfûtjük az autót, magunk felé fordítva a középsõ konzolt, némi esélyünk marad a szauna elkerülésére... És a beáramló hideg levegõ oxigéntartalma mindig magasabb a meleg levegõnél, ami egy öt fõs utazásnál a sofõrt frissítheti... És sorolhatnám... :-)

Összegezve:

Szerintem nagyon jó a Toyota márkjú gépi erejû jármûvek "levegõje". Ki van találva.
Nagyon ritkán kell használnom a hátsó párátlanítót, mert a fentiekkel - és természetesen karbantartott, cserélt légszûrõkkel és levegõutakkal - gyorsan páramentesíteni lehet a beltéri üvegfelületeket.


U.i: Gyakran a külsõ szélvédõ felületet is érdemes száraz, finom papírfelülettel letörölni, hogy például az elõttünk kényszerbõl olajos füsterdõt árasztó Kamaz okozta, szivárványossá váló felületi koszt levegyük. Este és esõben nagyon veszélyes lehet.

U.i.2: Ha a klímát használjuk ilyenkor a szélvédõre, tovább hûtjük az ablakfelületet, azaz a párásodást segítjük. Én be nem kapcsolnám ilyenkor...

U. i. 3: Kis belmagasságú, hosszú, ventillátoros légcserélés nélküli alagutakban (Európában van egy kettõ ilyen) esõs idõ esetén olyan magas a páratartalom, hogy az üvegfelület mindkét oldalára pára csapódik le, ilyenkor nincs mese, kívülrõl ablaktörlõvel, belülrõl - ha lehet szarvasbõrrel, vagy annak szintetikus változatával - törölni kell az ablakot.
Zsono

attila01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 280
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9099 Dátum: 2006.10.27 23:56:05 »
Idézetet írta: "zsono"
Idézetet írta: "PParker"
Másnak is tud mocsok mód párasodni a szélvédõ esõben? :mivan:  Nem hiszem el, hogy csak a klímával lehet leszedni.... :elkeseredett:


Felhívnám a figyelmet néhány apróságra:

Esõs idõben megnõ a relatív páratartalom az autón kívül. Belül még jobban, mert az emberi kilégzés csak növeli mindezt. (3 óra alatt akár 6 dl-nyi víznek megfelelõ pára is kilégzésre kerülhet) Az ablak az általában hidegebb esõtõl és a külsõ hõmérséklettõl hidegebb, mint az autó belsõ levegõje. A beltér páratartalma ezért a szélvédõ belsõ felületén kicsapódik, az üveg bepárásodik.  (......)

U.i.2: Ha a klímát használjuk ilyenkor a szélvédõre, tovább hûtjük az ablakfelületet, azaz a párásodást segítjük. Én be nem kapcsolnám ilyenkor...


Na, ez a pont már nem igazán így van  :) . Vagyis ha hideg levegõvel tovább hûtjük a szélvédõt akkor igen. A klíma használata párát von el, azt tudjuk. Az automata klíma páramentesítõ funkciója ezért mindig bekapcsolja a klímát, még szélsõségesen nézve télen is. Viszont ilyenkor nem hideg, hanem megfelelõen meleg levegõt fog fújni a szélvédõre.
Na most ez hogy mûködik manuális klímáknál?  :)  Gondolom ugyanígy, csak manuálisan. Klíma + meleg levegõ  (ezt viszont nem tudom  :nagymosoly: )
ttila01 190
 :toy:  Corolla 1,4 Luna 2006
Suzuki Ignis 1,3 2006

zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9100 Dátum: 2006.10.28 08:31:17 »
Az automata klíma meleglevegõs használatakor a páratartalom természetesen csökkenhet, ilyen klímával nem próbálkoztam :-) (Vajon négy ember párakilégzését is elviszi?)

Szerintem, és az eddigi 7  :toy: autóm ezt bizonyítja, klíma használata nélkül is le lehet zavarni a párát. Próbáljátok ki a korábban írtak szerint. Szerintem menni fog. :-)
Zsono

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9101 Dátum: 2006.10.28 08:50:20 »
Idézetet írta: "zsono"
...A szélvédõ belsõ részére az emberi kilégzésbõl származó pára (amely nem desztillált víz... :-)
is felhord némi tompító felületként koszt...


Tehat mielott autoba ultok mossatok fogat es nem lesz dzsuvas a szelvedotok  :nagymosoly:

Azt hiszem ez a megoldas  :kacsint:

attila01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 280
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9102 Dátum: 2006.10.28 13:29:19 »
Idézetet írta: "zsono"
Az automata klíma meleglevegõs használatakor a páratartalom természetesen csökkenhet, ilyen klímával nem próbálkoztam :-) (Vajon négy ember párakilégzését is elviszi?)


Esõben nagyon gyorsan leviszi. Télen meg még nem volt Toyotám  :)
ttila01 190
 :toy:  Corolla 1,4 Luna 2006
Suzuki Ignis 1,3 2006

Cker

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9103 Dátum: 2006.10.29 13:55:03 »
Sziasztok!
A 8 éves békaorrú kedvesem magasabb fokozatban (4-5), de alacsonyabb fordulatnál elkezd "kerepelni", fõleg mikor gázt adok. Mintha a szelepek csörögnének, de ezt nem tudom elhinni. Mindenesetre elölrõl hallom a hangokat. Féltengelyre is gondoltam..... Tudnátok ötletet adni? Volt már ilyen gondotok?
Elõre is köszönöm....

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #9104 Dátum: 2006.10.29 15:19:20 »
Idézetet írta: "Cker"
Sziasztok!
A 8 éves békaorrú kedvesem magasabb fokozatban (4-5), de alacsonyabb fordulatnál elkezd "kerepelni", fõleg mikor gázt adok. Mintha a szelepek csörögnének, de ezt nem tudom elhinni. Mindenesetre elölrõl hallom a hangokat. Féltengelyre is gondoltam..... Tudnátok ötletet adni? Volt már ilyen gondotok?
Elõre is köszönöm....

Ha hideg és meleg állapotában is hallható a motor felõl érkezõ kattogó hang akkor bizony nem árt a szelephézagot leellenõrizni.
Szerintem ez egy 8.éves verdától nem meglepõ. (bár ez legyen a legnagyobb probléma)
Tesó céges opel astrákkal jár és azok már másfél-két évesen zabálják az olajat! :hmm:

A féltengely hiba szerintem a kanyarodó emelkedõben jön ki hallhatóan a legjobban, mikor kapaszkodik a moci. Ezt ilyenkor jobbról vagy balról a láb magasságában recsegõ hang kíséri.
5' - Corolla HB.  1.4 sol