Hali.
Nálam a finom váltás (a gyors váltás pedig, hogy gyorsan, megállás nélkül hátrarántom a váltókart 2-esbe) azt jelenti, hogy kb. a km óra 20-as osztásánál lassan, de határozottan áthúzom 2-esbe a váltót. Ezzel nincs is gond, de ilyenkor úgy érzem, hogy erőlködik szegény motor (főleg több személlyel), és elvárná, hogy nagyobb fordulaton kelljen 2-esből kigyorsítani. Az erőlködés elkerülése miatt, a kuplungot kell hosszabban csúsztatnom, így viszont a kupplungnak nem tesz jót a dolog. Az esetek többségében így váltok, és nincs is semmi baj, ezt megszoktam. Néha viszont gyorsulnom kell, mert nem akarok kivárni 3 lámpaváltást csak azért, mert sokan bűn lassan araszolnak a sávjukban, mert nem indulnak zöldre időben, ilyenkor igyekszem keresni egy gyenge láncszemet a sorból, akit legyorsulva hamarabb átérek a gócponton (természetesen a Lánchídnál pl. türelmesen végigvárom a sorom). A baj csak az, hogy ilyenkor rendesen illik gyorsulni, hogy legalább ne kelljen fékeznie miattam a "legyorsult" egyednek, viszont a gyorsuláshoz ki kell húzatni a motort (amúgy sosem huzatom ki "békeidőben", 55-nél már 4-esben megyek).
Amúgy nem hiszem, hogy egy 16 szelepes DOHC motornak ártana az esetenkénti kihúzatás. Én kifejezetten úgy tudtam, hogy 16 szelepes motort nem nagyon szabad 1500-as fordulaton erőltetni. Fülre 1-esben 30-nál lehetek 3500-4000 nél, tulajdonképp ittentájt adja le a max nyomatékát.
Ja, ha már kis probléma: Néha olyan érzésem van menet közben, sima úton, elindulás után, minht a a kocsiról leesne valami alkatrész hátulról. De eddig még mindent a helyén találtam, és a csomagtartóban is rend
van. Kíváncsi lennék, mik lehetnek az ilyen zajok.
A másik 2, ami abszolút nem zavar, de érdekes: A km-óra mutatója remeg egy picit konstans haladásnál, és a kesztyűtartó jobb széle egy picit lefittyedt. Volt tavaly nálam 3 hétig egy 300 valahányezret futott ugyanilyen Corolla Kombi, abban is megvolt mindkettő ilyen jelenség. Másnál E10-nél is megvan?
Ja és mégegy, ez viszont zavar: Nyekereg egy picit a vezetőülés (gondolom a rúgók), amit csak a rádió bekapcsolása nyom el. Ezt meg lehet csinálni, vagy ez ilyen?