Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6022802 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #840 Dátum: 2004.07.01 12:42:22 »
Idézetet írta: "Random_"
A bordó színnek elvileg kevésbé kell felforrósodnia mivel ugye az nem nyeli el az összes napsugárzást.

Akkor az enyém érdekesen működik. :(
Jobb napon a műszerfalon megsülhet a tojás úgy hogy a napellenző fent van az ablakokon.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #841 Dátum: 2004.07.01 13:35:31 »
Profy:
Az autód véletlenül nem padlizsán színű? Az jóval közelebb áll a feketéhez, mint a _sima _ bordó!

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #842 Dátum: 2004.07.01 13:51:24 »
Idézetet írta: "squiddy"
Profy:
Az autód véletlenül nem padlizsán színű? Az jóval közelebb áll a feketéhez, mint a _sima _ bordó!


Nem ez natur bordó szerintem.

A corolla pedig világosmetálszürke.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Váltó
« Válasz #843 Dátum: 2004.07.01 15:08:45 »
Hali!

Akinek öregebb Corollája van: Szerintetek normális az, hogy 1-esből kettesbe a váltó csak finoman, kis sebességnél tehető be? Az ezelőtti OFF vadiúj Twingommal ON folyton úgy gyorsulgattam a kanyarodósávokból, hogy legyorsultam az sorelsőt. :oops:  Ezzel is megpróbáltam tegnap (elvégre amikor a haveromé volt, alig tudtam a Twingoval legyorsulni, ergo ez is megy eléggé ehhez a mutatványhoz), és kínos volt, hogy a váltó hatalmasat reccsent, amikor 40-nél a szokásos gyors mozdulattal 2-esbe tettem. Hasonlót produkált anno a szintén OFF 70 ezret futott Feliciám is hasonló szituban ON, ott szinkrongyűrű cserét javasoltak a szerelők egyöntetűen 60 ezer Ft-ért.  :(   Végül azt nem ejtettem meg, inkább fionoman váltottam kettesbe, és 20-ról kettesben gyorsítottam dinamikusan, hogy ne legyek forgalmi akadály.


Szerintetek ennél is ez (2-es szinkron) a gond, vagy egyszerűen ez a kocsi nem a vadulásra lett tervezve, és finoman kell váltani vele? (finoman kapcsolva vajpuhán kapcsolható az összes fokozat, bár 2-esből hármasba kicsit "karcosan" megy, de az valószínűleg az én hibám, mert az minden kocsinál előjön nálam)

A másik kérdés: Nincs valakinek 2 db 175/65-ös bármilyen márkájú használt (5-7 mm-es) téligumija olcsón?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #844 Dátum: 2004.07.01 15:39:05 »
Idézetet írta: "aattis"
Nekem eddig nagy sebességnél egy kicsit hangosnak tűnt. Bár próbálok visszaemlékezni, néhány hete utaztam egy 1 éves, 1,6 16V-s Astrával, 120 felett mintha az is hangos lett volna.

Az enyem 100 felett kezd hangossa valni, az 1.4SE Astra 120-130-nal kezdett. A VVTi motorok mar csendesebbek.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Váltó
« Válasz #845 Dátum: 2004.07.01 15:47:29 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Végül azt nem ejtettem meg, inkább finoman váltottam kettesbe, és 20-ról kettesben gyorsítottam dinamikusan, hogy ne legyek forgalmi akadály.
Szerintetek ennél is ez (2-es szinkron) a gond, vagy egyszerűen ez a kocsi nem a vadulásra lett tervezve, és finoman kell váltani vele? (finoman kapcsolva vajpuhán kapcsolható az összes fokozat, bár 2-esből hármasba kicsit "karcosan" megy, de az valószínűleg az én hibám, mert az minden kocsinál előjön nálam)

Kerdes, mi a finom nalad? A leirasod alapjan nem lehetsz a valtok nagy baratja...
Igazan nem tudok jo valaszt adni, mert en rogton 2-be teszem, ahogy megmoccan a kocsi, es 30 fole szinte soha nem huzatom az 1-t.
A finom kapcsolas mindenesetre sosem hatrany. Egy baratomnak Poloja volt, ami igazan massziv kis jargany, folyton ugy jart vele, hogy mindent kihuzatott (pl. 3-ast 100-ig), 2 ev utan kinyiffant a valtoja, ugy ahogy volt...
music     

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #846 Dátum: 2004.07.01 15:53:06 »
Ja én se húzatom 30 fölé egyesben. Ha normálisan váltok azaz a megfelelő fordulatnál úgy is otthagyok mindenkit a lámpánál. Kivétel persze a gyorsuló bajnokokat.
De ha alapból csak elindulok a lámpától és gyorsulok 60-ig azt veszem érsze, hogy a második autó mindig jócskán le van maradva.

Régen én szerettem gyorsulgatni, de már ráuntam. Csak benzin meg autó pocséklás. Városban fölösleges gyorsulni mert köv lámpánál elmegy az előny.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

Apu

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 915
Re: Váltó
« Válasz #847 Dátum: 2004.07.01 15:54:31 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali!

Akinek öregebb Corollája van: Szerintetek normális az, hogy 1-esből kettesbe a váltó csak finoman, kis sebességnél tehető be?



Az enyémmel nincs ilyen gond. Mondhatni a váltójába szerettem bele a próbaúton. Hogy hangos-e arról nem tudok nyilatkozni, mindenki másból ül át.....  Én elégedett vagyok vele, egy-két apróság van ami bosszantó:
-az ékszíjfeszítő ciripelése bosszant, bármit csinálok vele, másnap reggel újra kezdi...
-valahogy elrepedt a középkonzol a magnó bal felső sarkánál...
-valami zörög ugyanemögött a konzol mögött, mintha egy doboz tic-tacot dugott volna oda egy mókás kedvű szerelő
-ha túlfeszül a biztonsági öv, el kezd nyekeregni a két ülés közt

Szóval ennyi. A legvadabb fogyasztási átlag ami eddig kijött az 7,7 volt, de ez jóformán csak város.... A legjobb meg 6,3.
Neeeeekeeeem tecccik. :D
'94 Corolla Sedan 1.3  16v 29

A vegetáriánus egy õsi indián szó.
Jelentése: rossz vadász.

Az élet folyamatos harc. Délelõtt az éhséggel, délután az álmossággal.

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #848 Dátum: 2004.07.01 15:55:39 »
Most inkább azzal játszok, hogy ha kifogok egy versenyzőt magam mellé akkor jól nekikészülök mintha gyorsulni lenne kedvem majd mikor indulunk akkor hagyom hagy húzon el a fenébe. :)
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #849 Dátum: 2004.07.01 16:20:50 »
Ma reggel próbából lenulláztam az átlagfogyit mielőtt elindultam otthonról. Meglepő módon 5.9l/100km -el jöttem be a nyugatihoz. Ennyit számít ha nincs forgalom.
Hazafelé is megnézem...

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #850 Dátum: 2004.07.01 16:22:31 »
Miért, mikor jöttél? Hat előtt?  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

rezol

  • Vendég
Re: Váltó
« Válasz #851 Dátum: 2004.07.01 16:23:56 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali!

Akinek öregebb Corollája van: Szerintetek normális az, hogy 1-esbõl kettesbe a váltó csak finoman, kis sebességnél tehetõ be?

A másik kérdés: Nincs valakinek 2 db 175/65-ös bármilyen márkájú használt (5-7 mm-es) téligumija olcsón?

Hello,
bár nekem nem Corollám van,mindenesetre (asszem) a legöregebb autó a clubban,igen.Nekem is úgy veszi be a 2-est.Valszeg a szinkroncs gyûrû lehet a ludas vagy a váltóolaj.
A második kérdésedre mintha az adok-veszek topikban lenne ajánlat.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #852 Dátum: 2004.07.01 16:24:21 »
8:30 körül, de csont nélkül jötem be a M3 bevezetőn. Mindenki nyaral ?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #853 Dátum: 2004.07.01 16:28:54 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
Ma reggel próbából lenulláztam az átlagfogyit mielőtt elindultam otthonról. Meglepő módon 5.9l/100km -el jöttem be a nyugatihoz.

Az enyem mar 3 hete nem fogyaszt semmit... :lol:  :lol:  :lol:
music     

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Váltó
« Válasz #854 Dátum: 2004.07.01 16:37:34 »
Hali.

Nálam a finom váltás (a gyors váltás pedig, hogy gyorsan, megállás nélkül hátrarántom a váltókart 2-esbe) azt jelenti, hogy kb. a km óra 20-as osztásánál lassan, de határozottan áthúzom 2-esbe a váltót. Ezzel nincs is gond, de ilyenkor úgy érzem, hogy erőlködik szegény motor (főleg több személlyel), és elvárná, hogy nagyobb fordulaton kelljen 2-esből kigyorsítani. Az erőlködés elkerülése miatt, a kuplungot kell hosszabban csúsztatnom, így viszont a kupplungnak nem tesz jót a dolog. Az esetek többségében így váltok, és nincs is semmi baj, ezt megszoktam. Néha viszont gyorsulnom kell, mert nem akarok kivárni 3 lámpaváltást csak azért, mert sokan bűn lassan araszolnak a sávjukban, mert nem indulnak zöldre időben, ilyenkor igyekszem keresni egy gyenge láncszemet a sorból, akit legyorsulva hamarabb átérek a gócponton (természetesen a Lánchídnál pl. türelmesen végigvárom a sorom). A baj csak az, hogy ilyenkor rendesen illik gyorsulni, hogy legalább ne kelljen fékeznie miattam a "legyorsult" egyednek, viszont a gyorsuláshoz ki kell húzatni a motort (amúgy sosem huzatom ki "békeidőben", 55-nél már 4-esben megyek).

Amúgy nem hiszem, hogy egy 16 szelepes DOHC motornak ártana az esetenkénti kihúzatás. Én kifejezetten úgy tudtam, hogy 16 szelepes motort nem nagyon szabad 1500-as fordulaton erőltetni. Fülre 1-esben 30-nál lehetek 3500-4000 nél, tulajdonképp ittentájt adja le a max nyomatékát.


Ja, ha már kis probléma: Néha olyan érzésem van menet közben, sima úton, elindulás után, minht a a kocsiról leesne valami alkatrész hátulról. De eddig még mindent a helyén találtam, és a csomagtartóban is rend
van. Kíváncsi lennék, mik lehetnek az ilyen zajok.

A másik 2, ami abszolút nem zavar, de érdekes: A km-óra mutatója remeg egy picit konstans haladásnál, és a kesztyűtartó jobb széle egy picit lefittyedt. Volt tavaly nálam 3 hétig egy 300 valahányezret futott ugyanilyen Corolla Kombi, abban is megvolt mindkettő ilyen jelenség. Másnál E10-nél is megvan?

Ja és mégegy, ez viszont zavar: Nyekereg egy picit a vezetőülés (gondolom a rúgók), amit csak a rádió bekapcsolása nyom el. Ezt meg lehet csinálni, vagy ez ilyen?