Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6026174 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Corolla '97
« Válasz #795 Dátum: 2004.06.25 13:06:39 »
Ok, köszi a tanácsot!  Légszűrőt is ajánlatos 15 ezrenként cserélni, vagy azt elég párévente?

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Re: Corolla '97
« Válasz #796 Dátum: 2004.06.25 13:22:08 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Ok, köszi a tanácsot!  Légszűrőt is ajánlatos 15 ezrenként cserélni, vagy azt elég párévente?


Ha jól emlékszem elegendő lehet 30.000 km-enként, de szerintem ez sokkal inkább attól függ milyen környezetben használod. Az alföldön járkálva hamarabb válik csereéretté a levegőszűrő, mint a hegyek között furikázva. Javaslom a szemrevételezés utáni döntést.
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Corolla '97
« Válasz #797 Dátum: 2004.06.25 13:28:40 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Ok, köszi a tanácsot!  Légszűrőt is ajánlatos 15 ezrenként cserélni, vagy azt elég párévente?


Ha pesten, vagy nagyon poros környéken jársz, akkor 15e, ha nem annyira durva a helyzet akkor elég 30e  Én rendszeresen pályán használom, a város kb 30%, a 30e szervíznél ránéztek, és aztmondta, hogy nem szükséges, csak ha nagyon akarok pénzt költeni :)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Corolla '97
« Válasz #798 Dátum: 2004.06.25 16:48:54 »
Na, elszaladtam lecséréltettem az olajat. A márkaszervízekről megvan a véleményem. A kocsit pedánsan ott szervizeltették, ehhez képest az olaja olyan koromfekete volt, hogy az új olajamat is eléggé besötétítette, míg a légszűrő úgy nézett ki mint egy porszívó porzsákja. :x  Így tuti, hogy nem cserélték ezeket a kötelező szervizek mindegyikén.

Végül is kijött 11 ezerből a csere, ami jó dolog. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #799 Dátum: 2004.06.26 14:00:59 »
Idézetet írta: "Profy"
Üdv mindenkinek! :)

Pénteken voltam zöldkártyán a Corollával.
Hideg motorral hozta a következő értékeket:

Alapjárat:804; Co:0,22; Ch:192

Emelt üresjárat:2740  Co:1,42


Ebbizony nem rossz :)

A Camrynek is csak 0.5 volt mindig a CO-ja alapjáraton , fordulaton meg 1.3 , a maga '83-as évjáratával  :D  ... De ez már a múlté , mióta át kellett állítani a fojtószelepállás-érzékelőt (a fojtószelep tengelyének kopása miatt néha leállt a motor alapjáraton) azóta alapjáraton 3.0 - úgyhogy számomra a jövőben csak az "intézett" zöldkártya marad  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #800 Dátum: 2004.06.26 14:05:18 »
Idézetet írta: "Szeke"
Lustábbak kedvéért:
EE80  2E  1295  73  6200  3  ohc  V Ukat  86-87  
 AE86  4A-GE  1587  116  6600  4  dohc  E kat  85-87  
E9 Reihe  AE95  4A-FE  1587  105  5600  4  dohc  E kat  88-95  
 AE92  4A-F  1587  90  6000  4  dohc  V ukat  87-89  
 AE92  4A-F  1587  90  6000  4  dohc  V kat  89  
 AE92  4A-FE  1587  105  5600  4  dohc  E kat  89-92  
EE90  2E  1295  74  6200  3  ohc  V ukat  87-89  
 EE90  2E  1295  72  6000  3  ohc  V kat  89  

 EE90  2E-E  1295  75  6000  3  ohc  E kat  89-92  
 CE90  1C  1839  64  4700  2  ohc  D  87-92  
 AE92  4A-GE  1587  116  6600  4  dohc  E kat  87-89  
 AE92  4A-GE  1587  147  6600  4  dohc  E kat  87-89  
E10 Reihe  EE101  4E-FE  1332  88  6000  4  dohc  E kat  93-96
Az elmondás alapján a felül kiemelt motorverzió murray-é, mivel az a szabályozatlan katalizátoros. Alatta a 2E motor már szabályozott katalizátoros, és csak 89 végén volt gyártás alatt. Azok zöld címkét kapnának (volt is nálunk ilyen autó)  :wink:


Ez rendben is volna , csakhogy ezek a német piacra vonatkozó adatok . Biztos vagyok benne , hogy akadt jópár piac , amelyeken még bőven a 90-es években is árultak katalizátor nélküli kiviteleket .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #801 Dátum: 2004.06.26 14:10:50 »
Idézetet írta: "Szeke"
Az összes befecskendezős Toyota szabályozott katalizátoros (kivéve a legeslegeleső 80-as évek elejei motorokat).


Jóbarátom '86-os gyártású , '86 nyári első forg. hely. kétliteres , injektoros (2S-E) motoros Camryja nem katalizátoros . Nem kivágták utólag , hanem eredetileg sem volt az . A katalizátort csak annak függvényében kezdték alapban beszerelni , hogy az adott piacon mikor vált ez a vevőnek anyagilag kedvezőbbé (pl. alacsonyabb adó révén) , vagy pláne kötelezővé . Amíg nem volt muszáj , csak úgy jótékonyságból nyilván nem rakták bele alapban  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #802 Dátum: 2004.06.26 14:17:23 »
Idézetet írta: "Szeke"
Akkor ott valami buhera volt, gyárilag kellett benne lennie. A környezetvédelemben elég következetes a Toyota....


Viccelsz ? Egyetlen dolog van , amiben az autógyártók csakugyan , maguktól is következetesek : ez pedig a spórolás  :wink:  ... Semmit nem raknak bele a kocsiba , ami nem indokolt . Gondolod , hogy pl. az orosz , a vietnami vagy épp az iráni piacra katalizátoros kocsikat szállítottak a '90-es évek elején (vagy akár végén)  :?:  Dehogy ... Ekkoriban még európai országok is akadtak , ahol nem volt kötelező a katalizátor , és nem is támogatta az állam anyagilag . Tehát a vevő sem várta el - ergo nem is volt benne alapban jónéhány autóban  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #803 Dátum: 2004.06.26 14:18:39 »
Idézetet írta: "music"
Nem akarok belekotnyeleskedni ebbe a katalizator ugybe, de lehet, hogy mindeninek igaza van. Ugyanis mas markaknal - konkretat Opelrol, vagy Hondarol tudok mondani - boven elofordult az, hogy a "kulturorszagokba" katalizatoros motorral kinaltak az autoikat, mig ugyanabban az idoben "igenytelenebb" piacokra meg katalizator nelkuli (porlasztos) motorral vittek autokat. Meg az F Astrat is (!) gyartottak ilyen kivitelben. Sot, ugyan ez tenyleg mas teszta, itt Kinaban csak most kezd elterjedni a katalizator, tehat az itt futo autok igen nagy resze okadja magabol a szennyezoanyagokat - meg is latszik a levegon...
Szoval nem elkepzelheto, hogy a szobanforgo auto megiscsak kat. nelkuli?
Persze ha otthoni 1. forgalomba helyezesu, akkor valoban nem lehetseges.


Hopp ... Ez van , ha alulról fölfelé olvas az ember ... Némi billentyűzet-koptatástól megkímélhettem volna magam  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #804 Dátum: 2004.06.26 14:26:29 »
Ja ! Még egy adalék katalizátor-ügyben . Épp nálam van barátném '91-es , német e.f.h. Volvo 440-ese . Megnéztem a kezelési utasítását . Szerepelnek benne természetesen az egyes modellek technikai adatai is . MINDEN motorváltozatnak (karburátoros , injektoros egyaránt) van nem-katalizátoros kivitele is . A könyvet az autóhoz adták anno , '90 novemberi nyomtatású . Ergo ez is alátámasztja , hogy ekkor még nagyon is bőven fordultak elő katalizátor nélküli új autók Európában is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '97
« Válasz #805 Dátum: 2004.06.26 14:35:26 »
Idézetet írta: "Blasius78"
A kormánya egyesefutáskor nem áll egyenesen. A haverom aki eddig használta, azt mondja, hogy ez őt is érdekelte, és megnézette a kocsit futóművessel, de mindent rendben találtak. Lehet, hogy ez csak hanyag szerelés eredménye?


Ez simán előfordulhat már egy gumicserétől is . A Camrym is ilyen : ha úgy állíttatom be a kormányművet , hogy a téli kerekekkel álljon egyenesen a kerék egyenes haladáskor , akkor a nyári kerekekkel balra fog állni . Ha a nyári kerekekre "lövetem be" , akkor meg fordítva  :o ... Holott amúgy a futómű beállítása tökéletes , jók a gumik , ki vannak centrírozva stb . Szóval van ilyen  :wink:  ...

Megoldás :

1. levenni a kormánykereket , és arrébb tenni egy "foggal" . Ha ez nem segít (mert így meg már a másik oldalra áll el a kerék) , akkor ...

2. futóműves szaki be tudja állítani a kormánymű és a futómű egymáshoz viszonyított helyzetét , finombeállítással . Néhány percig tart az egész  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '97
« Válasz #806 Dátum: 2004.06.26 15:01:39 »
Idézetet írta: "Blasius78"
A fordulatszámra nincs ötlet? A kocsi annyira halk 100-nál 5-ben, hogy gondolom, ott lehet 2500 körül, igy gondolom a tartós 140 km/h nem árt neki, akkor sem pörgi szét magát. A haverom azt állítja, hogy nem ment vele tartósan annál többel, és óra szerint 175 volt a vége.

Olajszűrőt szerintetek hol érdemes nézni? Standard konzervdoboz szerű kell ezekbe, vagy filteres?

Üdv, B


140-et nyugodt lélekkel tarthatsz vele , biztosan nem pörgi ott szét magát :) ... Saccperkábé olyan 4000 körül pöröghet ötödikben ilyen sebességnél .

Olajszűrő : szerintem nyugodtan vedd meg a gyárit , azt a párszáz ft különbséget megéri ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '97
« Válasz #807 Dátum: 2004.06.26 15:09:47 »
Idézetet írta: "music"
Ez erdekes, az enyemnel pontosan azt vettem eszre, hogy 100 korul elkezd "hangoskodni", az Astra csendesebb volt nala joval errefele.


A relativitás , tudod ;) ...

Egyébként igazad van : ez a Corolla-generáció nem tartozik a leghalkabb gépek közé a kategóriájában . F-Astra , III-as Golf , de pl. a PUG 306-os is csendesebbek nála . Hagyjuk meg nekik ezt a kis elégtételt  8)  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #808 Dátum: 2004.06.26 15:12:16 »
Idézetet írta: "Profy"
Carina 4a-fe 5-ösben 2000-en  100km/h

Carina 200 km/h 6000-et forgot motor leszabályozás 7000 körül.


Ez a kettő így sehogysem jön össze ;) ... A mi ugyanilyen Carinánk kb. 73 kmh-nál forog 2000-et ötödikben . Olyan 109 kmh körül jár 3000-nél .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Apu

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 915
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #809 Dátum: 2004.06.26 15:18:44 »
Szeva Palaczk!

Most találtam az ingyenpiacban:
"88-as Toyota Camry 2.0 TD kombi felújított motorral, turbóval, kilakatolva (festésre szoruló) 205000-es fix áron eladó. T:30/3555-239"
Pótalkatrésznek? Esetleg átállsz dízelre? ;)
'94 Corolla Sedan 1.3  16v 29

A vegetáriánus egy õsi indián szó.
Jelentése: rossz vadász.

Az élet folyamatos harc. Délelõtt az éhséggel, délután az álmossággal.