Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6026154 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #780 Dátum: 2004.06.22 12:55:46 »
Idézetet írta: "jofe"
92-es XL-es Corollám volt, a 2E-E motorral, de katalizátor nélkül!
Gépkönyv is megengedte az ólmozott benzin használatát, bár a 92-es ólömmentest javasolta.

Akkor ott valami buhera volt, gyárilag kellett benne lennie. A környezetvédelemben elég következetes a Toyota....
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #781 Dátum: 2004.06.22 13:15:03 »
Idézetet írta: "Szeke"

A tied 92-es gyártás vagy 92-es üzembehelyezés? Mert nem mindegy :) Ha 92-es gyártás, akkor már nagy valószínűséggel befecskendezősnek kellene lennie. Küldj privátban alvázszámot és modellkódot, és megmondom mikori gyártás (hónapra pontosan adja ki a gép).
Ha szabályozatlan, az a motortérből nem látszik. A kocsi alá kell nézni, a kipufogón van (fel fogod ismerni). Azonban idősebb autóknál nagy valószínűséggel már ki van vágva (igen, van aki kivágja, mivel visszafogja 1-2-3 lóerővel a teljesítményt).
A szabályozott katalizátort már szondákról fel lehet ismerni a motortérben is. Az összes befecskendezős Toyota szabályozott katalizátoros (kivéve a legeslegeleső 80-as évek elejei motorokat).


Az enyém 91 12. havi gyártású 92.07 forgalomba helyezésű! :)
V-karbis. A kipuf és leömlő találkozásánál van 1 hengeres  valami de műszaki vizsgán azt mondták hogy flexibilis csatlakozó.
Otthol van az Epc-s adattáblám. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #782 Dátum: 2004.06.22 14:15:33 »
Idézetet írta: "Szeke"
Lustábbak kedvéért:
dohc  E kat  93-96
Az elmondás alapján a felül kiemelt motorverzió murray-é, mivel az a szabályozatlan katalizátoros. Alatta a 2E motor már szabályozott katalizátoros, és csak 89 végén volt gyártás alatt. Azok zöld címkét kapnának (volt is nálunk ilyen autó)  :wink:
Ja még valami: ha emlékeztek, régebben a szabályozatlan katalizátoros autók kék címkét kaptak, megkülönböztetendő őket katalizátor nélküli társaiktól, de ez megszűnt, és a szabályozatlanok is sárgát kapnak (mint ahogy a trabantok és öreg dízelek piros címkéje is megszűnt).


köszi a kielégitő magyarázatot egyenlöre ma du megnézem a matricát mindent.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

MrIP

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12046
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #783 Dátum: 2004.06.22 14:29:02 »
Szeke  !

Koszi a kormeghatarozast  :lol:
   .... namégegyszer  :   xenonosluxusLSlexusslusszkulcs 

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #784 Dátum: 2004.06.22 16:07:27 »
Nem akarok belekotnyeleskedni ebbe a katalizator ugybe, de lehet, hogy mindeninek igaza van. Ugyanis mas markaknal - konkretat Opelrol, vagy Hondarol tudok mondani - boven elofordult az, hogy a "kulturorszagokba" katalizatoros motorral kinaltak az autoikat, mig ugyanabban az idoben "igenytelenebb" piacokra meg katalizator nelkuli (porlasztos) motorral vittek autokat. Meg az F Astrat is (!) gyartottak ilyen kivitelben. Sot, ugyan ez tenyleg mas teszta, itt Kinaban csak most kezd elterjedni a katalizator, tehat az itt futo autok igen nagy resze okadja magabol a szennyezoanyagokat - meg is latszik a levegon...
Szoval nem elkepzelheto, hogy a szobanforgo auto megiscsak kat. nelkuli?
Persze ha otthoni 1. forgalomba helyezesu, akkor valoban nem lehetseges.
music     

harmath

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
    • http://www.extra.hu/muanyaghegesztes
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #785 Dátum: 2004.06.22 23:22:26 »
Hi!bontott karosszéria elemek eladok(98-tol 04-ig9ajtok, lökösök,sárvédök,lámpákstb meg az összes toyota tipushoz

jofe

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 120
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #786 Dátum: 2004.06.24 07:58:22 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "jofe"
92-es XL-es Corollám volt, a 2E-E motorral, de katalizátor nélkül!
Gépkönyv is megengedte az ólmozott benzin használatát, bár a 92-es ólömmentest javasolta.

Akkor ott valami buhera volt, gyárilag kellett benne lennie. A környezetvédelemben elég következetes a Toyota....

Zsír új autó, az azóta jobblétre szenderült  Med-car nevű formáció Károly-körúti bemutatótermében első tulajdonosként vásároltam. A zsír új szó szerint értendő, lusták voltak leoldani a gyári konzerválást....
Olyan értelemben lehetett "buhera", hogy még nem volt Toyota vezérképviselet, ez a cég isten tudja honnan hozatta a nyilvánvalőan nem Magyarországra szánt autóit. Műszaki vizsgánál meg is lepődtem, nem a vásárlás időpontjától számították az eltelt időt, hanem a gyártástól. Ugyanakkor a forgalmiban én szerepeltem az első tulajdonosként. Fura, de ez volt. Az autót pedig nagyon szerettem, csendes és hűséges volt.
--- /48 ----

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Corolla '97
« Válasz #787 Dátum: 2004.06.24 20:46:52 »
Hali mindenkinek.

Pár hete kértem segítséget egy 97-es Corollával kapcsolatban. Na, ma végre meg tudtam venni. :D

Első tapasztalatok nagyon jók, fapad létére kényelmes nekem (176 cm vagyok), bár elég sok kátyút eltatáltam ma, mert olyan alacsonyan ülök, hogy nem igazán látom a kocsi előtti részt. A csomagtartója hatalmas, a hátsó lábtér szintén. Nem is értem, hogy a kerek lámpásnál miért csökkentették le anno ezeket a méreteket.
A szellőzése szintén szuper, ez fontos nekem, mert utálom a lehúzott ablakot.


Kérdésem az lenne, hogy akinek van 1,3-as 16 szelepes 75 lovas fordulatszámmérős Corollája, kb. mekkora sebességnél forog 5.-ben 3000-ret a motor?

Utángyártott könyöklőt lehet kapni esetleg hozzá valahol? Kifejezetten kínálja a váltó, hogy könyökölve használjam.

A kormánya egyesefutáskor nem áll egyenesen. A haverom aki eddig használta, azt mondja, hogy ez őt is érdekelte, és megnézette a kocsit futóművessel, de mindent rendben találtak. Lehet, hogy ez csak hanyag szerelés eredménye?

A benzinszintjelző lineárisan mér, vagy később sokat zuhan majd? Mert egyelőre nagyon keveset eszik, fél tank föött van még bőven, kb. 21 itert ehetett eddig 350 km-en, igaz ebből 150 km országút volt.

Üdv, Blasius

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #788 Dátum: 2004.06.24 21:02:29 »
A szentendrei Japán bontót nézd meg! ott sokmindent kapsz, bontott, utángyártott, eredeti.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Corolla '97
« Válasz #789 Dátum: 2004.06.25 08:08:51 »
Idézetet írta: "Blasius78"
A benzinszintjelző lineárisan mér, vagy később sokat zuhan majd? Mert egyelőre nagyon keveset eszik, fél tank fölött van még bőven, kb. 21 itert ehetett eddig 350 km-en, igaz ebből 150 km országút volt.

Ha jol szamolom, ez kerek 6 literes fogyit jelent, ez teljesen lehetseges.
A benzinorat ki kell tapasztalni, biztosan nem linearis. Az enyemben (kereklampas) az E es F kozti resz 4fele van osztva, az elso vonalnal kb. 16 liter ment el, fel tanknal kb. 27-28, a tobbit nem tudom, de az utolso negyed 50-60 km alatt lemegy. Amikor folyamatosan eg a sarga lampa, akkor meg van benne kb. 6-7 liter.
music     

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Corolla '97
« Válasz #790 Dátum: 2004.06.25 09:09:37 »
Köszi a tanácsokat.

A fordulatszámra nincs ötlet? A kocsi annyira halk 100-nál 5-ben, hogy gondolom, ott lehet 2500 körül, igy gondolom a tartós 140 km/h nem árt neki, akkor sem pörgi szét magát. A haverom azt állítja, hogy nem ment vele tartósan annál többel, és óra szerint 175 volt a vége.

Olajszűrőt szerintetek hol érdemes nézni? Standard konzervdoboz szerű kell ezekbe, vagy filteres?

Üdv, B

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Corolla '97
« Válasz #791 Dátum: 2004.06.25 09:41:57 »
Idézetet írta: "Blasius78"
A fordulatszámra nincs ötlet? A kocsi annyira halk 100-nál 5-ben, hogy gondolom, ott lehet 2500 körül, igy gondolom a tartós 140 km/h nem árt neki, akkor sem pörgi szét magát.

Ez erdekes, az enyemnel pontosan azt vettem eszre, hogy 100 korul elkezd "hangoskodni", az Astra csendesebb volt nala joval errefele.
Nekem nincsen ford.szammerom, de viszonylag rovid az 5. fokozata, ezert sztem 110 korul lehet a 3000. Ettol fuggetlenul birja a 140-et...
A hutoyiz homersekletet kell lesni, ha melegszik, akkor vissza kell venni a sebessegbol. Eddig ilyet nem tapasztaltam: felallasnal tovabb sosem ment. Lehet, hogy ott kiakad...? :wink:
music     

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #792 Dátum: 2004.06.25 09:45:16 »
Az olajszűrő az konzervdoboz tipusú.

Milyen motor van benne?

Nálam corolla 2E motor 5-ös 200-on  90km/h
Carina 4a-fe 5-ösben 2000-en  100km/h

A motorhang mindkettőnél olyan 120 felet kezd megjönni erőteljesebben.
Corolla 180 km/h óra szerint 6500-at fordult
Carina 200 km/h 6000-et forgot motor leszabályozás 7000 körül.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Corolla '97
« Válasz #793 Dátum: 2004.06.25 12:49:50 »
Hali, és a konzervdoboz típus az standard, vagy speciálisan Corollához való kell?

Sajnos ma megnéztem az olajszintet, és minimumon van, ráadásul az olaj nagyon fekete, így sürgősen le kell cserélnem az olajat, és meg akarom venni a szűrőt még ma.

Ebben 4E-FE motor van, 120-ig nagyon kellemesen halk, utána még nem próbáltam, bár egyszer a haverom ment vele 140-el a Hungárián, ott már nem volt azért annyira halk. A hűtővíze ennek is stabilan középen áll szerencsére.

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Re: Corolla '97
« Válasz #794 Dátum: 2004.06.25 12:58:37 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali, és a konzervdoboz típus az standard, vagy speciálisan Corollához való kell?

Sajnos ma megnéztem az olajszintet, és minimumon van, ráadásul az olaj nagyon fekete, így sürgősen le kell cserélnem az olajat, és meg akarom venni a szűrőt még ma.

Ebben 4E-FE motor van, 120-ig nagyon kellemesen halk, utána még nem próbáltam, bár egyszer a haverom ment vele 140-el a Hungárián, ott már nem volt azért annyira halk. A hűtővíze ennek is stabilan középen áll szerencsére.


Általában az motor gyártók is szabványosított szűrőket alkalmaznak, ezért egy-egy szűrő több típusba is jó leht, de nem bármelyik-bármelyikbe. Ha be mész egy alkatrész boltba, meg mondod a típust évjáratot (esetleg motorszámot) azonnal eléd teszik a megfelelő szűrőt, esetleg szűrőket különböző árfekvésben. Az ár nem egyenesen arányos a minőséggel.
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."