Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029176 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #720 Dátum: 2004.06.09 11:41:03 »
Corolla 1.4-1.6 váltóáttételek és kerékméret:
I.   3,545
II.  1,904
III. 1,310
IV.  0,969
V.   0,815

Végáttét: 4,312

Kerékkerület: 1932,1 mm (195/60R15)

No, lehet kalkulálni sebesség-fordulatszám összefüggéseket.  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #721 Dátum: 2004.06.09 13:05:32 »
Na miost meg apám corollájába tolatott bele egy szédült tyúk a parkolóban.
A lökhárítóról lekaparta a festéket, ez a kisebb gond. A nagyonn, hogy a hülye nem hogy fékre lépett volna, hanem nyomta a gázt, hogy mitől akadt el, így a vonóhorga benyomta a hátsó csomagtérajtót (wagon).
A csaj elismerte, de a bitosítós azt mondta, hogy várja meg míg hivatalosan a biztosító is azt mondja, hogy ok fizetik a kárt, addig ne álljon neki mert ha mégsem, akkor benne áll a pénzünk.
Ja és szerintem komplett hátsó ajtó csere kellene, nem elég csak kikapálni és újrafényezni. Szerintem legalább is. Ha már nem kerül semmibe, akkor legyen új.
Mi a véleményetek?
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

S

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
    • http://www.kótai.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #722 Dátum: 2004.06.09 13:51:02 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Na miost meg apám corollájába tolatott bele egy szédült tyúk a parkolóban.
A lökhárítóról lekaparta a festéket, ez a kisebb gond. A nagyonn, hogy a hülye nem hogy fékre lépett volna, hanem nyomta a gázt, hogy mitől akadt el, így a vonóhorga benyomta a hátsó csomagtérajtót (wagon).
A csaj elismerte, de a bitosítós azt mondta, hogy várja meg míg hivatalosan a biztosító is azt mondja, hogy ok fizetik a kárt, addig ne álljon neki mert ha mégsem, akkor benne áll a pénzünk.
Ja és szerintem komplett hátsó ajtó csere kellene, nem elég csak kikapálni és újrafényezni. Szerintem legalább is. Ha már nem kerül semmibe, akkor legyen új.
Mi a véleményetek?


Ez a kocsi korától függ, no meg a sérülés mértékétől, sajna a biztosítók elég genyák... ha nem engednek mindenképp fellebbezzetek mindig bepróbálkoznak mert van aki nem vacakol és elfogadja, persze megfelelő szép kerek indoklást írjatok.
Sok sikert! és számlára csináltasd, mert később ha megint lesz valami uott akkor ha nincs számlád nem fogja új elemnek számolni, hanem csak javítottnak!!!!!
dv S
----------------------
'04 Yaris Sol 1.3

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #723 Dátum: 2004.06.09 15:42:54 »
Idézetet írta: "S"

Ez a kocsi korától függ, no meg a sérülés mértékétől


Kora: 1,5 hónapos
Sérülés mértéke: van róla képem, de nem tudom feltenni.
Kb egy 10 cm-es részen van benyomódva olyan 1 cm mélységig.
Ha kikalapálják, akkor utána fényezni kell az egészet, és eladásnál nehéz lenne kimagyarázni, hogy miért van a hátsó lökös és az egész csomagtérajtó újra fényezve.
Amúgy ha kap egy gyárit, akkor még a nap okozta fakulás sem játszik. nem is térne el a színe egy cseppet sem. 1,5 hónap alatt nem hiszem hogy sokat fakult volna a kocsi
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

S

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
    • http://www.kótai.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #724 Dátum: 2004.06.10 08:34:35 »
Akkor tuti csere! És irass róla papírt a szervízbe is hogy cserélték mert szerintem nem lesz "gyári" a fényezésed és vastagságmérővel látszani fog. Nekünk a corsán az egész lökhárítót lecserélték mert az egyik oldalát megkarcolták  :D (ebből van bevétele a szerviznek) De hogy genyáznak-e vagy sem az függ attól hogy kinél volt biztosítva a károkozó tudtommal vannak nagyon szöröző biztosítók. Ezt mondjuk viccesnek tartom hogy az ember kinéz egy számára szimpi biztosítót aztán mikor kára van akkor egy másikkal kell bizniszelnie... vicces no
dv S
----------------------
'04 Yaris Sol 1.3

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #725 Dátum: 2004.06.10 08:51:07 »
Idézetet írta: "S"
Akkor tuti csere! És irass róla papírt a szervízbe is hogy cserélték mert szerintem nem lesz "gyári" a fényezésed és vastagságmérővel látszani fog. Nekünk a corsán az egész lökhárítót lecserélték mert az egyik oldalát megkarcolták  :D (ebből van bevétele a szerviznek) De hogy genyáznak-e vagy sem az függ attól hogy kinél volt biztosítva a károkozó tudtommal vannak nagyon szöröző biztosítók. Ezt mondjuk viccesnek tartom hogy az ember kinéz egy számára szimpi biztosítót aztán mikor kára van akkor egy másikkal kell bizniszelnie... vicces no


Ezt hogy érted? Mármint, hogy kérjen egy pecsétes hivatalos papírt, hogy a csomagtérajtó ekkor és ekkor cserélve volt ilyen és ilyen okból?
És hogy érted, hogy nem lesz gyári a fényezése?
Akkor az én tükröm sem gyári fényezés? Elvileg úgy rendelték meg ebben a színben. Vag yvan valahol egy műhely az országban ahol raktáron van 1000 db tükör vagy csomagtérajtó, és ha rendelnek, akkor lefújják a rendelt színre?
Amúgy a károkozó biztosítója Allianz Hungária, a kárfelmérő pedig apám nagy cimborája. Ő tudja, hogy min szőröznek és még mi fér bele egy kis "extra kárként"
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

S

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
    • http://www.kótai.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #726 Dátum: 2004.06.10 09:22:57 »
Idézetet írta: "SZegecs"

Ezt hogy érted? Mármint, hogy kérjen egy pecsétes hivatalos papírt, hogy a csomagtérajtó ekkor és ekkor cserélve volt ilyen és ilyen okból?
És hogy érted, hogy nem lesz gyári a fényezése?
Akkor az én tükröm sem gyári fényezés? Elvileg úgy rendelték meg ebben a színben. Vag yvan valahol egy műhely az országban ahol raktáron van 1000 db tükör vagy csomagtérajtó, és ha rendelnek, akkor lefújják a rendelt színre?
Amúgy a károkozó biztosítója Allianz Hungária, a kárfelmérő pedig apám nagy cimborája. Ő tudja, hogy min szőröznek és még mi fér bele egy kis "extra kárként"


Az jó ha van ismerős! Nem nem azt jelenti hogy rendelnek gyári fényezésűt, de egy fényező műhely azért más mint egy gyári fényező kamra (szerintem) nem hiszem hogy minden márkaszerviz negengedhet magának ilyet. És ezért lehetséges hogy pl. vastagabb lesz a festék mint egy eredeti gyári elemen, ez persze nem látható meg nem is hiba csak sokan rettegnek mostanság a festék vastagság méréstől, de pl. ha van papírod hogy cserélve van akkor az tuti nem kalapált és ezért nem lehet értékcsökkentő hatása.

Azt te se gondolhatod komolyan hogy a karosszéria elemeket nem helyben fényezik!

A tükrön egyébként nem tudják megállapítani mivel az műanyag
dv S
----------------------
'04 Yaris Sol 1.3

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #727 Dátum: 2004.06.10 09:30:02 »
Akkor megvan a megoldás. Majd műanyag csomagtérajtót kérünk aztán azt méregethetik :-D :-D :-D
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

S

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
    • http://www.kótai.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #728 Dátum: 2004.06.10 09:46:20 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Akkor megvan a megoldás. Majd műanyag csomagtérajtót kérünk aztán azt méregethetik :-D :-D :-D


Akár... de szerintem túlzóan fel van fújva ez a festékméregetés. Mi megmondtuk ez a lemez törve volt, és cserélve egy szakember ránézésre és kézzel megmondja hogy egy kamion alól lett újra összerakva az autó vagy csak körbe karcolta valami köcsög kulccsal a verdát.
dv S
----------------------
'04 Yaris Sol 1.3

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #729 Dátum: 2004.06.10 10:32:36 »
A fenyezos temahoz csak annyit tennek hozza, hogy egszer aposek lezuztak a volt autojuk egesz oldalat, nem szakszervizben javittattak, hanem egy karosszerias ficko kicserelte az elemeket, majd lefujta. Par evvel kesobb mikot eladtak, kereskedo odament festekmerovel, (apos azt se tudta mit csinal az autoval) es kozolte, hogy latja hogy nem volt torve a kaszni. Ezutan nem raklamozta hogy a fel auto torve volt, pedig el akarta neki mondani.
Egyaltalan mit mer egy ilyen festekmero?

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #730 Dátum: 2004.06.10 10:35:52 »
Idézetet írta: "Peter"
A fenyezos temahoz csak annyit tennek hozza, hogy egszer aposek lezuztak a volt autojuk egesz oldalat, nem szakszervizben javittattak, hanem egy karosszerias ficko kicserelte az elemeket, majd lefujta. Par evvel kesobb mikot eladtak, kereskedo odament festekmerovel, (apos azt se tudta mit csinal az autoval) es kozolte, hogy latja hogy nem volt torve a kaszni. Ezutan nem raklamozta hogy a fel auto torve volt, pedig el akarta neki mondani.
Egyaltalan mit mer egy ilyen festekmero?

Szerintem a "kicserélte" szó a kulcsszó. A festékmérő akkor hatékony, ha az adott elemet csak javították (pl. kihúzták és újra lefestették). A vastagabb (kb. dupla) festékréteget lehet festékvastagságmérővel kiszűrni. De ha új elemet raknak oda, akkor nem ér semmit a műszer.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #731 Dátum: 2004.06.10 10:46:21 »
A piaci festékmérők egyszerű mágnes, amit elhúzol a fémfelülettől, és az erőt méri, amivel a mágnest le tudod szedni a fémről, ha vastagabb a festékréteg, ez a z erő kisebb. ezzel meg nem mondod, hogy a gyári 180mikon, vagy 220 az újrafújt elem.

Egy jó fényezőműhely, ahol normális szakember, és szárítókamra van, tud közel gyári réteget produkálni.

A normális rétegvizsgáló (ultrahangos, vagy mágneses rezonanciás) néhány mikrométer pontossággal kiírja a festékréteg vastagságát, de ezek horibilis összegekbe kerülnek!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #732 Dátum: 2004.06.10 11:00:43 »
Az összetört lemezt már nem lehet simára kalapálni, ezért gittet, szórógittet használnak. Ennek meglétét mutatja ki a rétegvastagság mérése.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #733 Dátum: 2004.06.10 11:19:00 »
Mennyi az a horribils? :)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #734 Dátum: 2004.06.10 22:55:15 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
Mennyi az a horribils? :)


Annyira nem durva, de mostani árakat nem tudok, úgy 91 vagy92 -ben méregettünk mágneses indukciós készülékkel festékrétegeket - ipari alkalmazásoknál, akkor az kb 400 000 volt, most szerintem 100 nál nem lehet több. 5% pontossággal megmutatta a fetékrétegek össz vastagságát, de a fémtartalmú festékek egy kicsit zavarták, akkor kicsit kevesebet mutatott, mint a valós .   Laborban kimértük, hogy a használt festékeknél mennyi az eltérés, és annyival koreigáltunk.

De ez itt nagyon OFF
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!