A mai fullszint olajokra a gyártók 5 évet eredeti zárt csomagolásban, a félszintre 3-at. A motorok sokkal tisztább üzeműek lettek (elvégre a károsanyag kibocsátásuk is csökkent). A kenőanyagok gyártástechnológiája is rohamosan fejlődik, így lehetővé vált a szervizperiódusok kitolása az élettartam jelentős csökkenése nélkül. Csereperiódust komoly számítások és tesztek sorával határozzák meg. Egyes autókban az elektronika felügyeli a használat módját, és ennek alapján rövidíti a csereperiódust. (Hosszabbítja is???-) ) Persze ez költséges, és egy ideig az ember csak ott tudja az olajat cseréltetni ahol kiütik a számítógépet.
Sok érv szól a hosszabb csereperiódus mellett: marketing fogás(kevesebb szervízköltség legalábbis addig amig az átlag "tartós" tesztek tartanak, az autók többsége úgyis kibirja a garanciaidő végéig) a javítás szintén nem rossz bolt, ki venne új autót , ha egy régi sem kopna el, környezetvédelem.
A Toyota éves kötelező olajcseréje meg még nem ártott senkinek a tulaj pénztárcáján és a környezeten kívül (most az éves 5-12e kiméletes vidéki használatról beszélek). Ennek inkább az a jelentősége(SzVSz), hogy 1részt könnyű pénz a márkaszervíznek, másrészt ha véletlenül valamelyik végrehajtja a szervízfüzetben is leírt egészségmegőrzési programot (ingyenes) az biztosan javítja az üzembiztonságot és a márka image-t. (Ezen felül még meg lehetne még nézni a hibakódokat, átzsíroni a csuklókat, kijavítani az alvázvédőt ... .)