Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029334 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #675 Dátum: 2004.06.03 19:29:40 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem is valami ilyesmiről lehet szó , de én még csak azt sem mondanám , hogy ez olyan drasztikusan lecsökkentené az élettartamot ! Ég és föld a különbség az olajok és a motorok 20 évvel ezelőtti és mostani színvonala között  :idea:

Szerintem is nagy a különbség, és pont ezért gyanús nekem a dolog. A mai motorok tele vannak számomra átláthatatlan - ezért lehet, hogy hülyeséget mondok - elekronikai ketyerékkel, mindenütt azt olvashatod, hogy ha nem az előírt minőségű akármit teszel bele, akkor baj lehet, és akkor előállnak az 50e km-es olajjal.
Most 2 lehetőség van.
Vagy nekem van üldözési mániám,
vagy akkora túlkínálat van a piacon, hogy most már az autógyárak a szerviz-, és alkatrészköltségeket is elkezdték csökkenteni, vagy legalábbis ezt a látszatot keltik.
Esetleg a 2 egyszerre.


Az elektronikának ehhez semmi köze (pontosabban csak áttételesen) . A mai motorok kisebb toleranciákkal , precízebb technológiával vannak gyártva . Ergo kevesebb el nem égett benzin , égés során létrejövő gáz , vegyületek , kondenzvíz stb. keveredik az olajjal , ezért az lassabban is öregszik . A dolog kettős : a kisebb toleranciák miatt fontos az olajnál (is) az előírt minőség betartása , viszont ha ezt megkapja a motor , akkor az jó sokáig bírja is benne  :idea:

Azt jól sejted , hogy a vásárlókért folytatott harcban érv lett a hosszabb szervízintervallum is . De meg is vannak hozzá a technikai feltételek - mint mondtam , a 15 ezres csere egy ideje már igencsak túlbiztosításnak minősült  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #676 Dátum: 2004.06.03 19:40:32 »
Idézetet írta: "nyomkereso"
Sziasztok,
Egy ideje kezd az idegeimre menni a kocsi hatuljabol hallhato csorges.Gondoltam esetleg a kalaptarto, de nem. [smilie=sm59.gif] Lehet, hogy a rendszamtabla a bunos?valakinek hasonlo tapasztalat?Esetleg javaslat hibaelharitasra?Elore is koszi

nyomkereso


Nem tudom hogy corollánál van-e ilyen, de Yaris esetében olvastam olyat, hogy zöröghet a pótkerék, amire a megoldás a leszorító csavarjának meghúzása.
Csak tippelek látatlanban :-)
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #677 Dátum: 2004.06.03 21:03:16 »
nekem is volt rendszámtábla zörgés, de amit nehezebben találtam meg, az a jégoldósflakon+fémnyelű ablaklehúzó okozta, ami néha összeért, és kellemetlen kopogást, zörgést okozott.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #678 Dátum: 2004.06.04 00:04:40 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Azt jól sejted , hogy a vásárlókért folytatott harcban érv lett a hosszabb szervízintervallum is . De meg is vannak hozzá a technikai feltételek - mint mondtam , a 15 ezres csere egy ideje már igencsak túlbiztosításnak minősült  :!:

Na most akkor kezdesz összezavarni. Szerinted akkor az én használati viszonyaim mellett a 97/9 évjaratú Corollában mennyi praktikusan az olajcsere-periódusa? (Gyári jelölésű 10w-40 olaj van benne) 1332cm3-es 63kW-os motor.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #679 Dátum: 2004.06.04 00:48:58 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Azt jól sejted , hogy a vásárlókért folytatott harcban érv lett a hosszabb szervízintervallum is . De meg is vannak hozzá a technikai feltételek - mint mondtam , a 15 ezres csere egy ideje már igencsak túlbiztosításnak minősült  :!:

Na most akkor kezdesz összezavarni. Szerinted akkor az én használati viszonyaim mellett a 97/9 évjaratú Corollában mennyi praktikusan az olajcsere-periódusa? (Gyári jelölésű 10w-40 olaj van benne) 1332cm3-es 63kW-os motor.


Szerintem neked nagyjából pont jó a gyári csere-intervallum  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #680 Dátum: 2004.06.04 09:43:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem neked nagyjából pont jó a gyári csere-intervallum  :)

No de melyik? Az 1 év, vagy a 15e km, ami nálam cca. 2 év lesz.
music     

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #681 Dátum: 2004.06.04 09:47:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Golf : az 50 ezer , az nem a nagyszervíz ? Olajcserére szerintem gyakrabban kell vinni ...

Nem néztem nagyon utána, de ezt olajcserére írták - ami  persze egybe esik a nagyszervízzel.
Egyébként miért nem vállal a Toyota ilyet? Szerintem azért oka van annak.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #682 Dátum: 2004.06.04 09:59:52 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem neked nagyjából pont jó a gyári csere-intervallum  :)

No de melyik? Az 1 év, vagy a 15e km, ami nálam cca. 2 év lesz.

Szerintem a gyári ajánlástól nem illik eltérni. Az Opel még most is 2 évet mond a 30e km-hez - amelyik előbb bekövetkezik.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #683 Dátum: 2004.06.04 10:06:10 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Golf : az 50 ezer , az nem a nagyszervíz ? Olajcserére szerintem gyakrabban kell vinni ...

Nem néztem nagyon utána, de ezt olajcserére írták - ami  persze egybe esik a nagyszervízzel.

Én is így emlékszem, ráadásul mintha dízelnél lenne így.
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #684 Dátum: 2004.06.04 10:11:58 »
Az olajcsere úgy van, hogy egy év vagy 15000 km. Amelyik hamarabb eljön. Nem az, amelyik nekem (a pénztárcámnak) jobb.  :P
A Yarisunkban az első évben 5000 km volt, a másodikban 11000, a harmadikban értük el a kemény 16000-et. Mégis évente friss olajat kapott. 8)
Nem garis autónál más a helyzet, ott nem kell (annyira) ragaszkodni az egy évhez, ha nincs meg a futásteljesítmény. :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

nyomkereso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #685 Dátum: 2004.06.04 14:15:29 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Idézetet írta: "nyomkereso"
Sziasztok,
Egy ideje kezd az idegeimre menni a kocsi hatuljabol hallhato csorges.Gondoltam esetleg a kalaptarto, de nem. [smilie=sm59.gif] Lehet, hogy a rendszamtabla a bunos?valakinek hasonlo tapasztalat?Esetleg javaslat hibaelharitasra?Elore is koszi

nyomkereso


Nem tudom hogy corollánál van-e ilyen, de Yaris esetében olvastam olyat, hogy zöröghet a pótkerék, amire a megoldás a leszorító csavarjának meghúzása.
Csak tippelek látatlanban :-)


Tegnap "nyomkerestem"  :D  a zorgest illetoen. Egyenlore nem talalom a zorges okat, de ami biztos, hogy nem a rendszamtabla. Mindenkeppen a csomagtartobol jon (meg kell kernem valakit, hogy vezessen helyettem, jomagam pedig majd bekoltozok egy idore hatulra menet kozben, hatha rajovok mi okozza)  :huh:  Tippjeim kozott szerepel a potkerek es a mellette levo fekete tarolo rekesz. Nem tudom, nem tudom...De orjito! [smilie=sm52.gif]

nyomkereso

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #686 Dátum: 2004.06.04 14:26:13 »
Ez most milyen kivitel is? Sedan?
Ha jól emlékszem ott van a kerékkulcs meg egyéb kütyük. Ezek be vannak pattintva a műanyag burkolatba. Nem lehet, hogy valamelyiknek túl nagy a rés? És nem szorítja eléggé az eszközt?

Illetve esetleg próbáld ki, hogy kipakolsz mindent a csomiból, pótkereket, műanyag takarót, kulcsokat, mindent, és próbáld ki hogy zörög-e menet közben valami.

Vagy esetleg nem lehet valamelyik olyan ki fém beakasztó bigyó amibe gumipókot lehet rögzíteni? A Wagon Corollában van néhány.
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

nyomkereso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #687 Dátum: 2004.06.04 15:17:56 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Ez most milyen kivitel is? Sedan?
Ha jól emlékszem ott van a kerékkulcs meg egyéb kütyük. Ezek be vannak pattintva a műanyag burkolatba. Nem lehet, hogy valamelyiknek túl nagy a rés? És nem szorítja eléggé az eszközt?

Illetve esetleg próbáld ki, hogy kipakolsz mindent a csomiból, pótkereket, műanyag takarót, kulcsokat, mindent, és próbáld ki hogy zörög-e menet közben valami.

Vagy esetleg nem lehet valamelyik olyan ki fém beakasztó bigyó amibe gumipókot lehet rögzíteni? A Wagon Corollában van néhány.


Corolla 3 HB,
Kosz a tippet, kiprobalom, remelem utanna okosabb leszek.

ny.

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Corolla '97
« Válasz #688 Dátum: 2004.06.05 14:35:21 »
Hali minden Toyotásnak!

Egy kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni:

Lehet, hogy megveszem a haverom '97 júniusi Sedan Corolláját, ami a kereklámpás előtti típus utolsó darabjaiból van. 1,4-es 75 lovas, tuti 60 ezer km-el. Full fapad, de nagyon szépen egyben van.

A kérdésem az lenne, hogy ilyen km állás körül kb. mit kell rajta kicserélni, és kb. az mennyibe fáj. (kisebb műhelyekre gondolok)?

Pl. vezérműszíjat, gyertyákat, hűtőfolyadékot, ékszíjat, fékfolyadékot, üzemanyagszűrőt általában hány éves korban illetve km-nél kell cserélni.

Pl. feltételezve, hogy a szíjak még nem voltak cserélve, a szíjak cseréje mekkora összegbe szokott kerülni?

Ha van valakinek ilyen típusa, mennyibe kerül ehhez az olajszűrő illetve a légszűrő?

A válaszokat előre is köszi!

Üdv, Blasius

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
fék
« Válasz #689 Dátum: 2004.06.05 15:43:16 »
Olvastam valahol egy tesztet amiben elég sok értéket mértek az autók fékrendszerén egy alpesi lejtőn való közlekedés alatt: fékfolyadék, betét felmelegedés, fékút véltozása, stb.  A dizel Corolla is köztük volt igaz csak a 90 LE változat. Az eredmény  a Toyota szempontjából megnyutató volt, és egybe vág a mostani teszttel. Hidegen a fékút valóban nem a legjobb, valahol a középmezőnyben volt, viszont a tartós terhelés során szinte alig változott, vagyis a fékrendszer megfelelően lett méretezve, és jó anyagokból lett elkészítve. Egyébként nem lehetett gyenge a teszt, mert néhány autóban a komoly mechanikai sérülést okozott a sok fékezés okozta túlterhelés, volt ahol repedések keletkeztek, elgörbült a tárcsa... . A Corolláé lett az egyik legmegbízhatóbban működő fék a hoszabb fékút ellenére is. Ennél az autónál legalább nem ér meglepetés a fék részéről mint sok más autóban. Sajnos sok autóban 10 perc hajszolás után  a fék életveszélyessé válik.-(((