Szerintem itt inkább arról van szó, hogy eddig azt mondták, kell az éves/15e km-es olajcsere és akkor az autó kibír 15 évet - és szerintem inkább túlbiztosították.
Közben fejlődött az autógyártás és az olajak is, viszont nem szeretik szervízbe hordani az autókat az emberek, még kötelezőre se. Tehát a nép azt kivánja, akkor legyen neki. Így lehet, hogy nem fog 15 évig menni, na de ki akarja annyi ideig használni - már ha kicsit nyugatabbra tekintünk. Meg nincs meg az a néhányszoros túlbiztosítás. :!: SzVsz :!:
Szerintem is valami ilyesmiről lehet szó , de én még csak azt sem mondanám , hogy ez olyan drasztikusan lecsökkentené az élettartamot ! Ég és föld a különbség az olajok és a motorok 20 évvel ezelőtti és mostani színvonala között :idea:
Ja , azt azért megjegyezném , hogy én a Camrymben 17 ezernél előbb még sosem cseréltem olajat , de inkább a 20-22 ezer km a jellemző . Így tettem meg az elmúlt 127 ezer kilométert - 147 ezer volt a kocsiban , mikor megvettem : ekkor kicseréltem az olajat - most 274 ezer van benne , és most fogom (az elsőt nem számítva) hatodszor cserélni . Kutya baja , semmivel nem eszik több olajat , mint mikor megvettem !
Ami még jobb : apám Coronájában 1988 és 1992 között nem cseréltünk olajat . Ezalatt 50 ezer km ment a kocsiba . Apám elfelejtette kicserélni :shock: ... És nem lett tőle SEMMI baja , mi használtuk még három évig , utána megvette apám egy kollégája aki most is megy vele , 300 ezer van most a motorban és még nem kellett megbontani :!:
Persze az utóbbi kirívó példa , és valszeg inkább a szerencsén meg a Toyota-motorok kiválóságán múlt a dolog :wink: ... De tudjátok , ha ezt meg lehetett csinálni egy '80-as autóban egy sima ásványi 15 W 40-es BP olajjal , akkor
minden további nélkül elhiszem , hogy egy mai , direkt ennek figyelembevételével kifejlesztett motorban egy direkt erre a célra tervezett olaj elmegy 30 ezer kilométert - és nem csak az első két-három , hanem a tizedik alkalommal is :!: