. Viszont én abban az értelemben használom az "átlagfogyasztás" kifejezést , ahogy az pl. a tesztekben szerepel - tehát olyan , vegyes használatban kiszámított fogyasztás , amely tartalmaz mind országúti , mind városi , mind autópályás részt - és nem könnyű lábbal .
A bökkenő ott van , hogy ha te valakinek részletes magyarázat nélkül azt mondod , hogy az általad kiszámított fogyasztás "egy Corolla átlagfogyasztása" , akkor az utána könnyen csalódhat , ha mondjuk többet megy városban és/vagy pályán . Ezért írtam azt , hogy a te fogyasztásodat inkább nevezném "országúti fogyasztás"nak .
Neked van dízel Corollád is ? Pontosan milyen ?
1. Nézd, szerintem 2,5 év, 47e km alatt már simán lehet "átlagolni". Statisztikailag ez bőven elegendő egy korrekt mintavételezésnek, annyit mindenhol, mindenfajta körülmények között mentem, hogy ne legyen nagyon durva a szórás.
Te nagyon hiszel a teszteknek - honnan tudod, hogy melyik tesztben hogyan használta az adott autót pl. Jürgenmorgen az AutoBildnél? Nála van egy évig egy kocsi, ezalatt bejár vele naponta dolgozni, hétvégente egy út a nagymamához, évente 2x nyaral/telel vele valahol. Ez az igazi "átlagos" használat? Vagy mi az? "Nem könnyű lábbal" - ez mit jelent? Lámpától lámpáig gyorsul vele? Én sem vagyok egyébként híve a mindenáron spórolásnak, ha kell, akkor tolom neki. Ebben is elég "átlagos" vagyok
. Az meg pont rossz tesztvezető, aki valamelyik szélsőséget képviseli - mennyiben segítség ez annak, aki a gazdaságos autózás híve, de nem tudja meg a tesztből, hogy milyen takarékos lehet az autó?
2. Részletes magyarázat - odaírtam, hogy főleg országúton használtam az autót, legyen mihez viszonyítani. Aki naponta a Bp-Miskolc utat akarja tekerni vele, tudni fogja, hogy kb. mire számítson. Ennél részletesebben mit írjak erről? Így is elég hosszúakat írok
3. 1.4 dízel, kombi. Nyáron cseréltem az benzines szedánt, gyemekjövetel miatt. Hirdettem is itt, nem jártál volna vele rosszul ![LOL :lol:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/21_kacag.gif)
Az általad elért átlagfogyasztás elsősorban annak lehet jó mérce , aki hozzád hasonlóan az autót jelentős részben országúton használja . A mérleg tehát az egyik fő felhasználási terület felé billen - de ezt te magad is így írtad . Én viszont ezért fűztem hozzá , hogy ez nem "átlagfogyasztás" abban az értelemben véve , ahogy azt megadja akár a gyár , akár a komolyabb tesztek .
Ami magukat a teszteket illeti : ezekben a fogyasztás mérése mindig egy rögzített útvonalon történik , ezen belül pedig egy rögzített protokoll szerint (meg vannak adva a maximális sebességek stb) , hogy a különbség minél minimálisabb legyen . Szórás persze mindig marad , de nem jelentős - a mért adatok realitását pl. jól mutatja az is , hogy az az 5.5 liter , amit az AB mért a kézi váltós 1.4 dízel Corollának , egybeesik az általad írt adattal ugyanúgy , mint pl. a Népítéletekben fellelhető adatokkal .
A "nem könnyű lábbal"-t nem magyaráztam meg eléggé - arról van szó , hogy a mérési protokoll úgy van kialakítva , hogy az autót sem nem kifejezetten spórolósan , sem nem kifejezetten sportosan vezetik . De egyébként van infó az ólomlábú és a maxi-spórolós sofőrök számára is , lévén az átlagfogyasztás mellett megadnak egy minimál- és egy maximálfogyasztást is , érzékeltetendő , hogy az autó fogyasztása milyen határok között mozog .
------------------------------
Egyébként azt nem igazán értem , hogy miért ne érné meg csak a fogyasztás miatt megvenni a dízelt a benzinessel szemben ? Ha mondjuk a dízel 5.5-öt eszik átlagban , a benzines pedig 7-et (tartom egyébként , hogy ezt a különbséget azonos vezetési stílus mellett lehetetlen megvalósítani , de OK , számítsuk ki) , akkor is kb. 550 forintot spórol a dízel minden 100 kilométeren . Innentől fogva nem nehéz kiszámolni , hány kilométer kell ahhoz , hogy ledolgozza a felárat , amibe a vételkor kerül . A (szerintem jóval reálisabb) 5.5 vs 7.5 szembeállítás esetén pedig már 700 forint a megtakarítás 100 kilométeren . Mindehhez még vegyük hozzá , hogy a dízel használtan is többért adható el .