Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6010983 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6090 Dátum: 2005.08.15 00:18:17 »
Idézetet írta: "music"
A Corolla csomagtere tényleg kicsi...

Nekem belefért egy ökör nagy bőrönd, egy sporttáska, egy kézibőrönd, két hátitáska és egy hűtőtáska. Nem kicsi.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6091 Dátum: 2005.08.15 00:19:17 »
Idézetet írta: "Hammer"
Amugy a csomagtarto az valoban nem 290 liter, legalabbis ha tobbie 3xx liter. En lemertem es kb 350-360 literre siman kijon a hb csomagtere, ha szelesseg magassag melyseget megmeritek es ossze szorozzatok.

Csak ezt nem így számolják. A német szabvány (VDA) leegyszerűsítve az, hogy 1 literes téglatestekből mennyi férne el benne. Mivel egyetlen autó csomagtere sem ideális méretű - ebből a szempontból - ezért mindenütt marad "felesleg". Minél szabályosabb alakű a csomagtér, annál nagyobb az esélye, hogy ennek a mértéke 0.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6092 Dátum: 2005.08.15 00:24:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mondom még egyszer: ezeket az adatokat egységes norma szerint adják meg. Tökmindegy, mi jön ki "ránézésre".

Ez tényleg így van, azért nem kell mindenütt összeesküvés-elméletet sejteni. Tudomásul kell venni, hogy a Corolla - és általában a japán kis-, és alsóközép autók csomagtere nincs az élvonalban, talán a sedanok vannak partiban.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6093 Dátum: 2005.08.15 00:28:18 »
Idézetet írta: "whis"
Én csak annyit tennék hozzá, hogy ha egymás mellett áll felnyitott csomagtartóval egy Corolla és egy Astra III, mindkettő HB, akkor nem látszik 100 liternyi különbség. Mérési módszerek ide vagy oda. 30-40 liter eltűnhet a kiugrásokkal, de 100 (pontosabban 91) már sok.

Csakhogy kifelejted a csomagtér síkja alatti további tartalékokat, amelyeket a gyárak természetesen nem felejtenek el.
Pont az Opel esetében ez 30 litert jelent.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6094 Dátum: 2005.08.15 00:33:09 »
Idézetet írta: "whis"
Amúgy a 307-hez visszatérve: a gyári méretet szerintem úgy értették, hogy kalaptartó nélkül a plafonig rakva  :wink:  :lol:

Ez a 420* liter bizonyára így néz ki.

*A francia, azaz hasraütős szabvány szerint.

Szóval meg kell nézni, mit írnak a kisbetűs részben :!:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6095 Dátum: 2005.08.15 00:37:13 »
Idézetet írta: "Hammer"
Le kell merni a befoglalo meretekek es rajosz. en nem irok tobbet inkabb ez ugyben.....

Egy egész oldalt teleírhatnál a befogadó méretekkel, mivel nem szabályos téglatest a csomagtér alakja. Ráadásul a szögek sem 90 fokosak...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6096 Dátum: 2005.08.15 00:43:10 »
Idézetet írta: "whis"
Mindaddig nem gondol rá az ember, míg épp nem lesz defektje, rossz helyen, rossz időben. Vételnél meg pláne jobban néz ki a nagyobb csomagtér (mondjuk a kereket hazaviheti, elfér a franciaágy alatt :wink: ).  Aztán meg hiába mondogatja magának, hogy de hülye voltam...
Amúgy a pótkerék nem Kresz tartozék?  :roll:

Ha az is, legfeljebb nálunk, ez pedig egy német teszt volt, ot nem az.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6097 Dátum: 2005.08.15 00:50:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"
- És a legjobb a végére: a motor - bakker, hát ez megy, mint a golyó  :D  !!! Érzésre szemernyivel sem lassúbb az 1.6-os Carinánál - sőt! Olyan gyönyörű, dinamikus kilövéseket tudtam vele produkálni lámpáktól, hogy csak na  8)  (érzésre inkább a Camrym, mint a Carina szintjén lehetett ezeket összehozni)! Folyamatosan emlékeztetnem kellett magamat, hogy egy 1.4-es autót vezetek (4E-FE) - milyen lehet akkor az 1.6-os  :o ??? És ha mindehhez hozzáveszem a Music által produkált fogyasztási adatokat, akkor bizony az összkép az, hogy igen jól eltalált kis kombináció ez az 1.4-es Corolla - le a kalappal [smilie=sm38.gif] !

Bizony, bizony, ez egy nagyon eltalált motor. A beltér kritikáját leszámítva - nekem nincs vele semmilyen bajom - korrekt, amit leírtál. Persze meg kell jegyeznem, hogy nálam a beltér első számú meghatározója a km-óra esztétikuma (alakja, megvilágítás színe, a számok típusa), illetve a kezelőszervek formája-elhelyezkedése.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6098 Dátum: 2005.08.15 01:00:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kíváncsi vagyok, milyen lehet a faceliftes változatban a VVTi 1.4-es? Papíron nem gyengébb, de azt mondják, kevésbé "harap".  

Nos, most volt alkalmam megtapasztalni, mert 1 hétig - részben általam vezetve - egy ilyenben ültünk - végig 4-en. Azt kell mondanom, hogy 4 személynél már mindenképpen érvényesül a nagyobb lökettérfogat és nyomaték - érzetre is. HA egyedül vagyok, akkor a sima 1.4 harapósabbnak tűnik, 2-3 főnél fifty-fifty, és 4-nél már egyértelműen a VVTi a nyerő. Fogyasztásben pedig gyakorlatilag nincs különbség.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6099 Dátum: 2005.08.15 01:08:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
OK , persze , én nem a megadott adatokról beszéltem . De hallottam olyasmit , hogy a régi motor spontánabbul reagál a gázra meg ilyenek . Node persze valóban nem ez számít , hanem a mérhető adatok .

Ezeket én terjesztettem, miután egymás után volt alkalmam vezetni hosszabb ideig mindkettőt. Annyit visszakoznom kell, hogy  sok személlyel már nincs partiban a régi motor a VVTi-vel, viszont a harapóssága igaz. (És most még egy dolgot megfigyeltem, ami erre tereli az ember véleményét: apósom kocsijában a kuplung jóval nehezebben jár, mint az enyémben - viszont rövidebb úton.)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6100 Dátum: 2005.08.15 01:10:04 »
Idézetet írta: "Tamás69"
-A környezetvédelem miatt nem harapnak annyira az újabb gépek, kicsit fokozatosabban adja az üzemanyagot.
-A végső gyorsulás ugyanaz, csak padlógázra nem rántással reagál, hanem 0,2-0,4 másodperc alatt adja rá a teljes üzemanyagmennyiséget, ez viszont azt az érzést kelti, mitha lomhább lenne, viszont a  stopper mást mutat.

Ez minden bizonnyal így van - korábban én is azt írtam, hogy érzetre harapósabb a régi motor, viszont minden bizonnyal a VVTi gyorsabb a stopperen.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6101 Dátum: 2005.08.15 01:13:57 »
Idézetet írta: "Satriani"
Nekem belefért egy ökör nagy bőrönd, egy sporttáska, egy kézibőrönd, két hátitáska és egy hűtőtáska. Nem kicsi.

A többibe még több férne...
music     

logas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6102 Dátum: 2005.08.15 10:33:44 »
üDV MINDENKINEK!
 
BOCS, HOGY MEGSZAKÍTOM A CSOMAGTARTÓ TÉRFOGAT ÉS AZ E10, E11,E12-ES MOTOROK ÖSZZEHASONLÍTÁSÁT, DE A NAPOKBAN VETTEM ÉSZRE, HOGY A KM ÓRA CSAL. 100KM/Ó-RÁT MUTAT, UGYANAKKOR STOPPERREL LEMÉRVE CSAK 90KM/Ó. 60KM/Ó AZ CSAK 55KM/Ó.
(2000 ÉVJÁRATÚ WAGON 1.6 VVTI LINEA SOL)
TAPASZTALT MÁR VALAKI HASONLÓT?

A MÁSIK: A MŰSZERFALÁNAK MÉHSEJTSZERKEZETŰ AZ ALAPJA. ÚGY TUDTAM, HOGY CSAK A G6-OSOK ILYENEK. VAGY NEM?
orolla Linea Sol Wagon 1.6 00'

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6103 Dátum: 2005.08.15 10:48:10 »
Idézetet írta: "logas"
üDV MINDENKINEK!
 
BOCS, HOGY MEGSZAKÍTOM A CSOMAGTARTÓ TÉRFOGAT ÉS AZ E10, E11,E12-ES MOTOROK ÖSZZEHASONLÍTÁSÁT, DE A NAPOKBAN VETTEM ÉSZRE, HOGY A KM ÓRA CSAL. 100KM/Ó-RÁT MUTAT, UGYANAKKOR STOPPERREL LEMÉRVE CSAK 90KM/Ó. 60KM/Ó AZ CSAK 55KM/Ó.
(2000 ÉVJÁRATÚ WAGON 1.6 VVTI LINEA SOL)
TAPASZTALT MÁR VALAKI HASONLÓT?

A MÁSIK: A MŰSZERFALÁNAK MÉHSEJTSZERKEZETŰ AZ ALAPJA. ÚGY TUDTAM, HOGY CSAK A G6-OSOK ILYENEK. VAGY NEM?


Szia!

A kilométer óra "csalása" teljesen normális. Ez minden autónál így van.
Nem csak Toyotánál!
A műszerfalad is megfelelő. A méhsejtes nem csak a G6-hoz járt, hanem
pl. a Luna felszereltséghez is.
No pánik, jó kocsiban ülsz!
:)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6104 Dátum: 2005.08.15 11:01:25 »
Idézetet írta: "logas"
BOCS, HOGY MEGSZAKÍTOM A CSOMAGTARTÓ TÉRFOGAT ÉS AZ E10, E11,E12-ES MOTOROK ÖSZZEHASONLÍTÁSÁT, DE A NAPOKBAN VETTEM ÉSZRE, HOGY A KM ÓRA CSAL. 100KM/Ó-RÁT MUTAT, UGYANAKKOR STOPPERREL LEMÉRVE CSAK 90KM/Ó. 60KM/Ó AZ CSAK 55KM/Ó.
(2000 ÉVJÁRATÚ WAGON 1.6 VVTI LINEA SOL)
TAPASZTALT MÁR VALAKI HASONLÓT?

Ne félj, ez teljesen normális dolog, sőt, tk. akkor lenne baj, hanem csalna. Általában 5-10% az eltérés mértéke, de nem állandó a %, nagyobb sebessénél inkább a különbség állandósul.
Sőt, még egy érdekesség van ezzel kapcsolatban: a km számláló műszer "csalása" nem azonos mértékű a km-óra "csalásával", az enyémben például minimális mértékben (0,5% alatt) kevesebbet számol, miközben a km órám 50-je az a valóságban csak 47; vagy 140-nél 133.
Persze mindez gyári kerékméretre értendő, ha váltasz, akkor az eltérés módosul. :idea:
music