Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6011066 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6075 Dátum: 2005.08.11 19:38:33 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Palaczk"
...szerintem bevállalható...
... a tyrefittel ideiglenesen újra bevethetővé vált gumi nem javítható - ki kell dobni , másikat föltenni helyette.
És , mondom még 1x : a vételnél úgyis eldöntheted , hogy mi a fontosabb neked . Corollánál viszont mindenképpen megkapod a full pótkereket , és vele a kisebb csomagtartót .

Mindaddig nem gondol rá az ember, míg épp nem lesz defektje, rossz helyen, rossz időben. Vételnél meg pláne jobban néz ki a nagyobb csomagtér (mondjuk a kereket hazaviheti, elfér a franciaágy alatt :wink: ).  Aztán meg hiába mondogatja magának, hogy de hülye voltam...
Amúgy a pótkerék nem Kresz tartozék?  :roll:


Szerintem nem KRESZ-tartozék .

Egyébként meg , hogy őszinte legyek , én is fáznék pótkerék nélkül járni , szal én bevállalnám a kisebb csomagteret - de ez nálam amiatt van , hogy elő szoktam fordulni Erdélyben . Németországban nyilván kissé más a helyzet . Viszont egy szükségkerék nekem teljesen elég lenne a lelki nyugalomhoz - a mostani autóinkban is olyan pótkerekek vannak , amelyek a gumi minősége miatt csak óvatos autózást tennének lehetővé  :wink: ... a Carinában pl. egy 13 collos Camry felnire szerelt pótkerék van egy matuzsálem Matador gumival , amelyet azon az autón csak hátulra lehet föltenni (elöl nem megy rá a kisebb méret miatt) , úgyhogy egy első defekt esetén mindjárt két kerékcserét kellene végrehajtani  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

StrongBad

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6076 Dátum: 2005.08.13 07:31:09 »
Ide is beirom hatha nem olvassa mindenki a zorgos topikot:

Idézet
Sziasztok,
problemam a kovetkezo: jobb elso kerek felol csiripelo hangot hallani. Persze csak ha lehajtom az ablakot, ha fel van tekerve nem hallatszik Smile
Mi a fene lehet ez? Lehet hogy surlodik a fektarcsa?
Nem gyari disztarcsak vannak fent, mert az eredetit leloptak, de azt kizarnam, hogy azok okozzak a zajt.
Koszi a tippeket! Mindenkeppen elviszem szervizbe vmikor, de szeretnem tudni mik az eselyek. Rolling Eyes

2003 Toyota Corolla Sedan Terra 1.4 vvti

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6077 Dátum: 2005.08.13 19:20:34 »
Rövid időn belül fogok vezetni itt a városban egy '98-as 1.4-es háromajtós Hatchback Corolla Linea Terrát . Utána majd beszámolok a tapasztalataimról !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6078 Dátum: 2005.08.13 21:31:19 »
Nos tehát .

Tömören : lehet , hogy ez az autó nem szép (mert szerintem nem az) - de hogy ez az autó JÓ , az biztos  :) !

Három kategóriába sorolnám a benyomásaimat : 1. dolgok, melyek nem tetszettek ; 2. dolgok , melyek nagyjából olyannak bizonyultak , mint amit elvártam ; 3. dolgok , melyek kellemes csalódást okoztak . Eszerint :


1. - A kormány lehetne kicsit direktebb (szervós egyébként) . Elég nagyot kell tekerni rajta ahhoz , hogy mozduljon az autó orra .

- Az ülések egy kicsit puhábbak a nekem tetszőnél (puhábbak pl. , mint a Carina E ülései) , és lehetne valamivel több oldaltartásuk is .

- A motorhang eléggé jelen van - nem igazán zavaró , de lehetne csendesebb .

- A belvilág sem kinézetre , sem érzésre nem felel meg annak , mit amit az alapján várna az ember , hogy ez az autó a maga idejében az Astra G , a Focus I és a Golf IV konkurrense volt . Inkább a korábbi modellek (Astra F , Escort , Golf III) szintjét idézi . Ehhez képest valóban hatalmas előrelépés a jelenlegi Corolla belseje - mind kinézetre , mind minőségi benyomás terén .


2. - A váltó , a kezelhetőség (ergonómia) , a fék hozta azt , amit elvártam egy 90-es évek végi kompakt Toyotától - rendben voltak .


3. - Tetszetős a beltér színvilága , mind a műanyagok , mind a kárpitok terén . Barátságos benyomást kelt , sokkal jobb , mint pl. a Carina szürke műanyagsivatagja .

- Vezetés közben az autó felnőttes benyomást kelt , stabilan fekszik az úton , kanyarokban nem dülöngél túlságosan , az úthibákat megfelelően kezeli . Ebben egyértelműen többet hozott , mint amit vártam - érzésre nem sokban marad el a Carina E-től ... Kisautósabb , instabilabb , pattogósabb érzésre számítottam - tényleg nagyon kellemesen meglepett :)

- És a legjobb a végére : a motor - bakker , hát ez megy , mint a golyó  :D  !!! Érzésre szemernyivel sem lassúbb az 1.6-os Carinánál - sőt ! Olyan gyönyörű , dinamikus kilövéseket tudtam vele produkálni lámpáktól , hogy csak na  8)  (érzésre inkább a Camrym , mint a Carina szintjén lehetett ezeket összehozni) ! Folyamatosan emlékeztetnem kellett magamat , hogy egy 1.4-es autót vezetek (4E-FE) - milyen lehet akkor az 1.6-os  :o ??? És ha mindehhez hozzáveszem a Music által produkált fogyasztási adatokat , akkor bizony az összkép az , hogy igen jól eltalált kis kombináció ez az 1.4-es Corolla - le a kalappal [smilie=sm38.gif] !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6079 Dátum: 2005.08.13 21:58:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...Olyan gyönyörű , dinamikus kilövéseket tudtam vele produkálni lámpáktól , hogy csak na  8)  (érzésre inkább a Camrym , mint a Carina szintjén lehetett ezeket összehozni) ! Folyamatosan emlékeztetnem kellett magamat , hogy egy 1.4-es autót vezetek (4E-FE) - milyen lehet akkor az 1.6-os  :o ???

Szerintem se rossz ez a 4E-FE, én is maximálisan meg vagyok vele elégedve. És nagyon megbízható érzést kelt bennem, mindíg amikor a volánhoz ülök.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6080 Dátum: 2005.08.13 22:27:46 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Palaczk"
...Olyan gyönyörű , dinamikus kilövéseket tudtam vele produkálni lámpáktól , hogy csak na  8)  (érzésre inkább a Camrym , mint a Carina szintjén lehetett ezeket összehozni) ! Folyamatosan emlékeztetnem kellett magamat , hogy egy 1.4-es autót vezetek (4E-FE) - milyen lehet akkor az 1.6-os  :o ???

Szerintem se rossz ez a 4E-FE, én is maximálisan meg vagyok vele elégedve. És nagyon megbízható érzést kelt bennem, mindíg amikor a volánhoz ülök.


Ja-ja , kezes , bizalomgerjesztő benyomást keltett a gép :)

Kíváncsi vagyok , milyen lehet a faceliftes változatban a VVTi 1.4-es ? Papíron nem gyengébb , de azt mondják , kevésbé "harap" .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6081 Dátum: 2005.08.13 22:53:15 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kíváncsi vagyok , milyen lehet a faceliftes változatban a VVTi 1.4-es ? Papíron nem gyengébb , de azt mondják , kevésbé "harap" .

Papíron nem gyengébb?? Persze, hogy nem, mikor 11 lóerővel erősebb!  :D
Amúgy jobban megy a faceliftes. Mivel a motoron kívül semmi sem változott, adja magát, hogy jobban megy. A legújabb Corollák nem "harapnak" annyira a faceliftes régihez képest. Ezt egy barátunk mondta, aki faceliftesből ült át az újba. Szerinte sokkal lomhábbnak tűnik a legújabb. Ez valószínűleg a nagyobb gumik, a masszívabb és nehezebb kasztni, illetve a jobb hangszigetelés miatt lehet.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6082 Dátum: 2005.08.14 09:45:38 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
Kíváncsi vagyok , milyen lehet a faceliftes változatban a VVTi 1.4-es ? Papíron nem gyengébb , de azt mondják , kevésbé "harap" .

Papíron nem gyengébb?? Persze, hogy nem, mikor 11 lóerővel erősebb!  :D
Amúgy jobban megy a faceliftes. Mivel a motoron kívül semmi sem változott, adja magát, hogy jobban megy. A legújabb Corollák nem "harapnak" annyira a faceliftes régihez képest. Ezt egy barátunk mondta, aki faceliftesből ült át az újba. Szerinte sokkal lomhábbnak tűnik a legújabb. Ez valószínűleg a nagyobb gumik, a masszívabb és nehezebb kasztni, illetve a jobb hangszigetelés miatt lehet.


OK , persze , én nem a megadott adatokról beszéltem . De hallottam olyasmit , hogy a régi motor spontánabbul reagál a gázra meg ilyenek . Node persze valóban nem ez számít , hanem a mérhető adatok .

Én még VVTi motoros E11-est nem vezettem , úgyhogy arról nem beszélhetek - de hogy a 4E-FE motoros E11-es csakugyan jóval fürgébb benyomást kelt , mint az 1.4-es E12-es , az biztos !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6083 Dátum: 2005.08.14 20:09:37 »
Palaczk! egyszer próbáld ki segédpótkerékkel a Passau-Bp távot vasárnap éjjel esőben.

-Nálam kocsiválasztáskor kizáró ok volt a segédpótkerék!!!


-A környezetvédelem miatt nem harapnak annyira az újabb gépek, kicsit fokozatosabban adja az üzemanyagot.
-A végső gyorsulás ugyanaz, csak padlógázra nem rántással reagál, hanem 0,2-0,4 másodperc alatt adja rá a teljes üzemanyagmennyiséget, ez viszont azt az érzést kelti, mitha lomhább lenne, viszont a  stopper mást mutat.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6084 Dátum: 2005.08.14 21:20:53 »
Hétvégén volt egy kis kiruccanás haverokkal a Bükk-ben. Ennyire még nem volt megterhelve a kocsi, de jól bírta a hegyet és szerencsére csak egyszer koccant az alja, de az se tűnt vészesnek.

http://www.sg.hu/galeria/10636070791124046882.jpg
http://www.sg.hu/galeria/10636070791124046713.jpg
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6085 Dátum: 2005.08.14 23:47:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A végső sorrend : 1. Astra 428 pont (lehetséges maximum : 600) , 2. Golf 426 , 3. Corolla :) 410 pont , 4. Focus 408 pont , 5. C4 398 pont . :o

Ami azt illeti, elég szoros, hiszen 30 pont különbség van a két széle között, ami nincs 7 százalék. Ez azt jelenti, hogy e teszt alapján gyakorlatilag ízlés kérdése, hogy ki mit választ.
Az persze más kérdés, hogy ez nem egy tartósteszt, tehát az autók a foguk fehérjét nem mutatják meg ebben.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6086 Dátum: 2005.08.14 23:50:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az meg, hogy a 2002-es konstrukció maga mögé tudott utasítani két vadonatúj autót, elég sokatmondó  :)

És akitől kikapott, attól is csak olyan téren (méretek) kapott ki, ami a 2 év hátrány "eredménye".
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6087 Dátum: 2005.08.14 23:57:52 »
Idézetet írta: "Peter"
Koszi, akkor nem keresem a magyarban. Nem tudnad lefotozni, vagy bescannelni? Erdekelne ez a cikk.

Néhány hét késéssel benne lesz a magyarban is. :idea:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6088 Dátum: 2005.08.15 00:07:02 »
Idézetet írta: "whis"
A csomagteret meg nem tudom hogy mérték, de ránézésre nem láttam azt a 100 liter többletet, amit az újságban feltüntettek. Persze az is lehet, hogy a Corolláé valójában nem 289, csak a japók máshogy mérik  :roll:

Előrebocsátom, hogy nem olvastam a cikket, így lehet, hogy nem mondok újat, de az Astra 380 literjéhez tartozik, hogy az eredetileg csak 350 volt, ám - hogy lepipálják a Golfot - kivették a pótkereket, így ugyan csak egy defektjavítókészlet van helyette, de cserébe alul felszabadult 30 liter.
A japánok valóban másképp mérik, de amikor japán norma szerinti adatot írnak, azt fel szokták tüntetni. A különbség jelentős, kb. 35%-os, de itt alig hiszem, hogy erről lenne szó. A Corolla csomagtere tényleg kicsi...
music     

Satriani

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6089 Dátum: 2005.08.15 00:16:49 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Volt megint Corolla-teszt az AutoBildben . [...]

A végső sorrend : 1. Astra 428 pont (lehetséges maximum : 600) , 2. Golf 426 , 3. Corolla :) 410 pont , 4. Focus 408 pont , 5. C4 398 pont .


Olvastam én is a tesztet a magyar verzióban, szokásos AB színvonal az egész újság, beleértve a kupé-kabriók összehasonlítását, a Signum vs. Croma tesztet is. A kompaktok összehasonlításában az árfüggetlen értékelésben ötödik lett a Corolla úgy, hogy minden részpontozásban utolsó lett. Már nincs nálam az újság (nyaralni kivittem magammal, és lenyúlta az idegenvezető), mindenesetre jókat mosolyogtam a pontozáson.

A Corolla értékelésében szerepel valami ilyesmi: "jó választás, különösen hosszú távra". Tehát a németek hosszú távra nem a minden értékelési szempontot megnyerő, de drága, így az összetett első helyről lecsúszó Golfot ajálnják, nem is az összetett első Astrát, hanem az árát leszámítva tökutolsó Corollát. Logikus, precízen felépített álláspont :lol: