Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032926 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #585 Dátum: 2004.05.29 23:31:37 »
Érdekelne, hogy mi volt ebből a mért eredmény. Ugyanis most olvastam  az Autóteszt c. újságban egy Mazda 3 1.4 - Golf 5 1.4 FSI tesztet. (Az olvastam, erős kifejezés, átfutottam a mérési eredményeket.) A lóerő és nyomatékadatot egy hajszálnyit felülmúlta a Golf, ennyi belefér a gyártási szórásba. A Mazda ezzel szemben igen jelentősen lekörözte a gyári adatokat (84 helyett 95 LE, 122 helyett 132 Nm). A gyorsulásnál a Golf nem hozta, a Mazda 2 mp-cel jobb adatot mutatott a gyárinál. A fogyi 7.1 (Golf, gyári adat 5,5) és 7.0 (mazda, gyári asszem 7.3) volt. A fékút pedig Golfnál 42.9m (!!!), a Mazdánál pedig 42,2m (!!) volt.
Az 50e km-es olajcsere öngyilkosság, egyetértek Szekével. Abban pedig Lacinak van igaza, hogy a súlyozás is sokat számít. Pl. a térkínálatra (amiben jó a Golf) összességében 70 pontot lehetett szerezni, a gyorsulásra, rugalmasságra 30-at.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #586 Dátum: 2004.05.29 23:32:13 »
Dehogy kellett ezt vagy azt kihozni győztesnek . Felejtsétek már el az összeesküvés-elméleteket , az AutoBild túl súlyos ahhoz , hogy ilyesmivel kockára tegye a szavahihetőségét  :)  ... Ha akarjátok , egy rakás példát tudok nektek említeni , amikor nem német autó nyert az AutoBildben tesztben . Készséggel elismerik , ha valamelyik importautó jobb . Mondom : ha nem hiszitek el így beírás alapján , egy rakás konkrét példát tudok említeni , amikor nem német autó nyert . Le lehet ellenőrizni  :!:  Persze korrupcióval , részrehajlással mindig vádaskodik valaki , ez már csak így megy  :shock:

Egyébként minden teszt végére odaírják , hogy a pontozás (többek közt) arra is jó , hogy az ember kihagyja a neki kevésbé fontos tulajdonságokat (pl. a vontatható tömeget , vagy mit tudom én) és így kihozhassa a saját kis személyes győztesét . Viszont nekik -a tesztelőknek- pedig ki kell hozniuk egy összesített győztest - és a dolog természetéből adódóan ez mindig a lelkébe fog gázolni egy rakás embernek  :wink:  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #587 Dátum: 2004.05.29 23:37:37 »
Idézetet írta: "music"
Érdekelne, hogy mi volt ebből a mért eredmény. Ugyanis most olvastam  az Autóteszt c. újságban egy Mazda 3 1.4 - Golf 5 1.4 FSI tesztet. (Az olvastam, erős kifejezés, átfutottam a mérési eredményeket.) A lóerő és nyomatékadatot egy hajszálnyit felülmúlta a Golf, ennyi belefér a gyártási szórásba. A Mazda ezzel szemben igen jelentősen lekörözte a gyári adatokat (84 helyett 95 LE, 122 helyett 132 Nm). A gyorsulásnál a Golf nem hozta, a Mazda 2 mp-cel jobb adatot mutatott a gyárinál. A fogyi 7.1 (Golf, gyári adat 5,5) és 7.0 (mazda, gyári asszem 7.3) volt. A fékút pedig Golfnál 42.9m (!!!), a Mazdánál pedig 42,2m (!!) volt.
Az 50e km-es olajcsere öngyilkosság, egyetértek Szekével. Abban pedig Lacinak van igaza, hogy a súlyozás is sokat számít. Pl. a térkínálatra (amiben jó a Golf) összességében 70 pontot lehetett szerezni, a gyorsulásra, rugalmasságra 30-at.


Ezek , amiket írtam , mind mért adatok voltak . Tehát nem a gyár által megadott értékek , hanem mérések eredményei .

Ami a térkínálat vs. menetteljesítményt illeti : DÍZEL KOMPAKTAUTÓKRÓL volt szó . Aki ilyet vesz , azt legfeljebb másod- , harmadsorban érdekli , hogy mennyire gyorsul az autó . Azt egyéb dolgok érdeklik - mint pl. a helykínálat . Nyugodt lehetsz : ha GTI változatokat értékeltek volna , a gyorsulásra járt volna 30 pont , és a helykínálatra 10 . Az AutoBild pontozási rendszere nem merev ; minden egyes tesztben igyekeznek úgy súlyozni a tulajdonságokat , ahogy azt gyaníthatóan az adott autó-kategória vásárlói is teszik  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #588 Dátum: 2004.05.29 23:41:20 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "laczi"
[A Corollának egyébként 30.000 km a szervizperiódusa, 15.000-nél csak olajat kell cserélni. Azért kíváncsi lennék, hogy a Toyota miért cseréltet 15.000 km-enként olajat, a Golfban miért elég ugyanez 50.000 km-enként?

Kizárt, hogy 50.000km-t elmenjen egy olajjal. Csak ahogy mondtad, a Golfot kellett kihozni győztesnek.  Írhatták volna a Corollára is a 30.000-es intervallumot....
Ami nekem tetszik: az összeszerelés minősége: golf 16, corolla 15 :)


És tényleg azt gondolod , hogy egy ilyen banálisan egyszerűen ellenőrizhető kérdésben kamuznának , csak azért , hogy a Golf nyerjen ? Ugyan már  :)  ... Van egy külön olaj-specifikáció , valami ilyesmi , hogy "VW Longlife"  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #589 Dátum: 2004.05.29 23:42:11 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "laczi"
[A Corollának egyébként 30.000 km a szervizperiódusa, 15.000-nél csak olajat kell cserélni. Azért kíváncsi lennék, hogy a Toyota miért cseréltet 15.000 km-enként olajat, a Golfban miért elég ugyanez 50.000 km-enként?

Kizárt, hogy 50.000km-t elmenjen egy olajjal. Csak ahogy mondtad, a Golfot kellett kihozni győztesnek.  Írhatták volna a Corollára is a 30.000-es intervallumot....
Ami nekem tetszik: az összeszerelés minősége: golf 16, corolla 15 :)


Egyébként az Astrának is 50 ezer a szervíz-intervalluma  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #590 Dátum: 2004.05.29 23:44:42 »
Gyerekek , ha az eredmény fordított lenne , és a Corolla nyert volna , vajon mi lenne a reakció ? Egy rakás "hát igen" meg még annál is több szmájli  :wink:  ... Persze föltéve , hogy nem tévedne ide véletlenül egy Golf-tulaj . Mert Ő aztán kapásból arról kezdene írogatni , hogy ezek a japcsik már a német autósújságokat is lefizették  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #591 Dátum: 2004.05.29 23:45:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként az Astrának is 50 ezer a szervíz-intervalluma  :!:

Igen, de  - legalábbis a benzineseknél - az olajcserét másképp hívják, hogy ne kelljen szerviznek hivni, így a szervizciklus hosszabbnak tűnik. Én akkor sem kockáztatnám, hogy 50e km-ig ne cseréljek olajat. Meg aztán baromira nem mindegy, hogy hogy mész 50e km-et. Fél év alatt zömmel autópályán, vagy 8 év alatt főképp rövid városi szakaszokban, mint én.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #592 Dátum: 2004.05.29 23:57:01 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként az Astrának is 50 ezer a szervíz-intervalluma  :!:

Igen, de  - legalábbis a benzineseknél - az olajcserét másképp hívják, hogy ne kelljen szerviznek hivni, így a szervizciklus hosszabbnak tűnik. Én akkor sem kockáztatnám, hogy 50e km-ig ne cseréljek olajat. Meg aztán baromira nem mindegy, hogy hogy mész 50e km-et. Fél év alatt zömmel autópályán, vagy 8 év alatt főképp rövid városi szakaszokban, mint én.


Mindegy . Nem ezen múlott . Hanem a hosszú fékúton , meg a kisebb helykínálaton és csomagtartón . Ezek 29 pont mínuszt jelentettek . Ha ezekben ugyanolyan jó a Corolla , mint a Golf , akkor kapásból a 3. helyen végez . Ami szép eredmény lett volna két vadonatúj modellel szemben . Egyébként szerintem így sincs miért szégyenkezni - a rugalmassági adatok pl. szenzációsak , nemcsak a Golfnál jobbak , hanem az összes többi konkurrensnél is - és a menetkényelmet meg a kidolgozási minőséget is meg lehet nézni  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #593 Dátum: 2004.05.30 00:00:13 »
Egyébként ha már dízel, hiányolom a CO-értéket, és pontszámát
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #594 Dátum: 2004.05.30 00:48:38 »
Idézetet írta: "music"
Egyébként ha már dízel, hiányolom a CO-értéket, és pontszámát


Az az "adó" címszó alatt kerül értékelésre , ugyanis Németo.ban a környezetvédelmi besorolás (Euro 3 , Euro 4) határozza meg , hogy mekkora adót kell fizetni  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #595 Dátum: 2004.05.30 00:53:02 »
Idézetet írta: "music"
Egyébként ha már dízel, hiányolom a CO-értéket, és pontszámát


Ja , megnéztem , van is itt egy érték : hogyaszondja CO2-kibocsátás , gramm/kilométerben megadva (nyilván van rá valami norma) . Golf esetében 135 , Corolla 151 g/km . A teszt legjobbja a Megane (119) , a leggyengébb az Almera (161 g/km) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #596 Dátum: 2004.05.30 02:07:50 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az az "adó" címszó alatt kerül értékelésre , ugyanis Németo.ban a környezetvédelmi besorolás (Euro 3 , Euro 4) határozza meg , hogy mekkora adót kell fizetni  :idea:

Igen, tudom, de az csak egy tól-ig érték.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #597 Dátum: 2004.05.30 02:08:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , megnéztem , van is itt egy érték : hogyaszondja CO2-kibocsátás , gramm/kilométerben megadva (nyilván van rá valami norma) . Golf esetében 135 , Corolla 151 g/km . A teszt legjobbja a Megane (119) , a leggyengébb az Almera (161 g/km) .

Na erre gondoltam. Azért ez jó nagy szórás :!:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #598 Dátum: 2004.05.30 07:45:26 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , megnéztem , van is itt egy érték : hogyaszondja CO2-kibocsátás , gramm/kilométerben megadva (nyilván van rá valami norma) . Golf esetében 135 , Corolla 151 g/km . A teszt legjobbja a Megane (119) , a leggyengébb az Almera (161 g/km) .

Na erre gondoltam. Azért ez jó nagy szórás :!:


Én nem nevezném annyira nagy szórásnak , ezek mind nagyon kis értékek  :) ... És a besorolásukra más tényezők is hatással lehetnek (pl. zajszint , gondolom) mert pl. a legalacsonyabb (119 g/km) kibocsátású Megane csak Euro 3-as , míg a 151 g/km kibocsátású Corolla Euro 4-es !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #599 Dátum: 2004.05.30 10:46:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én nem nevezném annyira nagy szórásnak , ezek mind nagyon kis értékek  :) ... És a besorolásukra más tényezők is hatással lehetnek (pl. zajszint , gondolom) mert pl. a legalacsonyabb (119 g/km) kibocsátású Megane csak Euro 3-as , míg a 151 g/km kibocsátású Corolla Euro 4-es !

Azért a 119 és a 161 közt 35% a különbség, az elég nagy. De az Euro3, már enyhít a dolgon.
music