Én cseréltettem olajat 2600 km-nél. Baja nem lett tőle, a tárcám lett egy kicsit könnyebb.
Tegnap járt le a gari a kocsimra, és meg is ejtettem a 45 ezres szervizt. 18357 Ft volt a 3 szűrő + munkadíj + 17094 az olaj. Kicsit nehezményeztem, hogy a vitt 4 liter olajból semmit nem adtak vissza, holott 3,7 liter megy elvileg bele. Mikor rákérdeztem azt mondták, hogy mindet beleöntötték, pedig úgy tudom, hogy túltölteni sem egészséges a motort. Ami viszont király volt, hogy ez alatt kipróbáltam egy 177 lovas Avensist, meg egy Priust!
Érdekes módon az Avensis nem ment úgy, ahogy vártam, nem éreztem azt a brutális tolást. Igaz, nagyon csendes, és ez sokat levesz a gyorsulásérzetből, mert a km-óra mutatója kúszott fölfele rendesen. Ami nem igazán tetszett, hogy a motoros ülést nem lehetett elég alacsonyra engedni, inkább csak a dőlését lehetett állítani. Ami pedig nagyon nem tetszett, hogy nagyon szűk a hely a gáz és fékpedál közt, és állandóan beleakadt a cipőm valamelyikbe. Ez szerintem biztonság szempontjából nagy hiányosság. A Mégane pedálrendje ugyanilyen. Egyébként persze nagyon ott van a kocsi.
A Prius meg inkább kuriózum, érdekes volt vezetni. Annak ellenére, hogy papíron hasonlóan megy az 1,6-os Corollához, én lomhábbnak éreztem, igaz, nem is nagyon gyilkoltam. Azért városi kolbászoláshoz elfogadnám, melengetné a szívem a tudat, hogy a pirosnál álldogálva semmit nem pufogok ki.