Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6041858 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #5625 Dátum: 2005.06.04 23:17:41 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez csak erre a Corollára igaz ? Mert a Camryben is van külső-belső keringtetés (igaz , nem gombos , hanem karos) , de szűrő tutira nincs  :roll: ... Kisebb tárgyak , pl. apró virágszirmok , ahogy bejutnak a szellőzésbe , már jönnek is be az utastérbe  :?

Akkoriban ez még nem volt automatikus.


Automatikus ? Úgy érted , nem szervomotor mozgatta (gombnyomásra) a levegő útját szabályozó szerkezetet , hanem manuálisan ment a dolog ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
fogyasztás
« Válasz #5626 Dátum: 2005.06.05 10:50:04 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "szazketto"
Nekem meg mar volt hogy egy teljes tank atlaga lett 10.9... ez van

Ekkora átlagot csak úgy tudok elképzelni, hogy mondjuk a németeknél folymatosan autópályázol mondjuk 600km-t, csak tankolni állsz meg és azért végig nyomod neki rendesen  :shock:


Ilyen módon használva kijönne több is , mint 10.9 ... Az AB-teszt szerint valami 14 liter volt az 1.6-os Corolla maximális fogyasztása , ez gyakorlatilag folyamatos végsebességet jelent . Hozzátenném , hogy ez nem kirívó , a többi 1.6-os konkurrens autónak is hasonló értékek jöttek ki - sőt . Én is nyelettem már be autópályán bőven 10 fölött a Carinával , nem nehéz , csak elég gyorsan kell menni hozzá  :roll:


A legmagasabb fogyasztást az autó nem a folyamatos autópályás végsebesség közeli állapotban produkálja. Sokkal többet eszik állandó padlógáz- padllófék üzemmódban.  Városban, vagy kicsit forgalmasabb közúton motortól függően akár 9-10 l-el is meg lehet dobni a fogyasztást. Persze ekkor nem csak a benzin fogy, hanem a fékbetétek, gumik, futómű is kevesebb mint fele annyit bir ki mint normál üzemeltetés esetén.  A Corolla 1,6  fogyasztása 18,6, illetve télen még több is lehet.

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #5627 Dátum: 2005.06.05 11:17:07 »
Szeva mozes!
Természetesen én is gratulálok az autódhoz! (üdv a táborban!)
Bejáratásról igen eltérőek a vélemények.Az igazság az,hogy az autót bejáratva kapod meg.Ennek ellenére én is kb.úgy 3000km-ig óvatosan (4000e.fölé nem forgatva) használtam....javaslom tedd te is ezt!A fékbetétek,féktárcsák ,váltó stb. szerintem ennyi kilóméter azért kell a tökéletes működéshez.
Bár a kereskedésben hozzátették,hogy nem kell járatni az autót.
5' - Corolla HB.  1.4 sol

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #5628 Dátum: 2005.06.05 12:41:42 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Automatikus? Úgy érted, nem szervomotor mozgatta (gombnyomásra) a levegő útját szabályozó szerkezetet, hanem manuálisan ment a dolog?

Nem, nem. Az nem volt automatikus, hogy pollenszűrő járt a külső-belső keringtetéshez. Ez kb. 15 éve terjedt el.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: fogyasztás
« Válasz #5629 Dátum: 2005.06.05 12:45:38 »
Idézetet írta: "Agyarka"
A legmagasabb fogyasztást az autó nem a folyamatos autópályás végsebesség közeli állapotban produkálja. Sokkal többet eszik állandó padlógáz- padllófék üzemmódban.  Városban, vagy kicsit forgalmasabb közúton motortól függően akár 9-10 l-el is meg lehet dobni a fogyasztást. Persze ekkor nem csak a benzin fogy, hanem a fékbetétek, gumik, futómű is kevesebb mint fele annyit bir ki mint normál üzemeltetés esetén.  A Corolla 1,6  fogyasztása 18,6, illetve télen még több is lehet.

Ez igaz, de azért a folyamatos padlógáz sem tartozik a pénztárcakímélő megoldások közé. Pláne nem végsebesség közelben, ahol a légellenállás erősen zabálja az üzemanyagot.
Az valóban igaz - volt is már róla szó - hogy adott átlagsebességen az egyenletes haladás a legtakarékosabb megoldás, az állandó gyorsítás-lassítás kerül sok benyába.
music     

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Re: bejáratás
« Válasz #5630 Dátum: 2005.06.05 12:46:46 »
Hogy mit érdemes átvételkor megnézni??

Talán a riasztót érdemes (ha kértél hozzá), a megrendelt opciók benne legyenek.Egyébként amit a skacok már leírtak;
a fejegység (fedcomp)fölötti rés ne legyen nagyobb 1-2 mm-nél.

Szerintem más baj nem lehet.
Ja és szerezz be egy a rendszámtábla rezgését megszüntető szigetelő csíkot,
amit rá tudsz ragasztani a rendszámtáblára. :thankyou:
5' - Corolla HB.  1.4 sol

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re: fogyasztás
« Válasz #5631 Dátum: 2005.06.05 12:57:46 »
Idézetet írta: "music"
...adott átlagsebességen az egyenletes haladás a legtakarékosabb megoldás, az állandó gyorsítás-lassítás kerül sok benyába.

Ez nem csak az autó motorokra igaz. MINDEN műszaki berendezés, tranzitórikus üzemben sokkal nagyobb energiát fogyaszt el, mint statikus működési pontban. Egy villamos motor felpögése közben is nagyobb az áramfelvétel mint amikor az állandó sebességet elérte (induláskor a csúcs, ezért használnak bizonyos típusoknál, un. indítókondenzátort, ami az induláshoz szükséges áramlöketet tudja biztosítani). Lásd pl ha sok fogyasztó megy a lakásban, a biztosíték a következő bekapcsolásakor üt ki, nem pedig amikor minden megy (hacsak nincs vmi hiba).

Ezért ajánlatos minél egyenletesebben vezetni is, ha az ember költségérzékeny. Persze ez pont a vezetésközbeni nagy vagányság ellen szól  :P de kinek mi a fontosabb.
Ja, és természetesen az energiafelvétellel arányosan van az eszközök kopása is.

mozes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: bejáratás
« Válasz #5632 Dátum: 2005.06.05 13:13:43 »
Idézetet írta: "Benedek"
Hogy mit érdemes átvételkor megnézni??

Talán a riasztót érdemes (ha kértél hozzá), a megrendelt opciók benne legyenek.Egyébként amit a skacok már leírtak;
a fejegység (fedcomp)fölötti rés ne legyen nagyobb 1-2 mm-nél.

Szerintem más baj nem lehet.
Ja és szerezz be egy a rendszámtábla rezgését megszüntető szigetelő csíkot,
amit rá tudsz ragasztani a rendszámtáblára. :thankyou:


robi!
Erről tudnál egy képet linkelni, hogy pontosan hol van ez a rés?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re: bejáratás
« Válasz #5633 Dátum: 2005.06.05 13:15:39 »
Idézetet írta: "mozes"
Idézetet írta: "Benedek"
Hogy mit érdemes átvételkor megnézni??

Talán a riasztót érdemes (ha kértél hozzá), a megrendelt opciók benne legyenek.Egyébként amit a skacok már leírtak;
a fejegység (fedcomp)fölötti rés ne legyen nagyobb 1-2 mm-nél.

Szerintem más baj nem lehet.
Ja és szerezz be egy a rendszámtábla rezgését megszüntető szigetelő csíkot,
amit rá tudsz ragasztani a rendszámtáblára. :thankyou:


robi!
Erről tudnál egy képet linkelni, hogy pontosan hol van ez a rés?

Én nem tudok, de talán Benedek tud  :wink: ha neki címezted a kérdést.

mozes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: bejáratás
« Válasz #5634 Dátum: 2005.06.05 13:18:44 »
Bocs Robi, Benedekre gondoltam! :oops:

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #5635 Dátum: 2005.06.05 13:50:00 »
szívesen,de nem tudom hogyan kell!
5' - Corolla HB.  1.4 sol

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #5636 Dátum: 2005.06.05 14:26:08 »
Na mégis sikerült megoldani.

Na itt a kép.

Az én autommal nem voltak gondok,csak tippelni tudtam hogy hol lehetett ez a hiba amit a srácok leírtak.
Véleményem szerint ezt a két helyet (rést) érdemes megnézni.


Az URL címet lerövidítettem egy kicsit. Misi.
5' - Corolla HB.  1.4 sol

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #5637 Dátum: 2005.06.05 20:56:34 »
Sziasztok

Kérdésem lenne elsősorban azokhoz, akiknek Corolla Wagon-juk van.
Mivel apámék mostanában sokat cipekedtek futóval költözködés miatt, feltűnt neki, hogy nagyon leül a kocsi a hátsó keréknél.
Most 7végén megnéztem és megmértem.
Terhelés nélkül és terhelve néztem.
A terhelés egy pontosan 70kg-os ember jelentette, aki nyitott csominál beült a csomagtartóba.
És az az érdeked, hogy a 70 kg-tól a hátsó keréknél 7 cm-t sülyed a kaszni.
Nem sok ez egy kicsit?
Ráadásul 2 db 50 kg-os cementeszsákkal a hátsó keréknél a kaszni pereme majdnem egy vonalban van a kerék futófelületével. Semmi nincs cserélve, minded gyári.

Ha esetleg valaki meg tudná nézni azt megköszönném.
Illetve szerintetek ez normális?
Nem kellene megnézetnie?

köszi
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #5638 Dátum: 2005.06.05 22:18:33 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Sziasztok

Kérdésem lenne elsősorban azokhoz, akiknek Corolla Wagon-juk van.
Mivel apámék mostanában sokat cipekedtek futóval költözködés miatt, feltűnt neki, hogy nagyon leül a kocsi a hátsó keréknél.
Most 7végén megnéztem és megmértem.
Terhelés nélkül és terhelve néztem.
A terhelés egy pontosan 70kg-os ember jelentette, aki nyitott csominál beült a csomagtartóba.
És az az érdeked, hogy a 70 kg-tól a hátsó keréknél 7 cm-t sülyed a kaszni.
Nem sok ez egy kicsit?
Ráadásul 2 db 50 kg-os cementeszsákkal a hátsó keréknél a kaszni pereme majdnem egy vonalban van a kerék futófelületével. Semmi nincs cserélve, minded gyári.

Ha esetleg valaki meg tudná nézni azt megköszönném.
Illetve szerintetek ez normális?
Nem kellene megnézetnie?

köszi


Igazából semmi érdemlegeset nem tudok erre mondani, de szerintem az a 7 centi az tényleg sok...
Xanyi

mozes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #5639 Dátum: 2005.06.05 23:06:15 »
Idézetet írta: "Benedek"
Na mégis sikerült megoldani.

Na itt a kép.

Az én autommal nem voltak gondok,csak tippelni tudtam hogy hol lehetett ez a hiba amit a srácok leírtak.
Véleményem szerint ezt a két helyet (rést) érdemes megnézni.


Az URL címet lerövidítettem egy kicsit. Misi.

Köszi!