Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5865795 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30015 Dátum: 2023.09.30 21:08:45 »
Köszönöm @bepi81.

Figyelni fogom, de eddig nem volt jele olajfogyàsnak, és a szelepfedéltömités-gonddal kapcsolatos màs tüneteket se tapasztaltam egyelöre.

Az vajon nem okozhatja, hogy a legutobbi olajcserénél valamivel több olaj került a motorba?

Ha mégis cserélni kellene a szelepfedél tömitést, az mennyire maceràs beavatkozàs?
« Utoljára szerkesztve: 2023.09.30 21:12:22 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30016 Dátum: 2023.09.30 21:42:00 »
Köszönöm @bepi81.

Figyelni fogom, de eddig nem volt jele olajfogyàsnak, és a szelepfedéltömités-gonddal kapcsolatos màs tüneteket se tapasztaltam egyelöre.

Az vajon nem okozhatja, hogy a legutobbi olajcserénél valamivel több olaj került a motorba?

Ha mégis cserélni kellene a szelepfedél tömitést, az mennyire maceràs beavatkozàs?
Egy 17 éves autónak nem felróható hiba egy szelepfedél tömítés csere. Gyorsan megvan és nem drága belőle a gyári sem, egy Victor Reinz is jó választás évekre.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30017 Dátum: 2023.10.01 01:04:42 »
Köszönöm @bepi81 a tippet a tömités màrkàjàt illetöen is.

Akkor ez a helyzet inkàbb a szelepfedél tömités elavulàsàsnak szàmlàjàra irhato, mintsem a tùltöltött olajmennyiségre?
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.01 01:06:27 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

chilly

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30018 Dátum: 2023.12.14 02:15:25 »
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kivitelezhető-e egy tk-ra tört Corollánál, melynek megsérült az alváza, a nyúlványok, meg elől a hűtőig minden, hogy vennék egy donor Corollát és áttetetném az enyémből a motort és az automata váltót?
Ésszerű keretek közt érdemes-e ezzel foglalkozni, vagy inkább hagyjam veszni az autót?
'03 Corolla 1.6 VVTi Aut

gocsi79

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30019 Dátum: 2023.12.14 15:58:41 »
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Adott egy 2004 1.4 benzines Corolla kombi.
Már jó ideje nálam van, mindig szervizelve van amikor szükséges.
A problémám a következő: reggel, de igazából mindig simán elindul, nem kell köszörülni. Elmentem vásárolni vele, majd a parkolóban alig akart
elindulni csak próbáltam, majd elindult. Adtam egy kis gázt is.
Ezt most a héten másodszor játszotta el. Utána még elmentem másik helyre is, ott beindult egyből.
Korábban is csinált már ilyet, de nem sűrűn. Az akku 1 éves, a gyertyákat kb 2-3 éve cserélték.
Volt már korábban ezzel szervizben, de ott persze nem találták meg az okát, ott lett hagyva reggelre, hogy hidegen megnézzék, de semmi.
Azt sem mondhatom, hogy csak rövidtávon van használva, mert az utóbbi időben hetente 2x kb 200 km-t mentem vele. 
Nem tudom, hogy valaki találkozott már-e ezzel a problémával? Van valami ötlet, hogy mi lehet a gond?
Korábban egy Suzuki Swiftem volt és ott is előfordult ez a probléma. :)
Előre is köszönöm a segítséget.

konyok

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30020 Dátum: 2023.12.18 18:44:29 »
Helló Mindenkinek!

A probléma egy 2003-as Corolla kombi 1.4vvti-vel van. Pontosabban a probléma az óracsoport mutatóin jelentkezik. Amikor beindítom az autót (akár hidegen, akár melegen) minden mutató normális értékeket mutat. Ez lehet több perc is, semmi jelenség. Amint elindulok és gázt adok, vagy csak egy helyben állva megpöccintem a gázpedált, a műszerek kilengenek, majd leesnek alaphelyzetre (olyan mint ha elvenné az óracsoporttól a feszültséget valami), majd 1-2 másodperc múlva újra normál pozícióba állnak. A következő gázadásnál ez ismétlődik. Aztán később annyival bonyolódik, hogy a műszerek nem térnek vissza alaphelyzetre, hanem random megállnak valahol, és onnan lengenek ki. Ez addig fokozódik, hogy a vízhőfokjelző mutatója akár képes össze akadni a fordulatszámjelző mutatóval, a benzinszintjelző pedig a Km/h skálán a 200-as osztásig is kileng. Van olyan is, hogy egy helyben állva, a gázpedált nyomkodva 220Km/h-val "megyek".  :D Még egy fontos dolog! Amikor leesnek a mutatók alapra, akkor bedadog a motor. Olyan mintha kimaradna a gyújtás, egyes hengerekben. Minden jelenség megszűnik, ha leállítom a motort. Újraindítással minden kezdődik elölről.
Amit eddig csináltam:
Az összes kaszni-negatív saru összeköttetést szétszedtem, megcsiszoltam, kontakt zsírral összeraktam.
A generátor töltést megmértem 14,4V
Az akku 2 éves, nem merült, a töltést veszi. Saruk lekezelve.
Itt megállt a tudományom. Van esetleg valami ötletetek, tanácsotok?  :helpsmilie:
Előre is köszönöm.
Tibi
Ui: a csatolt kép 10km megtétele után készült, alapjáraton.
« Utoljára szerkesztve: 2023.12.18 18:51:54 írta konyok »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30021 Dátum: 2023.12.18 19:16:52 »
Szia!

Óracsoport csatlakozóit tisztítottad már?
Gondolom a gázpedál elektromos, annak a csatlakozóját is?

konyok

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30022 Dátum: 2023.12.18 21:31:26 »
Szia!

Óracsoport csatlakozóit tisztítottad már?
Gondolom a gázpedál elektromos, annak a csatlakozóját is?

Szia!

Az óracsoport csatlakozóit még nem tisztítottam. Ilyen hibát csinálhat egy csatlakozó?  :hmmmm:
A gázpedál bovdenes.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30023 Dátum: 2023.12.19 07:43:37 »
Szia!

Szerintem igen, bár csak azt tudom tanácsolni, amit én megnéznék az enyémen hasonló helyzetben.
Akár motortérben való jeladónál való kontaktprobléma is lehet ennyi eséllyel, nálam is már onnan jön elektromosan minden jel (sebesség, fordulat,...).
Egy próbát megér, lehet még videót is találsz hozzá  :hmmmm:

konyok

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30024 Dátum: 2023.12.19 13:25:54 »
Szia!

Köszönöm a tanácsot, nekiveselkedek...

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30025 Dátum: 2023.12.19 16:28:56 »
Olvastam olyan esetet, hogy ilyen óracsoport megbolondulást tudott okozni gyűjtótrafó hiba is.

konyok

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30026 Dátum: 2023.12.19 17:11:21 »
87e km van a gyújtótrafókban. Nem tudom, hogy ez sok, vagy kevés. Amúgy én is gondolkodtam ezen, hogy a nagyfesz bezavarhat, de a gyújtósor felé nem mennek egyéb kábelek, vezetékek. Ettől még persze... :hmmmm: Meg ugye ledadog a motor amikor a műszerek összekócolódnak. De, hogy ez a két dolog, hogy jön létre együtt... :wacko:

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30027 Dátum: 2023.12.19 17:28:18 »
Nekem 70e km volt az autóban, amikor megdöglött az első (gyári) gyújtótrafó.
A motor dadogásnak és a műszerek megzavarodásának lehet egy közös kiváltója, amire a hibás gyújtótrafó akár válasz is lehet.
Ha a hiba konzekvensen mindig jelen van, akkor egy csere trafóval végig lehetne cserélgetni a 4 mostani trafót és ha valamelyiknél megszűnik a hiba, akkor jó eséllyel megvan a bűnös.

konyok

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30028 Dátum: 2023.12.19 18:00:28 »
Akkor ezt is kipróbálom. Bár nem tudom honnan veszek egy jó kölcsön trafót. Azt hiszem ez már csak jövőre fog összejönni.
Köszi az ötleteket.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #30029 Dátum: 2023.12.19 19:18:26 »
Olvastam olyan esetet, hogy ilyen óracsoport megbolondulást tudott okozni gyűjtótrafó hiba is.
Igen, ez logikus. Ilyen hibánál gondolom van hibakód is, nem?