Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5849038 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29820 Dátum: 2020.08.20 09:52:13 »
Kb 2 hónapja ütemesen búg a váltóm/E120/. Szervizben azt mondták hogy a differenciál búg. Valakinek volt-e hasonló gondja? Mi lehet a megoldás? Köszi.
Szia!

Ha nem tévedek, ez a sorozat váltócsapágyas hibára hajlamos, azt sajnos nem tudom, hogy melyik csapágyak az érintettek.
Mondi csináltatta meg egyszer az övét több éve, olyan 120 ezres számlára emlékszem  :hmmmm: Esetleg keress vissza a hozzászólásaira.
Váltóolajat szoktál rendszeresen cserélni benne?

negist

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29821 Dátum: 2020.08.20 10:30:19 »
Fél éve van nálam az autó, az előző tulaj mondása szerint 104 ezernél cserélte. Most 150 ezer van benne.

géza báttya

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29822 Dátum: 2020.10.31 17:50:45 »
Sziaztok üdv mindenkinek.Segitségeteket kérném! a jobb első kerékoldali féltengely csuklom cserés lett lebontottam de nem tudom levenni .hogyan kell? köszönöm a válaszokat.további jo munkát.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29823 Dátum: 2020.10.31 19:51:11 »
Sziaztok üdv mindenkinek.Segitségeteket kérném! a jobb első kerékoldali féltengely csuklom cserés lett lebontottam de nem tudom levenni .hogyan kell? köszönöm a válaszokat.további jo munkát.

Szia!

Nekem sem jött le sem a Carináéról, sem a Marutiéról. Egy rugós gyűrű pattan be a tengelyen és az agyban levő hornyok közé, több videón megütögetik finoman és lejön, de nálam egyszer sem jött be, féltengelycsukló lehúzóval sem.
Sarokcsiszolóval vágtam le, először a külső részt, utána a belsőnél kell vigyázni, hogy ne vágjon bele az ember a tengelybe. Amikor bevágtam a tengelyig kb. fél milliméterre kétoldalt szemben (tengelyirányban), utána hidegvágóval le tudtam repeszteni a tengelyről. Kell figyelni, mert bordás ugye.
Előtte nézd meg, hogyan volt fent a csukló, mert futnia kell a belső csuklóval, érdemes megjelölni az egyik golyó pozícióját a tengelyen.
Kint van az egész féltengely? Akkor könnyebb megoldani, én szenvedtem vele, mert nem akartam kivenni a váltóból.
Ha a korong pont golyót fog, az érdekes érzés lesz, a golyó szerintem simán 100.000-rel forog majd a helyén és olyan, mintha nem vinné a gép az anyagot... Óvatosan kell, az a lényeg, kesztyű-szemüveg. Gyakorlatilag egy hámozás...
Összerakás előtt érdemes megnézni a tengelyt, mennyire lett megnyomorgatva, esetleg kell-e reszelni kicsit a bordákon? Aztán a zsírral meg kell tölteni a csuklót (mindet jó belenyomni, ha nem fér a csuklóba mozgatásokkal bedolgozva sem, akkor a porvédőbe, ilyen leírást is láttam), tengelyre rátenni a gumi porvédőt (elég nagy gáz, ha lemarad!) és az új rugalmas gyűrűt, majd összeütni a kettőt a megjelölt pozícióban. Porvédőt gyűrűkkel rögzíteni kell, gyűrűösszehúzó fogó jól jön. Ha nem vagy messze Pécstől, kölcsön tudom adni kis időre a csukló lehúzót meg a gyűrűösszehúzót is. Marutinál még nem volt fogóm, ott kötegelővel rögzítettem a porvédőt, hála Istennek úgy is jó volt :)
Lehetőleg ott, ahol rögzíteni kell a gumit, ott ne legyen zsíros sem a fém, sem a gumi.
« Utoljára szerkesztve: 2020.10.31 20:13:52 írta vd1234 »

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29824 Dátum: 2020.10.31 21:05:12 »
Sziasztok
A segítségét kérném facelift ELŐTTI E12 tulajdonosoktól arról, hogy ezekben volt-e eredetileg ülésfoglaltság érzékelő és a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető hangjelzés? Mert egy kedves ismerősöm nemrégen vett egy ilyen autót, japán gyártású és sem azt nem jelezni, hogy ül-e bárki bármelyik első ülésben, sem azt, hogy ha nem csatolod be az övet, akkor sípolna, mint az én faceliftes E12esem.
Előre is köszönöm a segítségeteket!

géza báttya

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29825 Dátum: 2020.11.01 08:32:59 »
Köszönöm a választ sokat segitettél .További jo munkát és kitartást.

Icebird

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29826 Dátum: 2020.11.01 14:31:32 »
Sziasztok!
Adott egy Corolla E12 1.4 amiben sima szivargyújtó konzolt ülésfűtéses kapcsolóval ellátottra cseréltem, mivel gyárilag alatta a kapcsolóhoz bekötő kábel kivezetés biztosított, ezen kivül a 2 első ülésig és alá behúzótt füttéspadhoz kábel. A rendszerhez tartozó biztosíték megvan a kormánytól balra található biztosíték házban, viszont a relé ami állítólag a kalaptartó mögött kapna helyet, az hiányzik. Én csak egy különálló kábelt találtam amit egyelőre fogalmam sincs 2 relével, csatlakozó és relé fogadó aljzat nélkül hogy tudnám összehozni, ha egyáltalán ide való, bár valamiféle kapcsolatot lehet mérni a különálló csatlakozó és az ülésfűtés kapcsoló csatlakozó közt. Tudna ebben valaki segíteni, vagy már csak azzal hogy akinél E12-es amiben eleve bent van az ülésfűtés, az adott rész miképp néz ki?

anniston

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29827 Dátum: 2020.11.08 23:12:34 »
Sziasztok!
Kuplung csere előtt áll az autóm, kinéztem két márkát luk,és sachs . A kettő között van egy pici árkülönbség.
Szerintetek van értelme megvenni a drágább sachs-ot? Mik a tapasztalatok?

kerjan

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29828 Dátum: 2020.11.09 18:43:08 »
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 2005-ös 1.6 VVTI ( E120 ) Corollát.A hűtőviz a kiegyenlítő tartály minimum szintje felett van minimálisan tehát kellene rá öntenem.
Viszont néztem a kiegyenlítő tartály kupakját nem lehet letekerni csak elfordítani jobra illetve balra is.Egyszerüen pattintsam le róla vagy más módon kell
utántölteni a hűtővizet?

kattkat

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29829 Dátum: 2020.11.10 16:27:33 »
Sziasztok!
Egy Toyota Corolla 1,4 Linea Terrám van és nemrég kigyulladt a Check Engine piktogramm. Kiolvastattam a hibakódot: P0170
Volt már valakinek ilyesmi?
Persze utána olvasgattam, mert google a barátom, csak érdekel, hogy akinek volt már ezzel dolga, ott mi volt a gond?
Szerelőt tudtok ajánlani 21.ker. közelében, aki tényleg lelkiismeretes és nem feltétlenül csak a lehúzásra megy?
Köszi előre is!

Gumesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29830 Dátum: 2020.11.11 01:06:01 »
Sziasztok!
Kérem segítsen aki tud és jártas a témában!
2007-es Aurisom elektromos szervókormány elektronikája/vezérlője tönkrement. Van a családban egy E15 Corolla azonos évjáratú 1.4 vvti, abból kiszereltem (próbaképpen) azzal hibátlanul működik.
A gyári cikkszáma 89650-02390. A Corolláé 89650-12240.
Nagyon boldog lennék ha valaki tudna valamilyen megoldást, javítás is érdekel, netán egy elfekvőben lévő darabot megvennék  :D
Eddig nem tudtam szerezni és minden nap használom az autót. Lassan Popeye-karom lesz...

Előre is köszönöm!

Icebird

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29831 Dátum: 2020.11.18 17:10:47 »
Sziasztok!
Adott egy Corolla E12 1.4 amiben sima szivargyújtó konzolt ülésfűtéses kapcsolóval ellátottra cseréltem, mivel gyárilag alatta a kapcsolóhoz bekötő kábel kivezetés biztosított, ezen kivül a 2 első ülésig és alá behúzótt füttéspadhoz kábel. A rendszerhez tartozó biztosíték megvan a kormánytól balra található biztosíték házban, viszont a relé ami állítólag a kalaptartó mögött kapna helyet, az hiányzik. Én csak egy különálló kábelt találtam amit egyelőre fogalmam sincs 2 relével, csatlakozó és relé fogadó aljzat nélkül hogy tudnám összehozni, ha egyáltalán ide való, bár valamiféle kapcsolatot lehet mérni a különálló csatlakozó és az ülésfűtés kapcsoló csatlakozó közt. Tudna ebben valaki segíteni, vagy már csak azzal hogy akinél E12-es amiben eleve bent van az ülésfűtés, az adott rész miképp néz ki?


Sikerült megoldanom!
A kesztyűtartót kiszedve felül van a fehér doboz mellett a drapp színű relé tartó, bele egy 4 pines relé és működik.

csaba007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29832 Dátum: 2020.12.22 19:38:47 »
Sziasztok,
2020 novemberi az Új Corollám (nincs benne navi, a kereskedő nem ajánlott, hiszen minek adjak ki  majd 800€-t egy navira, ha van AA vagy carplay.. Mivel androidos telóm van, így az AA-t használom. A Navigációra vagyok "ráizgulva", sajnos nekem sem a Google Maps és a Waze sem jön be. kipróbáltam a TOMTOM-t, a Here wego-, de nekem kritikán aluliak.... Sygic béta verziót "tesztelek" de ez sem tökéletes. Lényeg, hogy az IGO-t szeretném valahogy megjelentetni a kijelzőn. A hangutasításokkal nincs gond az megy, de azért jó lenne néha látni a térképet is.( Tudom, hogy az AA -illetve a Google-  nem engedi, így az lenne a kérdésem, hogy tudnám megoldani, hogy megjelenjen az IGO térkép a kijelzőn?  öcsémnek (chevyje van és ezt írta: "...Nekem Android rendszer fut a fejegységen. Oda van feltelepítve. Csak netet adok neki wifin keresztül a valós idejű információkért..."
A másik kérdésem, hogy a Carplay támogatja az IGO-t?

chilly

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29833 Dátum: 2020.12.27 10:56:11 »
Sziasztok!
Segítségre, tanácsra lenne szükségem...
Karácsony napján mentem le vidékre autópályán, amikor elkezdett villogni az olajnyomás visszajelzőm. Lementem egy benzinkútra, megnéztem az olajszintet, de nem láttam konkrétan a nívópálcán a jelzést - amit azért furcsállottam, mert december 9-én volt olajcserén (meg az összes velejáró kiegészítő cseréjén) az autó. Azért vettem bele 1 liter olajat és beletöltöttem. Újra elindultam és kb 2 km megtétele után, ismét kivillant az olajnyomás visszajelzője, majd világított folyamatosan. Úgy gondoltam, hogy a következő benzinkútnál megállok és feltöltöm még olajjal. De erre már nem volt módom, mert kb még 2 km után felvillant a check engine lámpája és leállt a motor. Újra már nem tudtam beindítani. Innen már nem részletezem, az lett a vége, hogy trélert hívtam és az hazavitte az autót.
Ma megnézte egy autószerelő és azt mondta, hogy mivel indításkor a szijjjat meghajtja, de a motor maga nem pörög fel, ezért valószínűleg a vezérműlánc szakadt el.
Az autóban egyébként 180 ekm van (Toyota Corolla 1.6 vvti aut).
Amikor rákérdeztem tőle, hogy az olajnyomás visszajelzőnek volt-e köze a történtekhez, azt mondta szerinte független a láncszakadástól.
Két kérdésem lenne: Hozzávetőlegesen mennyibe kerülhet a javítás (anyag + munkadíj)? Érdemes-e párszáz ezer forintot rákölteni egy 17 éves autóra? Hibakód olvasáskor látható-e a vezérműlánc hibája?
Köszönöm, ha tudtok segíteni!
'03 Corolla 1.6 VVTi Aut

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29834 Dátum: 2020.12.27 16:32:18 »
Szia.Legjobban egy komplett motorcserèvel jàrsz.Nem volt benne olaj,megszorult a vez tengely eltèpte a làncot.Üdv