Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5809901 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29805 Dátum: 2020.08.08 17:48:31 »
Ès a levègèn kuplung szett csere javasolt.Elkopott

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29806 Dátum: 2020.08.08 17:49:28 »
Miből gondolod ezt?
Amióta én megzsíroztam, már évek teltek el és legalább húszezer km, most sem csúszik meg a kuplung.
« Utoljára szerkesztve: 2020.08.08 17:51:34 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29807 Dátum: 2020.08.08 20:45:24 »
Ès a levègèn kuplung szett csere javasolt.Elkopott
Nem-nem. Hallgass a tanácsra: a fékfolyadék csere a kuplungnál nagy valószínűséggel megoldja a gondod.

Adalac

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29808 Dátum: 2020.08.09 06:00:59 »
Szia!

Remélem nem nagyon más, mint a Carináé, én azt írom le, szerintem nézd meg, hátha előrébb leszel:
1. A kuplung hidraulikus, és benne levő fékfolyadékot pár évente cserélni kell (talán 2 vagy 4, most fejből nem tudom), utána sokszor rendesen lehet érezni, hogy könnyebben működik. Ha a cseréhez kell segítség, akkor szólj és leírom. Nálam DOT4 fékfolyadék kell bele, két emberes, a munkahengeren ott a légtelenítő, azon jön le.
2. A kuplungházon ott, ahol a munkahenger nyomja a kinyomóvillát, van egy gumiharang. Azt félrehúzva lehet látni, hogy a kinyomóvillán a házon belül van egy mélyedés, amibe beleül egy gömbfejű csavar kb. a villa közepén (31236B a rajzon). A kettő között kell érzéssel gépzsírral megkenni (nem sokkal!), mert ha itt száraz, akkor egyrészt hallatszik is működtetéskor, másrészt darabos a kuplung működése, nálam is volt ilyen hibajelenség, nem lehetett érzéssel csúsztatni a kuplungot. Mióta egyszer sikerült jól megkenni, azóta semmi ilyesmi nincsen hála Istennek. Tehát a gumiharang félrehúzva, a villa tetejével vissza lehet nyomni a munkahengert, és akkor eltávolodik a gömbfejű csavartól a villa és meg lehet zsírozni.



Köszönöm a választ.

Ha leírnád hogyan kell a fékfolyadékot cserélni azt megköszönném. Ha nem bonyolult akkor megcsinálom otthon. Utána nézek, hogy milyen olaj kell bele.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29809 Dátum: 2020.08.09 07:34:43 »


Köszönöm a választ.

Ha leírnád hogyan kell a fékfolyadékot cserélni azt megköszönném. Ha nem bonyolult akkor megcsinálom otthon. Utána nézek, hogy milyen olaj kell bele.


Szívesen.

Azt írom, le, itt hogy szoktuk csinálni:
Szükséges eszközök:
- olyan átmérőjű átlátszó/áttetsző tömlő, amit a légtelenítőszelepre elég szorosan lehet ráhúzni ahhoz, hogy tömítsen. Kb. fél méter elég.
- kisebb üveg edény, pl. bébiételes üveg
- kulcs a légtelenítőhöz. Ha nehezen indul, akkor dugókulcs, különben villás/csillagvillás kell, hogy a tömlő is rajta lehessen húzás közben.
- fékfolyadék
Menete:
1. Egy segítő beül a kocsiba, ő fogja nyomkodni/tartani a kuplungpedált, a cserét végző kérésének megfelelően. Kuplung hidraulikatartály fedelének eltávolítása.
2. Légtelenítőszelep meglazítása egy kicsit, ha villással nehezen megy, akkor a dugókulccsal. Utána villással is kezelhető általában. Túlságosan nem szabad kitekerni, mert a folyadék akkor nemcsak a tömlőn fog folyni, hanem mindenhol. A fékfolyadék agresszív anyag, a fényezést is felmarhatja, gumikesztyű, munkavédelmi használata szemüveg célszerű! A régi fékfolyadékot veszélyes hulladék kezelésével foglalkozó céghez kell vinni (én Pécsen meg tudom mondani, hol van ilyen, máshol sajnos nem).
3. Tömlő ráhúzása a szelepre, másik vége az üveg aljára.
4. Segítő óvatosan nekiáll pumpálni a pedált, ezzel a régi folyadék a tömlőn át ütemesen az üvegben jut. A tömlő vége mindig legyen a folyadékban. Közben figyelni kell a tartályt, amíg a fékfolyadék éppen kiürül belőle, ekkor a segítő megáll a pumpálással, és most kell beletölteni a friss folyadékot, a maximumig. Ezt a segítő is megteheti, majd visszaül. Ha a tartály nem ürül ki úgy, hogy levegő jusson belőle az alatta levő rendszerbe, akkor nem lesz levegős semmi, tehát ha jól csináljátok, akkor légteleníteni sem kell.
4. A segítő folytatja a pumpálást, hogy a lejjebb levő régi fékfolyadék is kiürüljön, közben felülről már megy bele a friss. Ezt addig kell folytatni, amíg az átlátszó tömlőn látszik, hogy a régi sötét folyadék helyett már a világos friss jön ki. Ezután 1-2 pumpálás, és oké. Figyelni kell a tartályra,hogy ne ürüljön ki!
5. Ha úgy döntesz, hogy kész, akkor a segítő az utolsó pedálnyomásnál ne engedje vissza a kuplungot: olyan, mint a fék légtelenítésénél, most kell visszazárni a légtelenítőszelepet. A segítő próbálja ki, jól működik-e a kuplung? Ha nem, akkor légtelenítés: pumpálás, tömlőn légbuborék figyelés, stb.
6. Ha kész, akkor a tömlő, üveg eltávolítása. Légtelenítőszelep újbóli biztos, de érzéssel való meghúzása, ne eresszen, de ne is tépd bele. Pár nap múlva érdemes ránézni, nem folyik-e a folyadék? Kuplung tartályát feltölteni max-ig.
7. Öröm, boldogság, legközelebbi csere időpontjának feljegyzése :)

Kapkodni felesleges, mivel nem nagy munka, ezért sok időt nem lehet spórolni vele. Fő a biztonság.

Adalac

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29810 Dátum: 2020.08.09 07:45:31 »
Köszönöm. Ezt meg tudjuk csinálni. Tényleg nem bonyolult.  :yes:

Remélem megoldja a problémát. Majd leírom, hogy változott-e a helyzet.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29811 Dátum: 2020.08.09 07:56:57 »
Szívesen!
Kb. tovább tartott leírni, mint megcsinálni :D
Ha nem jön be, akkor a zsírzás sem túl nehéz, kis ügyességgel  :) Ha nyikorog, akkor nem lehet megúszni.
Jó munkát!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29813 Dátum: 2020.08.09 11:49:27 »
Köszönöm. Ezt meg tudjuk csinálni. Tényleg nem bonyolult.  :yes:

Remélem megoldja a problémát. Majd leírom, hogy változott-e a helyzet.
Mozgóképes segítség hozzá:
www.youtube.com/watch?v=EGCDQMYmSlY

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29814 Dátum: 2020.08.09 13:42:13 »
Hasznosak ezek a videók  :yes:
Itt lehet egy közös tartály van a féknek meg a kuplungnak, bár csak egyszer néztem meg.
Azért én szeretem leengedni a tartály aljáig a régit és utána rátölteni az újat, mert nem szeretem, ha marad régi az újban, de lehet, hogy ez egy rigolyám... mindenesetre amíg tudom, így csinálom  :)
Kezdetben meg azért nem töltök semmit az üvegbe, mert úgyis feltelik a régivel a cső, meg az edény alja is, csak pocsékolom a friss folyadékot, és ezt jóval egyszerűbb amúgy is légteleníteni, mint a féket  :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29815 Dátum: 2020.08.09 14:43:41 »
Ez valóban nem Toyota, de az eljárást lényegét jól szemlélteti. Még egy jutott eszembe az 5. pontod kapcsán:
5. Ha úgy döntesz, hogy kész, akkor a segítő az utolsó pedálnyomásnál ne engedje vissza a kuplungot: olyan, mint a fék légtelenítésénél, most kell visszazárni a légtelenítőszelepet. A segítő próbálja ki, jól működik-e a kuplung? Ha nem, akkor légtelenítés: pumpálás, tömlőn légbuborék figyelés, stb.
Légtelenítéshez az alábbi eljárás is javasolt - mert, mint ahogy elhangzik, gyakran a mellékhengerbe szorul levegő -: kinyomott pedálnál, kicsit megnyitott szelepnél vissza kell tolni a rudat (akár a kinyomóvilla segítségével), így légteleníthető maga a henger:
www.youtube.com/watch?v=uj1dMdYgRK4
Én úgy szoktam légteleníteni, hogy a mipolán cső végét a tartályba vezetem, és egyszerűen átpumpálom a folyadékot, közben szemmel látható az eredmény, és nincs folyadékveszteség  :otlet:

Adalac

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29816 Dátum: 2020.08.09 18:04:38 »
Megtörtént az olajcsere.
Hát ég és föld a különbség. Most nagyon finoman lehet csúsztatni, szinte gázt se kell adni és úgy is elindul.
Teljesen sötétbarna, majdnem fekete volt az olaj benne, és volt a tartályban ilyen olajsár szerű nagyon sűrű valami is. Jól átmostuk a friss olajjal, úgyhogy most nagyon finoman működik.
Nem lett puhább a pedál, szerintem ilyen erős a rugó ami visszalöki, de egész más vezetni.
DOT4 olaj került bele végül.

Köszönöm a szakszerű segítséget.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29817 Dátum: 2020.08.11 08:53:19 »
Örülök, hála Istennek  :clap:
A fékfolyadékot szoktad cserélni (a féknél) ?

Adalac

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29818 Dátum: 2020.08.12 07:52:17 »
Tervben van az is. kb 1 hónapja vettem az autót. Még most lesz szerviz rajta. A fékeit kell rendbe rakni, mert állt pár hónapot. A fékolaj is le lesz cserélve. Meg a hátsó stabilizátorokat kell kicserélni, illetve egy szelepfedél tömítés kell hozzá. Ennyit mondott a szerelő. De majd kiderül, hogy mi kell még ha ott lesz és megbontja.

negist

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29819 Dátum: 2020.08.20 09:30:48 »
Kb 2 hónapja ütemesen búg a váltóm/E120/. Szervizben azt mondták hogy a differenciál búg. Valakinek volt-e hasonló gondja? Mi lehet a megoldás? Köszi.