Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5849370 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29730 Dátum: 2020.03.10 18:46:26 »
Ha az első szonda rosszat mér, és ezért rádúsít a motorvezérlő a keverékre, akkor nő a fogyasztás. A több üzemanyag miatt tökéletlenebb az égés, nyomja tele szeméttel a katalizátort, ami meg nem bír vele, és ezt jelzi a hátsó szonda. Ezt el tudom képzelni  :hmmmm:
Persze meg kellene tudni, hogy tényleg rossz-e az első szonda.

Na igen és itt kanyarodtunk vissza, hogy mit és hogyan mérjek egy Bosch EsiTronic műszerrel, hátha tudja valaki, mert potyára nem akarom cserélgetni a szondákat meg a katalizátort se piszkálnám, ha nem muszáj.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29731 Dátum: 2020.03.10 18:56:56 »
Ahhoz a műszerhez sajnos nem tudok hozzászólni, de egy jó leírás alapján anélkül is megoldható esetleg.
Az enyémhez van leírásom, hogyan kell mérni a lambdaszondát.
A 237. oldalon indul.
A tiédhez ha találnál hasonlót, akkor talán egy jobb (analóg) multiméter is elég lenne hozzá.
Itt vannak még, hátha.
Katalizátort egyelőre én sem gondolom rossznak, legvalószínűbb az első szonda. Motorolajfogyasztás nem magas esetleg?

Itt szépen mond pár okot a "Top Causes of P0420 in the Toyota Corolla" cím alatt, többek között a kipufogó tömítetlenséget, lambdaszonda hibát, stb. Lehet akár "motorhőmérséklet-szenzor" hiba is  :hmmmm: Talán ez még egy jobb eset volna.

Kíváncsiságból ránéztem: ha Denso DOX-0106 kell a katalizátor elé, az kb. 14000 HUF.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.10 19:08:32 írta vd1234 »

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29732 Dátum: 2020.03.10 22:28:02 »
Ahhoz a műszerhez sajnos nem tudok hozzászólni, de egy jó leírás alapján anélkül is megoldható esetleg.
Az enyémhez van leírásom, hogyan kell mérni a lambdaszondát.
A 237. oldalon indul.
A tiédhez ha találnál hasonlót, akkor talán egy jobb (analóg) multiméter is elég lenne hozzá.
Itt vannak még, hátha.
Katalizátort egyelőre én sem gondolom rossznak, legvalószínűbb az első szonda. Motorolajfogyasztás nem magas esetleg?

Itt szépen mond pár okot a "Top Causes of P0420 in the Toyota Corolla" cím alatt, többek között a kipufogó tömítetlenséget, lambdaszonda hibát, stb. Lehet akár "motorhőmérséklet-szenzor" hiba is  :hmmmm: Talán ez még egy jobb eset volna.

Kíváncsiságból ránéztem: ha Denso DOX-0106 kell a katalizátor elé, az kb. 14000 HUF.

Köszi... szerintem egy első lambda szondával kezdek. A motot hőfokom a műszer szerint most is pont annyi mint évekkel ezelőtt volt. Az olajat egyáltalán nem eszi, még a 245e km-es futásteljesítmény ellenére sem (a nálam töltött 180e km alatt csakis 5w30-as C3-as olajat kapott), a teljesítménye nem változott, most is fürge és húz ha odalépek, egyedül a fogyasztás nőtt meg és pont azóta, hogy az e10 belekerült.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29733 Dátum: 2020.03.11 08:01:59 »
Azt hiszem értem ezt az E10 dolgot, de ha nem tévedek, E10-zel felment nálad a fogyasztás, meg lett hibajelzés, ami E5-tel nem volt, de a fogyasztás megmaradt magasabbnak.
Sajnos az enyémmel több ok miattl nem tudom még egyértelműen megmondani, hogy emelkedett-e és mennyit az E10 óta (én azt tankolok) a fogyasztás. Szerintem valamennyit igen, de nem számottevő.
Viszont ahhoz, hogy erre jól ráálljon a motorvezérlő, biztos vagyok benne, hogy kell a koppszenzor jele: az előgyújtást el kell vinni az E5-höz képest, ha nem tévedek, nagyobb előgyújtás kell. Tehát az első lambdaszonda mellett ez is hibalehetőség (bár nem túl valószínű szerintem).
Ezeknél gondolom már nem lehet állítani az alapelőgyújtást, vagy igen? 

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29734 Dátum: 2020.03.11 08:38:15 »
Azt hiszem értem ezt az E10 dolgot, de ha nem tévedek, E10-zel felment nálad a fogyasztás, meg lett hibajelzés, ami E5-tel nem volt, de a fogyasztás megmaradt magasabbnak.
Sajnos az enyémmel több ok miattl nem tudom még egyértelműen megmondani, hogy emelkedett-e és mennyit az E10 óta (én azt tankolok) a fogyasztás. Szerintem valamennyit igen, de nem számottevő.
Viszont ahhoz, hogy erre jól ráálljon a motorvezérlő, biztos vagyok benne, hogy kell a koppszenzor jele: az előgyújtást el kell vinni az E5-höz képest, ha nem tévedek, nagyobb előgyújtás kell. Tehát az első lambdaszonda mellett ez is hibalehetőség (bár nem túl valószínű szerintem).
Ezeknél gondolom már nem lehet állítani az alapelőgyújtást, vagy igen?

Nem, itt már nem állítható.

géza báttya

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29735 Dátum: 2020.03.11 11:45:19 »
üdv mindenkinek segitséget kérnék alpjárat problémám van 1-menet közben ha kirakom üresbe 900-1100 közt ingadozik 2-reggeli inditás felmegy 1900 egy darabig igy útánna lassan csökken 3-alapjárat valamikor 800-900 van hogy 600 köszönöm a válaszokat 

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29736 Dátum: 2020.03.11 13:16:42 »
üdv mindenkinek segitséget kérnék alpjárat problémám van 1-menet közben ha kirakom üresbe 900-1100 közt ingadozik 2-reggeli inditás felmegy 1900 egy darabig igy útánna lassan csökken 3-alapjárat valamikor 800-900 van hogy 600 köszönöm a válaszokat 

Ez az egész 1 mondat, vagy csak egy része?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29737 Dátum: 2020.03.11 20:34:55 »
üdv mindenkinek segitséget kérnék alpjárat problémám van
1-menet közben ha kirakom üresbe 900-1100 közt ingadozik
2-reggeli inditás felmegy 1900 egy darabig igy útánna lassan csökken
3-alapjárat valamikor 800-900 van hogy 600 köszönöm a válaszokat
Én ezeket próbálnám:
- légtömegmérő szenzor tisztítás
- fojtószelepház tisztítás
- PCV szelep tisztítás, ellenőrzés

géza báttya

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29738 Dátum: 2020.03.11 23:43:59 »
Köszönöm! megnézem ezeket ,majd jelzek

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29739 Dátum: 2020.03.12 18:43:41 »
Ahhoz a műszerhez sajnos nem tudok hozzászólni, de egy jó leírás alapján anélkül is megoldható esetleg.
Az enyémhez van leírásom, hogyan kell mérni a lambdaszondát.
A 237. oldalon indul.
A tiédhez ha találnál hasonlót, akkor talán egy jobb (analóg) multiméter is elég lenne hozzá.
Itt vannak még, hátha.
Katalizátort egyelőre én sem gondolom rossznak, legvalószínűbb az első szonda. Motorolajfogyasztás nem magas esetleg?

Itt szépen mond pár okot a "Top Causes of P0420 in the Toyota Corolla" cím alatt, többek között a kipufogó tömítetlenséget, lambdaszonda hibát, stb. Lehet akár "motorhőmérséklet-szenzor" hiba is  :hmmmm: Talán ez még egy jobb eset volna.

Kíváncsiságból ránéztem: ha Denso DOX-0106 kell a katalizátor elé, az kb. 14000 HUF.

Rácsatlakoztam a computerre és mértem tényleges adatokat a lambda szondáról. Ezt a két videót csináltam a képernyőről közben. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a 240e km-es futás ellenére a két szonda hibátlanul működik. Ha tévednék sorry és szóljon, aki ért valóban ehhez.

https://share.icloud.com/photos/04JkVVY5mkIrJkZcsS0zz4Few

Emil

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29740 Dátum: 2020.03.15 17:11:57 »
Sziasztok!

Van egy 2004-es Corolla Sedan 1.4 Terrám. Sajnos intenzív esőben a csomagtartó beázik.  (Kis esőnél semmi víz.) Bal és jobb oldalon is megfigyeltem már a lökhárítóhoz közeli raktérben. Nem literszám, de kellően idegesítő mennyiség csurog le a pótkerékhez. Alul kiszedtem 2 "dugót" így kilátok a kocsi alá. Ott kifolyik a viz egy része és idővel ki is szárad.

Nem tudom hol folyik be pontosan, de már mindent megpróbáltam amit tudtam. Végigböngésztem itt a fórumot, kitakarítottam a csomagtartónyilás körüli gumitömítésnél összegyült kis feleveleket, koszt, gumitömítést kiszedtem visszaraktam stb ...
Mit lehet tenni?
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.15 17:26:08 írta Emil »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29741 Dátum: 2020.03.15 17:29:37 »
Sziasztok!

Van egy 2004-es Corolla Sedan 1.4 Terrám. Sajnos nagy esőbe a csomagtartó beázik.  Bal és jobb oldalon is megfigyeltem már a lökhárítóhoz közeli raktérben. Nem literszám, de kellően idegesítő mennyiség csurog le a pótkerékhez. Alul kiszedtem 2 "dugót" így kilátok a kocsi alá. Ott kifolyik a viz egy része és idővel ki is szárad.

Nem tudom hol folyik be pontosan, de már mindent megpróbáltam amit tudtam. Végigböngésztem itt a fórumot, kitakarítottam a csomagtartónyilás körüli gumitömítésnél összegyült kis feleveleket, koszt, gumitömítést kiszedtem visszaraktam stb ...
Mit lehet tenni?


Szia!

Majdnem biztos vagyok benne, hogy a lökhárító alatt kétoldalt levő, kopoltyúszerű lamellás szellőző alatti tömítés porladt el és azokon keresztül folyik be a víz, nem a csomagtartó tömítésen keresztül.

Itt látható, kerestem egy Corollát kissé találomra, mert nem tudom, pontosan milyened van:
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_COROLLA_ZZE120L-AEMDKW_6102.html

A szellőzőket ki kell venni, körbe kell tömíteni - vérmérséklettől függő -  tömítőanyaggal. Én benne hagytam a régi tömítőanyagot és csak felül és kétoldalt tömítettem újra, lévén a víz lefelé folyik (felületi feszültséget nem számítva...), és az alját nem (ott csak a régi anyag van), hogy ha meg kell bontani valamikor, akkor könnyebb legyen. De remélem nem kell. Azóta nem ázik be, minden porszáraz a csomagtérben, hála Istennek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29742 Dátum: 2020.03.15 17:32:05 »
Rácsatlakoztam a computerre és mértem tényleges adatokat a lambda szondáról. Ezt a két videót csináltam a képernyőről közben. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a 240e km-es futás ellenére a két szonda hibátlanul működik. Ha tévednék sorry és szóljon, aki ért valóban ehhez.

https://share.icloud.com/photos/04JkVVY5mkIrJkZcsS0zz4Few

Hát én ehhez valóban nem értek, de kíváncsi leszek, mit mond, aki ért hozzá, illetve mi lesz a megoldás?
Viszont 240e km alatt simán cserés lehet egy lambdaszonda.
Amúgy az én leírásom szerint gond, ha 10 másodperc alatt 8-nél kevesebb feszültségugrás van. A videón én kevesebbet látok, max. 5-6-ot.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.15 17:37:35 írta vd1234 »

Emil

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29743 Dátum: 2020.03.15 17:52:57 »

Szia!

Majdnem biztos vagyok benne, hogy a lökhárító alatt kétoldalt levő, kopoltyúszerű lamellás szellőző alatti tömítés porladt el és azokon keresztül folyik be a víz, nem a csomagtartó tömítésen keresztül.

Itt látható, kerestem egy Corollát kissé találomra, mert nem tudom, pontosan milyened van:
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_COROLLA_ZZE120L-AEMDKW_6102.html

A szellőzőket ki kell venni, körbe kell tömíteni - vérmérséklettől függő -  tömítőanyaggal. Én benne hagytam a régi tömítőanyagot és csak felül és kétoldalt tömítettem újra, lévén a víz lefelé folyik (felületi feszültséget nem számítva...), és az alját nem (ott csak a régi anyag van), hogy ha meg kell bontani valamikor, akkor könnyebb legyen. De remélem nem kell. Azóta nem ázik be, minden porszáraz a csomagtérben, hála Istennek.

2004-es Corolla. Alvázszám szerint a japánban készült. 4ZZ-FE motorral, de gondolom ez most nem számít.

Ezt a kocsi alól kellene látnom? Bentről hasonlót se láttam.

Köszönöm válaszod.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29744 Dátum: 2020.03.15 19:23:22 »
2004-es Corolla. Alvázszám szerint a japánban készült. 4ZZ-FE motorral, de gondolom ez most nem számít.

Ezt a kocsi alól kellene látnom? Bentről hasonlót se láttam.

Köszönöm válaszod.
Akkor majdnem beletrafáltam. A toyodiy.com-on alvázszám (VIN) szerint teljesen pontosan beazonosíthatod a kocsid.
Az ábra alapján ugyanaz a módi, mint a Carinán: ezeket alulról nem nagyon, hanem akkor látod, ha leveszed a lökhárítót, és a kocsi mindkét oldalán van egy-egy szellőző. A tiédhez még rendelhető is márkaszervizben (húzós áron...), az enyémhez már nem hozzáférhető tétel.
Kárpitot levéve nálam belülről is látható, úgy emlékszem.
Nem a rugalmas lamelláknál megy be a víz, hanem a szellőzők háza és a kocsiszekrény között. Nálam 4 csavar rögzít egy házat, azokat kiszedve kivehető és tömíthető.
A lökhárító levételénél/visszarakásánál vigyázz, hogy a műanyag rögzítőket ne törd el, nem kell kapkodni.