Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 3323328 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Blaci53

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: 2001-es Corolla Sedan 1.4 L
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29715 Dátum: 2020.01.30 12:43:03 »
Sziasztok!
Van egy visszatérő problémám.
Az autó: 2001-es Corolla Sedan 1.4 L
Hideg időben, mínuszokban, ha beindítom a kocsit, az automata szívató olyan mértékben  leszabályozza a motort, hogy az durván elkezd rázkódni, már-már majdnem leáll, aztán felpörög, majd ugyanúgy megint nagyon visszaszabályoz, oly annyira, hogy bejön az általános motorhiba jelzés. Ami még érthetetlen számomra, van olyan, hogy ilyenkor, tök hideg motornál, beindul a hűtőventillátor.
A fojtószelep ház szervizben ki lett tisztítva, de a hiba nem szűnt meg.
Véleményetek szerint mi az, ami még ilyen hibát okozhat?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5557
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29716 Dátum: 2020.01.30 15:33:12 »
Sziasztok!
Van egy visszatérő problémám.
Az autó: 2001-es Corolla Sedan 1.4 L
Hideg időben, mínuszokban, ha beindítom a kocsit, az automata szívató olyan mértékben  leszabályozza a motort, hogy az durván elkezd rázkódni, már-már majdnem leáll, aztán felpörög, majd ugyanúgy megint nagyon visszaszabályoz, oly annyira, hogy bejön az általános motorhiba jelzés. Ami még érthetetlen számomra, van olyan, hogy ilyenkor, tök hideg motornál, beindul a hűtőventillátor.
A fojtószelep ház szervizben ki lett tisztítva, de a hiba nem szűnt meg.
Véleményetek szerint mi az, ami még ilyen hibát okozhat?

A lambda szonda.
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 770
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29717 Dátum: 2020.01.30 18:18:22 »
Véleményetek szerint mi az, ami még ilyen hibát okozhat?
Hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó.

Blaci53

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: 2001-es Corolla Sedan 1.4 L
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29718 Dátum: 2020.01.31 15:28:17 »
Bocsi, elfelejtettem írni, hogy már a hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó is lett cserélve.

Blaci53

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
  • Autó: 2001-es Corolla Sedan 1.4 L
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29719 Dátum: 2020.01.31 15:30:22 »
A lambda szonda.

Igen, erre már én is gondoltam.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • Autó: ´07 Ave Wagon Sol+ 2.0D-4DF, + '06 Corolla HB Luna 1.4D-4D
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29720 Dátum: 2020.02.01 15:15:45 »
ilyet (utólagos tempomat E12-be) elkövetett már valaki a topicból?
https://www.youtube.com/watch?v=t3fTMCwjVH4
előre is köszi!

gaben94

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Corolla 2004 Hatchback 1.4VVTi
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29721 Dátum: 2020.02.01 18:19:02 »
Sziasztok!
Van egy 2004 es Corollam 1.4vvti motorral és lenne egy olyan problémám hogy miután leállítom (mindegy hogy 10km-t vagy 100at mentem vele) pár másodpercig nem túl erős de hallható zúgás jön a motortérből majd egy kisebb szisszenő hanggal szűnik meg a dolog.Nem rég volt olaj és szűrő csere + egy hosszbordás szíj, kb. mintha azóta lenne ez de nem vagyok benne teljesen biztos.Valakinek ötlet?

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 512
  • Autó: 01' 08 E11 Corolla 1.4 VVTI Sedan 97'12 E11 Corolla 4E-FE 1.3 , Simson Sr50 1990
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29722 Dátum: 2020.02.17 17:28:43 »
Sziasztok!
Van egy visszatérő problémám.
Az autó: 2001-es Corolla Sedan 1.4 L
Hideg időben, mínuszokban, ha beindítom a kocsit, az automata szívató olyan mértékben  leszabályozza a motort, hogy az durván elkezd rázkódni, már-már majdnem leáll, aztán felpörög, majd ugyanúgy megint nagyon visszaszabályoz, oly annyira, hogy bejön az általános motorhiba jelzés. Ami még érthetetlen számomra, van olyan, hogy ilyenkor, tök hideg motornál, beindul a hűtőventillátor.
A fojtószelep ház szervizben ki lett tisztítva, de a hiba nem szűnt meg.
Véleményetek szerint mi az, ami még ilyen hibát okozhat?
"Sziasztok. Az e11 ben gyújtás ráadás után folyamatosan  megy a hűtőventilátor. "Jelentem, a hiba kijavítva ! A Haynes kézikönyv segített. A klímával szerelt autókban, vannak plusz relék, a motorbiztosíték doboz mellett . 3 darab relé érintkezőit kellett megtakarítanom . Az első relé , a nagy motorbiztosíték dobozban található, ez a zöld relé  R6,  FAN No. 1. jelöléssel .Ő nyitó-záró funkciót lát el. A másik kettő a kisebbik dobozban van, AC: FAN No.2 , R2 , AC Fan 3 ,R3  jelöléssel vannak feltüntetve.  Kissé macerás munka, 1000 csiszolópapírral történt a kontakt javítás. A zöld relé nyitóérintkezői voltak a legjobban oxidálódva, szerintem emiatt vett rossz értéket a ECU, ezért ment folyamatosan a hűtő ventilátor vész üzemmódban. Ez a relé nyugalmi helyzetben nincs behúzva, a nyitóérintkezői zárva vannak, ezen keresztül megy át gyújtás ráadás után a hűtő ventilátor jeladótól jövő érték, ami ebben az esetben a nyitóérintkezőnél lévő "beégés" miatt megszakadt , így az ECU ,szakadt vezérlőkört észlelt, ezért járatta a ventilátort folyamatosan. Ha nem akarsz bajlódni a relékkel, veszel újat ,oszt csá...  Remélem segítettem / segíteni fogok / a bajba jutottakon  .  Ezzel szívtam nyáron...
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
  • Autó: Toyota Corolla Sedan 1,6L 2005
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29723 Dátum: 2020.03.10 07:15:40 »
Sziasztok,
Erős dilemma előtt állok. Megérezett hozzám a check engine jelzés és a kiolvasás eredménye nem megfelelő katalizátor hatásfok. Nulláztam a hibát de kb 200 km után megint megjött.
Ami lényeges, hogy az e10 első tankolása után kb 50 km autópálya menetnél jött elő először, ráadásul a fogyasztás is felment kb 0,5 litert. Utána kapott egy tank e5-ös 100-as Shell benzint, ami alatt a fogasztás szinte nem is csökkent, bár a sárga lámpa nem jött vissza. A hétvégén megint e10-el mentem folyamatos egyenletes 110-es tempóval és megint világít a jelzés, a fogyasztás meg stabilan felment immár 8,2-8,4-re.
Mivel több mint 240e van a motorban én a hátsó lambda szondára gyanakszom. Szerintetek ez valóban a szonda lesz, vagy dögődik a katalizátor?

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
  • Autó: Toyota Corolla Sedan 1,6L 2005
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29724 Dátum: 2020.03.10 16:36:31 »
Sziasztok,
Erős dilemma előtt állok. Megérezett hozzám a check engine jelzés és a kiolvasás eredménye nem megfelelő katalizátor hatásfok. Nulláztam a hibát de kb 200 km után megint megjött.
Ami lényeges, hogy az e10 első tankolása után kb 50 km autópálya menetnél jött elő először, ráadásul a fogyasztás is felment kb 0,5 litert. Utána kapott egy tank e5-ös 100-as Shell benzint, ami alatt a fogasztás szinte nem is csökkent, bár a sárga lámpa nem jött vissza. A hétvégén megint e10-el mentem folyamatos egyenletes 110-es tempóval és megint világít a jelzés, a fogyasztás meg stabilan felment immár 8,2-8,4-re.
Mivel több mint 240e van a motorban én a hátsó lambda szondára gyanakszom. Szerintetek ez valóban a szonda lesz, vagy dögődik a katalizátor?

Annyit kiegészítésnek, hogy P0420 a hibakód. Bosch ESItronic műszerrel tudom olvasni a computert, csak kérdés mire figyeljek, milyen értéket nézzek a tényleges értékeknél.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8551
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29725 Dátum: 2020.03.10 17:16:26 »
Sziasztok,
Erős dilemma előtt állok. Megérezett hozzám a check engine jelzés és a kiolvasás eredménye nem megfelelő katalizátor hatásfok. Nulláztam a hibát de kb 200 km után megint megjött.
Ami lényeges, hogy az e10 első tankolása után kb 50 km autópálya menetnél jött elő először, ráadásul a fogyasztás is felment kb 0,5 litert. Utána kapott egy tank e5-ös 100-as Shell benzint, ami alatt a fogasztás szinte nem is csökkent, bár a sárga lámpa nem jött vissza. A hétvégén megint e10-el mentem folyamatos egyenletes 110-es tempóval és megint világít a jelzés, a fogyasztás meg stabilan felment immár 8,2-8,4-re.
Mivel több mint 240e van a motorban én a hátsó lambda szondára gyanakszom. Szerintetek ez valóban a szonda lesz, vagy dögődik a katalizátor?

Szia!
Esetleg szondakiemelő?

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
  • Autó: Toyota Corolla Sedan 1,6L 2005
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29726 Dátum: 2020.03.10 17:22:36 »
Szia!
Esetleg szondakiemelő?

Bármi jó megoldás lehet, de hosszú távon ami nagyon zavar, az a majdnem 1 literes fogyasztás növekedés. Eddig 7,5 volt az átlagom, sok várossal, kevesebb normál országúttal, még kevesebb autóút/autópálya szakasszal és most ez ment fel 8,3-8,4-re, na meg a hibakód megjelenése már másodszor.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8551
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29727 Dátum: 2020.03.10 18:05:16 »
Fogyasztás emelkedés lehet (első) lambdaszondától, igen.
De lehet mástól is (gyújtás, légszűrő, üzemanyagellátás...) persze.
Elég gyorsan felment a fogyasztás nem? Nekem a lyukas kipufogó miatt volt ilyen. Érezte a szonda az oxigént, rádúsított.
Flexicső csere megoldotta hála Istennek.

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
  • Autó: Toyota Corolla Sedan 1,6L 2005
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29728 Dátum: 2020.03.10 18:09:00 »
Fogyasztás emelkedés lehet (első) lambdaszondától, igen.
De lehet mástól is (gyújtás, légszűrő, üzemanyagellátás...) persze.
Elég gyorsan felment a fogyasztás nem? Nekem a lyukas kipufogó miatt volt ilyen.

A szervízt most csináltam, úgyhogy a légszűő tiszta, a gyertyák még csak félidősek, a kipufogó nem lyukas. Az első szonda miatt menne fel a fogyasztás? A hibakód alapján katalizátor, és azért gyanakszom a hátsó oxigén szenzorra, mert mégiscsak az méri, hogy mit művel a katalizátor az égéstermékkel.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8551
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29729 Dátum: 2020.03.10 18:12:36 »
Ha az első szonda rosszat mér, és ezért rádúsít a motorvezérlő a keverékre, akkor nő a fogyasztás. A több üzemanyag miatt tökéletlenebb az égés, nyomja tele szeméttel a katalizátort, ami meg nem bír vele, és ezt jelzi a hátsó szonda. Ezt el tudom képzelni  :hmmmm:
Persze meg kellene tudni, hogy tényleg rossz-e az első szonda.