Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5849463 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29700 Dátum: 2020.01.27 12:42:30 »
Nem mintha gond lenne a 40e km-s csere, de tudtommal hivatalosan 60e km a sima gyertya és 90e km az irídiumos gyertya csereperiódusa.

Mondom, a korábbi mindig sokkal jobb, mint a későbbi csere  :)  :flowers:
A 60000km a sima gyertyáknak egyszerűen túl sok. Ezen felül, ez a km adat csak a gyártó által meghatározott használati módhoz tartozhat, azaz, kellene elé egy “akár” szócska. Ha a használati mód ettől az analógiától eltér, a periódust csökkenteni érdemes. Plane, hogy a sima gyertyákat 7-800Ft/db áron megkaphatja bárki.

Mindezt a motorolajakkal kapcsolatos gyártói előírásokhoz tudnám hasonlítani. A 30000km-es periódus csak meghatározott használati mód esetében megengedhető, az általános (városi használat, hideg üzem) használatra pont a felét írják elő.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29701 Dátum: 2020.01.27 12:54:30 »
A gyertyák élelltartamát hogyan, miért befolyásolja a használati mód? Konkrétan a városi használat miatt miért kell előbb cserélni?
A hideg indításokat még megértem, de ez nincs közvetlen összefüggésben a városi használattal.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29702 Dátum: 2020.01.27 13:24:05 »
A 60000km a sima gyertyáknak egyszerűen túl sok. Ezen felül, ez a km adat csak a gyártó által meghatározott használati módhoz tartozhat, azaz, kellene elé egy “akár” szócska. Ha a használati mód ettől az analógiától eltér, a periódust csökkenteni érdemes. Plane, hogy a sima gyertyákat 7-800Ft/db áron megkaphatja bárki.

Mindezt a motorolajakkal kapcsolatos gyártói előírásokhoz tudnám hasonlítani. A 30000km-es periódus csak meghatározott használati mód esetében megengedhető, az általános (városi használat, hideg üzem) használatra pont a felét írják elő.
Én csak a Toyota gyári előírását mondtam   :flowers: ;) :hug:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29703 Dátum: 2020.01.27 14:51:14 »
Én csak a Toyota gyári előírását mondtam   :flowers: ;) :hug:
Ezt én értem csak nem láttunk még pontatlan helytelen gyári előírást?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29704 Dátum: 2020.01.27 15:09:48 »
Ezt én értem csak nem láttunk még pontatlan helytelen gyári előírást?
Persze. Csak nem tartom magam kompetens személynek, hogy felülbírálhassam.
Sokan az mondják, cseréljünk olajat 10e km-ként. Biztos jobb, mint a 15. De miért 10e km? Mert az egy szép kerek szám? Legyen 8, mert az még tutibb. Sőt 6! Ki olajmérnök itt köztünk? Ki tud egy részletes alapos tesztet csinálni a használt olajjal? Vagy megdörzsölöm az ujjaim között, megszagolom és tudom a tutuit, mint a "szakik"? Kössz, nem.

Ugyanakkor meg elfogadjuk, hogy az 5W30 vagy époen a 0W20 a jó olaj bele, mert hát a kis japán mérnökök mindent tudnak. Eretnekség felülbírálni bármelyik fórumon ezeket.

Szóval mi alapján döntsem el én gyalogos user, hogy elfogadom vagy "eh, hülyeség" felkiálltással felülirom a karbantartási szabályokat? 
Ez olyan mint a KRESZ a kishazánkban: ami tetszik, nekünk jó, vagy jónak gondoljuk, betartjuk. A többi ... hát az csak ajánlás, engem nem érint [emoji3]

Ez az egész gyertya téma nem ennyire sarkos, tudom, filléres tétel, igazad van.  Csupán az elvet nem értem, hogy mikor tartsam be és mikor ne. Nekem nem megy ilyen egyszerűen. [emoji848]

De mint ahogy mondani szoktam, mindenki azt önöget, szerel, cserél az autójába, amit akar. Az övé, nem az enyém [emoji106] [emoji3]

Tapatalkkal küldve
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.27 15:12:27 írta Nagycitrom »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29705 Dátum: 2020.01.27 17:15:09 »
Nem mintha gond lenne a 40e km-s csere, de tudtommal hivatalosan 60e km a sima gyertya csereperiódusa.
Megerősítem, valóban így van. Legalább is az E12 1,4 VVT-i nél egészen biztosan.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29706 Dátum: 2020.01.27 17:19:06 »
Persze. Csak nem tartom magam kompetens személynek, hogy felülbírálhassam.
Ez az egész gyertya téma nem ennyire sarkos, tudom, filléres tétel, igazad van.  Csupán az elvet nem értem, hogy mikor tartsam be és mikor ne. Nekem nem megy ilyen egyszerűen. [emoji848]
Egyetértek. Én is úgy gondolom, ha tartjuk magunkat a gyártói előíráshoz, azzal nem csinálunk rosszat, nem ezen fog múlni az autónk élettartama. Az olajnál valóban számít, hogy milyen módon van használva az autó. Más márkáknál láttam, hogy bizony eltérő csereintervallumot írnak, ha például vontatásra van használva az autó vagy sokat megy rövid távon. Tehát olaj esetén valóban lehet ennek értelme. 
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.27 17:39:03 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29707 Dátum: 2020.01.27 19:01:13 »
Persze. Csak nem tartom magam kompetens személynek, hogy felülbírálhassam.
Sokan az mondják, cseréljünk olajat 10e km-ként. Biztos jobb, mint a 15. De miért 10e km? Mert az egy szép kerek szám? Legyen 8, mert az még tutibb. Sőt 6! Ki olajmérnök itt köztünk? Ki tud egy részletes alapos tesztet csinálni a használt olajjal? Vagy megdörzsölöm az ujjaim között, megszagolom és tudom a tutuit, mint a "szakik"? Kössz, nem.

Ugyanakkor meg elfogadjuk, hogy az 5W30 vagy époen a 0W20 a jó olaj bele, mert hát a kis japán mérnökök mindent tudnak. Eretnekség felülbírálni bármelyik fórumon ezeket.

Szóval mi alapján döntsem el én gyalogos user, hogy elfogadom vagy "eh, hülyeség" felkiálltással felülirom a karbantartási szabályokat? 
Ez olyan mint a KRESZ a kishazánkban: ami tetszik, nekünk jó, vagy jónak gondoljuk, betartjuk. A többi ... hát az csak ajánlás, engem nem érint [emoji3]

Ez az egész gyertya téma nem ennyire sarkos, tudom, filléres tétel, igazad van.  Csupán az elvet nem értem, hogy mikor tartsam be és mikor ne. Nekem nem megy ilyen egyszerűen. [emoji848]

De mint ahogy mondani szoktam, mindenki azt önöget, szerel, cserél az autójába, amit akar. Az övé, nem az enyém [emoji106] [emoji3]

Tapatalkkal küldve


Ezt nem én írtam? Nem? Na mindegy, nagyon ül!!  :clap: :clap: :clap: :clap:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29708 Dátum: 2020.01.27 20:45:57 »
Egyetértek. Én is úgy gondolom, ha tartjuk magunkat a gyártói előíráshoz, azzal nem csinálunk rosszat, nem ezen fog múlni az autónk élettartama. Az olajnál valóban számít, hogy milyen módon van használva az autó. Más márkáknál láttam, hogy bizony eltérő csereintervallumot írnak, ha például vontatásra van használva az autó vagy sokat megy rövid távon. Tehát olaj esetén valóban lehet ennek értelme.
Szia!
Van egy gyári előírás a gyújtógyertyára: 60.000 km után csere. Oké, nyugodtan cserélje így, aki akarja.
Szerintem (tapasztalat alapján, nem vagyok "kis japán mérnök" sem, akik egyébként jórészt empirikusan alapján gyűjtötték össze a tutit) ez úgy igaz, ha az autó általában középtávon vagy hosszútávon használt. Akkor inkább a szikraköz nő, mert a pólusok úgyis kopnak. Az általam említett Ignist is inkább rövidtávokon használták, és a gyári előírás környékén cseréltük (idő alapján, km még lehetett volna a duplája is). Sajnos pontosan már nem emlékszem, melyik ponton, de az átfújáson kívül valamelyik kerámiarész is mozgott már. Apám persze mondhatta volna, minek cserélni, mert 100.000 km helyett még csak 50 van bennük, de nem mondta, és valószínűleg megúszott egy nagyobb kiadást. Sőt, a fogyasztása is lecsökkent és a kocsi is jobban ment utána. Apósomnál is valami ilyesmi lehetett, mert neki bele is esett a motorba és pár dolgot tönkretett benne.
Én az általatok említett 2800-as alapjárat okát próbáltam/próbálom kideríteni, és ha menet közben kiderül valami, ami szerintem nem stimmel (az szerintem ilyen, hogy városi használat - vélhetően nem középtáv - során már 40 ezer km fölött van egy normál gyertyában), akkor szólok. Írtam, hogy nem valószínű, hogy ettől van, de szerintem ez nem egészséges.
Aztán "nyugodtan" lehet használni városban 60 ezerig is, de nem kell meglepődni, ha baj lesz belőle, és 3-4 ezer ft ennyit nem ér szerintem. Szerintem ebben egyet is értünk.
A lényeg: jót akartam. Az emberek nem nagyon néznek/nézetnek a gyújtógyertyára: én 2 autót vettem eddig, mindegyiknél gáz volt. Apám Samaráját is mikor megvette, 2mm körül (!) voltak a szikraközök. Apósom legújabb autójánál is leégett a gyújtótrafó (40 ezer az alkatrész, itthon cseréltük, ezután vettem rá, hogy végre írja fel, mikor cserélte), egy kollégámnak is leégett (70 ezer szerelőnél). Gyújtógyertya csere elmulasztás miatt. Az új trafók mellett meg úgyis lecseréli a gyertyákat, de legalább rádob feleslegesen annyit, amiből kis túlzással a kocsiba végig cserélhette volna a kopott gyertyákat.

A másik, hogy ígértem, megnézem, mennyire megy nekem fel az alapjárat indításkor: 1600, és vissza is veszi 1500-ra. Sajnos nem egzakt, mert motormelegítő van benne, és olyan 30 fokos biztos van a  blokk induláskor. Ha lesz még hidegebb, akkor a munkahelyen tudom majd megnézni, mert ott melegítés nélkül indulok vele.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.27 20:50:52 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29709 Dátum: 2020.01.27 20:59:08 »
Persze. Csak nem tartom magam kompetens személynek, hogy felülbírálhassam.
Sokan az mondják, cseréljünk olajat 10e km-ként. Biztos jobb, mint a 15. De miért 10e km? Mert az egy szép kerek szám? Legyen 8, mert az még tutibb. Sőt 6! Ki olajmérnök itt köztünk? Ki tud egy részletes alapos tesztet csinálni a használt olajjal? Vagy megdörzsölöm az ujjaim között, megszagolom és tudom a tutuit, mint a "szakik"? Kössz, nem.

...

Egyszer vettem Eneos Sustina 5w40-et, hogy na ez nagyon faja lesz. Azért szem előtt tartottam, hogy "a kocsi gyártója mondja meg, mikor kell olajat cserélni, nem az olaj gyártója": ugyanis sok eladó simán mondja, hogy ez naon jó olaj ám (nem csak erre az olajra), ezzel x ezerrel tovább lehet menni.
Carinához több adatot láttam, 7500km/10.000 km  vagy egy év után csere. Nehéz üzem esetén fele. Az idő is. Ahogy én használom, az nehéz üzem. Félévente csere. Na a Sustina! Ez sem bírta tovább, sőt. A motor hangján is ez után nagyobb javulás volt hallható olajcserekor, mint egy PH után. És ez nálam akár 4000 km is lehet, de a spritmonitoron látszik. 4000 a 8000 fele  ;)
Én nem szaglászom. Tavasszal és ősszel csere, ennyi, ez van. Tényleg elfárad. Eddig működik, hála Istennek.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29710 Dátum: 2020.01.27 21:45:04 »
Egyszer vettem Eneos Sustina 5w40-et, hogy na ez nagyon faja lesz. Azért szem előtt tartottam, hogy "a kocsi gyártója mondja meg, mikor kell olajat cserélni, nem az olaj gyártója": ugyanis sok eladó simán mondja, hogy ez naon jó olaj ám (nem csak erre az olajra), ezzel x ezerrel tovább lehet menni.
Carinához több adatot láttam, 7500km/10.000 km  vagy egy év után csere. Nehéz üzem esetén fele. Az idő is. Ahogy én használom, az nehéz üzem. Félévente csere. Na a Sustina! Ez sem bírta tovább, sőt. A motor hangján is ez után nagyobb javulás volt hallható olajcserekor, mint egy PH után. És ez nálam akár 4000 km is lehet, de a spritmonitoron látszik. 4000 a 8000 fele  ;)
Én nem szaglászom. Tavasszal és ősszel csere, ennyi, ez van. Tényleg elfárad. Eddig működik, hála Istennek.
Ennyike...[emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29711 Dátum: 2020.01.28 04:53:13 »
Egyszer vettem Eneos Sustina 5w40-et, hogy na ez nagyon faja lesz. Azért szem előtt tartottam, hogy "a kocsi gyártója mondja meg, mikor kell olajat cserélni, nem az olaj gyártója": ugyanis sok eladó simán mondja, hogy ez naon jó olaj ám (nem csak erre az olajra), ezzel x ezerrel tovább lehet menni.
Carinához több adatot láttam, 7500km/10.000 km  vagy egy év után csere. Nehéz üzem esetén fele. Az idő is. Ahogy én használom, az nehéz üzem. Félévente csere. Na a Sustina! Ez sem bírta tovább, sőt. A motor hangján is ez után nagyobb javulás volt hallható olajcserekor, mint egy PH után. És ez nálam akár 4000 km is lehet, de a spritmonitoron látszik. 4000 a 8000 fele  ;)
Én nem szaglászom. Tavasszal és ősszel csere, ennyi, ez van. Tényleg elfárad. Eddig működik, hála Istennek.

Ncitrom se!! Ennyike  :otlet:...de  :yes: :whistling:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29712 Dátum: 2020.01.28 13:49:56 »
Én nem vagyok ekkora autós guru, csak 35 éve vannak autóim.
Azon azért elcsodálkoznék, ha egy eredeti (mert sajnos mostanában több helyről is tudomásom van hamis termékekről) Denso vagy NKG gyertya atomjaira hullna (értsd repedezett lesz) 40e km után.  :eek:
Én láttam az összes, az enyémből 90e km használat után kiszedett gyertyákat, se mechanikai sérülés, se túlzott elektróda kopás nem látszódott.

Az olaj storyban azt nem értettem, hogy te évi 8e km használattal cseréled évente 2x? Ez valahogy nem volt egyértelmű. Mert ha egy olaj 4e km használat után nem teljesíti maradéktalanul a feladatát, az vagy hamis vagy hulladék tescós minőség. Nekem elképzelhetetlen, hogy egy LM, Motul, Mobil 1, Total (a sorrend csak ahogy éppen eszembe jutott) olajjal ez előfordulhatna. Szerintem egy mai korszerű olajnak tudnia kell 10e km feletti periódust is abszolválni hosszútávú károkozás nélkül.
Én hangban nem fedezek fel változást az olajcsere után. Tuti süket vagyok  :D

Még egyszer mondom, mindennemű rövidebb szervizciklus ártani nem árthat, max az ember pénztárcájának, idejének és a hulladékgyártásnak  :flowers:  :hug:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29713 Dátum: 2020.01.28 14:56:43 »
Én nem vagyok ekkora autós guru, csak 35 éve vannak autóim.
Azon azért elcsodálkoznék, ha egy eredeti (mert sajnos mostanában több helyről is tudomásom van hamis termékekről) Denso vagy NKG gyertya atomjaira hullna (értsd repedezett lesz) 40e km után.  :eek:
Én láttam az összes, az enyémből 90e km használat után kiszedett gyertyákat, se mechanikai sérülés, se túlzott elektróda kopás nem látszódott.

Az olaj storyban azt nem értettem, hogy te évi 8e km használattal cseréled évente 2x? Ez valahogy nem volt egyértelmű. Mert ha egy olaj 4e km használat után nem teljesíti maradéktalanul a feladatát, az vagy hamis vagy hulladék tescós minőség. Nekem elképzelhetetlen, hogy egy LM, Motul, Mobil 1, Total (a sorrend csak ahogy éppen eszembe jutott) olajjal ez előfordulhatna. Szerintem egy mai korszerű olajnak tudnia kell 10e km feletti periódust is abszolválni hosszútávú károkozás nélkül.
Én hangban nem fedezek fel változást az olajcsere után. Tuti süket vagyok  :D

Még egyszer mondom, mindennemű rövidebb szervizciklus ártani nem árthat, max az ember pénztárcájának, idejének és a hulladékgyártásnak  :flowers:  :hug:

Gyújtógyertyáknál a 2év / 30.000 km-t tartom be. Nálam ezért 2 év, mert évi kb. 10.000 km megy bele, az 20.000km.
Ez viszont úgy, hogy döntő részben már városban megyek. Reggel indítás, 2 km megállás, egyik gyereket beviszem az iskolába. Majd indítás újra, 1 km, másik gyereket beviszem az óvodába. Megint indítás, 3 km munkahely. Délután ugyanez visszafelé. Boltok is pár km. Évente néhány hosszabb út van csak, akkor égetem a rendszert kifelé, Dunaújvárosig tisztul, aztán táltosodik a gép :)
Spritmonitoron nézem  a biztonság kedvéért (Csufár kartárs szavaival élve "transzparens vagyok" :) ), 2018 ősz és 2019 tavasz között belement kb. 4000 km nagyrészt így, aztán olajcsere. Ez akármilyen motorolajat megvisel és mondom, hogy Carinánál a gyári (7500 km )/ 10000 km -es olajcserét igyekszem tartani, utóbbihoz állok közelebb. Már visszaszámolva a felezésből :)
Gyertyacserém is fent van spritmonitoron, 2 év (tehát kb. 20.000 km használat) múlva majd megnézzük őket  :otlet:
Te, ahogy én nézem, közép- és hosszútávon autózol, ott én sem cserélgetném ilyen sűrűn az olajat. A sok felmelegedés-lehűlés, egyáltalán a tisztességes felmelegedés hiánya is odavág a motormechanikának, meg másnak is. Ha egyszer így használnád csak egy évig, szerintem észrevehető lenne a különbség a mostani használatodhoz képest. Lehet nem is bírnák ezt ezek a modern motorok, még a benzinesek sem  :hmmmm: Igyekszem is megtartani a Carinát, amíg tudom, idén tervben van egy nagyobb kasznis munka...
Szóval igen, 4-6000 km-enként olajcsere van nálam. Gyakorlatilag 3-3,5 liter egy olajcsere. Olajszűrő félévente, légszűrő évente cserélve. Átlag olyan 6-7000 egy olajcsere, kibírható tétel, gyakorlatilag évente ennyi a többletkiadás a dupla csere miatt (jó, kb. fél óra meló lazán, mindennel együtt). Egyébként lehet, hogy elmennének az olajak egy évig, de 2012-ben gyűrűztem a motort és már csak emiatt sem vagyok hajlandó eltérni a gyár előírásától, eddig jónak tűnik a módszer, ami bevált, azon nem is gondolok változtatni  :flowers:
Van, amikor én sem fedezek fel hangban változást, van, amikor igen. Nem gagyi olajakat használok szerintem: Eneos, Q8, Total Quartz, Elf, Liqui Moly is volt Trotter segítségével. 5w40-nél vastagabb nem megy a motorba, néha télen volt 5w30. Tavaly nyáron volt benne Mol Essence, 5w40 jó volt, télen az 5w30 nem jött be, most Totallal megyek. Gyújtógyertya általában Denso, régebben volt NGK is.
Remélem sikerült érthetőre összehoznom.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.28 14:59:24 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29714 Dátum: 2020.01.28 16:12:40 »
Remélem sikerült érthetőre összehoznom.
Igen, értem  :)

A felsoroltak közül Total Quartz-ot és ENEOS-t használtam, az előbbit nagyon régóta már (Citroen HDI-be), nagyon jó tapasztalatom volt vele, meg még most is (a 0W20-assal).
A 2017-esbe kezdetek óta Mobil 1 kerül bele, de bevallom őszintén nem hallom/érzem a különbséget a más 0W20 olajokhoz képest (ez a második Valvematic motoros Avensisem), tehát nevezzük szimpátia alapján választott olajnak  :D  Mondjuk ezen túlmenően minden paraméterében eléri, de inkább meghaladja a megkívánt szintet  :yes:  Gyári szűrőt használok hozzá (ja, garanciális az autó még, de utána is az lesz)