Én nem vagyok ekkora autós guru, csak 35 éve vannak autóim.
Azon azért elcsodálkoznék, ha egy eredeti (mert sajnos mostanában több helyről is tudomásom van hamis termékekről) Denso vagy NKG gyertya atomjaira hullna (értsd repedezett lesz) 40e km után.
Én láttam az összes, az enyémből 90e km használat után kiszedett gyertyákat, se mechanikai sérülés, se túlzott elektróda kopás nem látszódott.
Az olaj storyban azt nem értettem, hogy te évi 8e km használattal cseréled évente 2x? Ez valahogy nem volt egyértelmű. Mert ha egy olaj 4e km használat után nem teljesíti maradéktalanul a feladatát, az vagy hamis vagy hulladék tescós minőség. Nekem elképzelhetetlen, hogy egy LM, Motul, Mobil 1, Total (a sorrend csak ahogy éppen eszembe jutott) olajjal ez előfordulhatna. Szerintem egy mai korszerű olajnak tudnia kell 10e km feletti periódust is abszolválni hosszútávú károkozás nélkül.
Én hangban nem fedezek fel változást az olajcsere után. Tuti süket vagyok
Még egyszer mondom, mindennemű rövidebb szervizciklus ártani nem árthat, max az ember pénztárcájának, idejének és a hulladékgyártásnak
Gyújtógyertyáknál a 2év / 30.000 km-t tartom be. Nálam ezért 2 év, mert évi kb. 10.000 km megy bele, az 20.000km.
Ez viszont úgy, hogy döntő részben már városban megyek. Reggel indítás, 2 km megállás, egyik gyereket beviszem az iskolába. Majd indítás újra, 1 km, másik gyereket beviszem az óvodába. Megint indítás, 3 km munkahely. Délután ugyanez visszafelé. Boltok is pár km. Évente néhány hosszabb út van csak, akkor égetem a rendszert kifelé, Dunaújvárosig tisztul, aztán táltosodik a gép
Spritmonitoron nézem a biztonság kedvéért (Csufár kartárs szavaival élve "transzparens vagyok"
), 2018 ősz és 2019 tavasz között belement kb. 4000 km nagyrészt így, aztán olajcsere. Ez akármilyen motorolajat megvisel és mondom, hogy Carinánál a gyári (7500 km )/ 10000 km -es olajcserét igyekszem tartani, utóbbihoz állok közelebb. Már visszaszámolva a felezésből
Gyertyacserém is fent van spritmonitoron, 2 év (tehát kb. 20.000 km használat) múlva majd megnézzük őket
Te, ahogy én nézem, közép- és hosszútávon autózol, ott én sem cserélgetném ilyen sűrűn az olajat. A sok felmelegedés-lehűlés, egyáltalán a tisztességes felmelegedés hiánya is odavág a motormechanikának, meg másnak is. Ha egyszer így használnád csak egy évig, szerintem észrevehető lenne a különbség a mostani használatodhoz képest. Lehet nem is bírnák ezt ezek a modern motorok, még a benzinesek sem
Igyekszem is megtartani a Carinát, amíg tudom, idén tervben van egy nagyobb kasznis munka...
Szóval igen, 4-6000 km-enként olajcsere van nálam. Gyakorlatilag 3-3,5 liter egy olajcsere. Olajszűrő félévente, légszűrő évente cserélve. Átlag olyan 6-7000 egy olajcsere, kibírható tétel, gyakorlatilag évente ennyi a többletkiadás a dupla csere miatt (jó, kb. fél óra meló lazán, mindennel együtt). Egyébként lehet, hogy elmennének az olajak egy évig, de 2012-ben gyűrűztem a motort és már csak emiatt sem vagyok hajlandó eltérni a gyár előírásától, eddig jónak tűnik a módszer, ami bevált, azon nem is gondolok változtatni
Van, amikor én sem fedezek fel hangban változást, van, amikor igen. Nem gagyi olajakat használok szerintem: Eneos, Q8, Total Quartz, Elf, Liqui Moly is volt Trotter segítségével. 5w40-nél vastagabb nem megy a motorba, néha télen volt 5w30. Tavaly nyáron volt benne Mol Essence, 5w40 jó volt, télen az 5w30 nem jött be, most Totallal megyek. Gyújtógyertya általában Denso, régebben volt NGK is.
Remélem sikerült érthetőre összehoznom.