A gyertyákat 60 ezernél kell ezekben cserélni. Az enyémben most 140e van, 110e körül cseréltem saját magam és akkor semmi rendelleneset nem láttam rajtuk (az enyémnél a hiba 70-80e km körül jelentkezett először). Egyébként én rövid távra ritkán használom, ha beindítom 15 km-nél rövidebb távra szinte soha nem megyek, de inkább még hosszabb utak a jellemzőek, igaz autópályát se gyakran lát az autó, 90%-ban sima országút, 90-100-as tempóval. Szelephézagot soha nem néztünk, légszűrő rendben. A légtömegmérőnek a burkolatát egyszer levettem, csak ránézni, nem tűnt koszosnak, de nem mertem hozzányúlni, nagyon érzékeny szerkezet, ezt szakemberre bíznám.
Bocsánat, én csak az enyémre tudok pontos adatokat. Most ránéztem a Haynes könyvben gyertyacsere 30 ezer km vagy 12 hónap(!). Ehhez képest gáz a 2 év, amit csinálok
, de Celicánál ugyanez a motor 48 ezernél kell új gyertyát kapjon...
Időt nem is adnak meg, csak km-t?? Nagyon nem mindegy a használat, ahogy előzőleg írtam: 60 ezer km városban vagy autópályán...
A szelephézagokat itt 90 ezernél kell ellenőrizni, vezérléscsere 105 ezer, de én 7 évnél tovább nem merem hagyni, tehát vezérléscserekor szelephézagot is ellenőrzöm. 6 évnél semmi gond nem volt a szíjjal.
Ezt a 60-90-100 ezer km-es gyertyacseréket én nem tudom igazán elhinni, hogy addig bírják, Ignisben 50 ezer km körül az 5 éves gyári NGK-k mind keményen átfújtak, ez biztos, mi cseréltük megadott időben. Nekem ez elég volt, hogy elfelejtsem az ilyen intervallumokat és drága gyújtógyertyákat. 30 ezret el tudom hinni... motorolajcserében azt sem.
Ignisben tisztítottam a légtömegmérőt, nem lett semmi baja, még ha érzékenynek tűnik is. Tisztítás után hála Istennek vígan ment tovább
Szóval szerintem a hőmérséklettel összefüggő érzékelőket kellene tisztítani/mérni, utána lehet tovább gondolkodni.
Átfújó gyújtógyertyával sem javaslom közlekedni. Apósom gyertya miatt cserélt már kétszer motort.