Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5864269 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kisváros

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29685 Dátum: 2020.01.26 09:18:14 »
Hogy indítod el a vasad motorját? Nyitott fojtószelep állással? (rálépsz a "gázpedálra"?)

Nem. Nem lépek rá. 5 éve használom a kocsit, sosem produkálta a hibát.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29686 Dátum: 2020.01.26 09:39:07 »
Szép estét!
2004-es 1.4 benzines Corollám a reggeli hidegindításoknál felbőgeti a motort 2600-2800-as fordulatra és ott is tartja egy darabig, ritkán ingadozik is a fordulat 2400-2600 között. Egy idő után visszaesik a normális 1300-as hidegindítási fordulatra és utána minden rendben. Hosszabb autópályás, országutas menet után hetekig nem produkálja a hibát. Sosem indult így mióta nálam van, jóval nagyobb hidegen sem. 107ezer zömmel városi kilométer van a kocsiban. Valaki találkozott már hasonlóval?
Szia! Nálam ugyanez a hibajelenség. Fojtószelep és alapjárati léptetőmotor cserélve lett (bontottra), de feleslegesen, a hibát más okozza. Annyi különbség van, hogy nálam mostanában már mindig csinálja 10 fokos külső hőmérséklet esetén vagy alatta. Egyelőre én is tanácstalan vagyok, a hibaelhárítás topikban (kalapos belinkelte) már kaptam néhány tippet én is, teszek még egy kört egy másik autószerelőnél, de ha nem lesz eredmény, akkor magam kell megkeresni a hiba okát. Kíváncsi vagyok a fejleményekre, hogy te mire jutsz ezzel kapcsolatban. Természetesen én is besázmolok róla, hogy mire jutottam, ha lesz valami eredmény. Egyébként ezen a fórumon is volt már legalább egy ember, akinek ugyanez volt a baja, de tudtommal ott sem lett megoldás.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

kisváros

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29687 Dátum: 2020.01.26 09:56:53 »
Szia! Nálam ugyanez a hibajelenség. Fojtószelep és alapjárati léptetőmotor cserélve lett (bontottra), de feleslegesen, a hibát más okozza. Annyi különbség van, hogy nálam mostanában már mindig csinálja 10 fokos külső hőmérséklet esetén vagy alatta. Egyelőre én is tanácstalan vagyok, a hibaelhárítás topikban (kalapos belinkelte) már kaptam néhány tippet én is, teszek még egy kört egy másik autószerelőnél, de ha nem lesz eredmény, akkor magam kell megkeresni a hiba okát. Kíváncsi vagyok a fejleményekre, hogy te mire jutsz ezzel kapcsolatban. Természetesen én is besázmolok róla, hogy mire jutottam, ha lesz valami eredmény. Egyébként ezen a fórumon is volt már legalább egy ember, akinek ugyanez volt a baja, de tudtommal ott sem lett megoldás.

Kínomban a belinkelt pdf dokumentum alapján levettem reggel az akkusarut. Hagytam egy órát, visszaraktam. Utána a dokumentum 21 oldala szerint beindítottam járattam fél percig, leállítottam. Ezt eljátszottam 5x. Normálisan működött. Nem hiszem, hogy használt, de ennyit megért. Nálam szerintem még kezdeti stádiumban lehet a hiba.
Amikor először csinálta, kapott 250 km autópályát, a hiba megszűnt kb 2 hétre. -9ben is szépen indult. Aztán megint kezdte, kapott 100 km országutat, megjavult. Tegnap reggel megint kezdte kapott 50 km autópályát, de már nem volt hatása. Ma reggel ugyanúgy pörgött. Egyre gyakoribb.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29688 Dátum: 2020.01.26 12:39:30 »
Kínomban a belinkelt pdf dokumentum alapján levettem reggel az akkusarut. Hagytam egy órát, visszaraktam. Utána a dokumentum 21 oldala szerint beindítottam járattam fél percig, leállítottam. Ezt eljátszottam 5x. Normálisan működött. Nem hiszem, hogy használt, de ennyit megért. Nálam szerintem még kezdeti stádiumban lehet a hiba.
Amikor először csinálta, kapott 250 km autópályát, a hiba megszűnt kb 2 hétre. -9ben is szépen indult. Aztán megint kezdte, kapott 100 km országutat, megjavult. Tegnap reggel megint kezdte kapott 50 km autópályát, de már nem volt hatása. Ma reggel ugyanúgy pörgött. Egyre gyakoribb.
Nálam kb. 8 éve jelentkezett először, teljesen random módon, mint nálad. Aztán pár hónapja rosszabbodott, azóta szinte mindig felpörög. Semmi egyéb hibajelenséget nem tapasztalok.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29689 Dátum: 2020.01.26 14:25:45 »
Egy nem túl drága javaslat:
Lehet kapni speciálisan air flow meter/légtömegmérő/légmennyiségmérő/... tisztító spray-t. Sokan féktisztítóval nyomják, de én nem mertem megkockáztatni Apám Ignisében. Azzal lepucolni, kontaktokat kontakttisztítóval, alapból. Ha van leírás, egy rámérés mehet.
Innen nézve egyértelműen hőmérsékletfüggő a jelenség, de én nem a hűtőfolyadék hőmérsékletet tudom ide belelátni, noha ott is van értelme egy mérésnek és kontakttisztításnak. A hosszabb utak utáni gyógyulás miatt gondoltam a lambdaszondára/oxigénszenzorra is, de akkor csak lenne mondjuk fogyasztásnövekedés vagy hibakód is.
Mondjuk a hidegebb reggeleken emlékeim szerint az enyém olyan 1600-ig emeli, de majd megnézem. Az sem túl jó érzés, de 2000 fölött szerintem én is rosszul lennék ilyenkor :(
A szelephézagokat ilyen hiba mellett megnézette valaki már esetleg?  :hmmmm:
A gyújtógyertyáknál még megnézném a szikraközöket. A légszűrőket és a gyújtógyertyákat gondolom rendesen cserélitek.

kisváros

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29690 Dátum: 2020.01.26 15:03:59 »
Az autóban 107ezer van. Itthoni első forgalomba helyezés, én vagyok a második tulajdonos. A szelephézag 90ezernél, kb 2 éve ellenőrizve. A légszűrőben van 1300 km. A gyertyákban 45 ezer és 4 év, tavaly októberben voltak ellenőrizve és gyertyahézag beállítva. NGK gyertyák, idén ősszel akarok cserélni őket. Semmilyen egyéb tünet nincs. Se check engine, se fogyasztás növekedés semmi. Az olaj évente csrélve, ami 8-10 ezer km-t jelent.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29691 Dátum: 2020.01.26 15:55:07 »
Értem, ez hasznos infó volt, szelephézag egyelőre kilőve. A szenzorokra vonatkozó javaslatomat fenntartom.
A gyújtógyertya érdekes. Úgy tudom, hogy a hagyományos fajtáknál (nálam pl. Denso K20R-U) 2 év vagy 30 ezer km a csere. Lehet nem jól csinálom, de nálam is döntő részben a rövidtávú városi hasznalat van, 2 évnél tovább nem merem hagyni őket. Sok felmelegedés-lehűlés ciklus van (ez az olajat is megviseli), ez a fém-kerámia kapcsolatnál mindenképpen hátrányos, de nem lenne jó, ha beletörne egy darab a hengerbe. Ezért sem veszek már pl. iridiumos gyertyát, mert azok is átfújtak 2-3 év alatt. Kétévente teszek egy új szettet bele 3-4 ezerért, hála Istennek eddig bevált a módszer. Ez amúgy gyakorlatilag nálam 20 ezer km.
Nálad a várost milyen gyertyák bírják 4 évig? Nem fújnak át?

Példa, mire gondolok
Ez elég durva példa, de látszik jól.

Nem mondom, hogy ez lehetne a hiba oka, de nem egészséges dolog.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.26 16:16:39 írta vd1234 »

kisváros

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29692 Dátum: 2020.01.26 16:23:54 »
Értem, ez hasznos infó volt, szelephézag egyelőre kilőve. A szenzorokra vonatkozó javaslatomat fenntartom.
A gyújtógyertya érdekes. Úgy tudom, hogy a hagyományos fajtáknál (nálam pl. Denso K20R-U) 2 év vagy 30 ezer km a csere. Lehet nem jól csinálom, de nálam is döntő részben a rövidtávú városi hasznalat van, 2 évnél tovább nem merem hagyni őket. Sok felmelegedés-lehűlés ciklus van (ez az olajat is megviseli), ez a fém-kerámia kapcsolatnál mindenképpen hátrányos, de nem lenne jó, ha beletörne egy darab a hengerbe. Ezért sem veszek már pl. iridiumos gyertyát, mert azok is átfújtak 2-3 év alatt. Kétévente teszek egy új szettet bele 3-4 ezerért, hála Istennek eddig bevált a módszer. Ez amúgy gyakorlatilag nálam 20 ezer km.
Nálad a várost milyen gyertyák bírják 4 évig? Nem fújnak át?

Példa, mire gondolok
Ez elég durva példa, de látszik jól.

Nem mondom, hogy ez lehetne a hiba oka, de nem egészséges dolog.

A pontos típust kapásból nem tudom. Ami könyvében benne van NGK.  Most ősszel akartam cseréltetni, mivel 4 év vagy 60ezer. A szerelő kiszedte, a hézagot beállította és azt mondta, hogy egy évet még elmegy, utána csere. Nem vitatkoztam. Csak szólt volna, ha kifúj.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29693 Dátum: 2020.01.26 16:35:56 »
Egy nem túl drága javaslat:
Lehet kapni speciálisan air flow meter/légtömegmérő/légmennyiségmérő/... tisztító spray-t. Sokan féktisztítóval nyomják, de én nem mertem megkockáztatni Apám Ignisében. Azzal lepucolni, kontaktokat kontakttisztítóval, alapból. Ha van leírás, egy rámérés mehet.
Innen nézve egyértelműen hőmérsékletfüggő a jelenség, de én nem a hűtőfolyadék hőmérsékletet tudom ide belelátni, noha ott is van értelme egy mérésnek és kontakttisztításnak. A hosszabb utak utáni gyógyulás miatt gondoltam a lambdaszondára/oxigénszenzorra is, de akkor csak lenne mondjuk fogyasztásnövekedés vagy hibakód is.
Mondjuk a hidegebb reggeleken emlékeim szerint az enyém olyan 1600-ig emeli, de majd megnézem. Az sem túl jó érzés, de 2000 fölött szerintem én is rosszul lennék ilyenkor :(
A szelephézagokat ilyen hiba mellett megnézette valaki már esetleg?  :hmmmm:
A gyújtógyertyáknál még megnézném a szikraközöket. A légszűrőket és a gyújtógyertyákat gondolom rendesen cserélitek.
A gyertyákat 60 ezernél kell ezekben cserélni. Az enyémben most 140e van, 110e körül cseréltem saját magam és akkor semmi rendelleneset nem láttam rajtuk (az enyémnél a hiba 70-80e km körül jelentkezett először). Egyébként én rövid távra ritkán használom, ha beindítom 15 km-nél rövidebb távra szinte soha nem megyek, de inkább még hosszabb utak a jellemzőek, igaz autópályát se gyakran lát az autó, 90%-ban sima országút, 90-100-as tempóval. Szelephézagot soha nem néztünk, légszűrő rendben. A légtömegmérőnek a burkolatát egyszer levettem, csak ránézni, nem tűnt koszosnak, de nem mertem hozzányúlni, nagyon érzékeny szerkezet, ezt szakemberre bíznám.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.26 16:38:03 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

kisváros

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29694 Dátum: 2020.01.26 16:50:34 »
A gyertyákat 60 ezernél kell ezekben cserélni. Az enyémben most 140e van, 110e körül cseréltem saját magam és akkor semmi rendelleneset nem láttam rajtuk (az enyémnél a hiba 70-80e km körül jelentkezett először). Egyébként én rövid távra ritkán használom, ha beindítom 15 km-nél rövidebb távra szinte soha nem megyek, de inkább még hosszabb utak a jellemzőek, igaz autópályát se gyakran lát az autó, 90%-ban sima országút, 90-100-as tempóval. Szelephézagot soha nem néztünk, légszűrő rendben. A légtömegmérőnek a burkolatát egyszer levettem, csak ránézni, nem tűnt koszosnak, de nem mertem hozzányúlni, nagyon érzékeny szerkezet, ezt szakemberre bíznám.

Na, tessék, ezek szerint még a felhasználás se számít. Hosszabb  utak, mégis jelentkezett már 70 ezernél.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.26 16:52:37 írta kisváros »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29695 Dátum: 2020.01.26 17:45:30 »
A gyertyákat 60 ezernél kell ezekben cserélni. Az enyémben most 140e van, 110e körül cseréltem saját magam és akkor semmi rendelleneset nem láttam rajtuk (az enyémnél a hiba 70-80e km körül jelentkezett először). Egyébként én rövid távra ritkán használom, ha beindítom 15 km-nél rövidebb távra szinte soha nem megyek, de inkább még hosszabb utak a jellemzőek, igaz autópályát se gyakran lát az autó, 90%-ban sima országút, 90-100-as tempóval. Szelephézagot soha nem néztünk, légszűrő rendben. A légtömegmérőnek a burkolatát egyszer levettem, csak ránézni, nem tűnt koszosnak, de nem mertem hozzányúlni, nagyon érzékeny szerkezet, ezt szakemberre bíznám.
Bocsánat, én csak az enyémre tudok pontos adatokat. Most ránéztem a Haynes könyvben gyertyacsere 30 ezer km vagy 12 hónap(!). Ehhez képest gáz a 2 év, amit csinálok  :surrender: , de Celicánál ugyanez a motor 48 ezernél kell új gyertyát kapjon...
Időt nem is adnak meg, csak km-t?? Nagyon nem mindegy a használat, ahogy előzőleg írtam: 60 ezer km városban vagy autópályán...
A szelephézagokat itt 90 ezernél kell ellenőrizni, vezérléscsere 105 ezer, de én 7 évnél tovább nem merem hagyni, tehát vezérléscserekor szelephézagot is ellenőrzöm. 6 évnél semmi gond nem volt a szíjjal.
Ezt a 60-90-100 ezer km-es gyertyacseréket én nem tudom igazán elhinni, hogy addig bírják, Ignisben 50 ezer km körül az 5 éves gyári NGK-k mind keményen átfújtak, ez biztos, mi cseréltük megadott időben. Nekem ez elég volt, hogy elfelejtsem az ilyen intervallumokat és drága gyújtógyertyákat. 30 ezret el tudom hinni... motorolajcserében azt sem.
Ignisben tisztítottam a légtömegmérőt, nem lett semmi baja, még ha érzékenynek tűnik is. Tisztítás után hála Istennek vígan ment tovább :)

Szóval szerintem a hőmérséklettel összefüggő érzékelőket kellene tisztítani/mérni, utána lehet tovább gondolkodni.
Átfújó gyújtógyertyával sem javaslom közlekedni. Apósom gyertya miatt cserélt már kétszer motort.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.26 18:03:38 írta vd1234 »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29696 Dátum: 2020.01.27 10:28:18 »
Bocsánat, én csak az enyémre tudok pontos adatokat. Most ránéztem a Haynes könyvben gyertyacsere 30 ezer km vagy 12 hónap(!). Ehhez képest gáz a 2 év, amit csinálok  :surrender: , de Celicánál ugyanez a motor 48 ezernél kell új gyertyát kapjon...
Időt nem is adnak meg, csak km-t?? Nagyon nem mindegy a használat, ahogy előzőleg írtam: 60 ezer km városban vagy autópályán...
Az enyémnél a szervizkönyv 60.000 km-t ír, a Haynes-könyv is kb. annyit (40 ezer mérföldet) vagy 4 évet. A használat valóban számít, a rövid, városi menetek nagyon gyilkosak, főleg télen (most nem kifejezetten a gyertyára, hanem úgy összességében az egész motorblokkra értem, különösen az olajra), így szerintem nem túlzás, ahogy te csinálod. Amúgy is filléres tétel a gyertya. Szerencsére az én Corollám ily módon nem sűrűn van használva.   
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29697 Dátum: 2020.01.27 10:36:22 »
Az autóban 107ezer van. Itthoni első forgalomba helyezés, én vagyok a második tulajdonos. A szelephézag 90ezernél, kb 2 éve ellenőrizve. A légszűrőben van 1300 km. A gyertyákban 45 ezer és 4 év, tavaly októberben voltak ellenőrizve és gyertyahézag beállítva. NGK gyertyák, idén ősszel akarok cserélni őket. Semmilyen egyéb tünet nincs. Se check engine, se fogyasztás növekedés semmi. Az olaj évente csrélve, ami 8-10 ezer km-t jelent.
Egy apró megjegyzés: azontúl, hogy a leírt ellenőrzések elismerésre érdemesek és gondosságra utalnak, a 45000 km-t futott gyertyák már most cserések lennének, amennyiben ezek nem irrídiumosak. Ezen gyertyák élettartama 40000km, de ha az autó sokat fut városi, és/vagy hideg üzemben, akkor már 25-30000 km-nél is ajánlott cserélni.
Az irridiumos gyertyák élettartama ennek kb 2x-e.

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29698 Dátum: 2020.01.27 10:42:40 »
Kínomban a belinkelt pdf dokumentum alapján levettem reggel az akkusarut. Hagytam egy órát, visszaraktam. Utána a dokumentum 21 oldala szerint beindítottam járattam fél percig, leállítottam. Ezt eljátszottam 5x. Normálisan működött. Nem hiszem, hogy használt, de ennyit megért. Nálam szerintem még kezdeti stádiumban lehet a hiba.
Amikor először csinálta, kapott 250 km autópályát, a hiba megszűnt kb 2 hétre. -9ben is szépen indult. Aztán megint kezdte, kapott 100 km országutat, megjavult. Tegnap reggel megint kezdte kapott 50 km autópályát, de már nem volt hatása. Ma reggel ugyanúgy pörgött. Egyre gyakoribb.
Az ECU reset hasznos lehet, de ezt követően az ECU-nak kb 500km-re van szüksége ahhoz, hogy minden paraméterében újratanuljon. 50 km még semmi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29699 Dátum: 2020.01.27 11:36:44 »
Egy apró megjegyzés: azontúl, hogy a leírt ellenőrzések elismerésre érdemesek és gondosságra utalnak, a 45000 km-t futott gyertyák már most cserések lennének, amennyiben ezek nem irrídiumosak. Ezen gyertyák élettartama 40000km, de ha az autó sokat fut városi, és/vagy hideg üzemben, akkor már 25-30000 km-nél is ajánlott cserélni.
Az irridiumos gyertyák élettartama ennek kb 2x-e.
Nem mintha gond lenne a 40e km-s csere, de tudtommal hivatalosan 60e km a sima gyertya és 90e km az irídiumos gyertya csereperiódusa.

Mondom, a korábbi mindig sokkal jobb, mint a későbbi csere  :)  :flowers: