Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5849262 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29520 Dátum: 2019.04.30 16:16:15 »
Végül ennél a (sugalmazott) megoldásnál maradtam... :-D Megnézettem azért (más miatt vittem szervízbe, de megkértem őket, próbálják ki), mert alapvetően túlaggódós típus vagyok, semmi baja a váltónak, megnyugtattak, hogy ez igazából normális. Ha még gurul az autó, akkor elég a kettes, igazából amúgy is csak egy rossz szokás volt részemről az egyesbe visszaváltás, ha nem állt meg az autó a lassítás végén.
User elleni védelem. Egy nagyobb tempónál kapcsolt 1-es nem igazán tenne jót a motornak. Teljesen szándékos tulajdonsága a váltóknak a 2000-es évek eleje óta.

Az a típus vagyok, aki egyesben csak megmoccantja az autót, majd rögtön kettesbe teszi, de a Yaris az 1,33-as motorral 1600-as fordulat alatt annyira döglött, hogy amikor épphogy gurul, jobb az 1-es, mint a 2-es.
Benzinest azért egészséges 2000 rpm fölé eljuttatni egyesben is, főleg emelkedőn. Ugye ha 1-esben nincs meg a 3000 rpm, akkor 2-esbe váltásnál nem lesz meg a 2000rpm. És mivel a nyomaték nyírja ki a motort, nem a fordulat... :innocent:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29521 Dátum: 2019.05.02 13:51:18 »
Benzinest azért egészséges 2000 rpm fölé eljuttatni egyesben is, főleg emelkedőn. Ugye ha 1-esben nincs meg a 3000 rpm, akkor 2-esbe váltásnál nem lesz meg a 2000rpm. És mivel a nyomaték nyírja ki a motort, nem a fordulat.
Ezeknél a kisköbcentis benzineseknél azért ez nem igazán probléma szerintem, mivel 1500 körül nem sok nyomatékuk van, tehát ha nem nagy gázzal gyorsít 1800 alatt a user, akkor nem kap túl nagy terhelést. Ennek ellenére én is azt mondom, 1-esben legalább 2300-ig érdemes elforgatni.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29522 Dátum: 2019.05.02 22:19:29 »
Épp ezért van létjogosultsága az egyesbe visszakapcsolásnak.
music     

mmiissii

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29523 Dátum: 2019.05.05 10:08:23 »
Sziasztok!

Adott egy 2008-as Toyota Corolla 2008 1.6 benzin.
A probléma: A hűtővíz nem melegszik fel az üzemi hőmérsékletre az autó műszerei szerint. A visszajelző ledcsík kb. félállásban van. A  torque szerint 60-65 fok normál üzemben. Alapjáraton, magasabb fordulaton fel lehet tornázni 70 fokra maximum.
A kiindulási víz hőmérséklet hozza a külső hőmérsékleti értékeket és ha leveszem a vízhőfok jeladóról a csatlakozót egyből -40 fokot jelez az autó.
Termosztát, vízhőfok jeladó cserélve a hiba felbukkanása után. Semmi nem változott. Infrás hőmérővel lett mérve a vízhőmérséklet, voltak részek ahol mutatott 90-100 fokot is.
Pár héttel ezelőtt cserélve lett a hűtőfolyadék az autóban. Én csak alkalmanként hajtom, így sajnos nem tudom megmondani hogy az említett hiba, közvetlenül ez után jelentkezett-e.
Elképzelhető-e az hogy nem szakszerűen lett lecserélve a hűtőfolyadék, levegős a rendszer, és ezáltal a jeladó nem a valós értékeket közli?
Vagy más egyéb ötlet, hogy mi lehet a probléma?

edyzol92

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29524 Dátum: 2019.05.05 12:29:42 »
Sziaztok!

Corolla E11-hez szeretnék g6-os (rácsos) hűtőmaszkot és első lökhárítót venni, de a magyar bontókban és alkatrész kereskedésekben nem lehet kapni...
Nézegettem ebay-en is, de ott sem nagyon találtam. Tudtok valami külföldi oldalt, ahonnan belehet szerezi ezeket?

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29525 Dátum: 2019.05.06 10:55:29 »
Sziaztok!

Corolla E11-hez szeretnék g6-os (rácsos) hűtőmaszkot és első lökhárítót venni, de a magyar bontókban és alkatrész kereskedésekben nem lehet kapni...
Nézegettem ebay-en is, de ott sem nagyon találtam. Tudtok valami külföldi oldalt, ahonnan belehet szerezi ezeket?
Próbáld meg itt: https://allegro.pl/kategoria/czesci-karoserii-atrapy-chlodnicy-254664?string=Corolla%20E11&bmatch=baseline-var-cl-n-dict-sort-sqm-aut-1-3-0313
Toyotáról csak jót vagy semmit...

BViktor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29526 Dátum: 2019.05.07 08:03:10 »
Sziasztok!

Az alany ugye egy 2006-os 1.4 Diesel Wagon Corolla ... 1 hónapja van meg ... mivel az előző kocsiban volt utólagos fejegység betéve ami tudott usb-ről MP3-at lejátszani, így ezt a kényelmi funkciót szeretném a Corollában is "élvezni" ...

Vettem is egy FM transmittert ... jónak tűnik, de ... szinte az összes FM sáv foglalt, ráadásul ha pl. a Bp-Pécs útvonalat veszem alapul az M6-os autópályán, akkor kb 15 percenként kell váltani sávot, mert valami falu rádió tuti azt a frekit használja amit az FM transzmitterrel már beállítottam, így pálya tempó mellett szinte állandóan matatni kell , hogy újra halgathassam a zenémet ... ami ugye nem egészséges és kényelmetlen is.

Kérdés:
Milyen fejegységre lehet kiváltani a Toyota gyári CD-s fejegységét (tipusa: Toyota W58814)?

Láttam, hogy a kialakítása (külső szélei) nem "szabványos" ... van-e erre valami jó megoldás?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29527 Dátum: 2019.05.07 09:10:51 »
Épp ezért van létjogosultsága az egyesbe visszakapcsolásnak.
Kiteszteltem, 10km/h alatt "kinyit" az egyes. Ha elég lassan mész, akkor már engedi kapcsolni.

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29528 Dátum: 2019.05.12 07:20:20 »
Sziasztok!

Az alany ugye egy 2006-os 1.4 Diesel Wagon Corolla ... 1 hónapja van meg ... mivel az előző kocsiban volt utólagos fejegység betéve ami tudott usb-ről MP3-at lejátszani, így ezt a kényelmi funkciót szeretném a Corollában is "élvezni" ...

Vettem is egy FM transmittert ... jónak tűnik, de ... szinte az összes FM sáv foglalt, ráadásul ha pl. a Bp-Pécs útvonalat veszem alapul az M6-os autópályán, akkor kb 15 percenként kell váltani sávot, mert valami falu rádió tuti azt a frekit használja amit az FM transzmitterrel már beállítottam, így pálya tempó mellett szinte állandóan matatni kell , hogy újra halgathassam a zenémet ... ami ugye nem egészséges és kényelmetlen is.

Kérdés:
Milyen fejegységre lehet kiváltani a Toyota gyári CD-s fejegységét (tipusa: Toyota W58814)?

Láttam, hogy a kialakítása (külső szélei) nem "szabványos" ... van-e erre valami jó megoldás?
Nem sajat autoval, de az a tapasztalat, hogy a frekvenciasav szeleit hasznalva hosszu uton is "elvezheto" a transzmitter. Gondolok itt akar a 107MHz, vagy afolotti savokra, vagy a 87,5MHz-re, ami altalaban az also hatara az ilyen keszulekeknek. Ezen a par frekvencian nagyon ritka, hogy radioado sugarozzon.
A nem szabvanyos fejegyseghez lehet altalaban beepitokeretet venni, de azokbol is eleg sok olyan van, ami nem fog ugy passzolni, mint a gyari. Amit esetleg meg javasolni tudok, az mondjuk egy Yatour vagy Dension virtualis CD tar. Ez egy kis egyseg, amit a fejegyseg hatuljan a CD tar csatlakozojara kell radugni, a vezerlojet pedig mondjuk a kesztyutartoban el lehet helyezni. Van beloluk sima USB-s, de akar bluetooth is. Ebbe beledugva egy pendrive-ot, vagy akar a telefont racsatlakoztatva a gyari radion keresztul lenyegeben problemamentesen lehet a kedvenc zeneidet hallgatni, es altalaban a kormanyvezerlo (ha van ilyen az autodban(, es kozponti kijelzofunkciok is megmaradnak.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29529 Dátum: 2019.05.12 10:02:01 »
Tegnap volt alkalmam kipróbálni az új Corolla TS-t az erősebbik 2.0-ás hibriddel.
A bemutatóteremben is állt egy példány, megnézegettük, kinyitogattuk, beleültünk. S bár papíron, centire majdnem Avensis T27 méret, azért jóval szűkösebbnek tűnik. Pl.: mind előre, mind hátra beüléskor koccant a fejem az ajtónyilás felső ívébe... (tudom, merevség, fejlesztések) A hátsó ablakok ezen is egyre kisebbek, a 3. oldalablak szinte dísz ( tudom, merevség, fejlesztések). A kiállított autónak még az is jót tett, hogy a felső kárpitok világosok voltak. Amennyiben már benne ülsz, rendben van, bár kicsit passzentos minden. T25-ből a T27-be átülve furcsa volt, hogy a szélvédő teteje, tető eleje közelebb van jócskán... nah ebben még inkább, szinte a számban éreztem a napellenzőt.

A próbakörről: a 2.0 nagyon erős. 180 LE-nek írják, és kb megy is úgy. Még "eco" módban is egy padlózásra azonnal kapcsolja a benzinmotort, 4000-es fordulat.... 20-80 sprint egy szemvillanás (pl.: forgalomba való besorolás) a hangja nem bántó (bár hosszabb távon lehet még ez is bégetésnek számít, unalmas, irritáló lehet, nem tudom nem vagyok hibrides :)) Sport módban, pedig igen finoman kell bánni a gázpedállal, mert ott minden rezdülésre azonnal vehemens gyorsítással reagál. A tesztautóban annyi km volt amennyi.... 7,1-es átlagfogyasztást írt a BC, mire 11-12 km után visszavittük 6,9-re lement. (Nem gyilkoltam, közben beszélgettünk... pl.: az 1.2 turbo alapmotorról is)
Gyermekem hátul ült, neki nem tetszett annyira, mondván:
- sötét bunker hátul...
- néha suhan, néha meg hangos
Mindenesetre el tudnám képzelni a jövőben... kár hogy a tér és a térérzet olyan amilyen, persze azért még bőven élhető!!!
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29530 Dátum: 2019.05.12 10:07:06 »
Ő volt az alany. Ütős ez a szín!


'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

darthvader

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29531 Dátum: 2019.05.13 14:56:56 »
Tisztelt Fórumtársak!
Segítséget szeretnék kérni Tőletek!
A barátomnak egy 2008-as Corolla Verso-ja van, Motorola bluetooth-s kihangosítóval. A MOD gomb megnyomásával el is kezd beszélni de sajna németül.
A német nyelv nem megy. Mi módon kell csatlakoztatni a telefont?
Köszönöm...

darthvader

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29532 Dátum: 2019.05.13 15:43:31 »
váltócsapágy is így kezdődik, terheléskor (gyorsítás, emelkedő) van előbb hald majd erősebb kerepelő hangja. Sima folyamatos menetnél semmi.

Üdv.
Igen a váltó csapágy volt a ludas.
Váltó, kuplung csere és azóta rendben.
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.13 15:46:06 írta darthvader »

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29533 Dátum: 2019.05.23 10:47:15 »
Üdv mindenkinek,

E12-es Corollám van és valami használható megoldást szeretnék találni a fedélzeti audió és a telefon BT kapcsolatára.  :?: Már nagyon utálom a különféle FM sugárzós szivargyújtós adaptereket, mert állandóan tekergetni kell az FM sávot a foglaltság változás miatt a jelátvitel zajos, halk, a kihangosító meg szinte használhatatlan mindegyikben.  :cry:

Van valakinek erre valami bevált megoldása?  :?: Legfőképp a zene lejátszás telefonról ami lényeges lenne. 

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29534 Dátum: 2019.05.23 11:13:57 »
Üdv mindenkinek,

E12-es Corollám van és valami használható megoldást szeretnék találni a fedélzeti audió és a telefon BT kapcsolatára.  :?: Már nagyon utálom a különféle FM sugárzós szivargyújtós adaptereket, mert állandóan tekergetni kell az FM sávot a foglaltság változás miatt a jelátvitel zajos, halk, a kihangosító meg szinte használhatatlan mindegyikben.  :cry:

Van valakinek erre valami bevált megoldása?  :?: Legfőképp a zene lejátszás telefonról ami lényeges lenne.
Audio topicban eddig legalább kétféle BT-s megoldást írtak.