Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5848827 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29190 Dátum: 2018.01.15 21:26:56 »
Idle Air Control Valve = alapjárati levegőszabályozó szelep
forrás

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29191 Dátum: 2018.01.21 19:45:42 »
Tapasztalat megosztás:

hónapokkal ezelőtt itt (?) írtam, hogy fiam (2008-as Corolla 1,4 D4D, limusine) kocsijában a légzsák visszajelző össze-vissza jeleket küldött, a Check-lámpa emiatt aktiválódott, aztán hetekig semmi, majd újra...bosszantó volt, de nagyon!

 

A hibát megtaláltuk: a középkonzolon, a szellőzésvezérlők felett van az a kis egység, ami a Security és a légzsák visszajelző LED-eket tartalmazza.

Ezt kiszereltem, óvatosan megbontva kiderült, hogy a panel-csatlakozó hozzávezetései a lehúzható csatlakozó felől, nincsenek forrasztva, hanem egyszerűen rátolva a lábakra. Gondolom azt hitték, hogy a nyomás hatására elég lesz a kontaktus. Hát nem lett elég, mert a rázkódás, esetleg oxidáció, ezt felülírja.

A pontokat, a lyukgalvanizált helyeken, forrasztással stabilizálva a hiba megoldódott.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

godzipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29192 Dátum: 2018.01.25 18:04:59 »
Sziasztok! Talán innen tud nekem segíteni valaki. Nemrég vettem egy 2005-ös 2.0 D4D Corollát, és az első ablaktörlőm nem megy le végállásra. Ha bekapcsolom elindul, de ahol megállítom, a kar abban a helyzetben marad. A szakaszos törlés sem működik. Motort mechanikával már cseréltem, de nem segített. Tanácstalan vagyok, Minden segítséget megköszönnék.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29193 Dátum: 2018.01.25 19:15:46 »
Sziasztok! Talán innen tud nekem segíteni valaki. Nemrég vettem egy 2005-ös 2.0 D4D Corollát, és az első ablaktörlőm nem megy le végállásra. Ha bekapcsolom elindul, de ahol megállítom, a kar abban a helyzetben marad. A szakaszos törlés sem működik. Motort mechanikával már cseréltem, de nem segített. Tanácstalan vagyok, Minden segítséget megköszönnék.
Renault 19ben anno a nem megfelelő biztosíték okozott ilyen hibát. azt cseréd ki, mert szerintem nem stimmel az Amper.
Konrád

godzipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29194 Dátum: 2018.01.25 20:58:12 »
Az a gond, hogy a hiba fokozatosan jelentkezett. Először csak néha, aztán egyre gyakrabban.

godzipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29195 Dátum: 2018.01.25 21:00:06 »
Mondjuk a biztikhez még nem nyúltam amióta a kocsit megvettem.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29196 Dátum: 2018.01.25 21:30:17 »
Nekem ez inkább albaktörlő kar (bajuszkapcsoló) hibának tűnik...  ::)

godzipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29197 Dátum: 2018.01.25 21:33:57 »
Köszönöm. Ez bennem is felmerült. Akkor ez valószínű csere. Gondolok még a vezérlőre, bár nem tudom, hogy ez relés-e még. Ha nem relés, akkor kar lesz.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29198 Dátum: 2018.01.27 13:13:49 »
Ma megint indítottam kb 1 hét után, +6 fokban. kb 2500-2600-on ment szerintem 30-40 másodpercig biztosan (feltűnően sokáig), és aztán esett elég gyorsan. Mit kellene vele csinálni, egr tisztítás vagy mi?
Találtam egy ilyet :

I had the same issue with my Toyota Corolla 2003 car. Cold start RPM was sky rocketing 2600 and above. However, I managed to sort this out after investigating for a long period (4 years ++ with spending lot of money). Clean your MAF sensor and the throttle body including the IAC valve openings. If your issue is not sorted, check short term and long term fuel trim. If they are too high for a long period (above 6-7% for a long period) then there is a vacuum leak(buy a cheap ECU scanner and test this). If no vacuum leak you should remove the power socket from your IAC. If you see a difference in RPM (if it goes up or down) you better change your IAC valve. Please note that some IAC allows you to manually adjust the idle RPM up to some extend by rotating the IAC valve anti-clockwise(some Toyota allows this). Therefore, before replacing your IAC valve you better check for this adjustment. This will definitely sort your issue.

Mi azaz IAC?fojtószelep?

Az én Corollám esetében is előfordul ez, de nem mindig. Ja és max. csak 2-3 másodpercig pörög ilyen magas alapjáraton. Csak teljesen hideg motornál és +10 fok alatt csinálja, teljesen véletlenszerűen (viszont 0 fok alatt nem igazán jellemző ez a felpörgés). Alapjárati levegőszabályozó szelepet cseréltek (igaz bontottra), kétszer is, de kiderült, hogy nem ez a felelős ezért a jelenségért. Tovább nem foglalkoztam vele, a kiskőrösi márkaszervizesek nézték meg, ők javasolták a cserét, de úgy néz ki nem értenek hozzá. Olyat meg nem játszunk tovább, hogy cserélgetjük az alkatrészeket és előbb-utóbb csak jó lesz, mert százezreket nem fogok elkölteni erre feleslegesen...

Íme a videóm a jelenségről: https://www.youtube.com/watch?v=OyMKASvcOo4
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.27 13:15:56 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

godzipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29199 Dátum: 2018.01.28 07:47:51 »
Nagyon szépen köszönöm a segítséget, az ablaktörlő problémám megoldódott. Bajuszkapcsoló volt, kicseréltem. További szép napot!!!

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29200 Dátum: 2018.01.30 12:04:40 »
Az én Corollám esetében is előfordul ez, de nem mindig. Ja és max. csak 2-3 másodpercig pörög ilyen magas alapjáraton. Csak teljesen hideg motornál és +10 fok alatt csinálja, teljesen véletlenszerűen (viszont 0 fok alatt nem igazán jellemző ez a felpörgés). Alapjárati levegőszabályozó szelepet cseréltek (igaz bontottra), kétszer is, de kiderült, hogy nem ez a felelős ezért a jelenségért. Tovább nem foglalkoztam vele, a kiskőrösi márkaszervizesek nézték meg, ők javasolták a cserét, de úgy néz ki nem értenek hozzá. Olyat meg nem játszunk tovább, hogy cserélgetjük az alkatrészeket és előbb-utóbb csak jó lesz, mert százezreket nem fogok elkölteni erre feleslegesen...

Íme a videóm a jelenségről: https://www.youtube.com/watch?v=OyMKASvcOo4
Én elvittem szervízbe,kipucolták a légtömegmérőt,fojtószelepet,alapjárati levegőszabályzót kemény pénzért,de így is ugyanolyan maradt.
Azt mondták volt egy hasonló lambda szonda cserével megoldódott(bár ott 3000ig felpörgött és ott is maradt sokáig).Én ebben nem nagyon hiszek,ilyenkor a szonda még nem is meleg, 300-350 fokot el kell érnie,hogy valid értékeket küldjön,ez hidegindításnál gondolom még nincs meg.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29201 Dátum: 2018.01.30 12:19:23 »
Én elvittem szervízbe,kipucolták a légtömegmérőt,fojtószelepet,alapjárati levegőszabályzót kemény pénzért,de így is ugyanolyan maradt.
Azt mondták volt egy hasonló lambda szonda cserével megoldódott(bár ott 3000ig felpörgött és ott is maradt sokáig).Én ebben nem nagyon hiszek,ilyenkor a szonda még nem is meleg, 300-350 fokot el kell érnie,hogy valid értékeket küldjön,ez hidegindításnál gondolom még nincs meg.

PiciPeti többször leírta, hogy a hidegindítást követő emelt fordulatszám egyik oka, a Lambda szonda mihamarabbi üzemi hőfokának  és a "valid értékek" elérése. Elképzelhető, hogy idősebb korában a szonda a rárakódások-elhasználódás következtében lassabban melegszik fel.?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29202 Dátum: 2018.01.30 14:05:09 »
PiciPeti többször leírta, hogy a hidegindítást követő emelt fordulatszám egyik oka, a Lambda szonda mihamarabbi üzemi hőfokának  és a "valid értékek" elérése. Elképzelhető, hogy idősebb korában a szonda a rárakódások-elhasználódás következtében lassabban melegszik fel.?
ezt vmivel alá is tudja támasztani?mert ha igen,akkor beruházok egyre és megmondom jó lett-e.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29203 Dátum: 2018.01.30 14:33:02 »
Ugyanattól a hőmennyiségtől a lambda szonda nem fog később bemelegedni csak azért mert korosodik. Olyan lehet, hogy érzékelni kezd el később.
Avensisben tavaly ilyenkor lett cserélve lambdaszonda (gyári Toyota, márkaszervíz tette be aranyárban) és nem történt tőle változás, hidegindítás után így is magas a fordulatszám kb. ugyanannyi ideig. Gondolom Corolla is ugyanez a kategória.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29204 Dátum: 2018.01.30 22:54:51 »
Érzékelni is később kezdHET a lerakódások miatt, valamint melegedni is nehezebben melegedHET, mivel a korom egész jól tud hőszigetelni...  ::)