Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6014019 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

csonkatibor15

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28500 Dátum: 2016.11.23 12:25:29 »
Sziasztok. Azzal fordulok hozzátok hogy adódott egy Toyota Corolla 2004 1.4 VVT-I autó. Pár hete észrevettem hogy 4. 5. fokozatnál furcsa hang hallatszik, de a többi fokozatnál nem. Szerelőhöz elvittem és annyit mondott hogy a váltóban a csapágyat kell cserélni. Másik szerelőhöz elvittem és ő meg azt mondta miután persze eljött egy körre hogy az ékszíj feszítő görgő csinálja. Ezzel a két hibával állok szemben ami igazából nem olcsó mulatság, és azért írtam ide hogy ha már valaki járt így vagy valaki már hallott róla és tudná hogy mi a baj. Válaszokat előre is köszönöm.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28501 Dátum: 2016.11.23 14:57:57 »
1.4-es váltóban simán lehet csapágy, konstrukciós hiba, nem jó helyeken van megcsapágyazva, ezért az egyik csapágy túl nagy terhelést kap és egy idő utána feladja.
De a csapágy vs feszítőgörgő hangot egyszerűen el tudod dönteni. Amikor hallod nyomj egy kuplungot, ha a zaj abbamarad, akkor váltócsapágy (nincs terhelésen), ha továbbra is megy, akkor esélyes lehet a görgő.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28502 Dátum: 2016.11.23 14:58:35 »
És ha azt tudnátok mennyi minden finomság van még az autós világban ... ::)
Én azért sejtem...  :D
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPedro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28503 Dátum: 2016.11.23 19:30:24 »
Ti mit javasolnátok heti 1000 km vezetéshez: Corolla 2.0 D4D (116Le) vagy 1.6 VVT-I (110Le)? A benzinesre rámenne a gatyám? Pályán, a diesel sokkal dinamikusabb, mint a benzines?

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28504 Dátum: 2016.11.23 20:15:07 »
Sziasztok! Ti hogy vagytok a corollátokkal? Az én 2005-ös járgányom idén tavasszal kirügyezett a bal küszöbön a hátsó kerékív előtt. Garanciába megcsinálták, de elég rossz tapasztalataim lettek mert egyéb bajt is tettek az autóval, így most, hogy jobb oldalt is felbukkant ez a rozsda hólyag így biztos, hogy nem próbálom meg már a garanciát sem.

De komolyan csak nekem rozsdásodik az autóm? Annyira nem jellemző ez, úgy vettem észre. Japán gyártású 2005ös autó, 185e km, tehát 11 éves, amiből 7-8 évig egészen biztos, hogy garázsos autó volt (ami ugye nem is biztos, hogy minden esetben előnyös a karosszériára nézve)
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28505 Dátum: 2016.11.23 20:23:46 »
Ti mit javasolnátok heti 1000 km vezetéshez: Corolla 2.0 D4D (116Le) vagy 1.6 VVT-I (110Le)? A benzinesre rámenne a gatyám? Pályán, a diesel sokkal dinamikusabb, mint a benzines?
Azt kell eldönteted, hol szeretnél fizetni: benzinkúton apránként, vagy a szervízben nagyobb öszegekben. Semmi nincs ingyen, és hosszútávon nincs érdemi különbség (ha beleveszed a vételár különbségét, az amortázicót és a szervízt).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28506 Dátum: 2016.11.23 20:40:48 »
Ti mit javasolnátok heti 1000 km vezetéshez: Corolla 2.0 D4D (116Le) vagy 1.6 VVT-I (110Le)? A benzinesre rámenne a gatyám? Pályán, a diesel sokkal dinamikusabb, mint a benzines?
Én a kettő közül az 1,4-es D4D-t választanám/választottam [rohog] ;)
Milyen dinakmika kell a pályán, :hmmmm: felgyorsulsz 130-140-re és tartod :hug:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28507 Dátum: 2016.11.23 20:51:27 »
Sziasztok. Azzal fordulok hozzátok hogy adódott egy Toyota Corolla 2004 1.4 VVT-I autó. Pár hete észrevettem hogy 4. 5. fokozatnál furcsa hang hallatszik, de a többi fokozatnál nem. Szerelőhöz elvittem és annyit mondott hogy a váltóban a csapágyat kell cserélni. Másik szerelőhöz elvittem és ő meg azt mondta miután persze eljött egy körre hogy az ékszíj feszítő görgő csinálja. Ezzel a két hibával állok szemben ami igazából nem olcsó mulatság, és azért írtam ide hogy ha már valaki járt így vagy valaki már hallott róla és tudná hogy mi a baj. Válaszokat előre is köszönöm.
Nekem is volt váltócsapágycserém. Hogy honnan jön a hang azt stetoszkoppal könnyű behatárolni.
Ha a váltócsapággyal van baj, akkor sűrgősen cseréltesd ki(nekem 2 db is cserés volt  és 60-eFt-ból megusztam),míg nincs nagyobb baja, mert akkor lesz igazán drága

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28508 Dátum: 2016.11.23 21:21:35 »
Milyen dinakmika kell a pályán, :hmmmm: felgyorsulsz 130-140-re és tartod :hug:
... a következő 500 m-ig, aztán fék.
Közlekedtél mostanában Budapest- Hegyeshalom útvonalon?  ;)

Amit írtál az érvényes az M6-ra, máshol nem  :D

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28509 Dátum: 2016.11.23 21:33:47 »
... a következő 500 m-ig, aztán fék.
Közlekedtél mostanában Budapest- Hegyeshalom útvonalon?  ;)

Amit írtál az érvényes az M6-ra, máshol nem  :D
Hát ma csak BP-Győr-Bp útvonalon voltam, jöttem a pályán. Max annyi volt, hogy a sok kamion miatt le kellett venni a gázról a lábam, mert sokan 100-al is előztek. Szóval pláne nem kell több erő ;)

DonPedro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28510 Dátum: 2016.11.23 22:03:48 »
M3 Debrecen felé lehet azért haladni. Nekem is volt 1,4 d4d yarisom, de pályán szeretem ha 150 felett is van még tartalék. Volt 2.0 D4D Corollám is egy hétig.. Az bitang jó volt, de sajnos totálkárosra törtem. Most van lehetőségem egy jo 1,6 benzinesre, csak félek tőle. Ezért kérdem, hogy mit gondoltok arról.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28511 Dátum: 2016.11.24 00:52:51 »
Ti mit javasolnátok heti 1000 km vezetéshez: Corolla 2.0 D4D (116Le) vagy 1.6 VVT-I (110Le)? A benzinesre rámenne a gatyám? Pályán, a diesel sokkal dinamikusabb, mint a benzines?
Ennél a mennyiségnél már alternatíva a dízel, de akkor is ott vannak a kétszázezres javítások. Ha elég az 1,4 D4D is, akkor én azt keresném, több van belőle, és jóval takarékosabb. Ha Debrecenig mész Pestről, akkor a 150 helyett 130-as tempó 10 perc különbséget jelent. Azt simán bírja a kicsi dízel is. Biztosan kell neked az a 10 perc különbség?  ;)
music     

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28512 Dátum: 2016.11.24 11:58:41 »
A kicsi dízel tartós 150-nél eszik 6,5-öt, 130-nál 5,5-öt... Szerintem nem kérdés...  ::)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28513 Dátum: 2016.11.24 15:45:31 »
A kicsi dízel tartós 150-nél eszik 6,5-öt, 130-nál 5,5-öt... Szerintem nem kérdés...  ::)
Biztos vagy benne? Végigszámoltad?
Megnézted mennyivel drágább megvenni, és milyen szervízköltségek vannak (turbó, nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok)? Ha ennyire biztos vagy benne, akkor megmutathatnád a számításaidat.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28514 Dátum: 2016.11.24 16:30:28 »
Biztos vagy benne? Végigszámoltad?
Megnézted mennyivel drágább megvenni, és milyen szervízköltségek vannak (turbó, nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok)? Ha ennyire biztos vagy benne, akkor megmutathatnád a számításaidat.
Én tettem meg Nürnberg -Bp, német gázolajjal 130-as tempóval és 4,9 volt a fogyim (elég üres volt az autó), egyébként meg 5,1 szokott lenni pályán 125-130-as óra szerinti tempónál.
200ekm+ nem volt még semmi dieselspecifikus gondom, egyebek se nagyon( 2 db csapágy fiatal korában).