Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6026165 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28245 Dátum: 2016.07.27 19:15:54 »
Üdv mindenkinek!

Kettő napja vettem egy 1.4 L-es hatchback Corollát. 2002-es évjárattal. Pöpec állapot stb, stb. Viszont van két apróság ami nem hagy nyugodni.
1 - Ha felkapcsolom a világítást akkor a felsó pótféklámpa folyamatosan világt. Ha rálépek a fékre akkor kicsit erősebben látható.
2 - Ez inkább furcsa nekem: tegnap éjszaka amikor beültem és gyújtás nélkül ráléptem a fékre a műszerfal világtás bekapcsolt.

Ebben a két dologban kérnék egy kis felvilágosítást.
Motorkód: 4zzu275433

Előre is köszönöm a válaszokat, és ugyanit elénézést is kérek ha már vaan ilyen kérdés. A kereső nem talált és nem igazán van kedvem átolvasni 1900 oldalt.

Szerény autóvillamossági tapasztalatom azt íratja velem, hogy a féklámpakapcsoló haldoklik, és/vagy sima testzárlatos a kapcsoló, vagy valamelyik negatív testelés korodált KH-s.

Első körben húzd le a kapcsoló pozitív csatolópontját, és próbáld ki, mit mutat. Utána a pozitívot vissza a negatívot le. Itt is próba.  Ha a negatív mellett az izzó valamelyike izzik, vagy világít akkor szinte biztos, hogy testelési probléma.  Végig kell mazsolázni a testpontokat a kocsin.

Második körben a világításkapcsolót kell hasonló módszerrel alaposan átvizsgálni.  Először kiiktatni, utána megnézni, hogy mit mutat a féklámpa, ha jó, akkor a világításkapcsolónál lehet a probléma.

Remélem csak egyszerű KH lesz a hiba oka és nem valami kókányolás a vezetékek körül.

Egyébként az Általános/hibaelhárítás topicban bővebben olvashatsz hasonló problémákról és megoldásukról, igaz az sem kevés oldal. A fórum cirka 14 éves. :)
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.27 19:18:01 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

waldaran

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28246 Dátum: 2016.07.27 22:04:08 »
Szerény autóvillamossági tapasztalatom azt íratja velem, hogy a féklámpakapcsoló haldoklik, és/vagy sima testzárlatos a kapcsoló, vagy valamelyik negatív testelés korodált KH-s.

Első körben húzd le a kapcsoló pozitív csatolópontját, és próbáld ki, mit mutat. Utána a pozitívot vissza a negatívot le. Itt is próba.  Ha a negatív mellett az izzó valamelyike izzik, vagy világít akkor szinte biztos, hogy testelési probléma.  Végig kell mazsolázni a testpontokat a kocsin.

Második körben a világításkapcsolót kell hasonló módszerrel alaposan átvizsgálni.  Először kiiktatni, utána megnézni, hogy mit mutat a féklámpa, ha jó, akkor a világításkapcsolónál lehet a probléma.

Remélem csak egyszerű KH lesz a hiba oka és nem valami kókányolás a vezetékek körül.

Egyébként az Általános/hibaelhárítás topicban bővebben olvashatsz hasonló problémákról és megoldásukról, igaz az sem kevés oldal. A fórum cirka 14 éves. :)


Köszönöm a Választ. Mikor nézegettem/nézegettük vásárlás előtt nem találtunk rajta kókányolásra utaló jelet. Kábelek se voltak babrálva. Remélem csak a féklámpakapcsoló lesz a ludas.

waldaran

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28247 Dátum: 2016.07.28 12:24:24 »
Megoldva a féklámpa hiba. Tulajdonképpen én okoztam a galibát. Mikor vettem nem volt benne izzó. És rosszat raktam bele. A kétszálas helyett a sima egyszálast.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28248 Dátum: 2016.07.28 19:12:28 »
Megoldva a féklámpa hiba. Tulajdonképpen én okoztam a galibát. Mikor vettem nem volt benne izzó. És rosszat raktam bele. A kétszálas helyett a sima egyszálast.
:sorcerer: :clap:

Akkor mondhatjuk hogy user error okozta a KH-t.   ;)

Örülök, hogy mindöszesen ennyi volt a baj.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

waldaran

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28249 Dátum: 2016.07.30 10:27:28 »
Üdv mindenkinek!

Lenne egy újabb kérdés. Barátok közt is láma, de a net ír mindenfélét. Miféle fagyálló kell a gépbe? Kék, piros, rózsaszín? A golf 3-asba eddig a G12-es alubarát lötyit vettem. 2002-es  Corolla. 4ZZFE

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28250 Dátum: 2016.07.30 10:40:40 »
Gyárit kéne, asszem rózsaszín. Nem vészesen drága, de ez az az eset, amikor érdemes kifizetni a többletet.
music     

waldaran

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28251 Dátum: 2016.07.30 11:21:07 »
Gyárit kéne, asszem rózsaszín. Nem vészesen drága, de ez az az eset, amikor érdemes kifizetni a többletet.

Nem a pénz miatt kérdezem. Konkrétan nem tudom milyen kell bele.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28252 Dátum: 2016.07.30 16:02:33 »
régen autotékás toyi llc volt a menö...piros...anno én is olyat raktam a corollámba.
aztán felkaptuk az eneost,az is piros...már nem kaphato...
de az eneos kinál vmi alternativát helyette...
pár hete én egy régi yarisba meg egy e11 coriba vmi teegee márkáju rózsaszin löttyöt raktam...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

thomaser07

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28253 Dátum: 2016.08.03 22:06:55 »
Haliho :)

Én is itt vagyok, aki ugye extrém, mert betöltve 75W váltóolajam van, meg 0W-20 motorolajam, a 4ZZ motoros 2005ös corollámban, egyik sem előírás, tény, a váltó eddig is tökéletes volt, de még finomabban kapcsolható a 75W olajjal - amit leginkább hideg olajnál venni észre. Indításkor is vígan pörget az indítómotor hidegben ezzel a híg 0W-20 motorolajjal de én nyárra biztos, hogy nem hagynám benne ezeket a híg olajokat, és nem is ajánlanám senkinek, hogy eltérjen a gyári előírásoktól, hacsak nem ilyen kísérletező kedvű, mint én :)

Akinek a tartósság, megbízhatóság, kiszámíthatóság fontos, az szerintem kövesse a gyártói előírásokat. 5W-30 olaj a motorba, és 75W-90 olaj a váltóba. - meg persze még fontosabb a minősítésekre figyelni. Én is ezt fogom tenni, azzal a kivétellel, hogy az október-április környéki időszakra, tehát télre 75W olajat használok, mert nagyon tetszik, hogy a leghidegebb időben is már a kezdetektől fogva gyönyörűen puhán jár a váltó. De +20 celsius feletti hőmérsékletek esetén már azért aggódnék, mennyire képes ez a híg olaj ellátni feladatát, ezért a biztonság kedvéért ahogy eljön a jobb idő én a 75W-90-et választom. Szerintem ez így nagyon tuti :D

Azért kíváncsi lennék, melyik az a márkaszerviz, amelyik 75W-90 olaj helyett MAGÁTÓL 75W olajat tölt a váltókba.. Inkább sajnos az a tendencia, hogy 75W az előírás és beleteszik a 75W-90-et, ami szintén nem jó megoldás, hiszen nehezebben kapcsolhatóvá válik a váltó.





Remelem azóta megvilagasodtal, de úgy emlekszem a swift klubból is ez hülye hozzá nem értő okoskodás miatt ***tak ki...

Minek olyan motorolaj ami nem való ebbe a motorba.. A valto olaj ülepítéseken sírtam..
Bemasolom ide a fuchs olajszakértő válaszát a 75w olajrol


Mostanság már szinte mindenhova ez a könnyű futású, alacsony viszkozitású olaj kerül betöltésre a könnyű kacsolhatóság és az üzemanyag megtakarítás végett. Egész évben alkalmazható természetesen.

Taktoj

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28254 Dátum: 2016.08.04 21:00:53 »
Sziasztok. valakinek esetleg van tapasztalata... eredeti alkatrészt szeretnék vásárolni 2000 es corollához az eu ból, lehetőleg nem Magyarországról.  Angol gyártmányú az átkozott ezért a legjobb egy angol weboldal lenne a legjobb, de szinte m1. Tudna valaki ajánlani ilyesmit nekem. kösz

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28255 Dátum: 2016.08.04 21:24:59 »
mi kéne?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28256 Dátum: 2016.08.05 04:55:12 »
Sziasztok. valakinek esetleg van tapasztalata... eredeti alkatrészt szeretnék vásárolni 2000 es corollához az eu ból, lehetőleg nem Magyarországról.  Angol gyártmányú az átkozott ezért a legjobb egy angol weboldal lenne a legjobb, de szinte m1. Tudna valaki ajánlani ilyesmit nekem. kösz

m2
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28257 Dátum: 2016.08.05 17:06:53 »
A problémám az,hogy ha a stab pálca lenne, akkor a kereket mozgatva lötyögnie kellene, ilyen baj nincs.
Sosem tudod olyan erővel megmozgatni, amit az úton menet közben kap. Ha kézzel mozgatva lötyögne, akkor már nagyon nagy baj lenne (ez nem KGST autó). Nekem első gátlókat cseréltek 165 ezer kilométernél, mert eresztette az olajat, és tényleg elég durván kopogott úthibákon.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28258 Dátum: 2016.08.05 17:09:45 »
Srácok, milyen tetőantennát vegyek az autómhoz?
A napokban vettem észre, hogy szét van szakadva a gumiborítása, nem is értem, felakadni nem akadtam fel vele, az időjárás így megeheti tizenév alatt?
Ugyan nem szoktam rádiót hallgatni, de azért hogynézmáki'?
Ebay-ről rendeltem valami 12 fontért, teljesen jó, ugyanolyan mint a gyári.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

waldaran

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28259 Dátum: 2016.08.06 01:54:27 »
A tetőantenna burkolata nekem is szét volt töredezve rendesen.
De a zsugorcső megoldotta. Egészen az anyára ráhúztam és úgy melegítettem rá, így kisebb az lehetősége, hogy beszivárog a víz oda ahova nem kéne :)