Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5863610 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27405 Dátum: 2015.07.21 20:52:07 »
Azt tudja valaki hogy a légtömegmérők több Toyota típusban is ugyanolyanok?
Arra gondoltam nejem autójából (auris 1.6 Dual VVti 124LE) átraknám próba erejéig a Corollába.
Sajnos nem vagyok az autó közelébe nem tudom megnézni ugyanolyan légtömegmérőt használ vagy nem.

Az, hogy minden eltűnt EFI relének (főrelé) tűnik...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27406 Dátum: 2015.07.21 21:10:04 »
Az, hogy minden eltűnt EFI relének (főrelé) tűnik...

Igaz egy nagyon rövid időre kb 1-2mp eltűnt minden a kijelzőn konkrétan a mutatókra gondolok. Utána visszajött igaz kicsit megzavarodva fals értékeket mutatott. Autó leállítás és újraindítás után vissza állt rendesen működik a kijelző azóta is. Ha esetleg relé lenne akkor a műszereknek most sem kellene mennie. De lehet én gondolom rosszul?
 Köszönöm hogy hozzászólsz minden oldalról meg kell közelíteni.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27407 Dátum: 2015.07.21 21:29:25 »
Igaz egy nagyon rövid időre kb 1-2mp eltűnt minden a kijelzőn konkrétan a mutatókra gondolok. Utána visszajött igaz kicsit megzavarodva fals értékeket mutatott. Autó leállítás és újraindítás után vissza állt rendesen működik a kijelző azóta is. Ha esetleg relé lenne akkor a műszereknek most sem kellene mennie. De lehet én gondolom rosszul?
 Köszönöm hogy hozzászólsz minden oldalról meg kell közelíteni.

általában utána is működik..elsőre katalizátorra gondoltam..de írtad minden eltűnt. utána terelődött elektromos útra a dolog..
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27408 Dátum: 2015.07.21 21:33:34 »
általában utána is működik..elsőre katalizátorra gondoltam..de írtad minden eltűnt. utána terelődött elektromos útra a dolog..

Ezek a relék merre találhatók?

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27409 Dátum: 2015.07.21 21:39:06 »
Ezek a relék merre találhatók?

egy relé az akku mellett, efi relé a neve
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27410 Dátum: 2015.07.21 21:40:45 »
Holnap ránézek!
Találtam róla videót is.
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.21 21:45:57 írta Thomas1111 »

danielf77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27411 Dátum: 2015.07.22 21:26:37 »
Sziasztok!

2001 VVT-i 1.4 4ZZ-FE motorban milyen kompressziónak kell lennie?
Az enyémet viszem kompresszió mérésre és kiváncs lennék mi számít jónak.
Toyota Corolla (Facelift)Hatchback 2001 | 1.4 VVT-i (E11)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27412 Dátum: 2015.07.22 21:28:04 »
Sziasztok!

2001 VVT-i 1.4 4ZZ-FE motorban milyen kompressziónak kell lennie?
Az enyémet viszem kompresszió mérésre és kiváncs lennék mi számít jónak.
13.5-14,5 között szinte gyárinak mondható, tudtommal. A kompressziómérés csak egy közelítő értéket ad, valós információt a motor állapotáról nem kapsz vele. Annyit fogsz tudni, hogy az egyes hengerek egymáshoz képest milyen állapotban vannak. Végnyomás méréssel lehetne pontosabb képet összeállítani a motor belső állapotáról.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

danielf77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27413 Dátum: 2015.07.22 21:38:33 »
Kössz a gyors választ!
Az a bajom, hogy 10eKm-en megevett 3L olajat, de nem füstöl, nincs olaj a hűtővízben. Annyi baja volt, hogy elkezdett megtorpanni a motor időnként (pár hete kezdte). Egy légtömegmérő pucolás úgy tűnik megoldott a megtorpanásos problémát, de az autó ereje nem teljesen tért vissza. Most próbálom kinyomozni hova tűnik az olaj és mit kéne rajta megjavítani, hogy újra a régi legyen.   :?:
Toyota Corolla (Facelift)Hatchback 2001 | 1.4 VVT-i (E11)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27414 Dátum: 2015.07.22 22:48:07 »

Kössz a gyors választ!
Az a bajom, hogy 10eKm-en megevett 3L olajat, de nem füstöl, nincs olaj a hűtővízben. Annyi baja volt, hogy elkezdett megtorpanni a motor időnként (pár hete kezdte). Egy légtömegmérő pucolás úgy tűnik megoldott a megtorpanásos problémát, de az autó ereje nem teljesen tért vissza. Most próbálom kinyomozni hova tűnik az olaj és mit kéne rajta megjavítani, hogy újra a régi legyen.   :?:
99%, hogy a szokásosnak mondható vvti olajfogyasztás a gondod. Meg kell gyűrűzni a motort és rendbetenni a hengerfejet. Én idén fenruárban léptem meg, azóta 5000-t mentem és az olajfogyasztás teljesen megszűnt.
Valszeg nálad is a gyári gyűrűk lágyultak ki, ez okozza a hibát.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27415 Dátum: 2015.07.23 16:45:33 »
Nekiestem megint átnézni mi lehet a baj. Relékre is ránéztem de sokat nem tudtam kezdeni vele.
Feltűnt hogy ha beindítom minden normálisnak tűnik de ha gázt adok akkor dadog kicsit.
Levettem a motorborítást. Fellazítottam a gyújtástekercseket. Elkezdtem egyenként lehúzni őket a gyertyáról. Egyiknél feltűnt hogy nem változik a motorfordulat hiába húztam le a pipát. Ki is emeltem ne tudjon áthúzni. Észrevettem ha a pipákat kicsit felemelem és áthúz a szikra szép csattogó hangot ad. A hengeres üreg amiben bent van a gyertya még jól fel is erősíti a hangot. Az egyik hengernél viszont nem hallottam ezt a hangot. Annál ahol a motorfordulat sem változott ha lehúztam a pipát.
Mivel nincs nálam gyertyakulcs és nem tudtam kiszedni a gyertyát ellenőrizni, így megcseréltem a gyújtástekercset átraktam másik hengerre. Ott ugyanazt produkálta. Bárhová tettem ez az egy gyújtástekercs nem húzott át és a motor fordulata is változatlan maradt.
Nem vagyok szerelő de most  úgy sejtem ez a baj.  Denso 90080-19019 ez van ráírva.
Idekint németbe az eredeti bitang drága de ebay.de vannak bontottak 15 eurótól.
Ha a sorszáma stimmel akkor jónak kell lennie akkor is ha Avensisből vagy más autóból  való gondolom?
Mire figyeljek oda milyet rendeljek?

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27416 Dátum: 2015.07.23 21:45:21 »
Nekiestem megint átnézni mi lehet a baj. Relékre is ránéztem de sokat nem tudtam kezdeni vele.
Feltűnt hogy ha beindítom minden normálisnak tűnik de ha gázt adok akkor dadog kicsit.
Levettem a motorborítást. Fellazítottam a gyújtástekercseket. Elkezdtem egyenként lehúzni őket a gyertyáról. Egyiknél feltűnt hogy nem változik a motorfordulat hiába húztam le a pipát. Ki is emeltem ne tudjon áthúzni. Észrevettem ha a pipákat kicsit felemelem és áthúz a szikra szép csattogó hangot ad. A hengeres üreg amiben bent van a gyertya még jól fel is erősíti a hangot. Az egyik hengernél viszont nem hallottam ezt a hangot. Annál ahol a motorfordulat sem változott ha lehúztam a pipát.
Mivel nincs nálam gyertyakulcs és nem tudtam kiszedni a gyertyát ellenőrizni, így megcseréltem a gyújtástekercset átraktam másik hengerre. Ott ugyanazt produkálta. Bárhová tettem ez az egy gyújtástekercs nem húzott át és a motor fordulata is változatlan maradt.
Nem vagyok szerelő de most  úgy sejtem ez a baj.  Denso 90080-19019 ez van ráírva.
Idekint németbe az eredeti bitang drága de ebay.de vannak bontottak 15 eurótól.
Ha a sorszáma stimmel akkor jónak kell lennie akkor is ha Avensisből vagy más autóból  való gondolom?


Gondolom egy trafó ment ki, de így ne ellenőrizd, hogy csattog-e, mert a többit is kinyírod és mást is akár...
Mire figyeljek oda milyet rendeljek?
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27417 Dátum: 2015.07.24 13:04:52 »
Köszönöm a figyelmeztetést!
Máskor körültekintőbb leszek.
Sajnos elég kiszolgáltatott helyzetben vagyok itt nincs körülöttem senki a segíteni tudott volna. És én sem vagyok felkészülve erre.
Tízenkét év és 300.000Km alatt egy biztosítékot cseréltem ki amit egy zárlatos GPS vert ki, ennyi volt összes elektromos problémám.
Valamit ki kellett találnom, el kellett döntenem hazaviszem így és otthon nézetem meg vagy még próbálkozom hátha rájövök mi a gond.
Most már nem bánom hogy ránéztem. Tudom hogy primitív megoldás de szakértelem és célszerszámok és műszer nélkül erre futotta.
 Német kollégám segített rendelni  két Denso gyújtótekercset, legyen egy tartalékom is.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27418 Dátum: 2015.07.24 14:07:34 »
Ezért is hasznos lehet egy ODB2 adapter.
Amikor nekem elment a gyujtótrafó és beadta a fuck-ot (CHECK ENGINE), akkor egy kis net-es segítség után szépen ki lehetett olvasni, hogy 2-es gyújtótrafóra panaszkodik. Bár nekem akkor teljesen elment egy henger én nem mertem 1-2km-nél többet menni vele. (Nem volt ereje és nem tudom van-e olyan okos, hogy megszünteti abban a hengerben a befecskendezést, vagy megy a cucc a katalizátorba.)

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #27419 Dátum: 2015.07.24 14:56:11 »
Azért nem gondoltam először erre mert habár vesztett erőt 120 130 környékén egész jól ment. Kis gázzal is és igaz a fogyasztás megnőtt nem volt nagyon eltérő. Sem benzinszagot nem éreztem sem pedig nem durrogott a kipufogó. Ha a hibás hengerbe befecskendezi a benzint az mind a kipufogóban köt ki ami előbb utóbb öngyulladás miatt berobban. Akkor pont 37 fok volt ami még jobban hozzá segítette volna hogy öngyulladással berobbanjon.
Amikor rájöttem hogy gyújtástrafó nekem is a katalizátor ugrott be először.

Mennyiért lehet kapni ilyen kis kütyüt (ODB2 adapter) ami használható is?
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.24 15:03:28 írta Thomas1111 »