Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6039890 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26355 Dátum: 2014.12.16 20:14:10 »
Sziasztok,

A leömlö tömités cseréjekor mire kell odafigyelni? Kicseréltettem ugyanis ezt a tömitést tiszta ùjra, de azota ùgy érzem kipufogogàz szag van az autoban, és a pléh zaj is hallatszik kigyorsitàskor...

En arra gyanakszom, hogy nincs eléggé megszorulva a tömités, vagy mi màsegyéb lehet a gond? Ennyire erösen kell megszoritani azt az 5 csavart, mert a szerelö elég eröböl szorritotta rà màr most is...?

Elöre is köszönöm.
üdv,

Kár találgatni. Előírt nyomatékra kell húzni.
Előtte rendesen lepucolni a felületeket, amik a tömítéssel találkoznak.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26356 Dátum: 2014.12.16 20:24:35 »
Sziasztok,

A leömlö tömités cseréjekor mire kell odafigyelni? Kicseréltettem ugyanis ezt a tömitést tiszta ùjra, de azota ùgy érzem kipufogogàz szag van az autoban, és a pléh zaj is hallatszik kigyorsitàskor...

En arra gyanakszom, hogy nincs eléggé megszorulva a tömités, vagy mi màsegyéb lehet a gond? Ennyire erösen kell megszoritani azt az 5 csavart, mert a szerelö elég eröböl szorritotta rà màr most is...?

Elöre is köszönöm.

Ne legyen kosz, sérülés az illeszkedő felületeknél. A leömlő illeszkedő felülete sík legyen (max. 1-2 tized mm hiba).
Meghúzási sorrend (általában közepétől kifelé szimmetrikusan) és nyomaték előírás szerint. 4A-FE-nél ez 25 Nm, tehát nem egy izom húzás.
Így csináltam, és elvan 13.000 km óta.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26357 Dátum: 2014.12.16 20:36:07 »
Köszönöm a vàlaszokat. Hogyan kell lepucolni a felületeket, finom dörzspapirral, vagy valami szerrel?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

TZoli

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26358 Dátum: 2014.12.16 21:05:57 »
Szóval szerintetek sumákolnak? Ennyire nagy lehet a baj?

Én nem mondtam ilyet...keresgélnek, ezt a hibát kell is, mert összetett dolog.

http://www.hibakodolvaso.hu/blog/autoszereloknek-szakmai-tanacsok-informaciok/1-p0171-tul-szegeny-keverek-1-es-hengersor.html

Egyébként márkaszervizben vezetnek online naplót ami egyfajta segítség a szervizek között, hogy melyik hibakódra mi volt a megoldás, hol találták meg a hibát.
Tehát tegyük fel, amit egyszer elnaplóznak egy Bp-i Toyota márkaszervizben X hibára, azt később bármikor meg tudják nézni egy más város Toyota szervizének szerelői is a számítógépben.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26359 Dátum: 2014.12.16 21:12:40 »
Köszönöm a vàlaszokat. Hogyan kell lepucolni a felületeket, finom dörzspapirral, vagy valami szerrel?
Pl. féktisztító, rongy.
Ha makacs, akkor ahogy mondod, finom dörzspapír (kb. 400-as, de te látod).

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26360 Dátum: 2014.12.16 21:25:36 »
Én nem mondtam ilyet...keresgélnek, ezt a hibát kell is, mert összetett dolog.

http://www.hibakodolvaso.hu/blog/autoszereloknek-szakmai-tanacsok-informaciok/1-p0171-tul-szegeny-keverek-1-es-hengersor.html

Egyébként márkaszervizben vezetnek online naplót ami egyfajta segítség a szervizek között, hogy melyik hibakódra mi volt a megoldás, hol találták meg a hibát.
Tehát tegyük fel, amit egyszer elnaplóznak egy Bp-i Toyota márkaszervizben X hibára, azt később bármikor meg tudják nézni egy más város Toyota szervizének szerelői is a számítógépben.

Köszi.

sikeonline

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26361 Dátum: 2014.12.17 07:40:30 »
Sziasztok!

Ide is felteszem a kérdésemet, itt jobban pörög az élet, hátha valaki...

Egy apró, de zavaró problémám van. A kormány mellett balra lévő kapcsolók fényei (visszapillantók irányítása, fényszórómagasság állító) és az indító körüli fény nem világít. Minden működik, csak sötétben nem látom a kapcsolókat :(. A biztosítékok rendben, szerintem valahol szétcsúszhatott egy csatlakozás. De azt se tudom, merre keressem. Valakinek javaslata esetleg?

Előre is köszi!

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26362 Dátum: 2014.12.17 07:45:24 »
LED-es vagy izzós?
Az én kocsimban semmi nem világított már 14 éves korában, azok közül, ami a helyzetjelzővel együtt kapcsolódik be, csak a vészvillogó lámpája.
Egyedileg kellett az összes izzót cserélni a kapcsolókban, fűtés konzolban, műszer egységben.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26363 Dátum: 2014.12.17 08:39:24 »
Sziasztok!

Ide is felteszem a kérdésemet, itt jobban pörög az élet, hátha valaki...

Egy apró, de zavaró problémám van. A kormány mellett balra lévő kapcsolók fényei (visszapillantók irányítása, fényszórómagasság állító) és az indító körüli fény nem világít. Minden működik, csak sötétben nem látom a kapcsolókat :(. A biztosítékok rendben, szerintem valahol szétcsúszhatott egy csatlakozás. De azt se tudom, merre keressem. Valakinek javaslata esetleg?

Előre is köszi!
A tükör állító tuti nem fog világítani, az egy festett gomb páros, az önindítónál még annyi sincs.
A magasság állítóban már van lehetőség, de az nekem sem világít.

sikeonline

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26364 Dátum: 2014.12.17 11:16:46 »
LED-es vagy izzós?

Ha szétszedtem volna a műszerfalat, tudnám... De pont nem akarnám szétszedni, ha nem muszáj...

A tükör állító tuti nem fog világítani, az egy festett gomb páros, az önindítónál még annyi sincs.
A magasság állítóban már van lehetőség, de az nekem sem világít.

A magasság állító és az önindító tuti világított eddig, az tűnt fel, hogy most nem látom a skálát sötétben, amit eddig láttam. A tükörállítóban nem vagyok biztos, hogy világított, de az kevéssé is érdekes, mert lehet érezni a gombokat, és az elég, úgyis a tükröt kell nézni állítás közben.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26365 Dátum: 2014.12.17 12:02:41 »
Ha szétszedtem volna a műszerfalat, tudnám... De pont nem akarnám szétszedni, ha nem muszáj...

A magasság állító és az önindító tuti világított eddig, az tűnt fel, hogy most nem látom a skálát sötétben, amit eddig láttam. A tükörállítóban nem vagyok biztos, hogy világított, de az kevéssé is érdekes, mert lehet érezni a gombokat, és az elég, úgyis a tükröt kell nézni állítás közben.
Fényszoró magasságállító elvileg világít. Nekem is kiégett 8500 a komplett kapcsoló, úgy tudják cserélni, nem csináltattam meg.
De a csináld magad fórumrészben le van írva, hogyan lehet kicserélni benne az izzót, ha elég ügyes vagy meg tudod csinálni, én nem mertem nekiállni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

gaborheiling

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26366 Dátum: 2014.12.17 20:15:31 »
Sziasztok!
Segítségeteket kérem az alábbiakban. 2000.04 havi E11 1,4 VVTI benzin-gázos corolla. Városban benzinnel járok, városon kívűl gázzal. Múlt héten városban, tehát benzinüzemben elindulás után a motor megállt. Benzinnel az istenért nem akart elindulni. Elindítottam direkt gázüzemben, mivel meleg volt a motor. Azóta benzinnel semmit sem csinál, gázzal meg iylen időben képtelenség hideg motor mellett beindítani. Ameddig eljutottam, kiszereltem a hátsó ülést, h hozzáférjek a tankhoz, üzemanyag szivattyúhoz, de amikor a gyújtást ráadom semmilyen hangot nem hallok az ac pumpa felől. Első kérdésem, hogy melyik színű vezetéket mérjem ahhoz, hogy tudjam, hogy az ac kap-e áramot? Járt-e már valaki hasionlóképpen, mit tanácsoltok mit nézzek meg? Gondolatom szerint gyújtás van, mivel gázzal ment. De lehet, h már az sincsen. Előre is köszönöm a segítséget: Gábor

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26367 Dátum: 2014.12.17 20:22:07 »
Pl. féktisztító, rongy.
Ha makacs, akkor ahogy mondod, finom dörzspapír (kb. 400-as, de te látod).
Az a helyzet, hogy a bontobol beszerzett leömlö azon felülete amely érintkezik a tömitéssel ùgy rémlik, hogy elég rozsdàs volt... Akkor erröl a felületröl gondolom jo lenne letakaritani a rozsdàt példàul ezzel a 400-as dörzspapirral, ugye? Akkor màr a màsik (fix rész) is meg lesz dörzsölve egyùttal, és remélem ez meg is fogja oldani majd a gondot.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26368 Dátum: 2014.12.17 23:12:26 »
Sziasztok!

Ide is felteszem a kérdésemet, itt jobban pörög az élet, hátha valaki...

Egy apró, de zavaró problémám van. A kormány mellett balra lévő kapcsolók fényei (visszapillantók irányítása, fényszórómagasság állító) és az indító körüli fény nem világít. Minden működik, csak sötétben nem látom a kapcsolókat :(. A biztosítékok rendben, szerintem valahol szétcsúszhatott egy csatlakozás. De azt se tudom, merre keressem. Valakinek javaslata esetleg?

Előre is köszi!
Az egész kapcsolót ki lehet emelni, és szét lehet szedni. A picike izzót ki kell forrasztani, az ujjat meg vissza.
https://www.polgarauto.hu/ Ide vittem a régit , és adtak egy pici izzót egy gumiköpennyel.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26369 Dátum: 2014.12.18 08:34:25 »
Tegnap hazahoztam az autóm, eddig (120-140 km-t mentem vele tegnap óta)  úgy tűnik, hogy minden rendben van (kopp-kopp).
Kértem szervizlapot, benzinszűrő és gyertyacsere (4x) volt.
Utóbbira azért volt szükség, mert nem mindig indult pöccre.

Remélem, hogy most már gondtalanul élvezhetem egy jó darabig.
A kis Aygo az elmúlt 5 napban durván felrakta a lécet (már ami a vezetési élményt illeti), úgyhogy most szoktatási stádiumban vagyok. :D