Nekem is ez a bajom. Simán lehetne úgy méretezni, hogy 100+-nál lehessen az utazó 6.-at kapcsolni. Tulajdonképpen mind1 lenne, hogy odáig kell többet kapcsolgatni, vagy dombon illetve gyorsabb előzésnél kell visszapakolni. Nagyobb sebességnél jóval takarékosabb lenne.
Valahol egyet lehet ezzel érteni, hiszen alacsonyabb fordulaton kisebb a fogyasztásod és a károsanyagkibocsájtás is csökkenne így, de gondold végig h a következő lépés egy teherautó 16 sebességes váltója lesz?
A teherautók többségében azért van annyi fokozat, mert maga a motor gyenge, ez egyszerű fizika:
Egy nyerges vontató össztömege kb 40-42tonna, ezt mozgatod kb 200-400LE-vel.
Egy átlagos személyautó össztömege kb 1,3-2tonna, mozgatod 120-200LE-vel.
Szemmel láthatólag huszad akkora tömeget mozgatsz fele annyi teljesítménnyel egy személy autó esetén, mint egy teherautóval.
A tempomat a XXI. század elején szerintem minimális elvárás lenne egy autóval szemben, csak úgy mint az ESP, EBV, ASR és még sorolhatnám.
A franciák és az amerikaik azért tudják eladni a szemetet is, mert "a hátsómat is kinyalja a pénzemért" típusú autók, minden bennük van, amitől jobban érzem magamat egy autóban. Főleg az amerikaik vezetnek ebben: Hangvezérlésű bluetooth kihangosító, hangvezérelt rádió, hangvezérelt hatalmas képernyő navi, már alapból, ezek nélkül náluk nincsen autó kb 2000 óta, nálunk meg 2007-ben az Auris alapfelszereltségében még csak 2 elektromos ablak volt.
Á majd kiküldenek a francba, aztán kapsz egy szolgálati verdát. Valami jó benzinest, úgy se te fizeted a számlát
Na ja, 1,2 tsi octavia-t?