Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6026005 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24705 Dátum: 2013.12.02 20:56:28 »
nem bánnám, de ahhoz fontosabb embernek kéne lenni, mint amire egyelőre kilátásom van  :whistling:
Nem fontosnak ,
1 hanem hasznosnak,
2 de az is jó ha útban vagy,
3 meg akarnak szabadulni tőled- persze nem teljesen :D
4 Esetleg nagyon jóba kell lenni a döntéshozóval :surrender:
5 valaki pályázik a te helyedre :cool2:
6 esetleg megtudod váltani a világot odakint ;)

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24706 Dátum: 2013.12.04 14:29:05 »
Nekem is ez a bajom. Simán lehetne úgy méretezni, hogy 100+-nál lehessen az utazó 6.-at kapcsolni. Tulajdonképpen mind1 lenne, hogy odáig kell többet kapcsolgatni, vagy dombon illetve gyorsabb előzésnél kell visszapakolni. Nagyobb sebességnél jóval takarékosabb lenne.
Valahol egyet lehet ezzel érteni, hiszen alacsonyabb fordulaton kisebb a fogyasztásod és a károsanyagkibocsájtás is csökkenne így, de gondold végig h a következő lépés egy teherautó 16 sebességes váltója lesz?
A teherautók többségében azért van annyi fokozat, mert maga a motor gyenge, ez egyszerű fizika:
Egy nyerges vontató össztömege kb 40-42tonna, ezt mozgatod kb 200-400LE-vel.
Egy átlagos személyautó össztömege kb 1,3-2tonna, mozgatod 120-200LE-vel.
Szemmel láthatólag huszad akkora tömeget mozgatsz fele annyi teljesítménnyel egy személy autó esetén, mint egy teherautóval.

A tempomat a XXI. század elején szerintem minimális elvárás lenne egy autóval szemben, csak úgy mint az ESP, EBV, ASR és még sorolhatnám.

A franciák és az amerikaik azért tudják eladni a szemetet is, mert "a hátsómat is kinyalja a pénzemért" típusú autók, minden bennük van, amitől jobban érzem magamat egy autóban. Főleg az amerikaik vezetnek ebben: Hangvezérlésű bluetooth kihangosító, hangvezérelt rádió, hangvezérelt hatalmas képernyő navi, már alapból, ezek nélkül náluk nincsen autó kb 2000 óta, nálunk meg 2007-ben az Auris alapfelszereltségében még csak 2 elektromos ablak volt.

Á majd  kiküldenek a francba, aztán kapsz egy szolgálati verdát. :winkiss: Valami jó benzinest, úgy se te fizeted a számlát :hmmmm:
Na ja, 1,2 tsi octavia-t? :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 14:31:18 írta 2ozz »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24707 Dátum: 2013.12.04 16:12:14 »
Valahol egyet lehet ezzel érteni, hiszen alacsonyabb fordulaton kisebb a fogyasztásod és a károsanyagkibocsájtás is csökkenne így, de gondold végig h a következő lépés egy teherautó 16 sebességes váltója lesz?
A teherautók többségében azért van annyi fokozat, mert maga a motor gyenge, ez egyszerű fizika:
Egy nyerges vontató össztömege kb 40-42tonna, ezt mozgatod kb 200-400LE-vel.
Egy átlagos személyautó össztömege kb 1,3-2tonna, mozgatod 120-200LE-vel.
Szemmel láthatólag huszad akkora tömeget mozgatsz fele annyi teljesítménnyel egy személy autó esetén, mint egy teherautóval.


Azért ez így nem teljesen kerek, nézd meg a nyomatékokat is. A lóerő csak egy viszonyszám, a nyomaték mozgatja az autót. Ott viszont a kamionoknál van az 5x-ös szorzó legalább. A sok sebességre meg a szűk fordulatszám tartomány miatt van szükség. A kamion kb 1500 fordulattartományban tölti élete 90%-át...

A hosszú 6-ik fokozat is a fenti okokból nem megvalósítható. Úgy tűnik, hogy 140-ről még simán gyorsul az autó, minek forog az 4000-et? Hát pont azért, mert ha 2000-es fordulaton kellene ugyanezt az erőt kifejtenie, akkor lehet csak lassulni bírna...
Ahol van annyi nyomaték, ÉS lóerő alsó tartományban, ott van hosszú 6-os is.  :yes:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24708 Dátum: 2013.12.04 17:26:10 »
Ahol van annyi nyomaték, ÉS lóerő alsó tartományban, ott van hosszú 6-os is. 
Amint azt a saját E12 1,4D-4D-ről is tudod, a súlya és a turbós nyomatéka miatt bőven elfért volna benne egy hosszabb 6., max emelkedőn ill. nagyobb gyorsításkor érdemes lenne visszakapcsolni.
Az újabbak jóval nehezebbek, így azokról teljes bizonyossággal ezt nem tudom állítani, de feltételezem amennyiben hosszabb lenne a 6., akkor nem érdemes, hanem kötelező lenne használni a váltót. Azt meg sok ember nem szereti ... .

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24709 Dátum: 2013.12.04 17:32:18 »
Amint azt a saját E12 1,4D-4D-ről is tudod, a súlya és a turbós nyomatéka miatt bőven elfért volna benne egy hosszabb 6., max emelkedőn ill. nagyobb gyorsításkor érdemes lenne visszakapcsolni.
Az újabbak jóval nehezebbek, így azokról teljes bizonyossággal ezt nem tudom állítani, de feltételezem amennyiben hosszabb lenne a 6., akkor nem érdemes, hanem kötelező lenne használni a váltót. Azt meg sok ember nem szereti ... .
Személyes vélemény (bár már több embernek javasoltam): aki lusta váltani és a kuplungot használni, az ne legyen spúr megfizetni az automata felárát.  :whistling:  :hug:

Azért ez így nem teljesen kerek, nézd meg a nyomatékokat is. A lóerő csak egy viszonyszám, a nyomaték mozgatja az autót. Ott viszont a kamionoknál van az 5x-ös szorzó legalább. A sok sebességre meg a szűk fordulatszám tartomány miatt van szükség. A kamion kb 1500 fordulattartományban tölti élete 90%-át...

A hosszú 6-ik fokozat is a fenti okokból nem megvalósítható. Úgy tűnik, hogy 140-ről még simán gyorsul az autó, minek forog az 4000-et? Hát pont azért, mert ha 2000-es fordulaton kellene ugyanezt az erőt kifejtenie, akkor lehet csak lassulni bírna...
Ahol van annyi nyomaték, ÉS lóerő alsó tartományban, ott van hosszú 6-os is.  :yes:
Ezt most kivesézhetnénk a lökethossz méretéig visszamenőleg, de nem tesszük... Minden dízel motorban az a jó, hogy nem kell kitaposnom a lelkét a nyomatékért, egy jó dízel motor életének 90%-a 1300-2000 rpm között telik, ha nem versenyautónak használják... nem arra való. A dízelek azért esznek keveset, mert alacsony fordulaton van a nyomaték maximumuk és utána relatív egyenes, és igaz rájuk, mint minden 4 ütemű motorra, hogy amíg alacsony fordulaton van, addig fogyaszt keveset(nem alapjárat!). Mióta feltalálták a TD fogalmát, azóta ez egy kissé változott, ugyanis egy Corolla esetében a "kvázi ideális fogyasztáshoz tartozó fordulatszám tartomány" nem ugyanott van egy 1,4 D4-D és egy 2,2 D4-D esetében. Jók az 1,4 D4-D motorok, de aki dízelt vesz, az inkább 2liter fölötti lökettérfogatú motorok közül válogat.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 17:41:43 írta 2ozz »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24710 Dátum: 2013.12.04 17:57:39 »
Amint azt a saját E12 1,4D-4D-ről is tudod, a súlya és a turbós nyomatéka miatt bőven elfért volna benne egy hosszabb 6., max emelkedőn ill. nagyobb gyorsításkor érdemes lenne visszakapcsolni.
Az újabbak jóval nehezebbek, így azokról teljes bizonyossággal ezt nem tudom állítani, de feltételezem amennyiben hosszabb lenne a 6., akkor nem érdemes, hanem kötelező lenne használni a váltót. Azt meg sok ember nem szereti ... .

Kétlem, hogy ez a kis motor képes lenne legyőzni a légellenállást 150 fölött, 2500-as fordulaton... Vagy ha mégis, akkor azt is padlógáz közeli terheléssel, aminek megint nem lenne sok értelme, mert a fajlagos fogyasztás lehet magasabbra ugrana, mintha részterhelésen van pörgetve.  Nem hülyék ám a köpenyes bácsik ott a gyárban...

Szerintem teljesen jó az 5. fokozat az E12 D-4D-ben.

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24711 Dátum: 2013.12.04 18:06:45 »
Kétlem, hogy ez a kis motor képes lenne legyőzni a légellenállást 150 fölött, 2500-as fordulaton... Vagy ha mégis, akkor azt is padlógáz közeli terheléssel, aminek megint nem lenne sok értelme, mert a fajlagos fogyasztás lehet magasabbra ugrana, mintha részterhelésen van pörgetve.  Nem hülyék ám a köpenyes bácsik ott a gyárban...

Szerintem teljesen jó az 5. fokozat az E12 D-4D-ben.
Sajna ezen a szomorú véleményen vagyok én is, bár én személy szerint ellenzem a kis lökettérfogatú dízelek térhódítását, de ez már csak magán vélemény. E12-ben még nem volt hozzá szerencsém, de az Aurisban vezetem 1,4 D4-D-t, kevésnek tűnt, bár ami az igaz, céges autó volt... szal nem sokáig használtam.
Akinek dízel autója van, az nem venne benzinest semmi pénzért, igaz 2liter alatti dízelt sem.  :D
Elég abba 5 fokozat, nem kell 6, félre ne érts, bár a tempomat igenis dukál, már alapfelszereltségbe is, a 21. században ne ezen akarjon meggazdagodni senki. Ugyanez a biztonsági elektronikákra is igaz, ha nem kell, ki tudjam venni a csomagból, vagy legalább ki tudjam kapcsolni, de legyen alapfelszereltség.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 18:11:11 írta 2ozz »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24712 Dátum: 2013.12.04 18:11:49 »
Hát az 1.4 vvt-i nél biztosan erősebb, rugalmasabb a kisdízel.  ;)

Az Auris hírhedten sárnehéz autó. Persze ennek megfelelően biztonságos is...  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 18:17:34 írta PiciPeti »

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24713 Dátum: 2013.12.04 18:20:53 »
Hát az 1.4 vvt-i nél biztosan erősebb, rugalmasabb a kisdízel.  ;)

Az Auris hírhedten sárnehéz autó. Persze ennek megfelelően biztonságos is...  :yes:
Az 1,4 vvt-i az alapmotor, olyan mint az octavia 1,2 tsi-je, ne várj tőle csodákat. Már amikor új volt sem a legrugalmasabb autó volt, de én ilyennek szeretem, az elmúlt 13 év alatt családtag lett, talán ennyire csak az 1,6-os E11-t szerettem, bár az csak 5 évig volt a miénk, aztán becseréltük a facelift 1,4 vvt-i-re.
Igen, biztonságos és nehéz, az Auris I-ben az alap motor 1,4 dual-vvt-i volt, most az új Aurisban 1,33 dual-vvt-i, szerinted az milyen fürge lett?  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.04 18:24:58 írta 2ozz »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24714 Dátum: 2013.12.04 18:28:13 »
Új Corollában vezettem az 1.33-ast. Szánalmas... A 4E-FE (1.3) E11 sokkal fürgébb...  :no:

Az 1.4D-4D volt az egyik legkellemesebb, sokkal fürgébb, fickósabb mint a 2 literes dízel. 15percen belül ültem mindegyikben, de sajnos csak a műjégpálya területén próbálhattuk ki a sajtóbemutatón... Nagyobb tempónál biztosan kijön már a 2l-es erőfölénye, de első blikkre abba is jó választás lehet a kisdízel.  :yes:

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24715 Dátum: 2013.12.04 18:35:53 »
Új Corollában vezettem az 1.33-ast. Szánalmas... A 4E-FE (1.3) E11 sokkal fürgébb...  :no:

Az 1.4D-4D volt az egyik legkellemesebb, sokkal fürgébb, fickósabb mint a 2 literes dízel. 15percen belül ültem mindegyikben, de sajnos csak a műjégpálya területén próbálhattuk ki a sajtóbemutatón... Nagyobb tempónál biztosan kijön már a 2l-es erőfölénye, de első blikkre abba is jó választás lehet a kisdízel.  :yes:
Még nem próbáltam az új Corollában egyiket sem, de ha tehetem, akkor megyek vele majd egy kört, úgyis viszem hamarosan a szülők Auris-át olajcserére, majd akkor kipróbálom.  :devil:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24716 Dátum: 2013.12.04 20:11:41 »
Kétlem, hogy ez a kis motor képes lenne legyőzni a légellenállást 150 fölött, 2500-as fordulaton...
Ezt nem is állítottam, sokkal kisebb fordulatszám ejtésben gondolkodtam.
Szerintem teljesen jó az 5. fokozat az E12 D-4D-ben.
Én maximálisan elégedett lennék még +1-el ami 110-nél 2000-t pörög.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24717 Dátum: 2013.12.04 20:21:03 »
Akkor kb 140-nél forogna 2500-600at. Nem ugrik meg így sem a fogyasztása autópályán, 130 nál eszik 5.5-5.7 körül. Zajszintje se horror.

Jóezígy.  :hug:

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24718 Dátum: 2013.12.04 20:35:13 »
1,6 dci autobahn 200at siman megfutja, buszke is vagyok ra hogy borg warner toltoje van:) es mi gyartjuk!
Downsizing nem minden esetben rossz ha átgondolt, ford 1literes ecoboost nem kellene, borzalmas a hangja.
170 ig egesz jol megy. A 6 sebesseg jo dolog, az hianyzik nekem is.
Konrád

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24719 Dátum: 2013.12.04 21:14:06 »
1,6 dci autobahn 200at siman megfutja, buszke is vagyok ra hogy borg warner toltoje van:) es mi gyartjuk!
Downsizing nem minden esetben rossz ha átgondolt, ford 1literes ecoboost nem kellene, borzalmas a hangja.
170 ig egesz jol megy. A 6 sebesseg jo dolog, az hianyzik nekem is.
Most erre mit mondjak? Az 1,4 vvt-i is sokat eszik 170nél, kellene bele a hatodik üzemanyag takarékos fokozatnak.  :D
Az 1literes ecoboost motort hagyjuk már, szerintem menjünk vissza a kis Polski motorjához, tegyünk rá két kamion turbót h lóerőben jó legyen, fejlesszünk rajta picit h megfeleljen a mai normáknak és máris verhetjük mellünket h szinte zéró a CO kibocsájtása...:D[rohog]
A Downsizing hülyeség, mi értelme beleszerelni egy kis lökettérfogatú motort, egy olyan autóba, ami nyom 1,5 tonnát? A fizikát nem lehet kiherélni, amíg nem kapcsol be a turbó, addig nem megy sehova, akkor meg már nem annyit eszik és nem annyi a károsanyag kibocsájtása, mint ami a papíron áll.  ;)

Akkor kb 140-nél forogna 2500-600at. Nem ugrik meg így sem a fogyasztása autópályán, 130 nál eszik 5.5-5.7 körül. Zajszintje se horror.

Jóezígy.  :hug:
Szerintem is, nem kell bele több fokozat, mondjuk egy dízel 2500on már nem a kímélő üzemmódban van, kb ott kellene a turbónak kapcsolnia a régi iskola szerint, nem?