Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032757 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24540 Dátum: 2013.11.23 18:33:37 »
Neked is reagálok, a kontakt hiba=ív keletkezés, szerintem.  ;)
Ha vmilye hol világít hol nem az vagy a kapcsoló hibája (lehet az relé, vagy tranyó, vagy fet vagy akármi), vagy annak a hibája h nincsen meg néha a potenciál különbség a két drótban, tehát néha az egyik lába lebeg a kapcsolásnak, de javíts ki ha tévedek.


Kontakt hibánál nincs hőterhelés (elenyésző, akkor az összes régi Iveco lángokban közlekedne :D ), izzók foglalta is inkább az izzók hőterhelése miatt olvad meg...

E12 izzó csere: Két fül kiakaszt (lámpatest hátsó burkolatán), fedőlap kivétele, csatlakozó lehúz (akár csavarhúzó), rúgó kiakasztása (fájó ujjat eredményez), H7-es izzó van benne, bevágással felfelé áll...
Burán keresztül ellenőrizzük le, hogy az izzó helyesen, középen áll a takaróban.
Aki ügyes kitudja akasztani a rúgót előre és akkor könnyebben lejön a csati, mert kijjebb tudod húzni izzóstól...
Különben utálatos, mert bőr nem marad a kezed hátulján jobb oldalt...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24541 Dátum: 2013.11.23 18:35:33 »
@vd1234
A màsodik videot én is megtalàltam, de ez is HB4-t izot cserél, nekem nem ilyen... Nàlam egy konnektort kell valahogy leeröltetni, utàna jön az A alakù rugo, ami tartja az izzot... és a könyv szerint lehet cserélni ezt a tompitott izzot, alkàrcsak a helzetjelzöt, minden egyéb megbontàs nélkül.
A màsik oldali làmpànàl meg ott van a klimakompresszor (azt hiszem?), tehàt oda se sokkal könnyebb odaférni...
Az E12-es tulajdonosok biztos tudjàk miröl beszélek...
Próbáld meg úgy, ahogy Agyarka írja!

Nekem úgy van, hogy foglalat le, aztán le kell tekerni egy műanyag gyűrűt, ezután lejön egy gumisapka, aztán ki lehet akasztani a rugót, ami az izzót a helyén tartja. Ha jól emlékszem...
Megjegyzem, vásárlás előtt szerelő nézte át, akkor elkezdett nem világítani, de ő sem tudta lehúzni. Otthon kellett letépni.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24542 Dátum: 2013.11.23 18:36:48 »
OK, akkor lehet eröltetni is, ha nem akar lejönni a csati? Nem törhet el ott semmi?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24543 Dátum: 2013.11.23 18:41:27 »
OK, akkor lehet eröltetni is, ha nem akar lejönni a csati? Nem törhet el ott semmi?
Nem tudom, nálam nem tört el. Ha leszakadna valami, levered a kezed keményen  :surrender:
De nekem semmi pöcök nincsen a csatlakozón, csak ahogy ráfog a H4 izzó három lábára. Ha van valami rögzítő a csatlakozódon, azt még ki kell kapcsolni.
Szűk helyen kézzel akkorát elég nehéz húzni, hogy elszakadjon mondjuk a rugó, ami befogja a helyére. Ha meg az izzó lába szakadna (nem hinném), akkor is már látsz legalább valamit, mert a csatlakozó kijön.

Próbáld meg ott, ahol több a hely!
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 18:45:28 írta vd1234 »

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24544 Dátum: 2013.11.23 18:44:53 »
E12 izzó csere: csatlakozó lehúz (akár csavarhúzó)
Ezt hogyan is érted pontosan? Csavarhùzot is lehet hasznàlni a csatlakozo levételéhez?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24545 Dátum: 2013.11.23 18:45:55 »
OK, akkor lehet eröltetni is, ha nem akar lejönni a csati? Nem törhet el ott semmi?

Maga a csati eltud, ha elvan öregedve, de akkor a sarukat rátolod és kész...elviszed egy villamosságishoz és rak rá zsugorcsővet, vagy lecseréli...

Először próbáld meg, le-föl mozgatva lehúzni a csatit, ha nem megy, a két saru közé csavarhúzóval benyúlsz és feszítesz, ha az izzó lába elhajlik, nem érdekes, úgyis kuka eleve ;)
Viszont az ABS kocka eléggé útban van  :censored: és akár kicsit sebes is lesz a kezed....nekem mindig az...a szerelés ilyen  :wacko: ::)
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24546 Dátum: 2013.11.23 18:46:25 »
Ha be tudod feszíteni a csavarhúzót valahová, hogy nem okozol (nagy) kárt vele, akkor még szép  :yes:
Szerelő mivel fogja kivenni?  ;)

Szerintem izzó és foglalat közé egy csavarhúzó, forgatni és billenteni is lehet  :yes:

Siker esetén a csatlakozót fújd be valami kontakt tisztító és kenőspray-vel, legközelebb ne kelljen szenvedned!
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 18:49:08 írta vd1234 »

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24547 Dátum: 2013.11.23 18:59:07 »
sajnos szenvedős utána is, mert a saruk rápattantak az izzó lábaira, emiatt is nehéz levenni...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24548 Dátum: 2013.11.23 19:02:58 »
sajnos szenvedős utána is, mert a saruk rápattantak az izzó lábaira, emiatt is nehéz levenni...
Akkor lehet, hogy annak mások a sarui, mint a Carináé, mert ott azóta enyhült a helyzet. H7-et nem ismerem.
De valamit biztos használna ott is szerintem  :hmmmm:

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24549 Dátum: 2013.11.23 19:25:13 »
Akkor lehet, hogy annak mások a sarui, mint a Carináé, mert ott azóta enyhült a helyzet. H7-et nem ismerem.
De valamit biztos használna ott is szerintem  :hmmmm:
Aszem hatchbacket írt korábban(angliai gyártás??), nem lehet h van vmi rögzítő pöcök a csatin, mint a HB4 esetén?
Az igaz h mocskosul rá tud gyógyulni, főleg ha vagy 6-7 éve senki nem nyúlt hozzá, éljen a soha el nem romló Toyota.  :D :D :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24550 Dátum: 2013.11.23 19:38:26 »
Aszem hatchbacket írt korábban(angliai gyártás??), nem lehet h van vmi rögzítő pöcök a csatin, mint a HB4 esetén?
Az igaz h mocskosul rá tud gyógyulni, főleg ha vagy 6-7 éve senki nem nyúlt hozzá, éljen a soha el nem romló Toyota.  :D :D :D
Nekem a Carinán most kellett cserélni a "Koito" meg "Japan" feliratos bal oldali tolatóizzót  ;)

Szerintem espero1 most küzd vele, kíváncsi vagyok, mire jut  :?:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24551 Dátum: 2013.11.23 19:40:30 »
Aszem hatchbacket írt korábban(angliai gyártás??), nem lehet h van vmi rögzítő pöcök a csatin?
Igen angol gyàrtàsù E12 hatchback. En is ezen filozok, hogy vajon nincs egy trükk amit le kell nyomni, meg kell hùzni, hogy a csati lejöjjön?

Amùgy màr harmadik éve van nàlam az auto, és égö még azota biztos nem volt benne cserélve. Elötte is ki tudja mikor, ha volt egyàltalàn...?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24552 Dátum: 2013.11.23 19:44:10 »
Mindenkinek köszönöm a segitséget, hozzàszolàst. Ha ma este màr nem is, de holnap reggel ismét nekirùgaszkodok.  :wacko:
Aztàn majd beszàmolok, hogy nekem sikerült-e, vagy a szerelö kezére jut majd...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24553 Dátum: 2013.11.23 19:47:51 »
Mindenkinek köszönöm a segitséget, hozzàszolàst. Ha ma este màr nem is, de holnap reggel ismét nekirùgaszkodok.  :wacko:
Aztàn majd beszàmolok, hogy nekem sikerült-e, vagy a szerelö kezére jut majd...
Egy apró tanácsot még hozzátennék, ha befér a telefonod, akkor fotózz be egyet a lukba, hátha okosabb leszel. Ha végképp nem megy, vedd ki a lámpatestet, pár csavar tartja csak.

TZoli

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24554 Dátum: 2013.11.23 19:50:11 »
Igen angol gyàrtàsù E12 hatchback. En is ezen filozok, hogy vajon nincs egy trükk amit le kell nyomni, meg kell hùzni, hogy a csati lejöjjön?

Amùgy màr harmadik éve van nàlam az auto, és égö még azota biztos nem volt benne cserélve. Elötte is ki tudja mikor, ha volt egyàltalàn...?

Semmit nem kell hozzá megnyomni, hogy lejöjjön a csati, mozgasd meg picit oldalra, le-fel érzéssel, és le fog az jönni, picit rá van "gyógyulva", az első cserével még szívni fogsz, legközelebb meg megcsinálod már 5-10 perc alatt majd.