Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6022237 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22785 Dátum: 2012.11.02 20:28:32 »
... nekem nem volt gyarilag olyan motorom (leven 2006-os) ami atom fekete olajat produkalt emiatt motormosot sem hasznaltam soha. ...  Motul 300v Power sorozatra az 20%-al tovabb birta es az eleg gyakori motorszerelgeteseim soran mindig durvan femtiszta volt a motor belul. ...
A 2002-es benyás E12m olaja is nagyon gyorsan sötétedett, az éves olajcserekor (6-8e km) mindig korom fekete olaj jött le belőle. Ezen sosem problémáztam, mert az olaj egyik feladata a szennyeződések lebegtetése.
Mobil1-et használva az olajszűrőnél láttam egy kis halvány sárgás-barnás elszineződést. Amikor áttértem a 0W20 Eneosra ott is teljesen fémtiszta lett akárcsak a motor többi része (endoszkóppal belenéztem). Olajat nem ette.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22786 Dátum: 2012.11.02 20:46:04 »
Attol meg, hogy olajzabalos a motorod evjarat alapjan, nem torvenyszeru, hogy gond is van belole. Voltak szerencsesek akiknek soha nem volt gondjuk. :-)
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22787 Dátum: 2012.11.03 10:06:17 »
Enyém még nem eszi az olajat,csak amiatt vetettem fel a dolgot,h a régi retkes olajat hogy lehetne kitakarítani a motorból!?
Asszem mozso irta,h koromfekete volt az olaja!;(

Szia! Azért nem teljesen koromfekete, hanem inkább azt mondom, hogy meglehetősen feketés... Az autószerelőm azt mondta, hogy sűrítsük be az olajcserét. Szerintem is ez jó lehet, leengedjük ezt a benn lévő"koxos" olajat, majd a tiszta olajjal járatom pl 7-8 ezer kilómétert, majd megint jön mégegy adag tiszta olaj... Aztán majd látjuk mi a helyzet. Lehet, hogy ekkor is enni fogja az olajat, de azért nagyon bízom benne, hogy nem... Egyébként 5W40-es olajat terveztem (SHELL) használni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22788 Dátum: 2012.11.03 10:12:03 »
Szia! Azért nem teljesen koromfekete, hanem inkább azt mondom, hogy meglehetősen feketés... Az autószerelőm azt mondta, hogy sűrítsük be az olajcserét. Szerintem is ez jó lehet, leengedjük ezt a benn lévő"koxos" olajat, majd a tiszta olajjal járatom pl 7-8 ezer kilómétert, majd megint jön mégegy adag tiszta olaj... Aztán majd látjuk mi a helyzet. Lehet, hogy ekkor is enni fogja az olajat, de azért nagyon bízom benne, hogy nem... Egyébként 5W40-es olajat terveztem (SHELL) használni.
Biztos használ a sűrűbb olajcsere. De a feketedés szerintem nem elsősorban a ritka olajcsere miatt van. Nálam pl. 6-7000 km alatt háromszor (!) volt olajcsere, és mindig gyorsan elkoszolódott az olaj. A gyűrűzés óta meg alig sötétedik. Ebből arra gondolok, hogy a gyűrűknél átjutó szennyeződés színezte el gyorsan az olajat.

patroleye

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22789 Dátum: 2012.11.04 12:22:42 »
Heyho,

nos úgy tűnik, hogy a közeledő téli időjárásra tekintettel ismét elengedte magát az ajtóvédő díszlécem. Eddig szilikon alapú és univerzális ragasztóval próbálkoztam, de ezek nem váltak be igazán. Tudnátok javasolni valamilyen tartósabb megoldást?
Köszi
T

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22790 Dátum: 2012.11.04 15:53:32 »
... elengedte magát az ajtóvédő díszlécem....Tudnátok javasolni valamilyen tartósabb megoldást?
3M kétoldalas ragasztószalag. Először ezzel próbálkoznék, de vannak durvábbak is.

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22791 Dátum: 2012.11.05 22:14:12 »
Azok a régi szép idők...


dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22792 Dátum: 2012.11.07 21:46:18 »
Elvileg 2005ig lehet olajzabálós  :excl: 2005ben változtattak a motoron. Hogy megelőzd a kialakulását, használj minőségi 30as olajat, töltsd túl a szintet, min. 4 litert tegyél bele. És ne hajszold nagyon pályán.
Pontosan nem emlékszem de volt olyan probléma kezelés hogy túl kellett önteni olajjal de azoknak a kocsikana a nívópálcájuk meg voltak jelölve... alapesetben ne töltse senki túl az autóját nem tesz semminek se jót... az olajzabálás okát (leragadó gyűrűk amiről a Toyota tehet...) ha jól tudom 2003/9 után gyártott motoroknál kiküszöbölték dugóba martak olajjáratot , mivel a korábbi modelleken nem volt az olajat nehezebben húzta le a gyűrű és odaégett ezáltal letapasztva... én véleményem a sűrűbb olajcsere... vagy pazarlás vagy nem én 7-8 ezernél ledobom az olajat... nem is eszi.. még 1 centilitert sem!!
'03 Corolla E12 4zz-fe

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22793 Dátum: 2012.11.08 17:48:37 »
Olajat azért cseréltél,ugye?
Remélem ezt nem komolyan kérdezted...?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22794 Dátum: 2012.11.08 18:19:40 »
Érdekességképpen:

Ma délután voltam az A1 Toyota szervizben lengéscsillapítás- és fékhatásmérésen.

Eredmények:

Első lengéscsillapítók:
Bal: 52%
Jobb: 47%


Hátsó lengéscsillapítók:
Bal: 51%
Jobb: 46%
(határérték: 20%)

Fékek eltérései oldalanként:
Első tárcsák: 5%
Hátsó dob: 3%
Kézi fék: 8%


Az autó november végén lesz 12 éves és 147.000km-t futott.  :whistling:

A futómű átrángatva, semmi nem lóg, kotyog, mozog, minden fixen áll a helyén.

A szerelő azt mondta, egy jó ideig még nem kell semmit cserélni odalent.

Holnap reggel 1/2 8-ra vagyok hivatalos műszaki vizsgára, az évtized csalódása lenne számomra, ha nem sikerülne. Autó lemosva, csilli villi, bár a belsejére nem volt időm kiporszívózni, majd kirázom reggel a port a szőnyegekből.

Drukkoljatok!  :hug:

:wub: Corolla!
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.08 18:22:04 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22795 Dátum: 2012.11.08 18:49:00 »
No para,meglesz az simán!
Én februárban ugy álltam oda,h retkes-koszos volt,az uj szélvédőn még ottvolt a 2-3rögzítőragszalag.
Nem volt para.
Mindez kb.1óra volt.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22796 Dátum: 2012.11.08 18:50:26 »
Remélem ezt nem komolyan kérdezted...?
:-):-):-)
Persze,vicceltem!;)
 Nekem 1470km mulva lesz 105ezres olajcserém,2hét mulva kb,ha sikerül.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.08 19:08:51 írta akibor000 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22797 Dátum: 2012.11.08 22:10:34 »
Holnap reggel 1/2 8-ra vagyok hivatalos műszaki vizsgára, az évtized csalódása lenne számomra, ha nem sikerülne. Autó lemosva, csilli villi, bár a belsejére nem volt időm kiporszívózni, majd kirázom reggel a port a szőnyegekből.

Nem lesz ott gond.
Én szutykosan viszem, mert akkor nem tűnik fel a kavicsnyom (egészen apró, engem nem zavar és jobboldalon van) a szélvédőn  :whistling: .

Én december 3-án viszem, és nem nézetek meg előtte semmit. Előtte ők úgyis megnézik, de mi gond lehet?
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.08 22:16:50 írta mondi »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22798 Dátum: 2012.11.09 06:13:03 »
mi gond lehet?

Semmi. Én soha nem szoktam megnézetni előtte, nem is volt soha semmi baj. Az egész műszaki a pénzről szól, érdemi vizsgálatot véleményem szerint nem is végeznek, mert akkor nem lenne ennyi roncs az utakon.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #22799 Dátum: 2012.11.09 10:03:18 »
Sikerült!  :clap:

Egy szépeséghiba volt, amit azonban userként nem vehettem észre (nem is volt belőle gond), méghozzá a bal első tompított izzó vetítési képe a műszer szerint eltorzult és vakíthatja a velem szembe jövőket. Ezt az okozza, hogy az idősödő izzók fénytekerő lapkája elferdül és máris máshogy néz ki a fény iránya. Annyit mondott a vizsgabiztos, hogy ezt majd cseréljem ki, amúgy is, lassan ki fog emiatt égni.
Amúgy a tegnap délutáni műszeres mérés eredményeit hozta a fékhatásmérés, a lengéscsilik pár %-kal jobbat mutattak most, mint tegnap.
Az emisszió mérésen volt egy "nem O.K." felirat a műszeren, de tovább engedték. A végén, amikor megkaptam a narancs és kék plecsnit a rendszámra, megkérdeztem, mi volt a műszeren az a "nem O.K." jelzés. Azt mondták, hogy semmi, csak a gázpedál annyira érzékeny volt, hogy a mérés idejére a vizsgabiztos nem tudta elsőre adott fordulaton tartani a motort (gázpedállal) emiatt a lambda érték ingadozott. Aztán beállt, hibátlan minden.

A futóművet is megrángatták, de ahogy írtam is tegnap semmi problémát nem találtak, hibátlan.

Jól esett az egómnak, amikor a papírokat elkérő kolléga ránézett az autóra és megismerve azt, közölte, hogy 2 éve ő vizsgáztatta. Változás? - hangzott a kérdés.
Mondtam neki, hogy eltelt 2 év. Megint itt vagyok. Csak vigyorgott... :D
Aztán, amikor gurultam be a csarnokba, odaszólt a vizsgabiztosnak: "Végre egy Autó..."  :D

Mellettem egy frissen behozott ránézére fél millió felett futott gömbölyű TDI Audi 80 avant állt, korrodált kasztnival, összeesett első futóművel (nehezen tudom elképzelni, hogy csak elől voltak ültető rugói   :devil: ), háát, vizsgálták, 2-en + a tulaj, fényképezték, keresték, kaparták a kasztnin a gyári számokat...  :whistling: Mire végeztek csak ezekkel a kezdeti dolgokkal, az enyém már levizsgázva állt kint...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i