Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6039717 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20805 Dátum: 2012.01.25 22:56:52 »
Köszönöm szépen @TZoli az ùtbaigazitàst.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20806 Dátum: 2012.01.26 07:10:46 »
mivelk tisztítottad a légtömegmérődet?
sima féktisztító spray kell, ráfújod gazdagon nem sajnálva, majd egy kevésbé szöszös tonggyal áttörlöd. Én ugyanezt csináltam és megszűnt a darabos járás.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20807 Dátum: 2012.01.26 08:20:45 »
Ma reggeli tapasztalat, kíváncsi vagyok, másnál is hasonló-e a hűtőrendszer viselkedése. A körülmények: 0 fok, Debrecen közvetlen környéke és a város széle reggeli kezdődő csúcsforgalomban, csillaggarázsból indulva. Indítózás után max. 15 mp-et járt álló helyzetben a motor.
A vízhőmérséklet mutató eléri az első vonalat: 1 km, + 1,5 perc lámpánál várakozás után,
(innen kezdve folyamatos 20-60 km/h-s haladás, néha pár mp lámpa, elsőbbség adás),
2. vonal 1,5 km
3. vonal 2,5 km
4. vonal 3,5 km
5. vonal (vízszintes) 6,5 km.
Na most általában innen már rezzenéstelenül tartja ezt, a fűtés is ekkor már korrekt. De most jön az érdekesebb része. Ekkora a fűtőcsapot maximumra tekerve, a ventilátort úgyszintén (4. venti fokozat, van meleg rendesen, vörösödik a sofőr füle  :yes:): a hűtővíz visszahűl 1/4-3/4 vonalnyit és itt ingadozik a forgalmi helyzetektől függően, gyakorlatilag km-től függetlenül.

1.4VVti (2004)

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20808 Dátum: 2012.01.26 08:26:59 »
No még annyit a kora reggeli "szövegelésből", ha országúton tekerem fel bemelegedés után "maxra" a fűtést, 90-100-as tempónál már nem mozdul a mutató, de ahogy lassítok, már ereszkedik is picit vissza. Kérdés, vajon ez a mai hatásfokoknak megfelelő hulladékhő termelés mellett szokványos, vagy iktassak-e be egy termosztát cserét a költségvetésbe? (Automata klíma esetén ezt nemigen tudjátok rekonstruálni.)
1.4VVti (2004)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20809 Dátum: 2012.01.26 09:14:11 »
Nekem a Suzukimnál volt hasonló, ott nem volt vele semmi gond.
Akár még természetes is lehet, de várd meg mit mondanak a többiek, illetve esetleg mutasd meg egy típust ismerő szerelőnek. Mondjuk nálam soha egyik autó fűtése sem ment maximumon, csak az elején ameddig az ablakra kellett.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20810 Dátum: 2012.01.26 09:38:08 »
Persze, ezért vagyok kíváncsi véleményekre. Most kell megejtenem a 150 ezres hűtőfolyadék cserét. Ha a termosztát kakis, most volna praktikus cserélni. (A vízpumpára is ránézünk majd. Szeptemberben még nem volt vízszivárgás, de a szíjat levéve, kézzel megforgatva a pumpát, a tömítésnek már volt egy kis halk, súrlódó hangja.)
Én se szoktam maximumon járatni. Csak most alaposan le akartam tesztelni a rendszer viselkedését.
1.4VVti (2004)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20811 Dátum: 2012.01.26 09:44:15 »
Nekem is 1-2 hónap múlva esedékes a 150 ezres szervíz (most 148800 van benne). Nekem 120 ezernél cseréltek hűtőfolyadékot és akkor kapott egy új vízpumpát is, mert szivárgott a régi.
Kíváncsi vagyok a többiek mit mondanak erre a termosztát kérdésre.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20812 Dátum: 2012.01.26 09:58:06 »
Nekem is 1-2 hónap múlva esedékes a 150 ezres szervíz (most 148800 van benne). Nekem 120 ezernél cseréltek hűtőfolyadékot és akkor kapott egy új vízpumpát is, mert szivárgott a régi.
Kíváncsi vagyok a többiek mit mondanak erre a termosztát kérdésre.
Hát nekem most volt termosztát csere, de nálam az volt az effekt hogy lekapcsolt fűtésnél a vízhőfok fordulatszámfüggő volt, városban lényegében 1/4-nél feljebb nem ment, és még fáztam is a kocsiban. Ha fűtést kapcsoltam, akkor langyos volt csak és alsó vonalon állt a mutató.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20813 Dátum: 2012.01.26 10:14:03 »
Nem hencegésképpen írom, csak, mint tényt: Nekem télen-nyáron üzemi hőfokon áll a mutató annyi különbséggel, hogy 0 fok alatt észrevehetően lassabban éri el, de minden esetben eléri és amíg működik a motor, nem esik vissza, mutató szerint legalábbis.
A hűtőfolyadékot 2010 őszén cseréltettem, valamint némi home-barkáccsal vastag geotextíliával béleltem ki a motorháztető belsejét. Amennyiben hidegebbre fordul az idő, városi rövid utakhoz a hűtőt is eltakarom majd ilyen geoval.
Elvileg nem melegszik gyorsabban a motor, ha eltakarom a hűtőt, viszont menet közben nagyobb hidegben jobban tartja a meleget a motor körül, ráadásul nem éghető anyag, így nem is veszélyes, viszont ingyenes megoldás, szemben a gyári tizenx ezres anyaggal.

Egy bánatom van még, hogy a tűzfalon nincs semmi hang- és hőszigetelő anyag, mint az E12 Corikon, ezt hiányolom.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20814 Dátum: 2012.01.26 10:21:54 »
Nem hencegésképpen írom, csak, mint tényt: Nekem télen-nyáron üzemi hőfokon áll a mutató annyi különbséggel, hogy 0 fok alatt észrevehetően lassabban éri el, de minden esetben eléri és amíg működik a motor, nem esik vissza, mutató szerint legalábbis.
termosztát és hűtővíz csere óta nekem is :)
Lehet a magasrakapcsolt ventillátor szív el túl sok hőt a motortól.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20815 Dátum: 2012.01.26 10:39:31 »
Köszi a válaszokat. Én gyanakszom, hogy a termosztátom már nem tökéletes. Leginkább az szokott talán lenni, hogy nem zár vissza teljesen, nemde? De ha ilyen szélsőséges provokációval egy ép termosztát is így viselkedik, akkor cseréli a fene.
Lassan kezd el ugyan komolyabban fűteni, de ettől még a fűtés rendben lehet, és 6-7 kilométer után üzem meleg a hűtővíz (még minusz 5-10 foknál sem kell jelentősen hosszabb út a bemelegedéshez).
Szóval ha van még valakinek ilyen "szélsőséges provokációs" tapasztalata, azt megköszönöm.
1.4VVti (2004)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20816 Dátum: 2012.01.26 10:42:08 »
Köszi a válaszokat. Én gyanakszom, hogy a termosztátom már nem tökéletes. Leginkább az szokott talán lenni, hogy nem zár vissza teljesen, nemde? De ha ilyen szélsőséges provokációval egy ép termosztát is így viselkedik, akkor cseréli a fene.
Lassan kezd el ugyan komolyabban fűteni, de ettől még a fűtés rendben lehet, és 6-7 kilométer után üzem meleg a hűtővíz (még minusz 5-10 foknál sem kell jelentősen hosszabb út a bemelegedéshez).
Szóval ha van még valakinek ilyen "szélsőséges provokációs" tapasztalata, azt megköszönöm.
Gondolkodtam azon, amit írtál, én egyelőre nem nyúlnék hozzá, mert a melegedés szinte tökéletes, bár nem mértem, de nagyjából nekem is így működik.
Lehet, hogy a Tied pár fokkal később zár vissza?  :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20817 Dátum: 2012.01.26 10:52:25 »
Lehet, hogy a Tied pár fokkal később zár vissza?  :?:
Igen, lehet, hogy lomhábban zár, vagy elmászott egy kicsit a "munkapontja". Jó, hogy olyan 2800-3000 fordulattól felfele már akkor sem hűl vissza, ha max-on megy a fűtés. Pedig ilyenkor, országúti menetnél a menetszél visszahűtené, ha nem zárna vissza a termosztátom. Na spekulációs úton kezdem meggyőzni magamat, hogy tényleg felesleges a termosztáthoz nyúlni.
1.4VVti (2004)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20818 Dátum: 2012.01.26 10:56:08 »
Gondolkodtam azon, amit írtál, én egyelőre nem nyúlnék hozzá, mert a melegedés szinte tökéletes, bár nem mértem, de nagyjából nekem is így működik.
Lehet, hogy a Tied pár fokkal később zár vissza?  :?:
Nem hiszem én sem hogy olyan kutyahideg lesz, hogy feltekerem maxra a ventit. Sztem ha belefér az a 20e Ft plusz kiadás (legalábbis nekem ennyi lett a termosztát+hűtővíz csere), akkor cseréltesd ki most, ha nem, akkor ne tekerd maxra a ventit, nézd meg úgy, ha már akkor is elkezd hülyülni, akkor meg meg cserés.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #20819 Dátum: 2012.01.26 11:02:15 »
Nem hencegésképpen írom, csak, mint tényt: Nekem télen-nyáron üzemi hőfokon áll a mutató annyi különbséggel, hogy 0 fok alatt észrevehetően lassabban éri el, de minden esetben eléri és amíg működik a motor, nem esik vissza, mutató szerint legalábbis.

Nálam is ez a helyzet, és ez a normális. Fél állás fölé még soha nem ment, akkor sem, amikor 1-esben mentem legalább 10 km-t 25-30 fokban, hegyen.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.26 11:04:00 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005