Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6035364 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19710 Dátum: 2011.07.26 10:16:41 »
Tudod van egy közgazdasági nonszensz: minimális befektetésért a maximumot
elérni (lehet hasonlü fogalmakkal helyettesiteni)
Ami  lehetséges a mi esetünkben: egy adott autot a minimumért megvásárolni
vagy egy adott összegért a maximumit/legjobbat / megvásárolni
Szoval nem lehet minimális áron maximálisan minden felujitott lecserélt egy auton. És rátapintottál a lényegre: hiába cserél ki minden ujra az elado, nem fogod neki megfizetni, amennyibe került. Akkor meg minek? :hmmmm:


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19711 Dátum: 2011.07.26 10:25:32 »
Tudod van egy közgazdasági nonszensz: minimális befektetésért a maximumot
elérni (lehet hasonlü fogalmakkal helyettesiteni)
Ami  lehetséges a mi esetünkben: egy adott autot a minimumért megvásárolni
vagy egy adott összegért a maximumit/legjobbat / megvásárolni
Szoval nem lehet minimális áron maximálisan minden felujitott lecserélt egy auton. És rátapintottál a lényegre: hiába cserél ki minden ujra az elado, nem fogod neki megfizetni, amennyibe került. Akkor meg minek? :hmmmm:
Az elejével OK vagyok...

A kiemelttel van gondom: Amennyiben leellenőrizhető, ergo hiteles a kicserélt alkatrész, úgy azt ÉN vevőként is elismerem, de eladóként SEM engednék aránytalan alkut! Teljesen biztos vagyok abban, hogy, ha eladásnál a leendő vevővel együtt elmegyünk a szervizbe és előttünk átellenőriztetjük az autót, akkor nem fog egyikőnket sem meglepetés érni, korrekt lesz az autóm állapota. Akkor, viszont kérdezem én, hogy ugyan miért is alkudna a vevő? Ami jó, az jó.

Léteznek olyan kivételek - amik a szabály csak tovább erősítik -, amikor vkinek pár napon belül KELL a pénz, és áron alul adja az egyébként többet érő és teljesen jó állapotú autóját. Ilyet is ki lehet fogni, tudok rá példát. Az általános inkább az, ha egy autó "túl" olcsónak tűnik egy adott halmazban, akkor ott bibi is van vele. Így, ha az én autóm korrekt állapotú, akkor én simán ezen halmaz tetejére fogom belőni a vételárát, belekalkuláva némi alku lehetőségét.

Ez a minimális befektetéssel maximalizált profitot hozzáállás csak a gyártásban működhet/dik, a kereskedelemben hosszú távon nem életszerű. Ami jó, azt mindig is meg kellett fizetni, mindegy, hogy valami használt, vagy új. Ha jó, azt meg kell fizetni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.26 10:27:54 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19712 Dátum: 2011.07.26 10:34:32 »
A kereskedelemben kivétel nélkül érvényes axioma, mint az 1x1 :yes:
Amit írsz az az irracionalis, vagyis valaki megszorul és kénytelen ár alatt eladni ( illetve saját rácioja van de az nem piaci)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19713 Dátum: 2011.07.26 10:40:07 »
Azért írtam, hogy "hosszú távon(!!!) nem életszerű". Lehet, hogy most így működik, de ez változni fog szerintem. A sok olcsó xar után az emberek egyre több dologban rájönnek (saját magamon tapasztalom ezt és biztos, hogy nem vagyok ezzel egyedül), hogy inkább a picit drágábbat veszik meg, vagy, ami előtte tutira bevált és nem a mindenkor legolcsóbb, bizonytalan xart, mert utóbbi az igazi ráfizetés. De ez már kezd nagyon OFF lenni itt...  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Sabbione

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19714 Dátum: 2011.08.04 20:43:43 »
Sziasztok!

Görögországban jártunk,nemrég jöttünk meg,és az 1,6-os Corollánknak elkezdett világítani a motorhiba visszajelző lámpája! Szerencsésen hazaértünk vele,nem volt semmi tünet.
Ma délelőtt elvittem az egyik győri márkaszervízbe kiolvastatni a hibát. Azt mondták,hogy rossz a katalizátor,de nem elég csak ezt cserélni hanem a motorvezérlőt is mert nem ismeri fel az új katalizátort! ??????????
Na már most a motorvezérlő a lambdaszondákkal van kapcsolatban nem!? Kiszámoltak vagy félmilliós számlát,na mondom ez kész!
Később mondtam nekik,hogy tankolás után jött a hiba,na ekkor már a hátsó lambdát emlegette a szerelő gyerek!Állítólag az első szonda jó jelet ad a hátsó rosszat! Mi tévő legyek,segítsetek légyszi! 
Egy Toyota sosem hagy cserben!

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19715 Dátum: 2011.08.04 20:46:04 »
Töröld a kódot, lehet elő se jön többet.  :)

Sabbione

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19716 Dátum: 2011.08.04 21:08:51 »
Töröld a kódot, lehet elő se jön többet.  :)

Egyszer már reseteltem görögben,de visszajött! Most a szervizben is törölték,még nem jött vissza!
Egy Toyota sosem hagy cserben!

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19717 Dátum: 2011.08.04 22:44:14 »
Ma délelőtt elvittem az egyik győri márkaszervízbe kiolvastatni a hibát. Azt mondták,hogy rossz a katalizátor,de nem elég csak ezt cserélni hanem a motorvezérlőt is mert nem ismeri fel az új katalizátort! ??????????
Később mondtam nekik,hogy tankolás után jött a hiba,na ekkor már a hátsó lambdát emlegette a szerelő gyerek!Állítólag az első szonda jó jelet ad a hátsó rosszat!
Mi volt a pontos hibakód, P0420?

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19718 Dátum: 2011.08.05 08:07:44 »
Töröld a kódot, lehet elő se jön többet.  :)

Egyszer már reseteltem görögben,de visszajött! Most a szervizben is törölték,még nem jött vissza!

Nekem is P420 hibakódom van. Elvittem, szervízben ott azt mondták és meg is mutatták hogy jó a katalizátor csak lassan melegszik be, tehát a lambda szonda a kat. mögött rendesen csillapított értéket ad. Én vettem egy OBD kábelt és időnként ránézek hogy esetleg nincs-e más hibakód. Ez meg nem érdekel, műszakinál majd törlöm (kb 100 km után jön ismét elő) , ha ez nem megy akkor kap egy univerzális katalizátort. Egyébként mikor nekem előjött akkor még időnként el tűnt párszor de most már folyamatosan világít.
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12

Sabbione

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19719 Dátum: 2011.08.05 08:35:37 »
Ma délelőtt elvittem az egyik győri márkaszervízbe kiolvastatni a hibát. Azt mondták,hogy rossz a katalizátor,de nem elég csak ezt cserélni hanem a motorvezérlőt is mert nem ismeri fel az új katalizátort! ??????????
Később mondtam nekik,hogy tankolás után jött a hiba,na ekkor már a hátsó lambdát emlegette a szerelő gyerek!Állítólag az első szonda jó jelet ad a hátsó rosszat!
Mi volt a pontos hibakód, P0420?

Igen ez a hibakód,és állítólag a hátsó lambdaszonda jelez rosszat! De miért kellene ehhez kicserélni a motorvezérlőt? Át akartak vágni vagy mi?
Egy Toyota sosem hagy cserben!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19720 Dátum: 2011.08.05 09:58:31 »
Ma délelőtt elvittem az egyik győri márkaszervízbe kiolvastatni a hibát. Azt mondták,hogy rossz a katalizátor,de nem elég csak ezt cserélni hanem a motorvezérlőt is mert nem ismeri fel az új katalizátort! ??????????
Később mondtam nekik,hogy tankolás után jött a hiba,na ekkor már a hátsó lambdát emlegette a szerelő gyerek!Állítólag az első szonda jó jelet ad a hátsó rosszat!
Mi volt a pontos hibakód, P0420?

Igen ez a hibakód,és állítólag a hátsó lambdaszonda jelez rosszat! De miért kellene ehhez kicserélni a motorvezérlőt? Át akartak vágni vagy mi?

A hátsó szondának van külön hibakódja lassú reakcióra, túl alacsony-túl magas feszültségre, fűtőkör szakadásra, szóval azért az nem ilyen egyszerü! Teszteren látható a szonda jelalakja, abból kiderül mi a rossz.
A 420 az esetek többségében katalizátor hiba.
Viszont hogy ehhez miért kellene computert cserélni azt nem tudom...
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19721 Dátum: 2011.08.05 13:07:09 »
Ha a katalizátor a hibás, akkor az egyértelműen látszik abból, hogy a számítógépet rákötve járó motornál a hátsó lambda értéke folyamatosan ugrál, változik. Annak egy adatot kellene folyamatosan mutatnia. Ezt nekem kb 3 hete mondta a szerelő, amikor közvetlen nyaralás előtt elvittem neki átnézetni. Ott mutogatta a dolgokat a monitoron...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19722 Dátum: 2011.08.05 16:21:38 »
Ma délelőtt elvittem az egyik győri márkaszervízbe kiolvastatni a hibát. Azt mondták,hogy rossz a katalizátor,de nem elég csak ezt cserélni hanem a motorvezérlőt is mert nem ismeri fel az új katalizátort! ??????????
Később mondtam nekik,hogy tankolás után jött a hiba,na ekkor már a hátsó lambdát emlegette a szerelő gyerek!Állítólag az első szonda jó jelet ad a hátsó rosszat!
Mi volt a pontos hibakód, P0420?
Igen ez a hibakód,és állítólag a hátsó lambdaszonda jelez rosszat!
Nekem is ez a hibakód volt, voltak variációk, én végülis ezt választottam.

Dr. Genya

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19723 Dátum: 2011.08.05 20:27:47 »
A ma esti mese:

&feature=related

Nem tudtam, hogy ilyen van...
Corolla E12 1.4 VVTi

wolfi38

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19724 Dátum: 2011.08.06 15:11:40 »
Sziasztok érdeklődni szeretnék nekem egy 1999.es évjárutú 1.6os 110le sedán automata váltós corollám van.
Azt hallottam hogy ha a gyári levegőszűrőt ki cserélném direktszűrőre lenne valamelys teljesítmény nővekedés sé fogyasztás csökkenés.Kérdésem hogy ez igaz e és hogy valaki kipróbálta e már?
Köszönöm sziasztok.