Tudod van egy közgazdasági nonszensz: minimális befektetésért a maximumot
elérni (lehet hasonlü fogalmakkal helyettesiteni)
Ami lehetséges a mi esetünkben: egy adott autot a minimumért megvásárolni
vagy egy adott összegért a maximumit/legjobbat / megvásárolni
Szoval nem lehet minimális áron maximálisan minden felujitott lecserélt egy auton. És rátapintottál a lényegre: hiába cserél ki minden ujra az elado, nem fogod neki megfizetni, amennyibe került. Akkor meg minek?
Az elejével OK vagyok...
A kiemelttel van gondom: Amennyiben leellenőrizhető, ergo hiteles a kicserélt alkatrész, úgy azt ÉN vevőként is elismerem, de eladóként SEM engednék aránytalan alkut! Teljesen biztos vagyok abban, hogy, ha eladásnál a leendő vevővel együtt elmegyünk a szervizbe és előttünk átellenőriztetjük az autót, akkor nem fog egyikőnket sem meglepetés érni, korrekt lesz az autóm állapota. Akkor, viszont kérdezem én, hogy ugyan miért is alkudna a vevő? Ami jó, az jó.
Léteznek olyan kivételek - amik a szabály csak tovább erősítik -, amikor vkinek pár napon belül KELL a pénz, és áron alul adja az egyébként többet érő és teljesen jó állapotú autóját. Ilyet is ki lehet fogni, tudok rá példát. Az általános inkább az, ha egy autó "túl" olcsónak tűnik egy adott halmazban, akkor ott bibi is van vele. Így, ha az én autóm korrekt állapotú, akkor én simán ezen halmaz tetejére fogom belőni a vételárát, belekalkuláva némi alku lehetőségét.
Ez a
minimális befektetéssel maximalizált profitot hozzáállás csak a gyártásban működhet/dik, a kereskedelemben hosszú távon nem életszerű. Ami jó, azt mindig is meg kellett fizetni, mindegy, hogy valami használt, vagy új. Ha jó, azt meg kell fizetni.