Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6035229 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19695 Dátum: 2011.07.25 21:20:55 »
a gumi csereérett, azt mondta a srác.
2004es évjárat.

Lehet neki evidens,hogy mi az amit cserélni kellett, nekem nem az :)

Holnap megkérdezem hogy mi volt cserélve kopó alkatrészekböl.
Kopo alkatrészeken nem kéne mulni a vételnek, bár azokbol is sok 10 e össze tud jönni (de a legtöbbet ugyis  észrevenni és alku alapja lehet, pl gumi, fék)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19696 Dátum: 2011.07.26 08:51:16 »
a gumi csereérett, azt mondta a srác.
2004es évjárat.

Lehet neki evidens,hogy mi az amit cserélni kellett, nekem nem az :)

Holnap megkérdezem hogy mi volt cserélve kopó alkatrészekböl.
Kopo alkatrészeken nem kéne mulni a vételnek, bár azokbol is sok 10 e össze tud jönni (de a legtöbbet ugyis  észrevenni és alku alapja lehet, pl gumi, fék)
Hát, kinek, hogy... Új autónál én sem nézném, hogy a kopó alkatrészek milyen állapotban vannak, de használt autónál egy garnitúra kopott gumi (minimum 50.000Ft), kopott fékek (15.000Ft a tárcsa, 10.000Ft a betét) erőteljes alku tárgyát képezik, ami miatt az eladónak át kell gondolnia azt, hogy reálisan mennyit kaphat az autójáért.
Vevőként a friss olaj- és szűrő csere engem még akkor sem érdekel, ha tényleg 2 napja történt meg, ezeket KÖTELEZŐ megcsinálni a vásárlást követően.
Ilyen teendő a fékfolyadék cseréje is, hiszen ezt nem látjuk, nem ellenőrizhető. A váltóolaj nem olyan létkérdés (hiszen elvileg örökös), de persze nem árt azt is lecserélni.
A hűtőfolyadék ellenőrizhető, az, ha újszerűnek néz ki (értsd: tiszta élénk színű), nem létkérdés cserélni.
Azért, ha ezeket a tételeket összeadjuk, meg hozzáteszünk még valamennyi munkadíjat is, amiért mindezt megcsinálja egy szerelő, akkor már szét summa tud összejönni.

A magam részéről, ha egyszer eladom a Corit, biztosan nem fogom leszervizelni előtte (olajcsere, szűrőcsere) és ezt nem is fogom eltitkolni: megmondom, hogy, mivel vásárlás után vannak kötelező költségek így is, úgy is, ezt bekalkulálom egy egészséges alkuba, így a vevő is jól fogja magát érezni, mert engedtem alkudni. Van ebben némi pszichológia is, de legalábbis törekvés a "win-win" üzletre. Ettől, persze még nem lesz lelakott a kocsim, a gumik most újak (ezek 4 éves korukig abszolút jónak számítanak, nem alku tárgya), a fékeket újra cserélem (lehet, hogy még idén) addigra, esetleg még a lengéscsillapítókat is, ha kell, így komoly 100.000Ft-os alkura nem is adok esélyt, és, ami számomra nagyon fontos, SEMMIBEN NEM VEREM ÁT A VEVŐT.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19697 Dátum: 2011.07.26 09:02:03 »
gumi 50, fékek 4x25, az 150e ft?

megkérdezem majd a dolgot tőle. azt mondta, hogy van toyotás friss állapotfelmérés,majd felolvastatom vele:)

a fékfolyadék, olaj és szűrő(k) milyen összegre rúgnak? (a javasolt dolgok)

el is felejtettem, hogy milyen motorolaj ajánlott a 2004es corikba  :hmmmm:

köszi a segítséget,még jó hogy van ez a fórum

mondjuk vétel előtt mindenképp csináltatnék egy állapotfelmérést, de sok dolgot megelőzhetek így

köszi!
1.4 sol 2004

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19698 Dátum: 2011.07.26 09:03:49 »
el is felejtettem, hogy milyen motorolaj ajánlott a 2004es corikba  :hmmmm:

Mobil1 ESP 5w30 .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19699 Dátum: 2011.07.26 09:07:06 »
gumi 50, fékek 4x25, az 150e ft?
megkérdezem majd a dolgot tőle. azt mondta, hogy van toyotás friss állapotfelmérés,majd felolvastatom vele:)
a fékfolyadék, olaj és szűrő(k) milyen összegre rúgnak? (a javasolt dolgok)

el is felejtettem, hogy milyen motorolaj ajánlott a 2004es corikba  :hmmmm:
köszi a segítséget,még jó hogy van ez a fórum
mondjuk vétel előtt mindenképp csináltatnék egy állapotfelmérést, de sok dolgot megelőzhetek így
köszi!
Gumi alaphangon 50, középkategóriásból és az én méretemben (175/65 R14). De nézz utána.
Fékfolyadék 2000, olaj (10-12 ezer, 5W30!!!), szűrők 5-10 ezer. Fék passz, de nem olcsó, nekem olcsó volt 20-ért a két első tárcsa, plusz tíz asszem az első fékbetét. Az enyém hátul dobfékes. Ja és ezek csak az anyagárak, munkadíj nincs benne. Nekem a 99-es Corim első nagyszervize meg az átírás 90 ezer forint volt, de gumikhoz és fékhez akkor még nem kellett nyúlni.
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19700 Dátum: 2011.07.26 09:15:02 »
Az én méretemben a gumi (195/65R15, ez a 15"-os gyári méret) ára úgy alakulnak, hogy a prémium gumiből szereléssel együtt olyan 80-100 körül jön ki 4 db. Olcsóbb kategóriából talán meg lehet úszni 60-70 körül is.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19701 Dátum: 2011.07.26 09:28:13 »
bepi81!
Lehet ugyis gondolkodni, hogy majd a vevő lealkudja.
De lehet ugyis, hogy (az állapotához képest) eleve nagyon jó árat adsz és nincs alku vagy csak jelképes. Ennek előnye, hogy eleve lesz érdeklödöd, mert kilog a sorbol lefelé, vagy mert egyébként tényleg jobb amint a legtöbb, konkurrens kinálat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19702 Dátum: 2011.07.26 09:40:13 »
gumi 50, fékek 4x25, az 150e ft?
gumi igen, fékek nem, viszont nem esett még szó a lengéscsillapítókról, ami szerintem alapból 70-80e ehhez a Corihoz...

megkérdezem majd a dolgot tőle. azt mondta, hogy van toyotás friss állapotfelmérés,majd felolvastatom vele:)
Miért, Te nem tudsz olvasni? ;)

a fékfolyadék, olaj és szűrő(k) milyen összegre rúgnak? (a javasolt dolgok)
Gyári fékfolyadék dot5.1 most nem ugrik be, mennyibe van, de a jó olaj (5W-30 min. API SL-SM A3/B3 A3/B4) 8-10.000Ft, Mann olajszűrő kb 2-2500Ft, pollenszűrő kb 2500-3000Ft, levegőszűrő is ekörül.

mondjuk vétel előtt mindenképp csináltatnék egy állapotfelmérést, de sok dolgot megelőzhetek így
Például egy rossz vételt!!!
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.26 09:49:27 írta kleingy »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19703 Dátum: 2011.07.26 09:47:26 »
Lengéscsilit ne is mondd, az a mienkhez is üti a 100-ast lazán... :wacko:
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19704 Dátum: 2011.07.26 09:52:35 »
Azért egy vicc, hogy egy 10-en éves auto hibátlan vagy minden uj legyen rajta [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19705 Dátum: 2011.07.26 09:55:46 »
bepi81!
Lehet ugyis gondolkodni, hogy majd a vevő lealkudja.
De lehet ugyis, hogy (az állapotához képest) eleve nagyon jó árat adsz és nincs alku vagy csak jelképes. Ennek előnye, hogy eleve lesz érdeklödöd, mert kilog a sorbol lefelé, vagy mert egyébként tényleg jobb amint a legtöbb, konkurrens kinálat.

Az eladás sürgőssége is meghatározhatja az árat, de én nem fogom túlárazni az autót, viszont az "alku nélküli ár" nem életszerű, így sokkal nehezebb eladni bármit is!

Tegyük fel, hogy az autóm reális érték 3-4 év múlva kb 700.000Ft lesz és lesz még az autón min. 1 év műszaki.
Ha én ennyiért hirdetem meg és "nincs alku", akkor ez tulajdonképpen zsákbamacska lesz a vevőnek, ráadásul rosszabb lesz a szájíze is az autóval kapcsolatban, nem segíti elő a pozitív irányú döntését a "nincs alku" hozzáállásom. Arról, természetesen szós sincs, hogy 850-900.000-ért hirdetném meg, hanem inkább a reális árintervallum felső szintjén fogom. Ebből tudok majd úgy engedni, hogy legalább reálértéket kapok az autómért és a vevő is elégedett lehet, mert - ésszerű határon belül - engedek.
Vagy azt mondom, hogy, ha igényli, leszervizeltetem neki én, ahogy, és amivel eddig is tettem rendes Toyota szervizben itt Csabán, de akkor a hirdetésben szereplő ár lesz a vételár. Ezzel sem jár rosszul (és én sem!), mert nem lesz költsége az autóval vásárlás után a benzinen kívül. Kérdés, hogy mennyire bízik meg bennem? Talán egy átírást fizetnék neki alkuképpen és pont.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19706 Dátum: 2011.07.26 09:57:32 »
Lengéscsilit ne is mondd, az a mienkhez is üti a 100-ast lazán... :wacko:
Nem mondod!!!  :eek: :ph34r: Sok az, szerintem, vagy már konkrétan utána kérdeztél? Kayaba, Monroe, vagy milyen márka?  :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19707 Dátum: 2011.07.26 10:01:40 »
A lengéscsillapitó menny idő /km után szokott cserés lenni?
Nekem még soha egy autoban se kellett cserélni :no: Volt amiben 320 ekm volt, de 100ekn-nél több, többen is :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19708 Dátum: 2011.07.26 10:05:06 »
Azért egy vicc, hogy egy 10-en éves auto hibátlan vagy minden uj legyen rajta [rohog]
Miért is? Ha előtte több éven keresztül megkímélték, netán keveset mentek vele, akkor miért vicc, hogy a főbb (költségesebb) alkatrészek szinte egyszerre lesznek csere érettek?  :szemez:
És miért vicc az, ha mindezt egy lelkiismeretes tulaj ki is cserélteti? Azért, mert egy 10 éves autóról van szó? Ja, hogy az már nem is érdemli meg? Szerintem, meg DE!
És, igen, amennyiben egy 10 éves autó főbb alkatrészei (amik magasabb javítási költségűek) újszerű állapotban vannak, akkor eladásnál az alku mértéke nagyon is lecsökken! Számomra! Hiszen, miért jobb egy olcsóbb autót megvenni, amin aztán sorban elvégzel minden szükséges karbantartást - hiszen a fék, a lengéscsillapító, a motor alkatrészei, stb elengedhetetlenek a biztonságos közlekedéshez -, amivel lehet, hogy drágábbra jössz ki a végén, mintha eleve egy drágább, de sokkal jobb állapotú autót veszel...  
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19709 Dátum: 2011.07.26 10:09:50 »
A lengéscsillapitó menny idő /km után szokott cserés lenni?
Nekem még soha egy autoban se kellett cserélni :no: Volt amiben 320 ekm volt, de 100ekn-nél több, többen is :hmmmm:
Használatfüggő. Az enyém még gyári, és 136.000km van a kocsiban. Ha sok a BP használat, akkor akár 60-70e km után is csere érett lehet, egyfolyta autópálya, viszont szinte semmit nem ront rajta, azzal simán elképzelhető 300.000km is, vagy még több. (Tesóm Sharanjában 270.000km van és még gyári lengéscsillapítója van. Ebből 180.000km-t ment a német autópályán)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i