Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6030532 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19590 Dátum: 2011.07.12 20:52:38 »
Majd nyitott szemmel fogok  járni, / egész nap Debrecenben közlekedek /, ha látom, felírom az adatokat :eek:

Más téma, ma sikeresen kapott 2 év műszakit a Cori / 18000ft volt a vizsgáztatás /. Ami szép, hogy semmiféle előzetes vizsgálatot nem csináltattam a kocsin, csont nélkül átment. Ha kértem volna az önkormányzattól valamilyen újfajta nyomtatványt, feljebb ugrott volna kettővel , a környezetvédelmi besorolási skálán, mivel teljesíti azt normát .Ez azt jelent, hogy szmogriadó esetén is használhatom a kocsit.

Megint más téma: a tegnapi trópusinak kikiáltott  vihar iszonyat amit csinált itt Debrecenben! Éppen, hogy megmentettem a jégtől a Corimat!
http://www.haon.hu/date/kidolt-fak-leszakadt-agak-hompolygo-viz/1734770
   
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19591 Dátum: 2011.07.12 21:33:25 »
Tegnap én is bejértam debrecen hiper shoppingjjjjait ( fórum cora stb.) de a nagy felhők láttán go home és még eső előtt fedél alá tettem a kicsikét bár itt nem volt eső.Az előzőekhez hozászolva tegnap én is megszámoltam a fogakat a váltón 2 x is :S

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19592 Dátum: 2011.07.12 22:34:30 »
Váltó: nekem felfelé váltáskor kevesebb gond volt vele, inkább jól ment (azért nem mindig), visszaváltáskor volt leginkább gond. Tehát amikor játszik a szinkron. Az olaj pedig Toyota 75W. Ennyi, nem kell mással próbálkozni, ez a tuti, hidegben is és a forró kánikulában is. Érdekes, hogy a tavaszi átmeneti időben kicsit akadósabb (így sem veszélyes), de lehet ezt csak belebeszélem. Ez jó a szinkronnak a fogaskeréknek állítólag kevésbé, de az soha nem megy tönkre.

Gyöngyi, ha lesz visszajelzésed, tedd itt közzé, engem is különösen érdekelne!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19593 Dátum: 2011.07.12 22:37:21 »
Gyöngyi, ha lesz visszajelzésed, tedd itt közzé, engem is különösen érdekelne!
Meglesz mondi, mozsotól várok infokat.  :)
         

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19594 Dátum: 2011.07.12 23:36:23 »
nyilván:)

attól függően hogy a kollega hogy döntött, privátban szívesen várom az infót én is a kocsiról  :flowers:

Ha valamelyikőtök megveszi az meg írja le hogy milyen!!! :D
ellenben debreceniek! tegn. este a Metro parkoloban láttam egy fekete hb e12 corollát ILH-xxx rendszámmal, rávolt irva,h eladó! sajnos fotot nem csináltam,mert szakadt az eső és nemvolt kedvem megázni.  irto nagy özönviz zúdult a városotokra tegnap este 6-9óra között.  :(

hova volt írva, hogy eladó, melyik ablakot figyeljem?

kik debreceniek még innen?:)
1.4 sol 2004

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19595 Dátum: 2011.07.12 23:59:22 »
más:

A hétvégén mentünk 560km-t összesen és megfigyeltem, hogy ez a kánikula nagyon is negatívan befolyásolja a váltóm működését: 2.-ból 3.-ba kapcsolva szó szerint be kellett tuszkolni, egyszer meg is néztem, hogy az összes fogaskerék megvan-e.  :wacko: Utána fogtam, és teli marokkal beb.sztam 3.-ba, mert máshogy nem ment. Ráadásul a rükverc is akad, teljesen random módra, szóval nem mindig, de függetlenül attól, hogy milyen felületen áll az autó, vízszintesen, vagy ferdén. Továbbá a rükvercből 1.-be kapcsolás is szokott - igaz, az nem mindig - rakoncátlankodni.Eldöntöttem, hogy le fogom cserélni a váltóolajat.

Szia!

ha menetkozben akad, akkor a jo oreg aszinkron modszert vedd elo:
felfele: kuplung be>ures>kuplung fel>var egy kicsit, hogy osszeforogjon>kuplung be>sebessegbe>kuplung fel
lefele: kuplung be>ures>kuplung fel>gazfrocs, hogy osszeforgojon>kuplung be>sebessegbe>kuplung fel
nem fog azonnal menni, gyakoroni kell, ha mar jol begyakoroltad, akkor johet, hogy kuplung nelkul is kiprobald a valtast, ha nem recseg es konnyen becsuszik a helyere akkor jol csinalod /finom kezzel lehet erezni, hogy mikor keri/, uresbe rakni ugy kell, hogy elveszed a gazt es finoman kezded a valtot kivenni, erezni lehet mikor jon ki sebessegbol szinte magatol,
sebessegbe rakni: felfele es lefele is kell a gazfroccs, szinten finom kezzel ovatosan elkezdeni betolni es lesz egy olyan pillanat amikor finoman becsusszan
termeszetesen ez nem mindenapi dolog, hanem felkeszules azokra a pillanatokra amikor szukseged van ra
ellenben duplakuplung-gazfroccsot erdemes begyakorolni kezsegszintre, jol tud jonni:- )

allo helyzetben ha rukvercet nem akarja bevenni akkor: vissza ures>kuplung fel>gyakorlatilag lehet azonnal kuplung be>es mehet a rukverc
egyesnel szinten: ures>kuplung fel> kuplung be>egyes
jo valtoval es hozzavalo friss olajjal is elofordulnak akadasok, ezert erdemes eroszakolas helyett inkabb ezt alkalmazni, en giuliettan kezdtem jo lecke volt valtokezelesben, sok mindent megtanultam /warnyu kormanyvaltot nem:- )/

ezzel nem az olajcsere elodazast akarom kapanyolni /igen is cserelni kell az olajat, meg akar hamarabb is mint az eloiras, ha ugy erzed nem igazi a valtod, nem egy okor ara egy csere (civicbe 4 honapot elt az eneos 75w-90, miutan a wagraini reggeleket nem kedvelte ment bele a MTFIII, szerelo elsore elnezte)/, hanem a mindennapok megkonnyitesehez

de jo hogy eszembe juttatad, lecsereltettm en is koszi

udv

toroksultan
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19596 Dátum: 2011.07.13 07:39:18 »
Az Eneos váltóolaj nekem is valami két hónapot volt benne, aztán jött a váltószervíz. Nem is vagyok benne biztos, hogy nem gyorsította fel a folyamatot, elsősorban a csapágyak kopására gondolok.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19597 Dátum: 2011.07.13 08:08:32 »
toroksultan: Köszi a tippet, de az elmúlt 12 év alatt letekertem kb 350.000km-t és mindazt, amit leírtál bőven volt időm begyakorolni. A gond az, hogy a duplakuplungos váltás túl lassú, az csak akkor működik, illetve életszerű, ha rajtam kívül senki nincs az úton és én sem sietek. Mellesleg nehogy már úgy váltsak, mintha egy UAZ lenne alattam...  :wacko: Ezt inkább a rükverc kapcsolásakor szoktam alkalmazni és, ha nem jön össze, akkor a váltót addig húzom hátra rükibe, amíg engedi, majd nagyon lassan engedem fel a kuplungot és közben szintén hátrahúzva tartom a váltót, egyszer csak bekattan a fokozatba.

Visszatérve a váltóolajra, nagyon azon gondolkodom, hogy a mondi tanácsát fogadom meg és gyári 75W-s olajat tetetek bele...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19598 Dátum: 2011.07.13 08:10:33 »
Visszatérve a váltóolajra, nagyon azon gondolkodom, hogy a mondi tanácsát fogadom meg és gyári 75W-s olajat tetetek bele...  :yes:

Nekem bejött. És itt mondták a srácok, hogy a szinkronnak jobb ez, a fogaskerekek jobban kopnak tőle, de úgyis a szinkronnal van mindig a baj, a fogaskerék olyan anyagból van, ami soha nem kopik el.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19599 Dátum: 2011.07.13 08:11:28 »
Egyetértek. Nem normális dolog az, hogy gépészkedni és bűvészkedni kell a váltóval (márpedig én is ezt csinálom már jó ideje). :wacko: Meg kell csináltatni és kész.  :hug:
         

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19600 Dátum: 2011.07.13 08:50:28 »
A gond az, hogy a duplakuplungos váltás túl lassú, az csak akkor működik, illetve életszerű, ha rajtam kívül senki nincs az úton és én sem sietek. Mellesleg nehogy már úgy váltsak, mintha egy UAZ lenne alattam...  :wacko: Ezt inkább a rükverc kapcsolásakor szoktam alkalmazni és, ha nem jön össze,

Szia!

Az aszinkron valtas gyorsabb mint kivarni a szinkrongyuruket /foleg lefele/ ha rendesen benne van a kezedben, raadasul magasabb fordszamom erkezel vissza /foleg ha meg van egy turbod is es meg a nyomast is megkapod (most Nalad ertelemszerun ez nem all fenn)/. Az volt a poen, hogy az alfan megtanultam gyorsan /az szinte hihetlen volt, hogy a haklis szinkronvalto dorombolo kismacskava valtozott, ha ketszer rarugtam a kuplungra, mert annak eleg volt annyi/, majd az avian meg megtanultam barmire alkalmazni. Az nagy orosz tezsvirek egynesfogazasu retteneteit meg szeressuk, csak. :- )
A kuplungnelkuli valtashoz ellenben tenyleg kell az ures ut, foleg az elejen.
Olyan meg nem volt, hogy erre  uresben megforgatva ne vegye be, de ketsegtelen teny, hogy ezek jo allapotu valtok a multban es most is.

udv

toroksultan
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19601 Dátum: 2011.07.13 09:54:40 »
 :) z egyenes fogazású orosz szerkezetek közül csak és kizárólag a OFF VFTS Ladák versenyváltóját szeretem, mást nem, pláne finom japán gépezetben nem! Mindent kezeljünk csak a helyén.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19602 Dátum: 2011.07.13 13:14:19 »
elmúlt 12 év alatt letekertem kb 350.000km-t

 :tt2:  kezdő.  ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19603 Dátum: 2011.07.13 14:03:58 »
elmúlt 12 év alatt letekertem kb 350.000km-t

 :tt2:  kezdő.  ;)
gyakorlatszerzéshez éppen elég... és nem kamionon...  :tt2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19604 Dátum: 2011.07.13 15:19:57 »
nyilván:)

attól függően hogy a kollega hogy döntött, privátban szívesen várom az infót én is a kocsiról  :flowers:

Ha valamelyikőtök megveszi az meg írja le hogy milyen!!! :D
ellenben debreceniek! tegn. este a Metro parkoloban láttam egy fekete hb e12 corollát ILH-xxx rendszámmal, rávolt irva,h eladó! sajnos fotot nem csináltam,mert szakadt az eső és nemvolt kedvem megázni.  irto nagy özönviz zúdult a városotokra tegnap este 6-9óra között.  :(

hova volt írva, hogy eladó, melyik ablakot figyeljem?

kik debreceniek még innen?:)

nemtom kik debreceniek! deritsd ki! a bal hátso meg jobb hátso ablakra volt kiragasztva fehér papiron!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки