Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027181 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Kelpo888

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19575 Dátum: 2011.07.11 23:33:41 »
Sziasztok!

Van egy 91-es corolla 1,6-os Gti-m(4A-GE), és egy rejtélyes elektronikai probléma merült fel a napokban, amit korábban már csinált, de utána elmult ezért nem is nagyon foglalkoztam vele, megpróbálom részletesen leírni.


Szia! Én pont 2 hónapja küzdöttem ezzel a problémával és 100%-osan ugyan ezeket a tüneteket produkálta az én autóm is. A probléma a kövezkező volt nálam: ahová a slusszkulcsot bedugod ott van egy elektromos kapcsolószerkezet. Ez romlott el nálam. Nincs utángyártott alkatrész, csak eredeti toyota cuccot lehetett berakni. Ár kb bruttó 27000 HUF. Ami nekem kellett annak a típusa: "SWITCH ASSY 84450-0D010".
Azért majd írj, hogy tényleg ez volt-e a baj a tieddel is.

Köszi szépen, erre nem is gondoltunk, az ára az nem hangzik túl jól, esetleg adnál tippet hogy hol kaphatok ilyet? Köszi! Bontóbol esetleg érdemes próbálkozni?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19576 Dátum: 2011.07.11 23:44:32 »
Persze, bontóban nézd meg először, de a Te autódhoz biztos, hogy nem valeo cucc kell, mert ha jól tévedek sbbsn még a Denso műkszik. Ezért inkább azt javaslom, hogy először szedjétek szét, bizonyosodjatok meg róla, hogy tényleg az-e a bűnös és csak utána vadászd a bontókból (toyota klub főpldakon bal oldalt találod a bontók listáját). Beiztos sokkal olcsóbb lesz így.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kelpo888

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19577 Dátum: 2011.07.12 01:04:46 »
Persze, bontóban nézd meg először, de a Te autódhoz biztos, hogy nem valeo cucc kell, mert ha jól tévedek sbbsn még a Denso műkszik. Ezért inkább azt javaslom, hogy először szedjétek szét, bizonyosodjatok meg róla, hogy tényleg az-e a bűnös és csak utána vadászd a bontókból (toyota klub főpldakon bal oldalt találod a bontók listáját). Beiztos sokkal olcsóbb lesz így.  ;)
:yes: Köszi szépen a tippet, egy laikus kérdés akkor még, honnan látom hogy rossz? Megvan égve, vagy valamilyen nyom utal rá?

Kelpo888

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19578 Dátum: 2011.07.12 01:11:40 »
Sziasztok!

Van egy 91-es corolla 1,6-os Gti-m(4A-GE), és egy rejtélyes elektronikai probléma merült fel a napokban, amit korábban már csinált, de utána elmult ezért nem is nagyon foglalkoztam vele, megpróbálom részletesen leírni.


Szia! Én pont 2 hónapja küzdöttem ezzel a problémával és 100%-osan ugyan ezeket a tüneteket produkálta az én autóm is. A probléma a kövezkező volt nálam: ahová a slusszkulcsot bedugod ott van egy elektromos kapcsolószerkezet. Ez romlott el nálam. Nincs utángyártott alkatrész, csak eredeti toyota cuccot lehetett berakni. Ár kb bruttó 27000 HUF. Ami nekem kellett annak a típusa: "SWITCH ASSY 84450-0D010".
Azért majd írj, hogy tényleg ez volt-e a baj a tieddel is.

Köszi Neked is!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19579 Dátum: 2011.07.12 07:54:19 »
Persze, bontóban nézd meg először, de a Te autódhoz biztos, hogy nem valeo cucc kell, mert ha jól tévedek sbbsn még a Denso műkszik. Ezért inkább azt javaslom, hogy először szedjétek szét, bizonyosodjatok meg róla, hogy tényleg az-e a bűnös és csak utána vadászd a bontókból (toyota klub főpldakon bal oldalt találod a bontók listáját). Beiztos sokkal olcsóbb lesz így.  ;)
:yes: Köszi szépen a tippet, egy laikus kérdés akkor még, honnan látom hogy rossz? Megvan égve, vagy valamilyen nyom utal rá?
Nálam a következő volt, amiről ezt egyértelműen meg tudtam állapítani: amikor próbáltam indítózni és meg sem mukkant, akkor megmozgattam indítózás közben a kulcsot erre-arra és egyből érintkezett és indított. Ezt utólag a szervizben is azonnal megerősítették, mikor vittem és mutattam.
Ha szétszeded, nagy valószínűség szerint nem fogod tudni megállapítani, de egy normális szerelő egész biztosan meg tudja mondani, hogy konkrétan ez a baja. Ez azért van, mert, mivel érintkezők működtetik ezt a kis kütyüt, így elég egy minimális kis deformáció is a házban, hogy ez a kontakt megszűnjön, ráadásul szabad szemmel ezt nem is látod, csak egyszerűen nem érintkezik és kész.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19580 Dátum: 2011.07.12 09:07:01 »
más:

A hétvégén mentünk 560km-t összesen és megfigyeltem, hogy ez a kánikula nagyon is negatívan befolyásolja a váltóm működését: 2.-ból 3.-ba kapcsolva szó szerint be kellett tuszkolni, egyszer meg is néztem, hogy az összes fogaskerék megvan-e.  :wacko: Utána fogtam, és teli marokkal beb.sztam 3.-ba, mert máshogy nem ment. Ráadásul a rükverc is akad, teljesen random módra, szóval nem mindig, de függetlenül attól, hogy milyen felületen áll az autó, vízszintesen, vagy ferdén. Továbbá a rükvercből 1.-be kapcsolás is szokott - igaz, az nem mindig - rakoncátlankodni.Eldöntöttem, hogy le fogom cserélni a váltóolajat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19581 Dátum: 2011.07.12 09:09:06 »
Legyen 75W85, ahogy B.S-nek is a 75W90 helyett. És valszeg "welcome to the club..." (szinkroncsere). Várok egy visszajelzést, hogy kb mibe fog nekem fájni.
Addig is kis gázt nyomj hármas váltáskor, könnyebben fog menni. Amúgy csak felfelé, visszaváltáskor nem csinálja?
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19582 Dátum: 2011.07.12 09:21:49 »
 :) Annyira azért nem nehéz a váltás, mint a Tiednél, és ez is csak ebben a hétvégi kánikulában jött elő. Amúgy "normál" hőmérsékletekben nem akad. Hidegben (télen, pedig kifejezetten vajpuha, tehát a szinkronoknak nincs bajuk. Az olaj, viszont (full szint. 75W-90 Rheinol) szar. Ha emlékszel, mondtátok is, hogy vajon milyen lesz, mire én mondtam, hogy majd meglátom és legalább lesz ezzel is tapasztalat. Hát van, és kánikulában egy kalap xart nem ér.

Viszont Neked, kleigy, javasolni akartam a talin, hogy próbáld úgy váltani a 3. fokozatot (2-esből), hogy magad felé húzva veszed ki 2.-ból és úgy vezeted 3.-ba. Nem biztos, hogy bejön, de nekem pl. érezhetően simábban vált így. Ezt mondjuk olyankor nem jó csinálni, amikor 70-80-ig húzatod a 2-est, mert lassú, de nyugis autózásnál beválhat.  :devil: ;)

Mellesleg már a Castrolnak sincs kifejezetten 75W-85-se, mert új nevet kapott, az pedig 75W-90 jelzést...  :whistling: de valószínűleg Castrol lesz belőle.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19583 Dátum: 2011.07.12 09:23:37 »
Nyugi, lesz az rosszabb, nekem se hirtelen lett ilyen mint most. :sorcerer: Az enyém szinkronos, ezen más nem segít, csak a hardver-csere, hiába bűvészkedek itt vele vagy egy éve... :wacko:
         

pzs

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19584 Dátum: 2011.07.12 09:35:43 »
:) Annyira azért nem nehéz a váltás, mint a Tiednél, és ez is csak ebben a hétvégi kánikulában jött elő. Amúgy "normál" hőmérsékletekben nem akad. Hidegben (télen, pedig kifejezetten vajpuha, tehát a szinkronoknak nincs bajuk. Az olaj, viszont (full szint. 75W-90 Rheinol) szar. Ha emlékszel, mondtátok is, hogy vajon milyen lesz, mire én mondtam, hogy majd meglátom és legalább lesz ezzel is tapasztalat. Hát van, és kánikulában egy kalap xart nem ér.

Viszont Neked, kleigy, javasolni akartam a talin, hogy próbáld úgy váltani a 3. fokozatot (2-esből), hogy magad felé húzva veszed ki 2.-ból és úgy vezeted 3.-ba. Nem biztos, hogy bejön, de nekem pl. érezhetően simábban vált így. Ezt mondjuk olyankor nem jó csinálni, amikor 70-80-ig húzatod a 2-est, mert lassú, de nyugis autózásnál beválhat.  :devil: ;)

Mellesleg már a Castrolnak sincs kifejezetten 75W-85-se, mert új nevet kapott, az pedig 75W-90 jelzést...  :whistling: de valószínűleg Castrol lesz belőle.  :yes:

Sztem csak egyszeruen a klima hasznalat miatt erezted nehezkesnek. Foleg ezert nem szeretem en sem hasznalni a klimat csak ha nagyon szukseg van ra...

A Castrol TAF-X 75W90 ha jol olvastam itt senkin nem segitett eddig  :ph34r:. Nekem is ezt ajanlottak es rosszabb lett erzetre mint azzal (gondolom meg gyari) ami benne volt. Kb. 10-15 ezer km utan le is csereltem.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19585 Dátum: 2011.07.12 09:38:25 »
Érdekes ez a Castrol, mert pl. tesóm Sharanjában ez a TAF-X hozta meg a kánaánt. Ezek szerint az EDGE 5W-40 mellett ez is a off VW-khez illik leginkább.  :hmmmm:

pzs: Most, hogy így mondod a klímát, lehet, hogy igazad van, erre nem gondoltam. De a hőségben akkor is érezhetően nehezebben kacsolható, mint kb 20 fokban...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19586 Dátum: 2011.07.12 09:50:40 »
TAF-X volt a 75W90, jobb nem lesz, nekem is az van benne; amit kéne az az SMX-S utódja, az 75W85-ös. Tuti létezik, csak más nevet kapott (mindegyik).
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19587 Dátum: 2011.07.12 09:53:06 »
TAF-X volt a 75W90, jobb nem lesz, nekem is az van benne; amit kéne az az SMX-S utódja, az 75W85-ös. Tuti létezik, csak más nevet kapott (mindegyik).
Csak készleten maradt 75W-85-ös van, a két "új" megjelölés a változás, de mindkettőre 75W-90 van írva.  :flowers: ;)

Idess:  ;)

régi SMX-S
régi TAF-X

...és mindez a Castrol hivatalos honlapjáról.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.12 09:58:03 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19588 Dátum: 2011.07.12 09:55:12 »
Akkor keress másik márkát.  :eek:
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19589 Dátum: 2011.07.12 10:26:20 »
nyilván:)

attól függően hogy a kollega hogy döntött, privátban szívesen várom az infót én is a kocsiról  :flowers:

Ha valamelyikőtök megveszi az meg írja le hogy milyen!!! :D

én nemtudok rola semmi infot, mert nem mentem el kollégámmal megnézni tegnap a kocsit. cimbimet meg tegnap ota nemlátom skypon,ugyhogy nemtok infot,h volt e megnézni a vasat vagy sem!

ellenben debreceniek! tegn. este a Metro parkoloban láttam egy fekete hb e12 corollát ILH-xxx rendszámmal, rávolt irva,h eladó! sajnos fotot nem csináltam,mert szakadt az eső és nemvolt kedvem megázni.  irto nagy özönviz zúdult a városotokra tegnap este 6-9óra között.  :(
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки