Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027206 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19560 Dátum: 2011.07.10 22:03:23 »
Mikor volt olaj cserélve és milyen olaj ment bele? Lehet, nem jut megfelelő olajnyomás a megfelelő helyekre? Esetleg az önidító?

Október legvégén, de azóta csak 5000km-t ment. Itteni javaslatra Eneos 5w-40 ment bele. Már írtam itt hogy van egy diszkrét kopogó hang indulás után ami 1-2 percig tart csak. De most indítózáskor csinálta. Kicsit több mint egy éve van nálam és ez volt a második ilyen alkalom.
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19561 Dátum: 2011.07.10 22:08:47 »
Kopogásra szelephézagot, indítás utáni hangra láncfeszítő patront tippelnék, de ez csak tipp.  :hug:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19562 Dátum: 2011.07.10 22:12:36 »
Hosszú állásban könnyen lecsuroghat mindenhonnan az olaj, akkor aggódj, ha minden reggel indítva is kopog. 2-3 másodpercig hangosabb volt az enyém is újkorától, 114000-nél adtam el, addig nem volt vele semmi gond motorikusan.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19563 Dátum: 2011.07.10 22:17:40 »
Kopogásra szelephézagot, indítás utáni hangra láncfeszítő patront tippelnék, de ez csak tipp.  :hug:
VVT-i motornál van értelme szelephézagot állítani? Ezeknél a motoroknál a nem pont a vvt vezérlés miatt veszti el a jelentőségét a szelephézag állítás?
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19564 Dátum: 2011.07.10 22:45:17 »
VVT-i motornál van értelme szelephézagot állítani? Ezeknél a motoroknál a nem pont a vvt vezérlés miatt veszti el a jelentőségét a szelephézag állítás?

Hát a vvt nem a szelephézagot állítja, de lehet, hogy egyszerűen csak Tamás69 jár jó nyomon.  :hug: ;)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19565 Dátum: 2011.07.10 23:15:13 »
VVT-i motornál van értelme szelephézagot állítani? Ezeknél a motoroknál a nem pont a vvt vezérlés miatt veszti el a jelentőségét a szelephézag állítás?

Így van, a vvti nem a szelephézagot állítja, azt a hidrotőke tudja, de ezekben nincs olyan. Valaki itt írta máskor, hogy a szervízben azt mondták, hogy 300 ezer alatt nem nyúlnak hozzá.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kelpo888

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19566 Dátum: 2011.07.10 23:20:44 »
Sziasztok!

Van egy 91-es corolla 1,6-os Gti-m(4A-GE), és egy rejtélyes elektronikai probléma merült fel a napokban, amit korábban már csinált, de utána elmult ezért nem is nagyon foglalkoztam vele, megpróbálom részletesen leírni.

Tehát, most pénteken kora délután, a legnagyobb melegben, szépen elindultam(pöccre indult) mentem kb 5-10 percet, majd leálltam, bementem boltba, kb egy fél óra után mikor végeztem, visszamentem a kocsihoz, indítóztam, de semmi, motort nem tekeri, rádió, világítás szuperül megy. Próbáltam mindent, akksisaru levétel, kocsi sebessgébe rakás kis tologatás hátha megszorult az önindító stb, semmi eredménye nem volt. Kb 2,5 óra után meguntam, hazajöttem gyalog, vártam, kb 2 óra múlva vissazamentem, akkor már hűlt a levegő valamennyit, beültem és pöccre indult. Hazajöttem akksit azért kviettem feltöltöttem másnap beleraktam pöccre indult, mondom szuper.

Mai nap folyamán, megint el kellett szaladnom valahova, beültem pöccre ment, szupi célállomáson dolog elintéz(kb 30 perc) visszabe kocsiba, indítom, ugyanúgy semmi, megint 2,5 órás móka, telefonon instrukciók, minden megpróbálva, már az önindítót is kerestem hogy megkocoktassam kalapáccsal mert ez is felmerült, persze nem sikerült megtalálni a zsúfolt motortérben. Utána kníomban megkértem 2 fickót segítettek betolni, rögtön indult, hazajöttem, leállítottam, megpróbáltam indítani semmi. Most este lementem pöccre indult.

Szóval így az fordult meg a fejemben, hogy erősen összefüggésben lehet ez a rejtélyes dolog a meleggel, mert az első problémánál és másodiknál is dögmeleg volt, eddig amíg nem voltak ilyen 37 fokok, nem csinálta, gondolom az első esetben is visszahűlhetett az a valami, és a másodikban is most estére, és így rögtön indul.

Tehát ki mire gondol, lehet esetleg hőfokszabályzó, vagy valamilyen hőmérsékletmérő szonda ami esetleg letilthatja az indítást a nagy melegben? Vagy mi az ami a nagy meleg hatására ilyen dolgot produkálhat?

A válaszokat előre is köszi!!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19567 Dátum: 2011.07.10 23:53:04 »
Egyébként azt honnan lehet tudni hogy már kinyílott-e a légzsák? Ha a légzsák visszajelző elalszik az azt jelenti hogy minden rendben a légzsák rendszerrel vagy azt is lehet manipulálni.

Lenne még két kérdésem:
1: az lehet hogy vvt-i-s autóban (2002 Corolla E12 1.6 vvt-i) az autó úgy áll le hogy a vezérlés rossz helyen áll meg? Arra gondolok hogy most 2 hétig állta az autó és amikor beindítottam akkor egy erős rekedtes kopogó hangot adott addig amíg be nem indult kb 1 másodperc.
2: a klíma folyamatosan megy vagy időnként a mágneskapcsoló szétold? Álló autónál bekapcsoltam  a klímát és amikor a mágneskapcsoló összekapcsolt akkor elindult a hűtő ventilátor is illetve mikor a hűtőventilátor leállt akkor a mágneskapcsoló szétkapcsolt és nem ment a klíma? Ez normális? Valami takarékossági dolog?
És még egy a klíma kapcsoló visszajelző lámpája nálatok is halványabb lesz ha égnek a tompított fényszórók?

És egy tapasztalat: több mint 1000 km mentem mióta két csavarral megcsináltam kb 50 forintól a nagyon csúnyán zörgő szívosort. Azóta a hang 100%-ban eltűnt és nem is jött vissza.

1. Sok állástól lefolyt mindenhonnan az olaj, idő kellett neki amíg elért a láncfeszítőig. Addig pedig laza volt a lánc, ezt hallottad. Aggodalomra nincs ok!
2. A klímának ez a normális működése. Figyeli a belső hőcserélő hőmérsékletét, és lekapcsolja a kompresszort mielött túlhűtene/lefagyna.
Xanyi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19568 Dátum: 2011.07.11 06:38:12 »


Van egy 91-es corolla 1,6-os Gti-m(4A-GE), és egy rejtélyes elektronikai probléma merült fel a napokban

ha esetenként a kulcs elforditása után semmi nem történik az öninditóval ill. egy kattanás van akkor öninditó behuzómágnes szerviz jöhet szóba.
javitható, jó öninditós meg tudja csinálni. én ott kezdenék. nem kell kicserélni az öninditót csilliókért
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19569 Dátum: 2011.07.11 08:11:04 »
Egyébként azt honnan lehet tudni hogy már kinyílott-e a légzsák? Ha a légzsák visszajelző elalszik az azt jelenti hogy minden rendben a légzsák rendszerrel vagy azt is lehet manipulálni.

Lenne még két kérdésem:
1: az lehet hogy vvt-i-s autóban (2002 Corolla E12 1.6 vvt-i) az autó úgy áll le hogy a vezérlés rossz helyen áll meg? Arra gondolok hogy most 2 hétig állta az autó és amikor beindítottam akkor egy erős rekedtes kopogó hangot adott addig amíg be nem indult kb 1 másodperc.
2: a klíma folyamatosan megy vagy időnként a mágneskapcsoló szétold? Álló autónál bekapcsoltam  a klímát és amikor a mágneskapcsoló összekapcsolt akkor elindult a hűtő ventilátor is illetve mikor a hűtőventilátor leállt akkor a mágneskapcsoló szétkapcsolt és nem ment a klíma? Ez normális? Valami takarékossági dolog?
És még egy a klíma kapcsoló visszajelző lámpája nálatok is halványabb lesz ha égnek a tompított fényszórók?

És egy tapasztalat: több mint 1000 km mentem mióta két csavarral megcsináltam kb 50 forintól a nagyon csúnyán zörgő szívosort. Azóta a hang 100%-ban eltűnt és nem is jött vissza.



1. Sok állástól lefolyt mindenhonnan az olaj, idő kellett neki amíg elért a láncfeszítőig. Addig pedig laza volt a lánc, ezt hallottad. Aggodalomra nincs ok!
2. A klímának ez a normális működése. Figyeli a belső hőcserélő hőmérsékletét, és lekapcsolja a kompresszort mielött túlhűtene/lefagyna.

Köszönöm, megnyugtattál.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.11 08:14:54 írta dalatt »
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19570 Dátum: 2011.07.11 09:21:25 »
Sziasztok!

Van egy 91-es corolla 1,6-os Gti-m(4A-GE), és egy rejtélyes elektronikai probléma merült fel a napokban...
Szia Kelpo! Ajánlom figyelmedbe a CorollaClub fórumot a 4A-GE-vel, mert ők ennek a motornak a fanatikusai, és 100%, hogy fognak segíteni Neked.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19571 Dátum: 2011.07.11 18:14:29 »
Sziasztok!

Van egy 91-es corolla 1,6-os Gti-m(4A-GE), és egy rejtélyes elektronikai probléma merült fel a napokban, amit korábban már csinált, de utána elmult ezért nem is nagyon foglalkoztam vele, megpróbálom részletesen leírni.


Szia! Én pont 2 hónapja küzdöttem ezzel a problémával és 100%-osan ugyan ezeket a tüneteket produkálta az én autóm is. A probléma a kövezkező volt nálam: ahová a slusszkulcsot bedugod ott van egy elektromos kapcsolószerkezet. Ez romlott el nálam. Nincs utángyártott alkatrész, csak eredeti toyota cuccot lehetett berakni. Ár kb bruttó 27000 HUF. Ami nekem kellett annak a típusa: "SWITCH ASSY 84450-0D010".
Azért majd írj, hogy tényleg ez volt-e a baj a tieddel is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19572 Dátum: 2011.07.11 18:30:56 »
Sziasztok!

Van egy 91-es corolla 1,6-os Gti-m(4A-GE), és egy rejtélyes elektronikai probléma merült fel a napokban, amit korábban már csinált, de utána elmult ezért nem is nagyon foglalkoztam vele, megpróbálom részletesen leírni.


Szia! Én pont 2 hónapja küzdöttem ezzel a problémával és 100%-osan ugyan ezeket a tüneteket produkálta az én autóm is. A probléma a kövezkező volt nálam: ahová a slusszkulcsot bedugod ott van egy elektromos kapcsolószerkezet. Ez romlott el nálam. Nincs utángyártott alkatrész, csak eredeti toyota cuccot lehetett berakni. Ár kb bruttó 27000 HUF. Ami nekem kellett annak a típusa: "SWITCH ASSY 84450-0D010".
Azért majd írj, hogy tényleg ez volt-e a baj a tieddel is.
:clap: Én 3 hete cseréltettem ki ugyanezt, a neve: gyújtáskapcsoló betét. A Valeo (made in spain  :wacko: ) gyártja és idővel a műanyag ház hő hatására eldeformálódik, és emiatt a benne lévő érintkezők nem fognak érintkezni. Ha reggel indítod, akkor még működik, de délután (napon állt a kocsi) felmelegedve semmi.
Ahogy írtad, csak gyári van belőle, Valeo, és br. 28700 Ft.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19573 Dátum: 2011.07.11 20:52:35 »
nyilván:)

attól függően hogy a kollega hogy döntött, privátban szívesen várom az infót én is a kocsiról  :flowers:

Ha valamelyikőtök megveszi az meg írja le hogy milyen!!! :D

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19574 Dátum: 2011.07.11 20:54:17 »
2: a klíma folyamatosan megy vagy időnként a mágneskapcsoló szétold? Álló autónál bekapcsoltam  a klímát és amikor a mágneskapcsoló összekapcsolt akkor elindult a hűtő ventilátor is illetve mikor a hűtőventilátor leállt akkor a mágneskapcsoló szétkapcsolt és nem ment a klíma? Ez normális? Valami takarékossági dolog?
És még egy a klíma kapcsoló visszajelző lámpája nálatok is halványabb lesz ha égnek a tompított fényszórók?

A klíma pontosan így müködik sőt az enyém állóhelyben nem hűt úgy mint menet közben ( lehet hogy hiba de nem hiszem)